Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat anders bij volgende zwangerschap?

+18
Aimee
Jasmine
frolic
Pompoen
*Lookie*
joyce0606
Lindsya
Alex
pitbullgup
Printje
Roos
Stuiterbal
Star007
mickey
Happydobby
Pandora
Liadan
Aagje!
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Aagje! wo 22 feb 2012 - 20:46

Wat zou jij / of heb jij anders gedaan bij een tweede zwangerschap, bevalling, kraamtijd, baby kamer enz???

- ik zou denk dit keer het geslacht wel willen weten.
- zou nu wel een roze of blauwe kamer willen
- zou nu meer doen wat ik zelf wil en me niet meer laten over halen voor dingen die ik eigenlijk niet wil.

Dit is waar ik nu even op kan komen, ben benieuwd naar jullie!
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Liadan wo 22 feb 2012 - 20:49

Wat ik anders wilde is dat ik meer foto's en film wilde van ons kindje net na de bevalling. En dat is ook gelukt, ik vind het mooi om terug te zien.
Verder waren er nog wel wat dingen die ik anders wilde, maar dit vond ik het belangrijkst.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Pandora wo 22 feb 2012 - 20:55

Ik wil bij deze zwangerschap het geslacht ook graag weten, maar mijn man wil het niet dus ik denk dat het een verrasing blijft....

Ik wil minder aankomen tijdens deze zwangerschap en hoop minder depressieve buien te hebben. Ook wil ik proberen wat langer bv te geven. Met F. heb ik 10 weken gedaan maar ik wil nu kijken of ik het wat langer kan blijven geven. Maar dat zal afhankelijk zijn van mijn productie, die was bij F. niet super goed en aangezien ik dit keer een ks krijg is het nog maar afwachten of dat goed gaat lukken.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Happydobby wo 22 feb 2012 - 21:08

Pandora schreef:

Ik wil minder aankomen tijdens deze zwangerschap en hoop minder depressieve buien te hebben. Ook wil ik proberen wat langer bv te geven. Met F. heb ik 10 weken gedaan maar ik wil nu kijken of ik het wat langer kan blijven geven. Maar dat zal afhankelijk zijn van mijn productie, die was bij F. niet super goed en aangezien ik dit keer een ks krijg is het nog maar afwachten of dat goed gaat lukken.

Geen nood, ik heb ook een keizersnee gehad en voed mijn zoontje alweer 7 maanden. Je zou kunnen vragen of je kindje bij je mag blijven op de verkoever. Omdat ik een spoedkeizersnee kreeg is dat langs me heen gegaan maar jij kan het van te voren vragen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 21:51

Gezonder eten tijdens en na de zwangerschap angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 21:56

Ik krijg dan weer een ks en bij S. werd ik volledig in slaap gebracht en dat wil ik de volgende keer echt niet want ik wil de "geboorte" echt mee maken. De dagen in het ziekenhuis wil ik ook anders. Er werd toen niet naar mij geluisterd en dat gaat de volgende keer echt wel anders !

Verder wil ik geen bv geven maar meteen overgaan op fv


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  mickey wo 22 feb 2012 - 22:02

@Pandora: ik heb ook een keizersnede gehad, en zag mijn zoontje pas weer na 4 uur, toen heeft hij voor het eerst een poging gedaan om te drinken. Inmiddels is hij 2,5 maand en al bijna 3 kilo bijgekomen op alleen bv Wink

Ontopic:
- misschien een volgende keer wel het geslacht willen weten. Mijn vriend wilde het nu wel weten, maar ik niet, dus het is wel zo eerlijk als hij een volgende keer zijn zin krijgt :P
- een gewone bevalling (zowel vaginaal als spontaan, had nu inleiding en uiteindelijk keizersnede) Al heb ik er ook vrede mee als het weer een keizersnede wordt.

Verder weet ik het eigenlijk niet. Ben er wel tevreden mee hoe het allemaal gegaan is.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 22:04

- meer aankomen
- meer stilstaan bij de zwangerschap

- natuurlijke waterbevalling

- borstvoeding geven
- direct met ap beginnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 22:06

Rejoy. schreef:- meer aankomen
- meer stilstaan bij de zwangerschap

- natuurlijke waterbevalling

- borstvoeding geven
- direct met ap beginnen.

Wat is ap?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Star007 wo 22 feb 2012 - 22:09

Bij een volgende wil ik meer genieten en trots met mijn dikke buik rond kunnen lopen Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap af en toe zo ontzettend afkeurend ( naar mijn idee dan) bekeken door mensen. Ik ben 23 ( volgende week 24 Wat anders bij volgende zwangerschap? 561177 ) , maar zie er wat jonger uit geloof ik, waardoor mensen misschien dachten dat ik een tienermoeder was ofzo. Maar door zulke blikken werd ik best onzeker. Ook nu ik achter de kinderwagen loop word ik best wel bekeken, maargoed als ik zelf maar weet dat het een hele bewuste keuze was en ik het allemaal prima kan handelen Wat anders bij volgende zwangerschap? 561177 . Ook hoop ik me niet de hele zwangerschap druk te gaan maken over eventuele complicaties, maar aangezien de kans op een herhaling van los lating placenta ( 1 op 10), ben ik bang dat ik geen zorgeloze zwangerschap ga hebben, daar ken ik mezelf goed genoeg voor.


Laatst aangepast door Star007 op wo 22 feb 2012 - 22:09; in totaal 1 keer bewerkt
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Stuiterbal wo 22 feb 2012 - 22:09

*Meer genieten en bewuster genieten van de zwangerschap.
*Een bevalling tegemoet gaan zonder ellende. (maar goed dat is maar afwachten)
*Filmen tijdens de bevalling. En meer foto's dat ging bij mijn zoontje niet gezien er ik weet niet hoeveel mensen om mijn bed stonden.
*Bewuster genieten van de baby tijd. Die is als een speer aan me voorbij gegaan.

Oh en als het een meisje word wil ik een roze kamer I love you
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 22:11

Razz_ schreef:
Rejoy. schreef:- meer aankomen
- meer stilstaan bij de zwangerschap

- natuurlijke waterbevalling

- borstvoeding geven
- direct met ap beginnen.

Wat is ap?

attachment parenting, of natuurlijk ouderschap

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Star007 wo 22 feb 2012 - 22:19

Rejoy. schreef:
Razz_ schreef:
Rejoy. schreef:- meer aankomen
- meer stilstaan bij de zwangerschap

- natuurlijke waterbevalling

- borstvoeding geven
- direct met ap beginnen.

Wat is ap?

attachment parenting, of natuurlijk ouderschap


Wat houdt dat in dan ..
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Roos wo 22 feb 2012 - 22:21

- proberen om bv te gaan geven (bij l. meteen fv gegeven)
- denk dat ik het geslacht nu wel wil weten
- minder aankomen
- en ik hoop op een spontane bevalling...


Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Pandora wo 22 feb 2012 - 22:50

Razz_ schreef:Ik krijg dan weer een ks en bij S. werd ik volledig in slaap gebracht en dat wil ik de volgende keer echt niet want ik wil de "geboorte" echt mee maken. De dagen in het ziekenhuis wil ik ook anders. Er werd toen niet naar mij geluisterd en dat gaat de volgende keer echt wel anders !

Verder wil ik geen bv geven maar meteen overgaan op fv


Wat is bij jou dan de reden dat je weer een ks krijgt? En is bv je niet goed bevallen dat je nu meteen met fv wilt gaan beginnen? Hoelang heb je bv gegeven?

Zoals het nu staat krijg ik een ruggeprik voor de ks, dat vind ik zelf ook wel zo fijn want wil er ook graag "bij" zijn.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Printje wo 22 feb 2012 - 22:53

Ik hoop juist op dezelfde zwangerschap en bevalling als bij ons mannetje. Heerlijke zwangerschap gehad, al wil ik nu wel meer genieten.

Het enigste dat anders mag is dat mijn man niet doodziek is.

Voor de rest mag het ongeveer hetzelfde zijn;

- snelle ziekenhuisbevalling,
- meteen fv
- lekker samen genieten
- etc etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 22:56

Mijn zwangerschap kan ik niet veel meer aan veranderen, maar bij de bevalling zou ik

- Meer foto's willen, heb van de eerste wel foto's van net nadat zoon is geboren maar zou nu wel meer willen
- Navelstreng uit laten kloppen
- Baby zelf de borst laten zoeken ( lijkt me zo bijzonder)

Na de bevalling
- Doen zoals het goed voelt voor ons ( en niet wat moet en al die stomme regeltjes)
- Nog meer genieten van het kleine wezentje want het gaat zo hard!
- Kraambezoek de eerste week omdat de kraamhulp er dan nog is. ( bij de eerste kwam het heel erg verspreid maar voornamelijk doen de hulp al weg was, vond dat achteraf niet handig)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Printje wo 22 feb 2012 - 23:02

[quote="Snoepy87"]Mijn zwangerschap kan ik niet veel meer aan veranderen, maar bij de bevalling zou ik

- Meer foto's willen, heb van de eerste wel foto's van net nadat zoon is geboren maar zou nu wel meer willen
- Navelstreng uit laten kloppen
- Baby zelf de borst laten zoeken ( lijkt me zo bijzonder)

Na de bevalling
- Doen zoals het goed voelt voor ons ( en niet wat moet en al die stomme regeltjes)
- Nog meer genieten van het kleine wezentje want het gaat zo hard!
- Kraambezoek de eerste week omdat de kraamhulp er dan nog is. ( bij de eerste kwam het heel erg verspreid maar voornamelijk doen de hulp al weg was, vond dat achteraf niet handig)[/
quote]

Hier sluit ik me nog bij aan! Ik wil bij een eventueel tweede kindje of zoveel mogelijk bezoek die week dat de kraamhulp er is of anders een kraamfeest. Na bijna 4 maanden hadden we nog een par keer week kraamvisite.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 23:04

Ja ik heb echt zo iets dan maar de eerste week druk, maar dan is iig de kraamhulp om te helpen, en daarna gaat het gewone leven weer verder. Voor S. ook duidelijker dan als er elke weer een paar keer per week iemand naar de baby komt kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 23:06

Star007 schreef:
Rejoy. schreef:
Razz_ schreef:
Rejoy. schreef:- meer aankomen
- meer stilstaan bij de zwangerschap

- natuurlijke waterbevalling

- borstvoeding geven
- direct met ap beginnen.

Wat is ap?

attachment parenting, of natuurlijk ouderschap


Wat houdt dat in dan ..

http://www.kiind.nl/articles/55/Natuurlijk_Ouderschap.html

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  pitbullgup wo 22 feb 2012 - 23:07

Ik zou eerder een zwangerschaps-fotoshoot laten maken. Ik was nu 3 weken te vroeg bevallen en daardoor was N. er al een paar dagen voor de shoot zou plaats vinden :face:
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Alex wo 22 feb 2012 - 23:18

- Pas rond 12 weken aan mijn omgeving vertellen
- We willen het geslacht dit keer wel weten, maar dit niet delen, dat houden we voor onszelf
- Gezonder eten en daardoor hopelijk minder aankomen
- Mijn grenzen aangeven, als het niet meer gaat gaat het niet
- Kraamfeest, dan hebben we gelijk alles in één keer gehad
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Lindsya do 23 feb 2012 - 0:51

Pas rond 12 weken vertellen dat ik zwanger ben.
Een zwangerschap fotoshoot laten maken samen met mijn zoontje.
Hopelijk kan ik nu meer genieten van volgende zwangerschap, vorige keer was het alleen maar stress en problemen in mijn omgeving en wat ik heel erg aantrok.
Hopen dat ik niet in het ziekenhuis komt te liggen tijdens de zwangerschap.

Na de bevalling:
Eerst genieten met zijn vieren en met verder niemand erbij.
Niet meer luisteren na mensen die het beter weten.
Nog meer proberen te genieten van de kleine.
Proberen de bv door te zetten.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  joyce0606 do 23 feb 2012 - 0:58

-ik zou zeggen geen nierproblemen, maar helaas heb ik dit niet in de hand dus ook dikke pech.

-spontane bevalling, ook zit dit er helaas niet meer in

-meer naar mijn lichaam luisteren

-foto's van (net na) de bevalling

-hopelijk meer genieten van de zwangerschap zodat ik aderhand geen spijt heb
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  *Lookie* do 23 feb 2012 - 1:02

De zwangerschap op zich zou ik niet anders willen (ja, wat minder misselijk in het begin en ik hoop ook niet weer zwangerschapsvergiftiging te krijgen maar dat heb ik niet zelf in de hand)

Vlak na de bevalling wil ik wel wat meer op mijn strepen staan wat betreft: de baby bij mij in de buurt als het enigszins kan, meteen aanleggen of tepel laten zoeken, en als de baby op de kinderafdeling moet, dan wil ik er zelf vaker heen (dat kon ik nu niet zelf de eerste dagen en was dus afhankelijk van het personeel wat me - als ik geluk had- er 2x per dag even heen bracht. Ik heb mijn zoontje de eerste dagen echt weinig gezien en dat heb ik ontzettend gemist. Ik zat daardoor niet goed in mijn vel en mijn zoontje voelde zich de eerste dagen ook niet lekker.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij volgende zwangerschap? Empty Re: Wat anders bij volgende zwangerschap?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum