Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

+16
holaagirl
Flip Fluitketel
sabje
Susan
blondje1313
SarahKey
Fiwen
Bosjesvrouw
Bruintje Beer
Liadan
Fiebje
Linda
Pussycat
Sylvana
Ayla
Supertalentje
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  Supertalentje ma 20 feb 2012 - 3:56

En dan meer in de zin; wat geef je mee en hou je daar?

Onze zoon gaat straks naar opa's en oma's ipv een kdv en ze hoeven er geen geld voor. Maar welke dingen koop je dan voor daar en van welke dingen kun je verwachten dat opa en oma die kopen? Ze hebben al een box en bedje, dingen als eten, luiers en billendoekjes gaan natuurlijk op dus die wil ik wel aanvullen, maar dingen als spenen, flesjes, speeltjes voor de box, projector voor in bed, boekjes, kleertjes, douchespullen, hydrofieldoeken etc vind ik toch wat veel om nog 2 keer aanteschaffen.

Hoe doen jullie dat?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  Ayla ma 20 feb 2012 - 3:59

Alles behalve melk ligt daar... En medicijnen. Maar mijn zus heeft veel gekocht zelf (die woont nog bij mijn ouders en past 1x in de week op) omdat ze dat makkelijker vond. Zou ze dat niet gedaan hebben dan zou ik alles meegeven wat ze nodig kan hebben, maar wel max. 3 knuffels en 2 boekjes ofzo.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  Sylvana ma 20 feb 2012 - 4:00

Ik denk dat dat toch iets is wat je samen met de opa's en oma's moet bespreken.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  Pussycat ma 20 feb 2012 - 4:00

Ik geef gewoon een tas mee en daar zit alles in wat ze nodig hebben. Zij kopen niks. En er blijft daar ook niks. Ja een box hadden ze van een zus van mijn schoonmoeder. En een stoeltje heb ik voor ze gekocht. En speelgoed waar vroeger hun kinderen mee hebben gespeeld, maar niks van ons verder.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  Linda ma 20 feb 2012 - 4:01

Oma past 2 dagen in de week op (soms 3). Wij zorgen dat daar altijd genoeg luiers en billendoekjes liggen. Een setje kleertjes zit in de luiertas. Ze heeft daar één speentje liggen en een aparte slaapzak. Brood en fruit eet ze daar mee. Beleg geef ik wel zelf mee, maar dat komt omdat ik wil dat ze suikervrije, biologische dingen eet. Speelgoed heeft oma zelf gekocht en er lag nog heel veel van de andere kleinkinderen. Douche spullen hoeft niet, dat doet ze altijd thuis. Er liggen wel een paar hydrofieldoeken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  Fiebje ma 20 feb 2012 - 4:07

Fles en voeding zit in de tas. Net zoals een extra setje kleertjes.
K heb daar 2 hydrofiel en badcapes, flesje zeep neergelegd samen met een paar speeltjes. Luiers en doekjes vul ik aan als het op is. Fruit en snee brood is van mijn moeder.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  Liadan ma 20 feb 2012 - 4:18

Onze kinderen hebben daar een ledikant, aankleedkussen, box (nog de oude van ons van vroeger), veel speelgoed waarvan ook veel van onszelf van vroeger, slaapzak, luiers, luierdoekjes, kinderstoel, fles. En waarschijnlijk vergeet ik nu nog wel wat...
Ik geef zelf elke week reservekleren mee.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  Bruintje Beer ma 20 feb 2012 - 4:23

Wij hoeven alleen kleren, pyama's, luiers en voeding ee te geven. Verder staat daar alles al. of het is van vroeger wat ze ze herbruiken of ze hebben het zelf aangeschaft. Autostoeltje hebben wij wel voor gezorgd.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  Gast ma 20 feb 2012 - 4:30

Hier ging mijn zoon ook twee dagen in de week naar opa en oma, een dag mijn ouders en de andere dag schoonouders.
Een ledikant en box en kinderstoel hadden beide nog.
Verder gaf ik altijd een tas mee met luiers en doekjes, voeding en fles, exta setje kleding, slaapknuffel, slaapzak en tut, slab.

Hier kwamen de oma's smorgens naar hier omdatik altijd al om 7 uur weg moest thuis, later op de ochtend ging hij dan mee naar hun en ging die tas dus ook mee.
Mijn moeder woont op loopafstand dus die nam onze kinderwagen mee, schoonmoeder had zelf een buggy en autostoel aangeschaft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  Bosjesvrouw ma 20 feb 2012 - 4:31

Mijn neefje komt hier 2 dagen per week (ik woon ook nog thuis).
Mijn zus geeft altijd kleren mee en flesjes en voeding (zij geeft nog borstvoeding).
Ze geeft ook altijd een labeldoekje (die hij gekregen heeft) mee zo dat hij toch iets zelf heeft oja en spenen.
Veder hebben wij hier een box met speeltjes een kinderwagen,een bedje,een badje,shampoo,sudo creme ed. en luiers.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  Fiwen ma 20 feb 2012 - 4:37

Hier verschild het per oma. Bij mijn ouders heeft ze alles daar (zelfs een eigen kamertje) en geef ik alleen kleertjes mee. Bij mijn schoonouders geef ik alles behalve eten en drinken mee.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  SarahKey ma 20 feb 2012 - 5:50

Hier komt oma thuis oppassen dus wij hoeven niet te slepen met spullen.

Maar ik zou het overleggen met je (schoon)ouders.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  blondje1313 ma 20 feb 2012 - 6:03

Het lijkt me eigenlijk vrij logisch dat je zelf kleding meegeeft, het zal toch ook alleen om een reservesetje gaan denk ik?

Mijn moeder past een halve dag op, ze komt naar ons en als L wakker is neemt ze haar mee naar hun en krijgt ze daar eten. Mijn moeder neemt daarvoor onze flesverwarmer mee, en ook het flesje wat in de koelkast klaarstaat. Een box en autostoeltje hebben ze van ons gehad, luiers en billendoekjes zorgen wij ook dat er die bij hun staan.
Boxkleed, ledikantje, matrasje, beddengoed, aankleedkussen en speelgoed hebben ze nog van vroeger (en speelgoed kopen ze zelf regelmatig bij!).
In badje gaat ze gewoon thuis.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  Susan ma 20 feb 2012 - 6:04

Ik zou gewoon een (luier)tas meegeven met al die spullen erin.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  Gast ma 20 feb 2012 - 6:49

Mijn moeder (ouders) is gastouder geweest, en alles ligt daar. Broodje, drinken en koekjes ook, nemen ze ook gewoon mee met boodschappen doen. Zelfs wat kleertjes...ik zit me net te bedenken, wat ligt er niet? scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  sabje ma 20 feb 2012 - 8:08

Moeder: Luiers, luierdoekjes, slaapspeen.

Heeft zelf: bedje, kinderstoel, drinkbeker, koekjes, speelgoed, slaapzak

Schoonmoeder: Luiers, luierdoekjes, slaapspeen, speelgoed, drinkbeker, melk, pakje drinken.

Heeft: campingbedje (is van ons), kinderstoel en een klein beetje speelgoed (ook van ons)
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  Flip Fluitketel ma 20 feb 2012 - 8:13

Zowel mijn moeder en schoonouders passen regelmatig op. Beide hebben ze een bedje, kinderstoel, speelgoed, boxkleed, autostoel en noem maar op. Luiers en billendoekjes koop ik altijd voor ze als ze zeggen dat ze bij niks meer hebben. Als ze oppassen gaan er kleertjes mee, pyama, slaapzak, knuffel, shampoo/baschuim en rietjesbeker.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  Supertalentje ma 20 feb 2012 - 8:19

Jullie nemen veel mee allemaal! En mee terug, haha!

Ik denk dat ik een lijstje ga maken en even ga zitten wie wat koopt oid. Mijn vader is niet zo moeilijk, maar ik ben bang dat er wel gezeur komt bij mijn schoonouders en dan kun je daar maar beter goede afspraken over maken denk ik dan...

Edit: ik zie ook dat ouders 'dure' dingen hebben zoals een autostoel en kinderwagen, wie heeft die aangeschaft?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  holaagirl ma 20 feb 2012 - 8:27

Wat ik zo snel nergens las: babyfoon!
Haha!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  Tania ma 20 feb 2012 - 8:28

Mijn moeder past als ik werk hier thuis op dus dan heeft ze alles gewoon bij de hand. Als we voor andere dingen oppas nodig hebben brengen we hem bij mijn ouders. Ze hebben eigenlijk alles wel in huis alleen kleertjes, z'n speen en knuffel hoeven mee. Mijn ouders hebben alles zelf gekocht. Ze hebben ook een autostoel gekocht omdat ik vaak met J. bij mijn moeder in de auto zit.
Ook luiers, doekjes, slabbetjes enz. kopen ze allemaal. Ik bied vaak aan om het mee te nemen of te betalen maar dat vinden ze maar onzin smile .

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  Supertalentje ma 20 feb 2012 - 11:29

holaagirl schreef:Wat ik zo snel nergens las: babyfoon!
Haha!

die moet er ook komen, mijn schoonouders staan de hele dag op de trap te luisteren, haha! Maargoed, wij hebben er een van 80 euro en die ga ik niet voor ze kopen...

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  SarahKey ma 20 feb 2012 - 19:46

Supertalentje schreef:
holaagirl schreef:Wat ik zo snel nergens las: babyfoon!
Haha!

die moet er ook komen, mijn schoonouders staan de hele dag op de trap te luisteren, haha! Maargoed, wij hebben er een van 80 euro en die ga ik niet voor ze kopen...

Ikea heeft ze voor 25 euro. Wij hebben hem toen gekocht voor 20 euro met de ledenpas
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  studiebol ma 20 feb 2012 - 20:22

Mijn ouders hebben 2 bedjes en een box... ook een speelkleed en een wipper en ook een babyfoon. Verder heeft mijn moeder nog speelgoed van ons van vroeger.

Wat ik dus mee ga geven als ze een dag in de week gaan oppassen, is wat reservekleding en voeding. Pampers en billendoekjes die laat ik daar gewoon liggen, en vul ik aan. En de kinderwagen laat ik daar achter anders kunnen ze zo weinig.

Misschien leg ik er voor de zekerheid 2 hydrofiele luiers neer, maar zou niet zo goed weten waar ze die voor moeten gebruiken de meiden gaan daar niet in bad ofzo. En daar gebruik ik ze voornamelijk voor. Mijn moeder heeft er al 2 van mij gekregen die dan daar in de bedjes liggen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  Gast ma 20 feb 2012 - 21:13

Niets smile
Ze hebben daar inmiddels alles.
Ik heb daar o.a. wat speelgoed, reserve kleertjes, flessen, neergelegd. Zij hebben campingbedjes, kinderstoelen, een box ( schoonouders) enzv gekocht. Wel 2de hands het meeste maar dat is prima.
Ze hadden beide nog speelgoed van ons van vroeger bewaard en daar speelt zoonlief dan mee. Er komen ook andere kleinkinderen daar dus het is niet alleen voor ons zoontje.
Ik vind het wel makkelijk dat ik nu niks meer mee hoef te nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  meisje ma 20 feb 2012 - 21:15

Mijn (schoon)ouders passen hier om en om op, dus ik hoef verder geen spullen mee te geven.
Mijn ouders hebben thuis speelgoed, kinderstoel en een campingbedje en mijn schoonouders hebben een box, ledikantje, kinderstoel en speelgoed.
Dat wordt gebruikt als we gewoon op visite komen. Andere spullen zijn ook niet nodig.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen opa en oma, wat geef je mee? Empty Re: Oppassen opa en oma, wat geef je mee?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum