Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

+16
VeryCherry
Rush
Caroow
luisa
SuperGrover
Bazinga
Atelier Madame
Joli86
Polly
Caramba
Nora
ellibre
Ella
rapa nui
Ibbeltje
Muurvlindertje
20 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. - Pagina 3 Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 1:39

sanskie schreef:
Bruce schreef:
sanskie schreef:Of je nou laag of hoog opgeleid bent ik vraag het mij af of dat het is. Ik ken mensen die hbo/uni hebben gedaan en dik in de schulden zitten omdat ze heel veel geleend hebben in de tijd dat ze nog student waren. Dan kan je wel denken ah ik heb toch een mooie betaalde baan ik los die schulden daar wel mee af maar schulden zijn schulden vind ik. Bijv een jongen heeft 16.000 euro schuld maar gaat gewoon vrolijk verder met op vakantie gaan en veel kleding kopen. Of een meisje met een schuld van 40.000.

Maar jij kunt toch niet in hun portemonnee kijken? Ik heb ook een studieschuld van een euro of 15.000, die ben ik netjes aan het afbetalen, maar toch koop ik ondertussen ook nog een huis, ga ik elk jaar op vakantie en betaal ik allerlei verbouwingen in mijn huis.

Ja prima als jouw salaris in je daar tot in staat brengt. Alleen ik denk het er niks mee te maken heeft of je nou hoog of laag bent opgeleid dat je eerder een plasma tv koopt maar meer met je persoonlijkheid.
Aha, je hebt wel een oordeel over een jongen met 16.000 euro schuld maar iemand die 15.000 euro schuld heeft zal wel een prima salaris hebben zodat ze wel op vakantie kan en een plasma kan kopen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. - Pagina 3 Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Polly wo 22 feb 2012 - 1:47

Sanskie, er is niets vreemds aan een studieschuld hebben en daarna toch een normaal financieel leven leiden. Het idee achter een studieschuld is juist dat je investeert in een studie, waarmee je uiteindelijk normaal gesproken een hoger betaalde baan krijgt dan degenen die niet gestudeerd hebben.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Atelier Madame wo 22 feb 2012 - 1:56

Ik denk dat het persoonlijk vooral te maken heeft met wel of niet sparen voor iets. Als je zoals VC een plasma koopt door hiervoor gespaard te hebben, maar bijv de vakantie laat zitten of geen auto rijdt. Kun je je best een plasma veroorloven (bedoel die dingen kosten nou ook weer geen tonnen).

Daarentegen als je een lager inkomen hebt en je vervolgens alles wil, tsja dat kan nou eenmaal niet. Dus dan een lening afsluiten terwijl je dit eigenlijk niet kan betalen, of kopen op aflossing etc. is gewoon dom.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  VeryCherry wo 22 feb 2012 - 1:58

We waren dat jaar inderdaad niet op vakantie geweest en we hadden de auto verkocht omdat we een lease auto kregen. Dat ding was duur, maar ook weer niet zó duur dat ik me er voor in de schulden zou steken.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 2:02

Ik vind het kortzichtig. Je weet helemaal niet wat die mensen verdienen, hoe ze aan die televisie komen, of ze schulden hebben, etc. Wij hebben nu ook een gloednieuwe platte televisie staan, zonder ervoor te hebben gespaard, gewoon omdat het kon. Maar ik heb wel een studieschuld. Zou dat niet mogen dan? Die betaal ik netjes maandelijks af. Je kunt gewoon niet in iemand zijn portemonnee kijken, dus daar moet je dan ook niet over zeuren. En we gaan ook op vakantie dit jaar en hebben een auto voor de deur.

Nou horen wij niet bij de lagere inkomens. Maar dat weet je niet over mensen. Dat ze er op een bepaalde manier uitzien, van een bepaalde afkomst zijn e.d. dat kun je zien ja, maar verder weet je dat gewoonweg niet. En ik vind ook niet dat je daar over moet oordelen. Leef, en laat leven.

Ja, er zijn veel mensen met schulden, en mensen die dingen kopen zonder er geld voor te hebben, weet meerdere voorbeelden, maar dat betekent niet per definitie dat die laag zijn opgeleid oid.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 wo 22 feb 2012 - 2:15

Ik vind het helemaal niet zo kortzichtig. Ik kan me ook echt blijven verbazen over mensen in de bijstand die wel vijf pakjes shag per week wegroken en 3 grote honden in huis hebben rondlopen, die ook moeten eten.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Blair wo 22 feb 2012 - 2:17

Ik vind dat ik daar niet over mag oordelen, je weet niet of de mensen daadwerkelijk die grote tv zelf hebben gekocht, hebben gekregen, of misschien wel erg lang voor hebben gespaard.

Mensen staan altijd erg snel klaar met hun oordeel (algemeen), terwijl ze vaak niks weten van de situatie waarin mensen leven.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 2:23

Lady4 schreef:Ik vind het helemaal niet zo kortzichtig. Ik kan me ook echt blijven verbazen over mensen in de bijstand die wel vijf pakjes shag per week wegroken en 3 grote honden in huis hebben rondlopen, die ook moeten eten.

Daar verbaas ik me ook over, maar dat zijn niet álle mensen in de bijstand, er zijn er genoeg die wel normaal met het geld omgaan. Je kunt niet iedereen over 1 kam scheren, en dat vind ik kortzichtig, om die conclusie eruit te trekken, dat bedoelde ik.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 wo 22 feb 2012 - 4:25

Pippa schreef:
Lady4 schreef:Ik vind het helemaal niet zo kortzichtig. Ik kan me ook echt blijven verbazen over mensen in de bijstand die wel vijf pakjes shag per week wegroken en 3 grote honden in huis hebben rondlopen, die ook moeten eten.

Daar verbaas ik me ook over, maar dat zijn niet álle mensen in de bijstand, er zijn er genoeg die wel normaal met het geld omgaan. Je kunt niet iedereen over 1 kam scheren, en dat vind ik kortzichtig, om die conclusie eruit te trekken, dat bedoelde ik.

Ik scheer ook zeker niet alle mensen in de bijstand over een kam. Ik doel op de mensen in de bijstand die dat wél doen. Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. - Pagina 3 561177
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Bazinga wo 22 feb 2012 - 4:48

Lady4 schreef:
Pippa schreef:

Ik scheer ook zeker niet alle mensen in de bijstand over een kam. Ik doel op de mensen in de bijstand die dat wél doen. Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. - Pagina 3 561177

Dan is 't toch kortzichtig om te zeggen dat 'mensen met een lager inkomen' te zeggen? Als er een áántal mensen zijn, die dat wél doen?

't Is niet wijs om te doen, nee natuurlijk niet, maar ik vind 't net zo belachelijk als dat iemand met meer geld, kaviaar zou gaan eten, van 130 euro per potje of een extra auto zou kopen, 'gewoon omdat het kan'. Maar goed, niet elke rijke stinkerd eet kaviaar in z'n derde Mercedes en niet elke bijstandmoeder rookt, terwijl ze d'r derde Duitse Dog aait.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 5:27

Jop schreef:
Lady4 schreef:
Pippa schreef:

Dan is 't toch kortzichtig om te zeggen dat 'mensen met een lager inkomen' te zeggen? Als er een áántal mensen zijn, die dat wél doen?

't Is niet wijs om te doen, nee natuurlijk niet, maar ik vind 't net zo belachelijk als dat iemand met meer geld, kaviaar zou gaan eten, van 130 euro per potje of een extra auto zou kopen, 'gewoon omdat het kan'.
Wat moet je dan met je geld doen? Erin gaan zwemmen?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 5:29

Ik vind geld ook wel om uit te kunnen geven hoor! Tuurlijk is sparen goed, maar je hoeft niet je hele leven continu aan het sparen te zijn. Als je het geld hebt, waarom dan niet uitgeven? Ik snap alleen niet dat mensen uitgeven als ze het NIET hebben.

Gast
Gast

Bericht  Muurvlindertje wo 22 feb 2012 - 5:56

Pippa schreef:Ik vind geld ook wel om uit te kunnen geven hoor! Tuurlijk is sparen goed, maar je hoeft niet je hele leven continu aan het sparen te zijn. Als je het geld hebt, waarom dan niet uitgeven? Ik snap alleen niet dat mensen uitgeven als ze het NIET hebben.

Gewoon lenen van Frisia-financieringen en voorschotje.nl (voor de domme mensen).
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 6:10

Muurvlindertje schreef:
Pippa schreef:Ik vind geld ook wel om uit te kunnen geven hoor! Tuurlijk is sparen goed, maar je hoeft niet je hele leven continu aan het sparen te zijn. Als je het geld hebt, waarom dan niet uitgeven? Ik snap alleen niet dat mensen uitgeven als ze het NIET hebben.

Gewoon lenen van Frisia-financieringen en voorschotje.nl (voor de domme mensen).

Ja, dat begrijp ik dat ze dat doen (heel dom). Maar ik snap niet dat mensen dat doen. Als je geen geld hebt, dan heb je het niet. Ik las het nog in de vriendin een artikel. Ze leende omdat ze een verjaardagscadeau wilde voor haar dochter, en het de maand erop kon betalen. Maar toen had ze een nieuwe wasmachine nodig, een televisie, een noem alles maar op, waardoor ze 20.000 euro schuld heeft opgebouwd. Dat is gewoon dom. Want dat geld had ze niet, en kan ze dus ook niet uitgeven, zou je zeggen.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover wo 22 feb 2012 - 21:13

Pippa schreef:
Muurvlindertje schreef:

Ja, dat begrijp ik dat ze dat doen (heel dom). Maar ik snap niet dat mensen dat doen. Als je geen geld hebt, dan heb je het niet. Ik las het nog in de vriendin een artikel. Ze leende omdat ze een verjaardagscadeau wilde voor haar dochter, en het de maand erop kon betalen. Maar toen had ze een nieuwe wasmachine nodig, een televisie, een noem alles maar op, waardoor ze 20.000 euro schuld heeft opgebouwd. Dat is gewoon dom. Want dat geld had ze niet, en kan ze dus ook niet uitgeven, zou je zeggen.
Als ik kinderen had, en mijn wasmachine zou stuk gaan, dan zou ik me daar denk ik ook voor in de schulden steken. Dat vind ik toch wel iets vrij cruciaals. Een tv niet, geld voor een verjaardagscadeau zou ik lenen bij vrienden/familie. Je kunt een kind niet uitleggen waarom hij/zij geen cadeautje krijgt, en alle andere kinderen wel. Je hoeft niet gelijk iets te kopen van 100 euro, maar geen cadeau zou ik echt niet doen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 21:14

SuperGrover schreef:
Pippa schreef:
Muurvlindertje schreef:

Als ik kinderen had, en mijn wasmachine zou stuk gaan, dan zou ik me daar denk ik ook voor in de schulden steken. Dat vind ik toch wel iets vrij cruciaals. Een tv niet, geld voor een verjaardagscadeau zou ik lenen bij vrienden/familie. Je kunt een kind niet uitleggen waarom hij/zij geen cadeautje krijgt, en alle andere kinderen wel. Je hoeft niet gelijk iets te kopen van 100 euro, maar geen cadeau zou ik echt niet doen.
+1

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: