Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heimwee naar....

+14
Joontjuh
Makamba
Caro
Lotus
Zwerver
Kabouter
Blond
Jeanette
loura
Flinder
Silva
SleepingBeauty
Zwoesj
Roze Roos
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Heimwee naar.... Empty Heimwee naar....

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 0:28

De tijd dat alles nog goed was tussen mijn ouders, en we in het dorp woonden wat ik zo verafschuwde maar inmiddels zo vreselijk mis....Bizar he? Ik mis U.den, mijn vriendinnen...Het gemak van even op de fiets stappen en naar ze toe fietsen...De brabantse gezelligheid in de kroegen...Mijn oude huis, met heerlijke tuin...Al mijn huisdieren die ik toen nog had...De zwoele zomeravonden...

En toch zou ik nooit meer terugwillen naar U.den, althans niet om te wonen. Want op zondag niet eens een supermarkt open, dat zijn dingen waar ik niet meer mee kan leven Laughing Of maar een paar keer per uur een bus...En geen treinstation...

Hebben jullie weleens ergens heimwee naar?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Heimwee naar.... Empty Re: Heimwee naar....

Bericht  Roze Roos ma 10 jan 2011 - 0:30

Zo herkenbaar!

Ik heb heimwee naar de tijd waarin ik een onbezorgt leven leidde en de problemen klein en snel op te lossen. Heimwee naar de tijd waarin ik ultiem kon genieten en niet steeds dacht "ai straks gaat er weer wat mis"
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 0:32

Roze Roos schreef:Zo herkenbaar!

Ik heb heimwee naar de tijd waarin ik een onbezorgt leven leidde en de problemen klein en snel op te lossen. Heimwee naar de tijd waarin ik ultiem kon genieten en niet steeds dacht "ai straks gaat er weer wat mis"

Ja, ik vond die tijd ook zo heerlijk onbezorgd (was hij niet helemaal maar zo voelt het wel), het ergste wat er aan de hand kon zijn was weer een dolle dorpsroddel....

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 0:32

Ik heb nog steeds heimwee naar het half jaar dat in Ecuador woonde. Lekker weinig verplichtingen, niemand die zich druk maakt om zinloze zaken, een ontzettend lief gastgezin, iedereen vond me bijzonder (donkerblond is daar ook blond én heel bijzonder), ik werd gewaardeerd om kleine dingen die ik deed, iedereen praat Spaans I love you was ontzettend vaak een verrassende wending in de dag, juist omdat niemand iets plant.. zal ik doorgaan smile?

Naar mijn middelbare schooltijd heb ik ook wel heimwee. De sfeer in de klas was heel goed. Mijn thuissituatie vond ik op dat moment alleen niet zo denderend, dus wat dat betreft zou ik niet terug willen.

Maar.. boven alles heb ik het hier ook prima naar mijn zin. Leuke studie en leuke vriend(inn)en smile.

Gast
Gast

Bericht  Zwoesj ma 10 jan 2011 - 0:34

Ik herken je verhaal wel, beetje hetzelfde eigenlijk.

Mis ook mijn oude woonplaats waar ik geboren ben en 20 jaar gewoond heb. De kleine dingen als het langs mijn oude basisschool lopen waar ik veel herinneringen heb liggen, het gezellige dorp waar je voor een toen nog zo kleine plaats leuk kon winkelen, met de gezellige kroegjes waar ik met vrienden heen ging. Inderdaad ook de tijd dat mijn ouders samen nog gelukkig waren, mijn lieve kat, het naar de Oude Maas kunnen fietsen om daar lekker rustig een boekje te kunnen lezen... Maar ook het onbezorgde wat ik toen had, geen rekening houden met kosten qua huur e.d. alleen maar het geneuzel van school en niet het serieuze van werken.

Maar toch zou ook ik niet terug willen naar die tijd, het is iets wat ik daar afgesloten heb, en ben hier ook heel gelukkig. Maar af en toe denk ik er ook nog wel eens aan terug, en zou ik best voor een uurtje terug willen in de tijd.
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Roze Roos ma 10 jan 2011 - 0:35

_Leaf_ schreef:

Ik heb heimwee naar de tijd waarin ik een onbezorgd leven leidde en de problemen klein en snel op te lossen. Heimwee naar de tijd waarin ik ultiem kon genieten en niet steeds dacht "ai straks gaat er weer wat mis"

Ja, ik vond die tijd ook zo heerlijk onbezorgd (was hij niet helemaal maar zo voelt het wel), het ergste wat er aan de hand kon zijn was weer een dolle dorpsroddel....

Inderdaad, dat gevoel! Soms is het gewoon een heftige periode in je leven, volgens mij zit jij daar nu in, denk dat je dan sneller heimwee hebt naar tijden dat het voor jou gevoel "makkelijker/rustiger/beter" was.
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Bericht  SleepingBeauty ma 10 jan 2011 - 0:36

De tijd als kind..heerlijk onbezorgd leventje, je nergens druk om maken, ik had een leuke klas op de basisschool...

Al geniet ik nu ook heerlijk van ons getrouwde leven, alleen brengt dat wel veel meer verplichitngen en verantwoordelijkheden met zich mee..mja dat krijg je toch als je ouder wordt..
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 0:38

Roze Roos schreef:
_Leaf_ schreef:

Ik heb heimwee naar de tijd waarin ik een onbezorgd leven leidde en de problemen klein en snel op te lossen. Heimwee naar de tijd waarin ik ultiem kon genieten en niet steeds dacht "ai straks gaat er weer wat mis"

Inderdaad, dat gevoel! Soms is het gewoon een heftige periode in je leven, volgens mij zit jij daar nu in, denk dat je dan sneller heimwee hebt naar tijden dat het voor jou gevoel "makkelijker/rustiger/beter" was.

Haha ja klopt...Een paar keer per jaar ga ik sowieso terug naar U.den, lekker bij mijn vriendinnen logeren...En daar kom ik er dan altijd weer achter dat er nog geen klap veranderd is, dat je je er nog steeds gruwelijk kan doodvervelen...En dan rij ik DH weer in en dan ben ik blij om thuis te zijn Very Happy En tegelijkertijd ben ik blij dat mijn durpie er nog steeds is en dat ik zo nu en dan even kan terugkeren om te ontkomen aan mijn heimwee....

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 0:39

Nu ik er zo over nadenk heb ik niet echt heimwee naar mijn kindertijd. Al was dat wel het eerste wat er in mij opkwam. Zelfs toen was ik niet onbezorgd en liep ik altijd al te piekeren.

Ik denk dat ik heimwee heb naar mijn reis in Amerika. Zo veel gezien en gedaan, zo graag terug willen.

Gast
Gast

Bericht  Silva ma 10 jan 2011 - 0:39

Ik denk vaak terug aan het laatste jaar dat ik op kamers woonde. Ik deed een theaterminor en binnen een dag was die groep zo hecht, dat we gelijk allemaal vrienden werden. Gedurende die hele minor maakte ik me nergens zorgen over. Ik was single, woonde met leuke huisgenoten, ging veel stappen, kreeg ineens een heel druk maar leuk sociaal leven. Ik ging bij een band en deed veel leuke dingen. Tot ik ineens te veel deed en overspannen werd. Moest verhuizen, die vrienden bleken toch niet zulke goede vrienden omdat ze me niet opzochten en ineens viel dat een beetje in duigen... Maar naar die tijd daarvoor heb ik nog wel eens heimwee.
Silva
Silva
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 265
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 0:40

Ja je mist het gevoel wat je er bij had waarschijnlijk. En grote kans dat je het ook iets verromantiseert. Maar dat is niet erg, je mag best die nostalgische gevoelens hebben.

Ik heb heel vaak heimwee naar de plekken waar ik geweest ben. Maar op 't moment valt het wel mee gelukkig.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 0:41

Ik heb heimwee naar vroeger toen ik klein was. Toen ik nog onbezorgd was en niemand ziek werd en doodging. Of je daar in ieder geval niks van meekreeg.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 0:43

Ik heb heimwee naar m'n oude werk.. Sad

Gast
Gast

Bericht  Roze Roos ma 10 jan 2011 - 0:46

_Leaf_ schreef:
Roze Roos schreef:
_Leaf_ schreef:

Haha ja klopt...Een paar keer per jaar ga ik sowieso terug naar U.den, lekker bij mijn vriendinnen logeren...En daar kom ik er dan altijd weer achter dat er nog geen klap veranderd is, dat je je er nog steeds gruwelijk kan doodvervelen...En dan rij ik DH weer in en dan ben ik blij om thuis te zijn Very Happy En tegelijkertijd ben ik blij dat mijn durpie er nog steeds is en dat ik zo nu en dan even kan terugkeren om te ontkomen aan mijn heimwee....

Dat is in ieder geval fijn! Het is inderdaad denk ik vaak het gevoel wat je er toen bij had, soms mis ik vriendschappen van vroeger en dan bedenk ik weer waarom het toen *met reden vaak..* gestopt is en dan is het ook goed. Fijn in ieder geval dat je na een tripje terug wel blij bent als je weer thuis bent!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 0:48

Oh en soms heb ik heimwee naar mijn studentenhuis, omdat het daar altijd zo gezellig was overdag. Er was altijd iemand dichtbij om een kopje thee mee te drinken, boodschappen mee te doen of een tvprogramma mee te kijken. Of gewoon domme meidenpraat mee te voeren haha.

Gast
Gast

Bericht  Flinder ma 10 jan 2011 - 0:54

Darcy schreef:Oh en soms heb ik heimwee naar mijn studentenhuis, omdat het daar altijd zo gezellig was overdag. Er was altijd iemand dichtbij om een kopje thee mee te drinken, boodschappen mee te doen of een tvprogramma mee te kijken. Of gewoon domme meidenpraat mee te voeren haha.

Nu ik overdag veel alleen thuis zit mis ik dat ook inderdaad! Terwijl ik na twee jaar in het studentenhuis te hebben gewoond al ben samen gaan wonen en toen (tijdens mijn studententijd) niet miste! Nu mis ik het dat ik als ik hard heb gewerkt en om drie uur even thee mag drinken er niemand is met wie ik dat kan doen en even bij kan kletsen.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 1:03

flinder85 schreef:
Darcy schreef:Oh en soms heb ik heimwee naar mijn studentenhuis, omdat het daar altijd zo gezellig was overdag. Er was altijd iemand dichtbij om een kopje thee mee te drinken, boodschappen mee te doen of een tvprogramma mee te kijken. Of gewoon domme meidenpraat mee te voeren haha.

Nu ik overdag veel alleen thuis zit mis ik dat ook inderdaad! Terwijl ik na twee jaar in het studentenhuis te hebben gewoond al ben samen gaan wonen en toen (tijdens mijn studententijd) niet miste! Nu mis ik het dat ik als ik hard heb gewerkt en om drie uur even thee mag drinken er niemand is met wie ik dat kan doen en even bij kan kletsen.

Haha ja dat heb ik ook. Ik vind het heerlijk om samen te wonen en ik mis ook veel dingen totaal NIET uit mijn studentenhuis (de drukte, de rotzooi) maar ja soms mis ik het wel gewoon smile

Gast
Gast

Bericht  loura ma 10 jan 2011 - 1:10

Ik heb eigenlijk helemaal nergens heimwee naar.. Ik vind mijn leven op dit moment relaxter dan het ooit was, zelfs toen ik nog klein was en naar school ging had ik meer zorgen dan nu. Het was niet zo dat ik school niet leuk vond maar pff het idee nu weer dat te moeten doen nee echt niet! Dan zou ik alleen heimwee hebben naar de schoolvakanties dat je lekker onbezorgd buiten kon spelen met vriendjes en vriendinnetjes.

En ik heb een heeel klein beetje heimwee naar mijn oude woonplaats maar dat is alleen omdat ik daar een auto voor de deur kon hebben en gewoon overal heen kon rijden. Ik woon nu in het centrum van Adam en ik moet nu alles met ov doen als ik buiten de stad moet zijn.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Jeanette ma 10 jan 2011 - 1:19

Ik heb wel een beetje heimwee naar de tijd dat ik klein was en op de basisschool zat. Heb er een heerlijke tijd gehad. Ik ben nu ook gelukkig, maar dat was een mooie onbezorgde tijd.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 1:22

Oh ja, herkenbaar hoor, dat gevoel!

Ik heb heimwee naar het niets hoeven van vroeger. Ik kon op de woensdagmiddagen uren doorbrengen in mijn kamertje of buiten spelen en die middagen leken ook echt eeuwig te duren.. Geen huishouden, geen werk, geen studie, geen moeten rondkomen. Alleen maar jezelf zijn. Maar het racende leven houdt gewoon nooit meer op en daar heb ik het vaak wel moeilijk mee.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 1:27

Ik heb heimwee naar de leuke zomers in mijn kindertijd..
Dinobabies kijken en de achterdeur bij mijn ouders thuis lekker open om 07.30 smorgens.. Ik kan de warmte nog voelen.. hoe we samen met mijn broertje naar school liepen in de warmte.. Hoe we na school uren buiten speelden in de wei en dat we tussen het hoge gras lagen naar de wolken te kijken.

Hoe ik uren met vriendin aan het fantaseren was over de jongen op wie we beide verliefd waren(toen kon dat nog en was het juist leuk!!) en hoe we elkaar aanstootten als we hem zagen en riepen.. Haiii Royyy.... I love you
Of hoe we de brieven van haar oudere zus stalen en stiekem gingen lezen..

De ochtenden van de vakanties als mijn moeder broertje en ik wakker maakte en we stonden te springen op bed omdat we op vakantie gingen!

Ik mis echt mijn kindertijd.. Dat was zo fijn..

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 1:29

Ik deelde een vriendje met mijn beste vriendin Embarassed Vonden we ook helemaal niet erg toen!

Gast
Gast

Bericht  Zwoesj ma 10 jan 2011 - 1:30

Darcy schreef:Ik deelde een vriendje met mijn beste vriendin Embarassed Vonden we ook helemaal niet erg toen!

Ehm... hoe oud was je toen dat jullie dat nog niet erg vonden? :P Was het alleen het handje vasthouden tijdperk of.. :P
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 1:31

Zwoesj schreef:
Darcy schreef:Ik deelde een vriendje met mijn beste vriendin Embarassed Vonden we ook helemaal niet erg toen!

Ehm... hoe oud was je toen dat jullie dat nog niet erg vonden? :P Was het alleen het handje vasthouden tijdperk of.. :P

We waren zeven.

Gast
Gast

Bericht  Zwoesj ma 10 jan 2011 - 1:32

Darcy schreef:
Zwoesj schreef:

We waren zeven.

Haha ja dan is het nog schattig en stoer angel
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: