Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf welke leeftijd koffie/cola?

+19
Caroow
Mamsie
Annemie
Paper Crown
Liadan
Susan
frolic
ExpressoB
Tania
M@niek
-Ieniemienie-
SarahKey
loesje
Niene
Makamba
Clapperdie
RiLiJu
Happydobby
Printje
23 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd koffie/cola? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf welke leeftijd koffie/cola?

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 20:37

Hier drinken de oudste 2 soms op zondagmorgen rond koffietijd een kopje koffie met ons mee. Klein beetje koffie, veel gekookte melk, en een beetje suiker. Lijkt me niet dat dat meteen schadelijk is.

Cola oid drinken ze niet, vinden ze niet eens lekker.

Chips krijgen ze meestal een zakje op zondagmiddag. Of idd met verjaardagen. Dan staat het op de tafel, maar juist dan pakken ze maar zelden iets.

Hier hebben ze de hele dag door snoep ter beschikking, het ligt in een la waar ze zelf bij kunnen, maar ze vragen er netjes om, en meestal talen ze er niet eens naar, terwijl ze het zo kunnen pakken.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd koffie/cola? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf welke leeftijd koffie/cola?

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 21:11

Hier drinkt Tygo wel eens een slokje sinas van mij, hij vind dat lekker. Ik heb het zelf nooit in huis omdat ik eigenlijk nooit prik drink. Jens hebben we het ook laten proeven maar die vind de 'prik' vies en trekt dan een gezicht alsof hij in een citroen heeft gebeten. Wel drinken ze hier in de zomer prikloze ice tea, vinden ze lekker.

Koffie drinken ze niet, vind het ook totaal geen drank voor een kind. Wij drinken zelf trouwens ook totaal geen koffie.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke do 23 feb 2012 - 21:25

Slokjes koffie worden hier niet gedronken, snap de meerwaarde daar ook niet van. Als hij met een jaar of 8 eens een kopje koffie met veel melk wil drinken vind ik dat geen probleem.

Cola drinkt hij denk ik eens in de 2 weken, als we ergens gaan eten mag hij dat bestellen en soms ook thuis.
Chips, af en toe een bakje, doe ik niet moeilijk over, en snoep krijgt hij iedere dag wel, 1 of 2 snoepjes per dag, en soms ook een dag niet.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Darius do 23 feb 2012 - 22:23

Nou, als ze het zelf willen. En dan met mate. Wij mochten vroeger cola in het weekend, dus dat zal ik hier ook gaan introduceren. En koffie mogen ze van mij ook zelf weten hoor. Me dunkt dat 1 kopje per week echt niet heel slecht is hoor. Ze krijgen het nu nog niet, maar vanaf een jaar of 4 / 5 zou ik het niet heel erg meer vinden.

Bovendien vind ik cola ook nog wel eens handig om te geven als ze misselijk zijn, of als het heel warm is. Ik drink het zelf ook wel eens als ik niet lekker ben, of buikpijn heb.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Bolleke do 23 feb 2012 - 23:13

Overigens krijgt Chris.tian bij oma wel eens koffie met heel veel melk, voor mij hoeft dat niet zo maar ik vind het niet heel erg. Net als cola en fris, met mate is dat echt niet erg.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan do 23 feb 2012 - 23:17

Ik weet nog dat Ezra ziek was geweest en echt niks wilde drinken, geen water, geen limonade, niks, dat ik toen uiteindelijk wat suikerwater had gemaakt met één minidruppeltje koffie erin, want dat was het enige wat hij wel wilde.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Printje do 23 feb 2012 - 23:18

kruimelje schreef:Slokjes koffie worden hier niet gedronken, snap de meerwaarde daar ook niet van. Als hij met een jaar of 8 eens een kopje koffie met veel melk wil drinken vind ik dat geen probleem.

Cola drinkt hij denk ik eens in de 2 weken, als we ergens gaan eten mag hij dat bestellen en soms ook thuis.
Chips, af en toe een bakje, doe ik niet moeilijk over, en snoep krijgt hij iedere dag wel, 1 of 2 snoepjes per dag, en soms ook een dag niet.

Maar moet het dan een meerwaarde hebben, dat heeft af en toe cola net zo min natuurlijk. In allebei zit rommel voor kinderen natuurlijk. Hier zijn die slokjes trouwens enorm te verwaarlozen bij de koffie. Hij vindt het lekker ik zie het probleem niet zo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 23:25

Sommigen krijgen al best jong van die troep zeg. Heel soms vraagt mijn zoon er ook naar als wij koffie drinken maar als ik dan zeg dat dat voor grote mensen is, dan is het ook goed.
En ipv soms cola in het weekend krijgt hij dan wicky. Daar is ie gelukkig nu nog helemaal blij mee.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: