Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

+16
VeryCherry
Rush
Caroow
luisa
SuperGrover
Bazinga
Atelier Madame
Joli86
Polly
Caramba
Nora
ellibre
Ella
rapa nui
Ibbeltje
Muurvlindertje
20 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Muurvlindertje di 21 feb 2012 - 6:20


In onze omgeving zien wij veel mensen die het niet breed hebben, maar hun geld toch uitgeven aan dingen die niet nodig zijn, maar waarmee ze toch willen laten zien dat ze geld (geleend) hebben?
Ook zien we dat deze mensen meer dingen doen die geld kosten, zoals tatoeages laten zetten en gelnagels/acrylnagels, geld dat ze beter aan andere dingen kunnen besteden. En dat ze enorme tv's hebben. En dat ze (erg) jong aan kinderen beginnen.

Mee eens of niet mee eens? Wie ziet dit ook?
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 6:23

In mijn omgeving zie ik dit niet, de mensen die ik ken die niet veel te besteden hebben kopen over het algemeen naar wat zij te besteden hebben.

Maar ik denk dat de mensen uit de openingspost vaak niet hebben geleerd om met geld om te gaan en zo dieper en dieper in de problemen komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Ibbeltje di 21 feb 2012 - 6:25

Misschien willen ze niet laten merken dat ze schulden hebben.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 6:25

Ik denk eerder dat je het over een bepaalde sociale klasse hebt van de bevolking dan perse mensen die weinig verdienen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  rapa nui di 21 feb 2012 - 6:33

Ik ben het er in grote lijnen wel mee eens. We hadden het er vorige week op mijn werk ook nog over. Het is overal crisis maar de rijen bij de Mediamarkt blijven lang. Ik denk dat voor de meeste mensen een televisie wel een eerste levensbehoefte is en dat het niet meer gezien wordt als een luxe artikel. Vandaar dat er ook best wel leningen afgesloten worden op het moment dat de TV stuk gaat, want je kunt immers niet zonder, je moet elke dag wel kijken dus niet eerst sparen maar er moet meteen vervanging komen ook al is het niet verstandig en leen je tegen abnormaal hoge rentes. En ik weet dat het generaliserend is, en eigenlijk niet mag en dat er best wel uitzonderingen zijn maar ik verbaas me ook altijd over die gezinnen die dan op TV komen in van die armoede programma's, want we zijn werkloos, hebben een uitkering, zijn afgekeurd maar die roken dan wel de hele tijd en hebben een grootbeeld TV in de kamer staan.

Ik denk dat het ook meer te maken heeft met een opleidingsniveau, dat bij een lager niveau je eerder zo'n grote TV koopt, blijft kettingroken etc. ook al heb je het geld er eigenlijk niet voor. Dat als je hoger opgeleid bent en je krijgt toch te maken met een uitkering e.d dat je er dan wat verstandiger mee om gaat,
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Ella di 21 feb 2012 - 6:37

Ik zie dit in mijn omg bij 1 iemand heel erg. Weinig geld maar moet alles het duurste van het duurste hebben
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 6:37

Zusje schreef:Ik denk eerder dat je het over een bepaalde sociale klasse hebt van de bevolking dan perse mensen die weinig verdienen.

+1.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 6:38

rapa nui schreef:Ik denk dat het ook meer te maken heeft met een opleidingsniveau, dat bij een lager niveau je eerder zo'n grote TV koopt, blijft kettingroken etc. ook al heb je het geld er eigenlijk niet voor. Dat als je hoger opgeleid bent en je krijgt toch te maken met een uitkering e.d dat je er dan wat verstandiger mee om gaat,

Dit dus idd smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 6:40

Ik moet altijd zo lachen om een bepaalde buurt hier, waarin een zeer lage sociale klasse mensen gezeteld zit, waarin met kerst en oud&nieuw enorm wordt uitgepakt met lichtjes, versiering en troepjes en gróóts en véél vuurwerk...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Muurvlindertje di 21 feb 2012 - 6:42

Zusje schreef:Ik denk eerder dat je het over een bepaalde sociale klasse hebt van de bevolking dan perse mensen die weinig verdienen.

Ja, dat bedoel ik ook.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Muurvlindertje di 21 feb 2012 - 6:44

Youandi schreef:Ik moet altijd zo lachen om een bepaalde buurt hier, waarin een zeer lage sociale klasse mensen gezeteld zit, waarin met kerst en oud&nieuw enorm wordt uitgepakt met lichtjes, versiering en troepjes en gróóts en véél vuurwerk...

Klopt. Het stereotype is: veel tatoes, veel kinderen, veel, groots vuurwerk met oud en nieuw, roken, veel huisdieren vaak ook nog en intussen maar klagen...
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  ellibre di 21 feb 2012 - 6:51

Kan ook een kwestie van kiezen zijn. Niet op vakantie, geen dure nieuwe auto, maar wel een mooie tv kopen. Het is maar net waar zij hun geld aan willen uitgeven. Misschien dat ze er veel andere dingen voor moeten laten, maar dat zijn dan hun eigen keuzes.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Nora di 21 feb 2012 - 6:54

Volgens mij klopt dat wel, ging er laatst in de quest ook over.
Ze willen een grote tv zodat andere mensen niet zien dat ze het geld er niet voor hebben.

In de Quest ging het er ook over waarom mensen met schulden altijd nog meer schulden maken. Vond de vergelijking wel goed die daar bij stond. Een schuld is als een wespensteek. De eerste voel je gigantisch goed, die daarna steeds minder sterk, tot dat je het niet meer voelt.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Caramba di 21 feb 2012 - 6:54

Youandi schreef:Ik moet altijd zo lachen om een bepaalde buurt hier, waarin een zeer lage sociale klasse mensen gezeteld zit, waarin met kerst en oud&nieuw enorm wordt uitgepakt met lichtjes, versiering en troepjes en gróóts en véél vuurwerk...


Toevallig hebben wij in het dorp ook zo'n gezin, nou ja gezin, er doen vele buurtgenoten aan mee.
Veel en uitbundig kerstversiering binnen en buiten huis. Werken hebben ze nooit van gehoord, leven van de uitkering bladiebla.
Nu is laatst 1 van hen uit zijn huis gezet, omdat hij de huur niet meer kon betalen, fikse huurachterstand! Maar daar kijken ze dan ineens heel raar vanop.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Polly di 21 feb 2012 - 6:57

Nou, ik geloof niet dat dat over het algemeen zo is, maar waar ik nu wel aan denk is dat ik vaak hoor dat mensen "ook graag willen reizen, maar ja dat gaat niet vanwege geen geld." Alsof ik rijk ben :-) ! Je moet keuzes maken in het leven, en meestal krijg ik het "geen geld om te reizen" te horen van mensen die wel een huis hebben, en een iPhone, en een grote platte tv, en die geregeld dure uitstapjes maken, etc. etc. Die staan er dan niet bij stil dat ik verder niet veel materiele zaken heb, alleen veel leuke ervaringen.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 6:59

Tja, ik denk dat je een dergelijke klasse in iedere bevolking (land) hebt. Wat wil je er tegen beginnen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Joli86 di 21 feb 2012 - 7:17

Mijn schoonzusje kan er ook wat van. Nooit geld hebben maar wel heel haar rug vol laten tatoeëren en een chicuaua-pup ( sorry geen idee of ik het goed schrijf) kopen van €1200,- kopen.. En als ze dan bij haar moeder, mijn schoonmoeder dus, op bezoek komt neemt ze haar fles afwasmiddel mee, omdat het op is en geen geld heeft voor een nieuwe fles... :shock:
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Atelier Madame di 21 feb 2012 - 7:21

Polly schreef:Nou, ik geloof niet dat dat over het algemeen zo is, maar waar ik nu wel aan denk is dat ik vaak hoor dat mensen "ook graag willen reizen, maar ja dat gaat niet vanwege geen geld." Alsof ik rijk ben :-) ! Je moet keuzes maken in het leven, en meestal krijg ik het "geen geld om te reizen" te horen van mensen die wel een huis hebben, en een iPhone, en een grote platte tv, en die geregeld dure uitstapjes maken, etc. etc. Die staan er dan niet bij stil dat ik verder niet veel materiele zaken heb, alleen veel leuke ervaringen.

Haha ja dat klinkt me zo bekend in de oren! Totdat mensen horen wat mijn huur bedraagt en de rest van mijn vaste lasten, hoe zuinig ik mijn boodschappen doe etc.. het is toch een kwestie van keuzes maken in het leven.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 8:26

Muurvlindertje schreef:
In onze omgeving zien wij veel mensen die het niet breed hebben, maar hun geld toch uitgeven aan dingen die niet nodig zijn, maar waarmee ze toch willen laten zien dat ze geld (geleend) hebben?
Ook zien we dat deze mensen meer dingen doen die geld kosten, zoals tatoeages laten zetten en gelnagels/acrylnagels, geld dat ze beter aan andere dingen kunnen besteden. En dat ze enorme tv's hebben. En dat ze (erg) jong aan kinderen beginnen.

Mee eens of niet mee eens? Wie ziet dit ook?

Misschien vinden ze het gewoon mooi en gaat het ze niet om het aan de buitenwereld te laten zien. Is natuurlijk niet slim om te doen terwijl je het geld er niet voor hebt en ik denk dat het vooral mensen mensen zijn die de verkeerde beslissingen nemen om wat voor reden dan ook...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Bazinga di 21 feb 2012 - 9:09

Muurvlindertje schreef:
In onze omgeving zien wij veel mensen die het niet breed hebben, maar hun geld toch uitgeven aan dingen die niet nodig zijn, maar waarmee ze toch willen laten zien dat ze geld (geleend) hebben?
Ook zien we dat deze mensen meer dingen doen die geld kosten, zoals tatoeages laten zetten en gelnagels/acrylnagels, geld dat ze beter aan andere dingen kunnen besteden. En dat ze enorme tv's hebben. En dat ze (erg) jong aan kinderen beginnen.

Mee eens of niet mee eens? Wie ziet dit ook?

Euh wie ben jij om te bepalen waar men zijn of haar geld aan uit zou moeten geven? Ik vind je - wederom - ontzettend kort door de bocht.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  SuperGrover di 21 feb 2012 - 9:31

Atelier Madame schreef:
Polly schreef:Nou, ik geloof niet dat dat over het algemeen zo is, maar waar ik nu wel aan denk is dat ik vaak hoor dat mensen "ook graag willen reizen, maar ja dat gaat niet vanwege geen geld." Alsof ik rijk ben :-) ! Je moet keuzes maken in het leven, en meestal krijg ik het "geen geld om te reizen" te horen van mensen die wel een huis hebben, en een iPhone, en een grote platte tv, en die geregeld dure uitstapjes maken, etc. etc. Die staan er dan niet bij stil dat ik verder niet veel materiele zaken heb, alleen veel leuke ervaringen.

Haha ja dat klinkt me zo bekend in de oren! Totdat mensen horen wat mijn huur bedraagt en de rest van mijn vaste lasten, hoe zuinig ik mijn boodschappen doe etc.. het is toch een kwestie van keuzes maken in het leven.
Nou ja, er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die én geen geld hebben om te reizen, én die daarnaast geen iPhone, platte tv en eigen huis hebben en zuinig boodschappen doen. Ik ben natuurlijk student, dus dan is het niet zo gek, maar ik ken ook niet-studenten die daarvoor gewoon geen geld hebben.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  luisa di 21 feb 2012 - 9:37

Ja, absoluut dit valt mij ook op. Kan het eigenlijk ook nooit zo bevatten.

In afrika viel mij dit namelijk ook erg op. In de townships daar had iedereen thuis wel een grote tv en stereo staan, terwijl er soms geen geld was voor schooluniformen of eten. Voor de duidelijkheid, het ging hier niet om de nieuwste modellen flatscreens hoor, maar wel grote televisie. Destijds had ik alleen nog maar een kleine tv in mijn bezit. Geen idee overigens hoe deze mensen aan die spullen kwamen, dus kan hier ook niet echt over oordelen. Maar viel wel op.

Daarnaast merk ik heel erg bij mijn schoonfamilie, en ook bij mijn man (buitenlands). Zij geven veel meer om uiterlijkheden en houden graag de schijn op dat ze meer te besteden hebben dan in werkelijkheid. Graag gezien worden met mooie auto ofzo, terwijl ze zich bij wijze van spreken daarvoor wel in de schulden moeten steken. En het werkt, want merk ook dat er tegen mensen met een mooie auto of luxe spullen wordt opgekeken, in de zin die hebben het gemaakt in het leven. Zoals ik het zie heeft het dus ook met afkomst te maken. En dan bedoel ik met afkomst eerder uit welk 'milieu' je komt dan welke nationaliteit je hebt. Hoewel dit vaak wel samen gaat. Mensen uit een lager milieu hebben naar mijn idee meer de neiging om door zich te omringen met luxe rijker te wanen dan ze zijn.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 10:08


Nee, dit is bekrompen. Ik heb ook weinig geld, ik steek het in mijn eigen bedrijf. Ik heb bijv ook een grote tv, en een macbook ipv een gewone laptop. Van dingen die ik veel gebruik, wil ik gewoon goede kwaliteit van hebben. Je zal mij niet zien met duur keukengereedschap, want ik kan niet koken, of een dikke vette bak voor de deur want mijn eigen auto rijd prima.

Ik snap welk type mens bedoeld word in dit topic en dat dit mij helemaal niet betreft (ben niet laag geschoold, kettingroker of getatoeëerd met 20 kinderen) maar ik snap het enigszins wel. Die mensen werken net zo hard voor hun geld, maar kunnen er niet dezelfde spullen mee kopen. Je moet daar selectief in worden, maar sommige mensen kunnen dat niet en kopen van alles het beste...


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 10:10

Muurvlindertje schreef:
Youandi schreef:Ik moet altijd zo lachen om een bepaalde buurt hier, waarin een zeer lage sociale klasse mensen gezeteld zit, waarin met kerst en oud&nieuw enorm wordt uitgepakt met lichtjes, versiering en troepjes en gróóts en véél vuurwerk...

Klopt. Het stereotype is: veel tatoes, veel kinderen, veel, groots vuurwerk met oud en nieuw, roken, veel huisdieren vaak ook nog en intussen maar klagen...

Hmm.op een paar punten na, voldoe ik redelijk aan het stereotype Very Happy Gelukkig ben ik wel hoger opgeleid. Ik ben wel heel blij met mijn grote televisie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 10:25

Jaaa dat zien wij ook altijd hier.

We zien ook dat mensen die minder te besteden hebben naar de dure supermarkt gaan en de mensen die meer te besteden hebben naar de Aldi.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc. Empty Re: Stelling: mensen met minder geld, kopen grotere tv's etc.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum