Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf welke leeftijd koffie/cola?

+19
Caroow
Mamsie
Annemie
Paper Crown
Liadan
Susan
frolic
ExpressoB
Tania
M@niek
-Ieniemienie-
SarahKey
loesje
Niene
Makamba
Clapperdie
RiLiJu
Happydobby
Printje
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd koffie/cola? Empty Vanaf welke leeftijd koffie/cola?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 22:49

N.a.v het dagcafé.

Vanaf welke leeftijd zouden jullie je kindje koffie/cola geven? En snoep en chips?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd koffie/cola? Empty Re: Vanaf welke leeftijd koffie/cola?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 22:51

Koffie niet voor zijn pupertijd ( vanaf een jaar of 14).. vind dat echt niet nodig net als engergiedrank.
Cola voor zijn 8ste niet, en dan een enkele keer zou ik niet erg vinden maar niet nodig.

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 22 feb 2012 - 22:54

Ons mannetje drinkt nu al het allerlaatste beetje koffie op als hij de kans krijgt hahaha. Maar echte koffie pas vanaf een jaar of 15 ofzo, vind dat eerder niet nodig. Frisdrank vanaf een jaar of 8 denk ik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happydobby wo 22 feb 2012 - 23:13

Ik weet nog dat ik als kind graag koffie wilde, mijn moeder dronk het altijd met veel gekookte melk. Soms mocht ik dan ook een bakkie maar ik weet niet hoe oud ik toen was, vanaf 14 of 15 jaar ging ik het vaker drinken.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  RiLiJu wo 22 feb 2012 - 23:23

Hier krijgt mijn dochter soms het laatste slokje koffie.

Frisdrank krijgt ze ook al wel eens. Op een verjaardag en als we een dagje weg zijn, mag ze dat van mij best een keer.

Maar als ik dat hier lees, is dat best vroeg:)
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Clapperdie wo 22 feb 2012 - 23:24

Ik vind koffie echt niet nodig voor een kind. Mijn zusje kreeg altijd koffie met heel veel melk toen ze een jaar of 5/6 was en ook rond die periode werd ADHD geconstateerd waar ze medicatie voor kreeg. Mijn gedachte: stop met koffie en kleurstof en het scheelt waarschijnlijk al de helft. Thee hebben we hier vaak zonder cafeine en als ons kindje zometeen thee wilt krijgt hij ook die thee. Geen zwarte thee in ieder geval.

Snoepjes en chips vanaf een jaar of 2? en dan eerder een snoepje dan chips. Chips denk ik tijdens een verjaardag als het op tafel staat maar nog geen eigen bakje/zakje. Een snoepje zoals tumtum of rozijntjes etc denk ik vanaf 2.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Makamba wo 22 feb 2012 - 23:29

Een snoepje of een chips af en toe vind ik niet erg! Maar op dit moment krijgt ze absoluut geen koffie of cola (ook geen slok). En dat gaat de eerste jaren ook niet gebeuren. Moet er wel bij zeggen dat ik zelf ook bijna nooit cola drink, als het 2 keer per jaar is, is het veel. We hebben het dus ook nooit in huis. Koffie drink ik helemaal niet.

Laatst aangepast door Makamba op wo 22 feb 2012 - 23:30; in totaal 1 keer bewerkt
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Niene wo 22 feb 2012 - 23:29

Ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen.Als ze puber is van een jaar of 16 en ze wil koffie,dan mag ze het proberen.Cola e.d heb ik in principe niet in huis,mits er een verjaardag/feestje is en dan nog krijgt ze niks anders als roosvicee/ranja. :-)
Chips krijgt ze alleen als ze een keer bij opa en oma gaat logeren (nibbit) of als ik een keer in het weekend een gulle bui heb. Snoepjes krijgt ze er overdag wel 1 van,meestal een wat van zonnatura,daar zit verder niks geks in.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 23:31

Koffie vanaf de pubertijd, cola vanaf een jaar of 5-6. En dan niet wekelijks maar bij gelegenheden dus op een verjaardag o.i.d. een beetje. Mijn gevoel zegt later maar ik ben leiding en bij ons krijgen de kindjes met bv een filmavond (1 keer per jaar) ook cola of sinas of appelsap. Dus als ik `t `m thuis niet geef krijgtie het daar denk ik.
Chips en snoep, vind ik moeilijk te zeggen, ik zou zeggen vanaf 1 jaar een lange vinger e.d. En vanaf een jaar of 2 af en toe snoep of chips.

Maar ik vind het zo moeilijk inschatten met de leeftijden.

Gast
Gast

Bericht  loesje wo 22 feb 2012 - 23:40

Snoepy87 schreef:Koffie niet voor zijn pupertijd ( vanaf een jaar of 14).. vind dat echt niet nodig net als engergiedrank.
Cola voor zijn 8ste niet, en dan een enkele keer zou ik niet erg vinden maar niet nodig.

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 23:51

Cola vanaf 8 ofzo...op een feestje een keer.

Koffie pas vanaf 14/15, vond dat als kind ook echt niet lekker.

Vind beide gewoon niet nodig, al die suiker en cafeine.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 22 feb 2012 - 23:52

Koffie in de pubertijd. Ook geen slokje om op te drinken, vind dat niet nodig.

Cola en andere frisdranken wil ik zo lang mogelijk uitstellen. Snap best dat als ze naar de basisschool gaan en feestjes oid er wel eens frisdrank op tafel komt. Maar thuis wil ik het zo lang mogelijk uitstellen.

Snoep en chips idem dito. Vind dat onnodige suikers en overige troep, geef hem liever fruit/soepstengel/rijstewafel/rozijntjes oid.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  -Ieniemienie- do 23 feb 2012 - 0:10

Koffie en cola absoluut niet! EN de komende jaren krijgt ze dat ook niet!

Snoep en chips ook bijna nooit. Heel af en toe als ze bij oma is krijgt ze wat nibb-it chippies.
Maar verder niks eigenlijk. Vind het ook niet nodig.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  M@niek do 23 feb 2012 - 0:12

mijn schoonvader drinkt koffie (wij zelf niet) en als wij daar zijn dan mag ze altijd het laatste slokje hebben en als wij cola drinken mag ze daar af en toe ook een slokje van. Tis niet zo dat ze nou hele glazen naar binnen werkt. die paar slokjes vind ik niet zo erg.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Tania do 23 feb 2012 - 0:19

Koffie vanaf een jaar of 15/16 denk ik. Wij drinken zelf geen koffie en zolang er niet om gevraagd wordt zou ik het sowieso niet geven.
Cola voorlopig ook niet, misschien op de basisschool met feestjes maar ik zou het zelf niet snel voor hem in huis halen. J. weet ook precies dat hij dat niet mag. Hij neemt wel is slokjes uit onze glazen (water, ranja of sap) maar als oma er is en zij cola drinkt blijft hij er netjes vanaf.

J. krijgt nu af en toe een snoepje, 1 keer in de week een spekkie ofzo. En als ik een plakje cake of een gebakje eet krijgt hij een paar kleine hapjes. Maar dat is niet dagelijks. Rozijntjes, biscuitjes en soepstengels krijgt hij wel vaker.
Chips krijgt hij eigenlijk nooit. Laatst drie stukjes nibbit toen mijn man een klein zakje chips zat te eten maar dat vond hij niet heel erg interessant geloof ik.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  ExpressoB do 23 feb 2012 - 0:26

Heb een keer ergens gelezen, dat nibbit chips juist slecht is voor kinderen. Je kan beter een ander merk chips nemen.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 0:30

ExpressoB schreef:Heb een keer ergens gelezen, dat nibbit chips juist slecht is voor kinderen. Je kan beter een ander merk chips nemen.

hier zit inderdaad meer zout in dan in andere varianten, maar dat is met heel veel producten speciaal voor kinderen zo. De meeste van die producten bevatten meer suiker, zout en kunstmatige toevoegingen dan andere producten die niet speciaal voor kinderen zijn.

Gast
Gast

Bericht  frolic do 23 feb 2012 - 0:34

Koffie, geen idee als ze daarom vragen? Zal wel richting puberleeftijd zijn(moet dr niet aan denken)

T krijgt op feestgebeuren wel s een blikje kindercola, dan is hij echt helemaal de man Cool echte cola wil ik wel even uitstellen het liefst. Hij krijgt wel af en toe als we bij mijn vader eten een paar slokken fanta. Met snoep en chips ben ik helemaal niet moeilijk, krijgen elke dag wel iets.

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 0:56

Koffie na zijn pubertijd, cola vanaf zijn 8ste ofzo

Chips mag hij alleen maar hebben als we op feest of visite zijn maar zelf zal ik het nooit aan hem geven. Ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen iig. Snoep krijg hij nu ook niet. Heel af en toe een spekje maar dat is alles. Ook dat wil ik zo lang mogelijk uitstellen

Ik vind het heus niet erg als hij een keer wat chips eet of wat dan ook. Maar zelf zie ik nu geen reden om het hem zo maar te geven. Hij vind nu een peer nog net zo lekker als bijvoorbeeld een spekje dus waarom zou ik 'm dan chips en snoep gaan geven denk ik dan

Gast
Gast

Bericht  Susan do 23 feb 2012 - 1:03

Vanaf dat Ezra twee is, mag hij van mijn vader en Dion de laatste druppel koffie opdrinken uit hun kopje, Yrsa mag dat nu ook soms. Ik was het er in eerste instantie niet zo mee eens, maar Dion zag het probleem niet zo van die ene druppel. Cola krijgen ze nog helemaal niet. We hebben Ezra wel eens een slokje cola laten proeven op advies van de logopediste, dat was vanuit sensorische integratie, de prikkels in zijn mond zouden een bepaald effect kunnen hebben.

Als je overigens echt ADHD hebt dan heeft dat natuurlijk helemaal niks met koffie of cola te maken, daar krijg je dat niet van.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Susan do 23 feb 2012 - 1:04

Oh ja, en chips krijgen ze van mij eigenlijk nooit, van mijn moeder af en toe. Er staat nu ook een zak aangebroken Nibbits in de kast. Op feestjes mogen ze het van mij wel, dan doe ik wat in een eigen schaaltje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Liadan do 23 feb 2012 - 1:09

Koffie en frisdrank krijgen ze voorlopig nog lang niet.
Snoep en chips krijgt onze dochter ook nog niet van ons. Als we ergens anders zijn, krijgt ze soms wel eens een spekje van iemand, chips krijgt ze helemaal nog niet.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Paper Crown do 23 feb 2012 - 1:09

Vroeger zei mijn moeder, als kinderen koffie drinken krijgen kindjes groene oren.. Dus toen ik stiekem een beetje koffie had gehad toen mijn moeder niet keek dacht ik echt dat ik die avond groene oortjes zou krijgen haha.

Anyway, ik denk dat je kids geen koffie moet leren drinken. Ik kan echt niet zonder koffie, staat bij mij onomstotelijk voor gezelligheid maar eigenlijk zou je het niet moeten drinken. Maar ja, ze drinken echt wel een Bullit/Redbull.. hier bij de AH rijen met kids die allemaal Euroshopper redbull kopen, dat kan toch niet goed zijn voor 12 jarige? Ik kreeg trouwens toen ik 8 was pas cola met water.. gets wat vond ik het goor!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Clapperdie do 23 feb 2012 - 1:12

Susan schreef:

Als je overigens echt ADHD hebt dan heeft dat natuurlijk helemaal niks met koffie of cola te maken, daar krijg je dat niet van.

Tuurlijk staat het los van elkaar maar als je van jezelf al wat hyper bent dan lijkt mij dat koffie/cola dit wel versterkt bij een jong kindje.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 1:13

Ik heb nu nog geen idee vanaf welke leeftijd mijn zoon dat mag, maar dat duurt in ieder geval nog lang. Wij drinken veel spa en dat heeft ie wel eens geproefd en hij vindt de prikkels verschrikkelijk, dus dat is mooi.

Chips hebben wij bijna nooit, maar toevallig wilde hij dat gisteren heel graag toen we in de supermarkt liepen. Dat vind ik prima voor soms in het weekend een klein zakje. Nu in de vakantie misschien wat vaker. Op dagen dat ik werk krijgt hij geen snoep thuis want dan is ie van half 8 tot half 7 weg maar als we thuis zijn krijgt ie altijd wel een snoepje.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: