Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat anders bij volgende zwangerschap?

+18
Aimee
Jasmine
frolic
Pompoen
*Lookie*
joyce0606
Lindsya
Alex
pitbullgup
Printje
Roos
Stuiterbal
Star007
mickey
Happydobby
Pandora
Liadan
Aagje!
22 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 1:05

Pandora schreef:
Razz_ schreef:Ik krijg dan weer een ks en bij S. werd ik volledig in slaap gebracht en dat wil ik de volgende keer echt niet want ik wil de "geboorte" echt mee maken. De dagen in het ziekenhuis wil ik ook anders. Er werd toen niet naar mij geluisterd en dat gaat de volgende keer echt wel anders !

Verder wil ik geen bv geven maar meteen overgaan op fv


Wat is bij jou dan de reden dat je weer een ks krijgt? En is bv je niet goed bevallen dat je nu meteen met fv wilt gaan beginnen? Hoelang heb je bv gegeven?

Zoals het nu staat krijg ik een ruggeprik voor de ks, dat vind ik zelf ook wel zo fijn want wil er ook graag "bij" zijn.

Mijn bekken waren te smal, S. zijn hoofdje lag verkeerd en ik heb best wel een trauma overgehouden aan mijn bevalling. Ik heb bij S. totaal 3 dagen bv gegeven en omdat ik zo ziek werd moest ik medicijnen gaan gebruiken waardoor ik geen bv meer kon geven. Ook deed het op het laatst ontzettend pijn. Het leek wel als S. aanhapte ik gesneden werd met een scheermesje. En ook ben ik er toen wel achter gekomen dat het gewoon niks voor mij is

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Pompoen do 23 feb 2012 - 1:11

Rejoy. schreef:
Star007 schreef:
Rejoy. schreef:
Razz_ schreef:
Rejoy. schreef:- meer aankomen
- meer stilstaan bij de zwangerschap

- natuurlijke waterbevalling

- borstvoeding geven
- direct met ap beginnen.

Wat is ap?

attachment parenting, of natuurlijk ouderschap


Wat houdt dat in dan ..

http://www.kiind.nl/articles/55/Natuurlijk_Ouderschap.html

Ik had er nog nooit van gehoord maar vind het wel interessant. Ik ben niet eens zwanger, maar bij het nadenken over kinderen krijgen hoort natuurlijk ook nadenken over hoe je ze wil grootbrengen. Ik had al bedacht dat ik wil voeden op verzoek, mijn kindje zeker bij mij in de slaapkamer moet slapen de eerste tijd (zo lang mogelijk) en dat ik graag mijn kindje veel bij me wil houden in een draagdoek. Als ik het zo lees komt dat wel aardig in de buurt van 'natuurlijk ouderschap'. Al zijn er ook dingen die ik niet zou willen doen denk ik.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  frolic do 23 feb 2012 - 1:13

Echt misschien een heel domme vraag, maar wat is de navelstreng laten uitkloppen? En de reden daarvan?

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 1:19

frolic schreef:Echt misschien een heel domme vraag, maar wat is de navelstreng laten uitkloppen? En de reden daarvan?

het bloed stroomt via de navelstreng naar je kindje, je kunt je hartslag ook voelen als je de navelstreng direct na de geboorte vast pakt. Dit wil dus zeggen dat het bloed met zuurstof en voedingsstoffen nog naar je kindje stroomt. Als je de navelstreng helemaal uit laat kloppen (en dan moet je richting de 20 á 30 minuten denken) dan wacht je tot de toevoer naar je kindje helemaal gestopt is. Het voordeel daarvan is dat je kindje nog een hoop voedingstoffen (zoals vit. K) en zuurstof via de navelstreng krijgt na de geboorte. Het kindje kan daardoor rustiger acclimatiseren op aarde, hoeft het niet direct al helemaal zelf te doen en krijgt dus belangrijke voedingsstoffen binnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Aagje! do 23 feb 2012 - 4:17

Oh ja ik ga ook gelijk over op flesvoeding ipv borst voeding! smile
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Jasmine do 23 feb 2012 - 6:00

Ik zou zo veel anders willen doen/ zien (heb nu eenmaal niet overal invloed op):

Tijdens de zwangerschap:
- pas na de 20-weken echo beginnen met het kamertje, zodat het een echt jongens- of meisjeskamertje kan worden
- het geslacht geheim houden voor onze omgeving. (Of dat lukt in combinatie met het kamertje, dat is een ander verhaal)
- pas na de 20-weken echo kleertjes e.d. gaan kopen, zodat deze echt meisjes- of jongensachtig kunnen zijn
- nog meer genieten van de zwangerschap. Het kan zomaar ineens afgelopen zijn.
- meer buikfoto's maken, evt. in combinatie met een fotoshoot

Tijdens de bevalling:
- als ik weer aan de opwekkers moet: éérst een ruggenprik, ik ga dus écht niet meer aan de opwekkers zonder die prik, dat drama wil ik nooit meer meemaken Evil or Very Mad
- minder jus d'orange drinken, daar werd ik toch iets te misselijk van

Na de bevalling:
- meteen na de bevalling huid op huid contact, en niet pas de volgende ochtend. Dit heb ik zo gemist bij J.
- het kindje in een wiegje naast mijn bed hebben in plaats van een monitor
- de babyboeken beter bijhouden, ben van heel veel eerste keren de exacte datum kwijt
- als het kan en mag de eerste weken borstvoeding geven
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Aimee do 23 feb 2012 - 7:04

Ik zou niet heel veel anders doen.
Alleen tijdens de zwangerschap eerder lichamelijke grenzen accepteren en hiernaar luisteren. Nu heb ik veel te lang genegeerd dat ik eigenlijk niet meer kon, en ik denk ook dat hierdoor mijn kindje niet goed groeide. Zodra ik vervroegd met verlof ben gegaan begon hij weer goed te groeien.

In de kraamweek zou ik juist minder visite willen. Wij hadden de hele week 3x per dag visite. Ik dacht dat ik gek werd... Elke keer opzitten, mijn kind uit handen geven, met kromme tenen wachten tot ze eindelijk weer de deur uitgingen. Ik heb mede hierdoor ook onwijze kraamtranen gehad, vond het verschrikkelijk al die mensen over de vloer!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  sabje do 23 feb 2012 - 7:59

Tijdens de zwangerschap beter naar mijn lichaam luisteren. En zo hopen dat ik niet weer het ziekenhuis in moet omdat de weeen opgang zijn gekomen.

Niet zo lang aantobben met de borstvoeding. Als het niet op gang komt het eerder de knoop doorhakken om op fv over te gaan. Nu het gevoel dat ik de kraamweek alleen daar mee bezig was en hierdoor minder heb kunnen genieten.

Verder eigenlijk niks meer. Verliep allemaal goed.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Flip Fluitketel do 23 feb 2012 - 8:15

Bij een volgende zwangerschap/bevalling/kraamweek wil ik het volgende anders;

- Meer luisteren naar mijn eigen lichaam met name ten aanzien van het werk.
- Hopelijk 'live' BV geven i.p.v. full time kolven.
- Minder kraambezoek in de eerste week die onaangekondigd kwamen.
- Ander kraamzorgbureau.
- Bij lichamelijke klachten na de bevalling eerder actie
- Hopelijk bevallen zonder ruggenprik.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 10:32

Ik hoop heel hard dat ik nog een normale bevalling mee mag maken, zonder complicaties of extreme pijn. Al zou het dan in het ziekenhuis zijn, omdat ik sowieso nooit meer thuis mag bevallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  SarahKey do 23 feb 2012 - 19:46

Ik hoop juist op een zelfde zwangerschap en bevalling als nu.

Ik vond alleen de laatste weken van de zwangerschap niet leuk. Hield opeens erg veel vocht vast in mijn handen waardoor ik veel tintelingen had. Kon niet meer knutselen en breien en zelfs eten werd lastig. En laat ik nu heel veel hobbies hebben waarbij ik mijn handen moet gebruiken.
Kon geen auto meer rijden want mijn buik paste niet meer achter het stuur. Wandelen ging niet meer dus was overgeleverd aan mijn fiets. Voelde me zo opgesloten en zielig op het laatst en werd helemaal opstandig weekend voor de bevalling. (Misschien ook wel een teken dat de bevalling eraan kwam)

Ook wil ik geen zwangerschapssuiker meer, al was het met een dieet goed te doen.
Als ik deze twee punten wegdenk ja dan wil ik nog wel 10 keer zwanger zijn Laughing I love you

Bevalling ging zo snel en goed, ja dat wil ik weer! En die paar hechtingen wil ik ook er wel bij. Als dat het minste is Laughing

In het ziekenhuis ging het ook precies hoe wij het graag wouden. (Baby het eerste uur lekker bij mij en de borst geven. )

In de kraamtijd: volgende keer geef ik meteen de fles. Was zo gestresd en moe na 6 dagen proberen bv te geven dat ik voor mijn gevoel de hele kraamtijd op het logeerbed heb gezeten om te voeden. Heb er niet van kunnen genieten door de moeheid en stress. Pas toen ik over stapte op de fles kon ik genieten en bijkomen van een bevalling en 3/4 nachten niet geslapen te hebben. Ook zou Siem het dan veel beter gedaan hebben, maar goed dat is achteraf gepraat, heb het iig geprobeerd.

Zou wel weer graag dezelfde kraamverzorgster willen hebben. Wat een leuk meisje, was nog erg jong 22 jaar maar zo goed!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 20:50

- gezonder eten tijdens de zwangerschap was mijn voornemen, maar dat is al niet gelukt nerd Ik heb de hele dag door honger en het valt eerlijk gezegd niet mee om de verleiding te weerstaan..
- borstvoeding geven
- veel dragen in draagdoek
- bewuster stil staan bij de eerste tijd. Bij zoon kwam er zoveel op me af dat ik er soms gek van werd. Nu weet ik hoe het gaat en wil ik er ook meer van genieten.
- hopen op een bevalling zonder erge complicaties
- meer mijn mond opentrekken in het ziekenhuis

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Poisongirl do 23 feb 2012 - 21:46

Beter naar mijn lichaammluisteren en eerder mijn grenzen aangeven, en dan vooral,opmt werk. Iedereennwasook verbaasd dat ik het volgehouden heb ommdoormte werken tot mijn verlof. Achteraf gezien had ik eerder volledig moeten stoppen.

Wel,elke week buikfoto maken, voornemen had ik nu bij J. ook, maar is er op de een of andere manier niet van gekomen.

Verder hoop ik dat een volgend kindje wel bij mij mag blijven en niet naar de couveuseafdeling hoeft. En dat ik een relaxte kraamtijd heb, lekker met mijn baby bij me me latennverwennen. Nu moestmik steeds op en neer naar het ziekenhuis en heb ik niet echt kunnen bij komen van de zwangerschapsvergiftiging en bevalling.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  mickey do 23 feb 2012 - 21:55

mickey schreef:@Pandora: ik heb ook een keizersnede gehad, en zag mijn zoontje pas weer na 4 uur, toen heeft hij voor het eerst een poging gedaan om te drinken. Inmiddels is hij 2,5 maand en al bijna 3 kilo bijgekomen op alleen bv Wink

Ontopic:
- misschien een volgende keer wel het geslacht willen weten. Mijn vriend wilde het nu wel weten, maar ik niet, dus het is wel zo eerlijk als hij een volgende keer zijn zin krijgt :P
- een gewone bevalling (zowel vaginaal als spontaan, had nu inleiding en uiteindelijk keizersnede) Al heb ik er ook vrede mee als het weer een keizersnede wordt.

Verder weet ik het eigenlijk niet. Ben er wel tevreden mee hoe het allemaal gegaan is.

Toch nog een aanvullig: door de keizersnede en het uitwerken van de ruggenprik, moest ik op de uitslaapkamer. F was intussen opgenomen op de couveuse afdeling, op verdenking van een infectie (ik had koorts tijdens de bevalling). Daardoor zat er zo'n 4 uur tussen de bevalling en het moment dat ik hem weer zag. Een volgende keer zou ik de baby heel graag direct op mijn buik/borst willen en zelf willen laten zoeken en aanhappen. Dit gaat natuurlijk alleen bij een vaginale bevalling, maar ik weet niet of dat lukt. F was te groot om door het bekken te kunnen passen, maar ik weet dus niet of dat door de grootte van zijn hoofd komt of dat mijn bekken te smal is.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum