Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oppassen

+5
SarahKey
Jezzie
kwak
Highway
Angela_1986
9 plaatsers

Ga naar beneden

Oppassen Empty Oppassen

Bericht  Angela_1986 wo 26 jun 2013 - 9:20

Een vraag voor de moeders hier (of andere meiden die oppassen); morgen ga ik voor het eerst een paar uur oppassen bij een jongetje van 6. Hij zal al op bed liggen en t gaat om 2,5 tot max. 3 uur.

Wat zouden jullie een redelijk bedrag vinden om aan de oppas te geven?

Ik heb geen idee waar ik aan moet denken. Het vorige gezin gaf wisselende bedragen, had het financieel niet slecht dus kreeg wel eens wat extra's. Niet te vergelijken met het gezin waar ik nu af en toe bij zal gaan oppassen.

Ik hoor graag wat jullie reëel vinden!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppassen Empty Re: Oppassen

Bericht  Highway wo 26 jun 2013 - 9:28

4-5 euro per uur,dat zou ik redelijk vinden, zeker voor een slapend kindje waarmee je niks hoeft te doen. Ik kreeg altijd 5 euro maar ik pastte wel 's nachts op tot een uur of 4/5.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  kwak wo 26 jun 2013 - 9:53

Ik kreeg nooit betaald met oppassen en als hier iemand komt oppassen krijgen ze niks.
Ze mogen hier alles opeten/drinken wat er in de kasten ligt en ook mogen ze vrienden ect uitnodigen. Als de kinderen wakker worden door de vrienden ofzo is het hun "probleem".
Bij mij is het in de. Omgeving ook niet normaal dat je betaald krijgt voor oppassen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Jezzie wo 26 jun 2013 - 10:20

Ik heb een hele tijd 1 avond in de week opgepast op een meisje van 7 dat al in bed lag, meestal was ze nog wel wakker en ging ik haar gedag zeggen en vertelde ze mij wat ze die dag had gedaan, daarna ging ze slapen. Ik kreeg daar altijd €4,- p/u. Vond ik prima, zo veel werk had ik er niet aan. Gezinnen met meer kinderen of waar ik overdag oppaste kreeg ik wel wat meer.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast wo 26 jun 2013 - 10:39

Ik krijg voor een middag oppassen in de twee weken, van 11:30 tot 18:30, ook kinderen uit school halen en vaak ook vriendjes/vriendinnetjes te spelen, zo'n 20-30 euro. Ik vind het vooral erg leuk om te doen en wil er eigenlijk ook niet meer voor, omdat moeder in kwestie ook niet veel geld kan missen.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 26 jun 2013 - 19:30

kwak schreef:Ik kreeg nooit betaald met oppassen en als hier iemand komt oppassen krijgen ze niks.
Ze mogen hier alles opeten/drinken wat er in de kasten ligt en ook mogen ze vrienden ect uitnodigen. Als de kinderen wakker worden door de vrienden ofzo is het hun "probleem".
Bij mij is het in de. Omgeving ook niet normaal dat je betaald krijgt voor oppassen.
Ik paste bij mijn familie en buren ook altijd gratis op.
Maar bij 'vreemden' via via gevonden vroeg ik wel geld. Hier helaas geen nichtje of wat in de buurt wonen dus nu betaal ik ook een oppas.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Happydobby do 27 jun 2013 - 0:34

Vroeger kreeg ik 5 GULDEN per uur. Moest dan wel 2 kindjes van 3 en 6 naar bed brengen. Ging altijd makkelijk. Omdat het een kwartier fietsen was werd ik altijd opgehaald en thuisgebracht. Bij kindjes uit de straat deed ik het gratis. Als de buren even een half uur weggingen om te condoleren/oudergesprekken op school hoefde ik niks. Mocht wel drinken pakken en kreeg snoep mee.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caroow do 27 jun 2013 - 0:43

kwak schreef:Ik kreeg nooit betaald met oppassen en als hier iemand komt oppassen krijgen ze niks.

Dus nichtjes ofzo die krijgen niks? Ik kreeg vroeger volgens mij 7,50 (in guldens dan he) voor het oppassen op een jongetje van 10. Zijn leeftijd qua gedrag was een jaar of 3, en hij kon ook lastig bewegen dus ik kreeg daarvoor wel extra.

Als zoon naar opa&oma of mijn schoonzusje gaat dat betaal ik daar niet voor, maar dat is omdat ik aan het werk ben. Als ik een avondje uit wil zou ik toch op zoek gaan naar een betaalde oppas, anders voelt het voor mij heel krom.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Esmee do 27 jun 2013 - 0:44

Wij geven onze oppas zo'n €3,- per uur. Dit krijg ze ongeveer bij al haar gezinnen. Ik rond het vaak wel naar boven af en leg er een reep chocola bij oid. Zij is 16, trouwens.
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Bericht  Angela_1986 do 27 jun 2013 - 4:08

Dank jullie wel voor de reacties!

Ik hoef er zeker ook niet veel voor te hebben, denk dat de ouder in kwestie het ook niet heel breed heeft en daarbij vind ik het ook niet erg om een keer te doen (zit niet te wachten op een wekelijkse of maandelijkse verplichting maar af en toe vind ik het helemaal niet erg om te doen, gezellig juist! Als het kindje tenminste niet al slaapt Wink). Maar het is maar dat ik beetje een richting heb als we het er vanavond over hebben.

Ik heb ook wel eens bij mijn tante opgepast en daar kreeg ik volgens mij niets voor. Ik heb toen ik op de middelbare school zat ook bij kenissen opgepast en daar kreeg ik wel een klein bedrag voor, weet niet eens meer wat.
Als ik nu bij familie of vrienden zou moeten oppassen zou ik dat ook zo doen, geen probleem!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Shopaholic do 27 jun 2013 - 4:11

Mijn zusje krijgt 5,- per uur. En als ik zelf 1 vd buurmeiden heb die op komen passen geef ik ze tussen de 3,- & 5,- (zij zijn ook wat jonger) 14&15. Ik rond het wel altijd af als ze weg gaan. Stel het zou 12,- zijn geef ik ze 15,-
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud