Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom zoeken we naar de ideale partner?

+10
Zwoesj
Bliss
Fred
Isis
Prosecco
pinklady85
SoGood
Caro
Roze Roos
TGR
14 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  TGR zo 9 jan 2011 - 21:15

En naar exclusiviteit en naar samenwonen, kindjes krijgen en een huisje met een tuin op het zuiden?

Is dat iets wat de meeste mensen willen of is dat meer de trend op dit forum? Ik voel me namelijk een enorme afwijking op het moment. Ik dacht dat ik ook wel wilde wat de meeste mensen willen (wat ik om me heen zie, wat ik hoor enz) maar eigenlijk word ik daar helemaal niet gelukkig van. Ik voel me dan zo ondankbaar. Want tot anderhalve week geleden had ik alles om gelukkig te zijn en het lijkt net of ik gewoon maar niet tevreden te krijgen ben.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  Roze Roos zo 9 jan 2011 - 21:22

Ik denk dat een heleboel mensen dat willen, maar dat je pas gelukkig kunt zijn als je gelukkig bent met jezelf. Al die "uiterlijke dingen" zoals samen wonen en het gevoel hebben dat er iemand altijd voor je is, kunnen heel mooi zijn maar als je je innerlijk er niet goed bij voelt dan zal het je benauwen.
Ik ben al een tijd vrijgezel en heb juist die tijd genomen om mijzelf te leren kennen en zo'n leven op te bouwen dat ik er zelf gelukkig mee ben. Ik zie het bij een aantal mensen om mij heen, die rollen van de ene in de andere relatie en ik denk dat ze daarbij nog wel eens vergeten dat ze ook alleen gelukkig kunnen zijn en dat je geen partner daarvoor nodig hebt.

Nu ik dit zo typ denk ik dat veel mensen hun geluk halen uit de dingen die jij benoemd en niet uit zichzelf. Zoals Harry Jekkers als zingt "hou van jou joh, maak de ander overbodig. Ware liefde, geloof me, begint altijd bij jezelf"
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  Caro zo 9 jan 2011 - 21:26

het zal toch echt met jezelf te maken hebben en niet zozeer met een trend op 'n forum. Jij loopt ook altijd te verkondigen dat er meer is dan alleen wat mensen laten zien op dit forum. Zo ook met hun relaties.

Mensen willen een relatie, kindjes etc vanuit iets dat ze zelf voelen. Zelf willen ze die geborgenheid, liefde, exclusiviteit en het feit dat ze iemand hebben die van hun houdt en vica versa. Over seksuele exclusiviteit valt nog te twisten en mensen geven daar hun eigen invullig aan, maar het gegeven dat iemand van je houdt en jij van die ander is een heel fijn gevoel. Daar zijn mensen naar op zoek. Ook om minder idealistische redenen hoor, dat het soms erg praktisch is om een partner te hebben.

Als jij alles had wat voor een ánder mooi leek, betekent het niet dat jij dat ook moet vinden. Jij hoeft je niet te conformeren naar de maatstaven van het forum of je omgeving. Dat doe je zelf, jij bent erin meegegaan.

maar kan het gewoon niet zo zijn dat je echt van je partner hield/ houdt maar nu gewoon teveel twijfelt over je eigen leven? Los van een partner..
Want ik zie het dat je nu eigenlijk alles betrekt op je partner maar dat er meerdere facetten in je leven zijn die niet gaan zoals je wil. Of je blijft altijd een illusie nastreven dat het gras aan de andere kant groener is.

Als je wel een partner hebt, wil je er geen. Of je wil een ander. Heb je een beroep, wil je een ander beroep/ studie etc. Het líjkt altijd iets te zijn..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 21:27

Het is de meest normale sociale vorm in onze maatschappij dus daarom wordt daar gewoon van uit gegaan denk ik. Bovendien heeft dat ook veel voordelen; je bent niet alleen, je hebt iemand om dingen mee te delen en je kunt een gezin vormen. Dat is voor velen toch het ideaal. En als je dan ook nog gelukkig met diegene bent, dan is dat helemaal mooi. (In mijn ogen mag het trouwens eerder andersom zijn, maar goed).

Maar dat betekent niet dat iedereen dat zo doet, of dat dat zo hoort. Ik heb ook lange tijd echt oprecht getwijfeld of ik wel een relatie wil. Ik weet het soms nog steeds niet. Ik wil kinderen en het gezinsleven, en ik weet hoe fijn het is om heel diep van iemand te houden..maar dat altijd samen zijn, staat mij eigenlijk nog steeds tegen.

In jouw geval zou ik gewoon eens even heel rustig de tijd nemen. Dit is toch een achtbaan van emoties, ook al ben je misschien rustig. Je zegt dat je alles had om gelukkig te zijn, maar als je in die situatie niet gelukkig bent, dan is dat toch niet erg? Mensen hebben misschien een bepaalde verwachting, maar niemand verplicht je daar naar te leven. Kies dus nu voor jezelf. Ik vind het goed dat je dat doet. En ga maar eens rustig alles op je in laten werken. Een tijd alleen zijn is helemaal geen straf, en waarschijnlijk voor je persoonlijke ontwikkeling erg goed. Dat was toch ook een reden voor jou om er een punt achter te zetten? Ik denk dat je daar dan goed aan doet om ook daar de nodige energie in te steken.

En hoe het verder gaat... tja.. dat zie je dan wel weer. Jij en ik zijn allebei op zich een beetje onconventioneel als het op levensideeen aankomt (al zijn we wel beide heel anders, maar zijn wel allebei vrij openminded en voelen ons misschien toch wel vaak 'anders' dan de rest). waarom zou je niet eens proberen welke levensstijl wel bij je past. En wie weet is dat wel heel anders dan het traditionele beeld. Nou, so be it. Maar die tijd dat je dat accepteert komt nog wel. Ga eerst maar eens rustig je gedachten op orde brengen. Dit is nog zo vers.

Sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  TGR zo 9 jan 2011 - 21:32

Maar het probleem zit niet in dat ik niet van mezelf houd hoor. Ik vind mezelf helemaal prima.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  Roze Roos zo 9 jan 2011 - 21:42

Maar is er dan wel een probleem?
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 21:45

TGR schreef:Maar het probleem zit niet in dat ik niet van mezelf houd hoor. Ik vind mezelf helemaal prima.

Toch zie ik je net in een ander topic dit reageren:
Ik weet het ook even niet meer namelijk (waar ik mee bezig ben, waarom ik doe wat ik doe enz)

Dus blijkbaar zit iets in jou je toch dwars en gaat er iets niet helemaal lekker. Je bent blijkbaar toch op zoek naar iets. Dat is toch niet erg om toe te geven? Anders zat je niet in deze situatie nu

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  TGR zo 9 jan 2011 - 21:51

Marin schreef:
TGR schreef:Maar het probleem zit niet in dat ik niet van mezelf houd hoor. Ik vind mezelf helemaal prima.

Toch zie ik je net in een ander topic dit reageren:
Ik weet het ook even niet meer namelijk (waar ik mee bezig ben, waarom ik doe wat ik doe enz)

Dus blijkbaar zit iets in jou je toch dwars en gaat er iets niet helemaal lekker. Je bent blijkbaar toch op zoek naar iets. Dat is toch niet erg om toe te geven? Anders zat je niet in deze situatie nu

Ik doe vanalles wat voor anderen misschien niet duidelijk is, maar voor mij is het heel helder eigenlijk. Maar ik ken ze niet van mezelf. Ik voel me beter dan ooit en daardoor voelt het net of ik droom met mijn ogen open. Dat vind ik eng, want normaal eindigt ieder positief gevoel van me vrij snel in iets negatiefs en nu blijft het uit.

Maar ik ben me wel bewust van hoe het kan gaan (ik ben tenslotte al bijna 9 jaar niet meer vrijgezel geweest)

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  Caro zo 9 jan 2011 - 21:55

Dan snap ik je probleem niet. Aan wie wil je jezelf uitleggen? Aan wie wil je helder maken dat ondanks dat je je nu anders gedraagt dan je normaal doet, het wel voelt alsof het goed is?

Want ik heb het idee alsof je vreselijk zoekend bent. Alsof je enorm onrustig bent, ondanks dat je jezelf msschien wel prima vindt.

Of wil je je verantwoorden?

Want als jij jezelf prima vindt, waarom dan wel zo'n topic openen? Om tegen anderen aan te schoppen? Om anderen bewust te maken dat als je een andere richting opgaat, dat prima is? Om anderen misschien wakker te schudden?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  TGR zo 9 jan 2011 - 22:00

Caro schreef:Dan snap ik je probleem niet. Aan wie wil je jezelf uitleggen? Aan wie wil je helder maken dat ondanks dat je je nu anders gedraagt dan je normaal doet, het wel voelt alsof het goed is? Niemand, ik leg alleen uit dat ik gewend ben dat ik hard op mn bek ga en dat ik dit nu maar niet heb Wink aangezien het over mijn gebrek aan liefde voor mezelf ging ineens

Want ik hebhet idee alsof je vreselijk zoekend bent. Alsof je enorm onrsutig bent, ondanks dat je jezelf msschien wel prima vindt. Dat klopt helemaal, dat weet ik ook. Als alles wat "normaal" is, niet goed (genoeg) voelt, wat wil ik dan?

Of wil je je verantwoorden?

Want als jij jezelf prima vindt, waarom dan wel zo'n topic openen? Om tegen anderen aan te schoppen? Om anderen bewust te maken dat als je een andere richting opgaat, dat prima is? Om anderen misschien wakker te schudden? Allemaal niet, maar als ik dit zo voel, dan moet het toch voor meer meiden zo voelen? Ik kan enorm genieten van verliefdheid, me daarin helemaal mee laten sleuren, maar al snel kom ik er dan achter dat wat ik heb niet helemaal is wat ik wil. Ik wil even stoppen met zoeken voor ik ergens waar ik niet blij mee ben genoegen mee neem, snappie?

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 22:02

TGR, is je relatie over?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  TGR zo 9 jan 2011 - 22:04

CKC schreef:TGR, is je relatie over?

Ja, ruim een weekje nu. Ik hoef geen sterkte of "ahh gossie", want dit is de beste beslissing ooit. Voor zowel mij als mijn ex (ook al is het nu natuurlijk even lastig allemaal)

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 22:08

TGR schreef:
CKC schreef:TGR, is je relatie over?

Ja, ruim een weekje nu. Ik hoef geen sterkte of "ahh gossie", want dit is de beste beslissing ooit. Voor zowel mij als mijn ex (ook al is het nu natuurlijk even lastig allemaal)

Haahaa, wees maar niet bang! Ik ga geen sterkte zeggen. Ik zeg lekker KUT VOOR JE!
Nee serieus, ik zeg alleen maar, wees maar trots op jezelf dat je uit dingen kunt stappen die je niet echt gelukkig maken. Wees trots dat je je gevoel volgt en niet zoals 3kwart van alle relaties bij elkaar blijven om maar niet alleen te zijn of omdat het wel oke is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  Caro zo 9 jan 2011 - 22:09

TGR schreef:
Caro schreef:Dan snap ik je probleem niet. Aan wie wil je jezelf uitleggen? Aan wie wil je helder maken dat ondanks dat je je nu anders gedraagt dan je normaal doet, het wel voelt alsof het goed is? Niemand, ik leg alleen uit dat ik gewend ben dat ik hard op mn bek ga en dat ik dit nu maar niet heb Wink aangezien het over mijn gebrek aan liefde voor mezelf ging ineens

Want ik hebhet idee alsof je vreselijk zoekend bent. Alsof je enorm onrsutig bent, ondanks dat je jezelf msschien wel prima vindt. Dat klopt helemaal, dat weet ik ook. Als alles wat "normaal" is, niet goed (genoeg) voelt, wat wil ik dan?

Of wil je je verantwoorden?

Want als jij jezelf prima vindt, waarom dan wel zo'n topic openen? Om tegen anderen aan te schoppen? Om anderen bewust te maken dat als je een andere richting opgaat, dat prima is? Om anderen misschien wakker te schudden? Allemaal niet, maar als ik dit zo voel, dan moet het toch voor meer meiden zo voelen? Ik kan enorm genieten van verliefdheid, me daarin helemaal mee laten sleuren, maar al snel kom ik er dan achter dat wat ik heb niet helemaal is wat ik wil. Ik wil even stoppen met zoeken voor ik ergens waar ik niet blij mee ben genoegen mee neem, snappie?

Ik snap je dan wel iets meer nu. Maar je bent op zoek naar meer meiden die zoekenden zijn?

Ook ik kan je vertellen dat ik me wel eens afvraag of mijn man (moet nog steeds wennen aan die term) het nu echt is. Of ik daadwerkelijk de rest van mijn leven met hem kan delen en of er niet iets meer is.

Maar die gedachten verdwijnen bij mij ook wel weer. Bij jou blijven ze. Persoonlijk denk ik dat jij altijd op zoek blijft gaan naar iets wat je niet hebt. En niet dat ik je persoonlijk ken, en tegen anderen zou ik dit niet zo hardop uitspreken maar volgens mij kan jij het wel hebben :-).

Ik zie je nu weer overkomen als een rusteloos type. Je geniet volgens mij meer van je jacht dan iets anders, en dat is niet erg zolang de ander ook weet dat het je daarom te doen is. gewoon, tijdelijk het leuk hebben en daarna weer afscheid nemen. Maar nu doe je mensen er wel mee pijn. Bewust of onbewust.

Je bent eigenlijk weer de TGR van vroeger, die soms onnavolgbaar was, rusteloos, rare sprongen maakt maar tegelijkertijd zichzelf volgens mij helemaal kapot kan piekeren en analyseren. Want de topics die je opent zijn vergezocht, het komt niet over en dat ligt niet aan jouw gebrek aan communicatiekunsten. Maar volgens mij meer aan het feit dat je gedachten nu best een brei zijn.

Overigens denk ik dat het heel goed is dat je even stopt met zoeken... En misschien hebben meer meiden het en is het inderdaad een soort taboe. Dat niemand erover durft te praten omdat 'iedereen toch huisje, boompje, beestje wil?' In dat geval hoop ik dat die meiden zich melden :-).
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 22:20

Kan je eens proberen te verwoorden waarom je twijfelt aan het standaard beeld en of dat iets voor jou is? Komt dat door wat caro zo goed omschrijft vanwege je onrust, jacht en tegen aan schoppen? Of denk je echt dag je beter 'functioneert' in je eentje. En zo ja, waarom dan?

Want ik herken echt wel veel er van hoor, dat onrustige en altijd weer iets anders willen. En ik weet t ook echt nog niet of ik zo'n till death do us part relatie aan kan. Ik wil het heel graag willen, maar ik weet zeker dat ik ook van die twijfelmomenten ga krijgen en ik kan dan ook rare sprongen maken.

Oh ja en bij mij is het natuurlijk meer omdat ik juist zo ongeveer m'n hele leven al vrijgezel ben. Ik ben juist zo gewend om alleen met mezelf te zijn. Ik denk dat het echt heel erg goed voor je is om dat een tijd te ervaren.


Laatst aangepast door Marin op zo 9 jan 2011 - 22:22; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  TGR zo 9 jan 2011 - 22:22

Caro schreef:

Ik snap je dan wel iets meer nu. Maar je bent op zoek naar meer meiden die zoekenden zijn?

Ook ik kan je vertellen dat ik me wel eens afvraag of mijn man (moet nog steeds wennen aan die term) het nu echt is. Of ik daadwerkelijk de rest van mijn leven met hem kan delen en of er niet iets meer is.

Maar die gedachten verdwijnen bij mij ook wel weer.Komt en gaat die gedachten bij je of verdwijnt die helemaal? Bij jou blijven ze. Persoonlijk denk ik dat jij altijd op zoek blijft gaan naar iets wat je niet hebt. En niet dat ik je persoonlijk ken, en tegen anderen zou ik dit niet zo hardop uitspreken maar volgens mij kan jij het wel hebben :-). Wat kan ik wel hebben? Kan ik die zoektocht wel aan of ik kan wel krijgen wat ik niet heb?

Ik zie je nu weer overkomen als een rusteloos type. Je geniet volgens mij meer van je jacht dan iets anders, en dat is niet erg zolang de ander ook weet dat het je daarom te doen is. gewoon, tijdelijk het leuk hebben en daarna weer afscheid nemen. Maar nu doe je mensen er wel mee pijn. Bewust of onbewust. De mensen die ik nu in mijn leven heb ken ik al jaren, het is geen kwestie van tijdelijk leuk hebben, ik investeer enorm in wat ik voor ze beteken en andersom. Ik ben niet op zoek naar sleazy avontuurtjes met de buurman op de hoek. Zo zit ik niet in elkaar (gelukkig) Iedereen die zich (weer) met me inlaat weet waar hij/zij aantoe is

Je bent eigenlijk weer de TGR van vroeger, die soms onnavolgbaar was, rusteloos, rare sprongen maakt maar tegelijkertijd zichzelf volgens mij helemaal kapot kan piekeren en analyseren. Want de topics die je opent zijn vergezocht, het komt niet over en dat ligt niet aan jouw gebrek aan communicatiekunsten. Maar volgens mij meer aan het feit dat je gedachten nu best een brei zijn. Ik ben jaren aan ervaring en kennis rijker en minder labiel dan vroeger, eigenlijk schrik ik daar het meeste van, dat is mn gevoel nu eindelijk de baas kan of er naar durf te luisteren omdat ik weet dat mijn verstand me toch wel redt.

Overigens denk ik dat het heel goed is dat je even stopt met zoeken... En misschien hebben meer meiden het en is het inderdaad een soort taboe. Dat niemand erover durft te praten omdat 'iedereen toch huisje, boompje, beestje wil?' In dat geval hoop ik dat die meiden zich melden :-). Nou, meiden meld je maar, des noods anoniem (mag biechtje hier ook komen?)

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  Caro zo 9 jan 2011 - 22:46

Ik bedoelde dat jij het wel kan hebben als ik een opmerking maak over wat ik denk hoe jij bent. Want ik ken je niet, sommigen mensen schrikken daarvan. Maar bij jou heb ik dat idee niet. Niet dat ik nu probeer een psycholoog uit te hangen, verre van dat :-).

Of die gedachte bij mij helemaal verdwijnt? In hoeverre verdwijnt iets als het zo her en der weer terugkomt? Ik heb geen idee. Ik weet wel dat mijn man mij nu gelukkig maakt en ik kan niet in de toekomst kijken. Ik weet niet wat ik over 10 jaar van hem vind, want dan kunnen we allebei andere personen zijn met andere wensen dan nu. Dus voor nu weet ik dat het goed is, dat ik de intentie heb bij hem te blijven maar zo niet dan niet. Dan zal ik heel verdrietig zijn, maar dat is niet het einde van alles.

Ik denk ook wel dat jij geen type bent voor een avontuurtje van om de hoek. Maar je kan het ook leuk hebben met iemand, zonder de intentie dat het meer moet worden, voor een langere periode. Zeg een jaar of 2. Zolang die mensen maar inderdaad weten dat het risico erin zit dat jij weggaat. En niet vanwege omstandigheden, maar omdat jij zo in elkaar zit.

Je weet nooit wat er gebeurt in de toekomst. Maar de intentie van mensen maakt veel duidelijk. Ik heb nu de intentie wel bij mijn man te blijven, jij hád die intentie bij je ex maar het blijkt dat je daar niet gelukkig van wordt. MIsschien als je de volgende keer een relatie aangaat, met wie dan ook, dat je niet moet uitgaan van het hele samenwonen, kinderen, trouwen verhaal. Maar dat jij duidelijk maakt dat je voor nu blij bent en geen idee hebt hoe je er over 1 jaar in staat.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  SoGood zo 9 jan 2011 - 23:01

Wil je een PM van me?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  TGR zo 9 jan 2011 - 23:14

Sogood schreef:Wil je een PM van me?

Tuurlijk smile

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  TGR zo 9 jan 2011 - 23:15

Caro schreef:Ik bedoelde dat jij het wel kan hebben als ik een opmerking maak over wat ik denk hoe jij bent. Want ik ken je niet, sommigen mensen schrikken daarvan. Maar bij jou heb ik dat idee niet. Niet dat ik nu probeer een psycholoog uit te hangen, verre van dat :-).

Of die gedachte bij mij helemaal verdwijnt? In hoeverre verdwijnt iets als het zo her en der weer terugkomt? Ik heb geen idee. Ik weet wel dat mijn man mij nu gelukkig maakt en ik kan niet in de toekomst kijken. Ik weet niet wat ik over 10 jaar van hem vind, want dan kunnen we allebei andere personen zijn met andere wensen dan nu. Dus voor nu weet ik dat het goed is, dat ik de intentie heb bij hem te blijven maar zo niet dan niet. Dan zal ik heel verdrietig zijn, maar dat is niet het einde van alles.

Ik denk ook wel dat jij geen type bent voor een avontuurtje van om de hoek. Maar je kan het ook leuk hebben met iemand, zonder de intentie dat het meer moet worden, voor een langere periode. Zeg een jaar of 2. Zolang die mensen maar inderdaad weten dat het risico erin zit dat jij weggaat. En niet vanwege omstandigheden, maar omdat jij zo in elkaar zit.

Je weet nooit wat er gebeurt in de toekomst. Maar de intentie van mensen maakt veel duidelijk. Ik heb nu de intentie wel bij mijn man te blijven, jij hád die intentie bij je ex maar het blijkt dat je daar niet gelukkig van wordt. MIsschien als je de volgende keer een relatie aangaat, met wie dan ook, dat je niet moet uitgaan van het hele samenwonen, kinderen, trouwen verhaal. Maar dat jij duidelijk maakt dat je voor nu blij bent en geen idee hebt hoe je er over 1 jaar in staat.

Dank je wel, vind het fijn om je reactie te lezen!

Ik vind het eng, gedachten die terugkomen met vlagen. Twijfels.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 23:16

Marin schreef:Kan je eens proberen te verwoorden waarom je twijfelt aan het standaard beeld en of dat iets voor jou is? Komt dat door wat caro zo goed omschrijft vanwege je onrust, jacht en tegen aan schoppen? Of denk je echt dag je beter 'functioneert' in je eentje. En zo ja, waarom dan?

Want ik herken echt wel veel er van hoor, dat onrustige en altijd weer iets anders willen. En ik weet t ook echt nog niet of ik zo'n till death do us part relatie aan kan. Ik wil het heel graag willen, maar ik weet zeker dat ik ook van die twijfelmomenten ga krijgen en ik kan dan ook rare sprongen maken.

Oh ja en bij mij is het natuurlijk meer omdat ik juist zo ongeveer m'n hele leven al vrijgezel ben. Ik ben juist zo gewend om alleen met mezelf te zijn. Ik denk dat het echt heel erg goed voor je is om dat een tijd te ervaren.

Kan je op mijn bovenstaande alinea reageren? Of weet je daar zo geen antwoorden op?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 23:28

TGR schreef:
Ik ben jaren aan ervaring en kennis rijker en minder labiel dan vroeger, eigenlijk schrik ik daar het meeste van, dat is mn gevoel nu eindelijk de baas kan of er naar durf te luisteren omdat ik weet dat mijn verstand me toch wel redt.

Dat is herkenbaar. Ik ben gewend om voornamelijk naar mijn verstand te luisteren en te doen wat "het beste" is of wat anderen van me verwachten, maar dit wil ik niet meer. Ik wil naar mijn gevoel luisteren en doen waar ik zelf gelukkig van word, dat zijn mijn goede voornemens voor 2011, want ik vind dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn eigen geluk. Het kan zijn dat dit consequenties heeft voor hoe mijn leven op dit moment is, maar dat is dan maar zo. Ik ben sterk genoeg om op mezelf terug te kunnen vallen en ik heb mensen om me heen met wie ik ontzettend goed kan praten.
Ik denk wel dat huisje boompje beestje mij gelukkig kan maken, maar daarnaast wil ik ook nog zoveel andere dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  TGR zo 9 jan 2011 - 23:41

Marin schreef:
Marin schreef:Kan je eens proberen te verwoorden waarom je twijfelt aan het standaard beeld en of dat iets voor jou is? Komt dat door wat caro zo goed omschrijft vanwege je onrust, jacht en tegen aan schoppen? Of denk je echt dag je beter 'functioneert' in je eentje. En zo ja, waarom dan? Ik ben te onrustig en ik neem eigenlijk nergens genoegen mee.

Want ik herken echt wel veel er van hoor, dat onrustige en altijd weer iets anders willen. En ik weet t ook echt nog niet of ik zo'n till death do us part relatie aan kan. Ik wil het heel graag willen, maar ik weet zeker dat ik ook van die twijfelmomenten ga krijgen en ik kan dan ook rare sprongen maken.

Oh ja en bij mij is het natuurlijk meer omdat ik juist zo ongeveer m'n hele leven al vrijgezel ben. Ik ben juist zo gewend om alleen met mezelf te zijn. Ik denk dat het echt heel erg goed voor je is om dat een tijd te ervaren.

Kan je op mijn bovenstaande alinea reageren? Of weet je daar zo geen antwoorden op?

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  Caro ma 10 jan 2011 - 0:00

TGR schreef:
Dank je wel, vind het fijn om je reactie te lezen!

Ik vind het eng, gedachten die terugkomen met vlagen. Twijfels.

Het is ook eng. Het is ook eng je vast te leggen voor je hele leven, om eigenlijk al je geld maar op één paard te zetten.

Ik heb me er bij neergelegd dat ik geen antwoorden heb voor mijn hele leven. En dat zorgt voor een bepaalde rust..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  pinklady85 ma 10 jan 2011 - 3:50

Roze Roos schreef:Ik denk dat een heleboel mensen dat willen, maar dat je pas gelukkig kunt zijn als je gelukkig bent met jezelf. Al die "uiterlijke dingen" zoals samen wonen en het gevoel hebben dat er iemand altijd voor je is, kunnen heel mooi zijn maar als je je innerlijk er niet goed bij voelt dan zal het je benauwen.
Ik ben al een tijd vrijgezel en heb juist die tijd genomen om mijzelf te leren kennen en zo'n leven op te bouwen dat ik er zelf gelukkig mee ben. Ik zie het bij een aantal mensen om mij heen, die rollen van de ene in de andere relatie en ik denk dat ze daarbij nog wel eens vergeten dat ze ook alleen gelukkig kunnen zijn en dat je geen partner daarvoor nodig hebt.
Nu ik dit zo typ denk ik dat veel mensen hun geluk halen uit de dingen die jij benoemd en niet uit zichzelf. Zoals Harry Jekkers als zingt "hou van jou joh, maak de ander overbodig. Ware liefde, geloof me, begint altijd bij jezelf"

Wat jij nu zegt heb ik afgelopen jaar ervaren.
Ik was eerder niet gelukkig met mezelf,en in relaties was ik nooit tevreden.
Niets was goed genoeg,ik was altijd ongelukkig in relaties en vond het erg verstikkend.
Nu ik vrijgezel ben,en de tijd heb genomen om aan mezelf te gaan werken.
Ben ik gelukkiger dan ooit.
En ik weet ook dat als ik nu iemand leer kennen,ik ook echt klaar ben voor een relatie.
Want nu ik van mezelf hou,kan ik ook van een ander gaan houden.
Ik heb geleerd het geluk uit mijzelf en uit B. te halen,
om tevreden te zijn met de dingen die ik heb.
Veel mensen begrijpen mij niet,maar jij beschrijft precies hoe ik me voel
en hoe ik erover denk.
Doet me goed om te lezen! smile
pinklady85
pinklady85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 136
Punten : 153
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zoeken we naar de ideale partner? Empty Re: Waarom zoeken we naar de ideale partner?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum