Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

+8
SleepingBeauty
Annie24
meisjesmama
frolic
Fearie
Susan
Tania
holaagirl
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  holaagirl za 18 feb 2012 - 8:51

Hallo dames,

Normaal gesproken wil ik jullie niet lastig vallen met dit soort topics en vragen, maar dit blijft nu al dagen in mijn hoofd spoken en weet niet of ik reeël ben of gewoon té emotioneel.Embarassed

De situatie is zo: mijn schoonouders passen elke woensdag op ons zoontje. Dit was in eerste instantie van 7.30 tot 14.30 uur. Ik werk als juf, dus haalde ik hem na mijn werk op. Mijn schoonouders genieten zo van deze dag dat ze aanboden/vroegen of ik ons zoontje niet door mijn vriend om 18:00 wil laten ophalen zodat ik nog tijd heb voor werk/huishouden/mezelf. Zo kunnen zij nog langer genieten van hem. Het liefste haal ik hem gewoon op, maar heb mij erover gezet en ben op het aanbod ingegaan.
(in vakanties vinden ze het ook raar/niet leuk dat ik hem dan niet wegbreng voor de oppas en hem liever bij mij houd maar dat accepteren ze wel. Ze willen dan wel die dag langskomen om hem toch te zien..)

Nu heb ik N vorige maand een keer eerder opgehaald ivm een doktersafspraak voor hem. Dit heb ik netjes aangegeven. Eén keer had N oorontsteking en ben ik ook direct uit werk naar hem toegekomen, omdat ik graag bij mijn zieke kind wil zijn. Dit vonden ze toen al niet leuk, maar begrijpelijk.
Nu was ik vorige week vergeten dat mijn neef jarig was ( en ik alleen 's middags langs kom) en dus meldde ik 's morgens aan mijn schoonvader dat ik N om 15.30 zou ophalen ivm een verjaardag.

Maar toen ik er was rond die tijd, was mijn schoonmoeder flink geirriteerd. Ze zei dat ze het niet leuk vond dat ik smorgens pas meldde dat ik eerder zou komen. Zij hebben ook een dagplanning en rekenen erop, en ze wil graag dat ik eerder aangeef als ik hem eerder ophaal.
Ik schoot in de verdediging en zei dat ik vergeten was dat ik die verjaardag had en bood mijn excuses aan. Ze was duidelijk geirriteerd en liet dit goed merken ook!

Later in de auto ging ik mij steeds kwader maken dat ik mij moest verantwoorden over wanneer ik mijn kind ophaal. Als ik te pas en onpas op onregelmatige tijden langskom, oke...dan snap ik dat. Maar dit was echt de eerste keer! Ik vind eigenlijk dat, wanneer ik behoefte heb om welke reden dan ook, en ik wil mijn kind halen , ik dat gewoon moet kunnen doen.

Later bleek dat ze die middag naar haar zus (80km verderop) had willen gaan met onze zoon. Dit omdat haar zus N niet vaak ziet. (lees: wij zijn al 3x daarheen gegaan, zij nemen de moeite niet hierheen te komen). En dit vind ik eigenlijk ook heel vreemd. Dit hoort zij, naar mijn mening, wel even met ons te overleggen! In eigen woonplaats vind ik heel normaal, maar om nou zo'n reis af te leggen zonder onze toestemming/wetenschap! ( en de reden vind ik dan ook nog eens raar...maar goed, das een ander verhaal!)

Gesprekken met mijn vriend hierover eindigen altijd in ruzie. Hij vindt het ook raar, maar vindt ook dat we hier niets van kunnen zeggen. We moeten blij zijn dat ze oppassen en wij mogen daar geen regels aan verbinden. Deels vind ik dat ook, ik ben heel dankbaar voor het oppassen. Maar vind wel dat dat soort reizen overlegd moeten worden. Ik vind het niet prettig als zij zo ver met hem weggaan. En ik vind ook dat ik hem moet kunnen ophalen wanneer ik dat wil.


Ben ik nu te veeleisend/moeilijk of sta ik wel een beetje in mijn recht?



ps: er is natuurlijk een grotere geschiedenis met mijn schoonfamilie waarmee ik jullie niet ga lastigvallen, maar dat zorgt er wel voor dat ik emotioneler op de dingen reageer dan normaal gesproken.
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 8:56

Sorry, maar ik ben het niet eens met jouw vriend. Natuurlijk moet je heel erg blij zijn dat ze oppassen en is dat super lief, maar als ouder zijnde heb je wel het recht om regels te hebben, waar ze zich dan ook aan moeten houden. En een regel vind ik bv. dat ze bij een grote(re) afstand moeten overleggen of jij dat goed vindt, en of jij wil dat ze naar die persoon toe gaan. Dat hoor jij als ouder zijnde gewoon te weten, en dat horen zij ook met jullie te overleggen, net als dat jij aangeeft dat je eerder/later komt. Kleine moeite, lijkt me.

Ik zou het wel aangeven aan hun, en gewoon samen afspraken maken. Jij probeert gewoon op tijd aan te geven dat je eerder/later/normale tijd komt (voor jou kleine moeite) máár daar tegenover moet dan wel staan dat zij ook dingen aangeven en overleggen met jullie, als ouders zijnde. Opa&oma of niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Tania za 18 feb 2012 - 8:57

Ik zou het ook wel graag willen weten als ze zo ver weg zouden gaan met mijn zoontje. Het lijkt me ook vrij logisch als je dat al van plan bent dat je het daar ook even over hebt.

Wat betreft het altijd kunnen ophalen. Het is voor je schoonouders natuurlijk wel handig als je dat even in overleg doet. Het is logisch dat zij ook dingen plannen om te gaan doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Susan za 18 feb 2012 - 8:58

Ik ben het met jou eens, ik vind dat jij het volste recht hebt om je kind eerder op te halen, zelfs zonder dat 's ochtends aan te kondigen, als je toevallig een keer eerder vrij bent. Natuurlijk kan het dan zijn dat je voor een dichte deur staat omdat ze even boodschappen zijn gaan doen en het is handig om even te bellen zodra je komt, maar het argument dat zij plannen met hem hebben gaat naar mijn mening niet op, want zij horen dat met jou te overleggen. Ik heb ook het idee dat ze niet helemaal snappen hoe de verhoudingen liggen. Ze passen op je kind, het is niet zo dat zij jouw kind van jou huren of zo.

Ik vind het onzin dat je geen grenzen zou mogen stellen omdat zij oppassen. Als ik niets in te brengen zou hebben bij een informele oppas dan zou ik om die reden voor een kinderdagverblijf of gastouder kiezen. Ik neem aan dat ze dat ook niet willen, want dan zien ze hem nog minder, maar dan moet jij wel de ruimte hebben om eerlijk te zijn en aan te geven dat je je hier niet prettig bij voelt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 9:02

dus als ik lees zijn er twee problemen, het eerste probleem is dat jij het gevoel hebt je kind niet op te kunnen halen wanneer jij dat wilt en het tweede probleem is dat je schoonouders je zoon ongevraagd mee wilden nemen naar je schoonzus 80 km verderop?

probleem één: ik snap dat je schoonouders erop rekenen dat hij er de hele dag is als jullie dat hebben afgesproken, maar dat wil niet zeggen dat jij je zoon onder geen beding eerder op mag halen. Als jij inderdaad iedere week twee uur eerder op de stoep staat, zonder echte reden, dan had je die afspraak niet met je schoonouders moeten maken, maar hier gaat het om een doktersbezoek, een ziek kind en een verjaardag. Met name die eerste twee vind ik heel logisch dat jij je kind dan op haalt en vind ik dat je schoonouders niet moeten zeiken. Het is niet hun recht om op te mogen passen ofzo, het is heel fijn dat ze dit voor jullie willen doen en voor jullie zoon is het heel fijn dat hij zijn opa en oma kunnen zien, maar dat wil niet zeggen dat ze hiermee allerlei rechten verwerven.

probleem twee: ik had ook fijn gevonden als ze in ieder geval zouden laten weten als ze weg zouden gaan. Een spontaan winkelbezoekje of een wandeling hoef ik niet te weten, maar als ze een hele middag weg zijn en ver weg ook, dan wil ik dat wel weten. Ik zou er verder waarschijnlijk geen probleem van maken dat ze hem mee zouden nemen, maar dit soort dingen wil ik wel weten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Susan za 18 feb 2012 - 9:04

Eens met Rejoy dus. Ik snap best dat zij erop rekenen dat je zoontje er tot 18.00 uur is omdat zij graag de hele dag met hem door willen brengen, maar als je hem om wat voor reden dan ook een keer eerder op wil halen vind ik niet dat zij daar moeilijk over horen te doen en ook niet moeten eisen dat je dat ruimschoots van tevoren aankondigt. Als zij plannen hebben kunnen ze dat altijd aankaarten, maar op deze manier komt het heel vervelend over. Het is inderdaad geen verworven recht en zo brengen ze het wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  holaagirl za 18 feb 2012 - 9:07

Nou Susan, je slaat de spijker op zijn kop! (dit vermeldde ik al door te zeggen dat er een hele geschiedenis achter zit.) Ik vind ook dat de verhoudingen een beetje zoek zijn. Zij zien hem, naar mijn idee, meer als hun eigen zoon dan als kleinzoon. Zo voelt het in ieder geval wel. Zeker nu ik verantwoording moet gaan afleggen. Fijn dat jij dat nu zo benoemt, dan ligt het niet helemaal aan mij!
Ik vind eigenlijk, kort door de bocht, dat ik hem op mag/kan halen wanneer Ik wil. En met wat voor reden dat ook. Maar goed, snap ook wel dat dat niet handig is en dat ik dat van te voren moet aankaarten. En dat probeer ik ook zeker te doen! En nogmaals:doe ik het wekelijks dan is het begrijpelijk, maar dit is echt zooooo zelden dat dit gebeurd!!!!

En Rejoy, zoals je zegt: het is niet hun recht, maar fijn dat ze het doen! Wat goed zoals je dat zegt...Maar dit is wel zoals zij het zien ( volgens mij!)

Dit zijn fijne punten die ik morgen kan meenemen in het gesprek. Laat mij momenteel te veel leiden door emoties, nu kan ik die emoties ook onder woorden brengen dankzij jullie!! Ik heb morgenochtend een gesprek met mijn schoonouders hierover. Ik ben erg benieuwd hoe dit verloopt. Maar nog één vraag: zouden jullie het goed vinden als ze hem meenemen naar familie 80km verder op? Ik vind dit namelijk ook heel lastig! Maar dit zal een punt zijn waar ik mij overheen moet zetten....
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 9:11

Iedere week zou ik erg veel van het goede vinden, met name omdat mijn dochter niet van auto rijden houdt, maar als het incidenteel is (één keer in het half jaar ofzo) én mijn dochter er geen problemen mee heeft, dan zou ik er ook geen probleem van maken.

Als het nou mensen waren die ik zelf ook niet ken zou ik het niet zo nodig vinden, omdat mijn dochter geen één of andere bezienswaardigheid is dat overal mee naartoe gesleept kan worden, maar aangezien het hier om een schoonzus gaat zou ik me er over heen zetten en er geen problemen van maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Tania za 18 feb 2012 - 9:12

Mijn moeder past ook op en die kan rustig bedenken dat ze boodschappen gaat doen en als ze daar dan is dat ze ook nog even naar de speeltuin gaat om vervolgens te bedenken dat ze gezellig een ijsje met J. gaat eten bijvoorbeeld. Dan is ze rustig de hele middag weg zonder dat ik dat weet. Dat vind ik alleen maar leuk voor ze en ook prima maar als ze dan weet dat ik eerder thuis kom dan zorgt ze ook dat ze thuis is. Dus dan snap ik wel dat het fijn is om ongeveer de tijd te weten.

Maar als je schoonouders inderdaad het idee hebben dat ze 'recht' hebben op die tijd vind ik het een beetje onzin om erover te zeuren, het is jouw kind niet hun zoon. En dat jij verantwoording af moet leggen is natuurlijk helemaal onzin.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Susan za 18 feb 2012 - 9:12

Op zich lijkt me dat niet een heel groot punt, maar dan zou ik het wel graag even willen weten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 9:13

als ze een hele middag weg zijn, dan wil ik in ieder geval wel graag dat mijn schoonmoeder haar telefoon mee neemt (en de batterij vol is Laughing ). Als het nodig is, wil ik wel weten waar ik mijn kind op kan halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 9:14

Ik sluit me aan bij Rejoy en Susan.

En om op je laatste vraag te antwoorden: als het verder verantwoordelijke mensen zijn, zou ik daar persoonlijk niet zoveel problemen mee hebben als het aangekondigd zou worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 9:16

Lieverd, wat een nare situatie! In de 1e plaats het is jouw/jullie kind. Ik vind dat jij je niet altijd tegen over hun hoeft te verantwoorden, waarom je hem komt ophalen, je bent zijn moeder. Als jij aangeeft dat jij gewoon op tijd bent ipv 1800 (lief dat ze het natuurlijk aanbieden dat je dan eerst thuis nog even kan doen!), zie ik het probleem niet, tenzij ze samen met jouw/jullie afspraken hebben gemaakt om weg te gaan, om bijv. naar je schoonmoeder dr zus te gaan. (Ook gezien de afstand) er zou maar wat gebeuren met N. dan weet je ook waar hij zit, lijkt me voor jouw/jullie dan ook een geruststelling.

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) 699888

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Susan za 18 feb 2012 - 9:18

Anniej_S schreef:lief dat ze het natuurlijk aanbieden dat je dan eerst thuis nog even kan doen!

Het krijg de indruk dat ze het vooral zelf graag willen en het op deze manier hebben gebracht om haar over te halen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 9:19

Nou ja, als ze alleen maar naar die familie leden zouden gaan omdat ze je zoon zo weinig zien had ik gezegd nee, laat ze maar lekker bij jullie komen. Zoals je zelf zei, die mensen nemen niet de moeite om bij jullie te komen om hem te zien. Dus waarom moeten je schoonouders dan wel daar heen zodat ze hem kunnen zien? Dat had ik niet oke gevonden.

Verder ben ik het wel eens met bovenstaande reacties. Ik had het ook echt niet gepikt als ze zo moeilijk gingen doen. Zij moeten ook blij zijn dat ze op kunnen passen. Net als dat jij blij bent dat ze willen op passen. En als jij een keer eerder komt, dan is dat je goed recht. Om welke reden dan ook. Het is niet zo dat je hem aan hun verhuurt. (zoals er zo mooi gezegd is hierboven)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 9:20

Susan schreef:
Anniej_S schreef:lief dat ze het natuurlijk aanbieden dat je dan eerst thuis nog even kan doen!

Het krijg de indruk dat ze het vooral zelf graag willen en het op deze manier hebben gebracht om haar over te halen.

Ja toen ik nogmaals las begreep ik het wel, had het eerst vluchtig gelezen en gereageerd, was niet zo snel, zag jullie antwoorden toen ook al staan!

Mijn ouders zeggen ook altijd ga eerst maar even naar huis, hond uit laten etc. Het 1e wat ik doe is toch mijn kind ophalen, de rest komt dan wel, of ik neem de hond mee en haal dan gelijk Y.enthe op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  holaagirl za 18 feb 2012 - 9:23

Rejoy. schreef:als ze een hele middag weg zijn, dan wil ik in ieder geval wel graag dat mijn schoonmoeder haar telefoon mee neemt (en de batterij vol is Laughing ). Als het nodig is, wil ik wel weten waar ik mijn kind op kan halen.

Precies, dan bel je even en is het opgelost. Maar ben je zo ver weg, wordt het wel een probleem. Mijn moeder zou er geen probleem van maken. Maar bij mijn schoonouders zou ik niet eens durven bellen om hem spontaan eerder op te halen...dat is eigenlijk al fout!

Het gaat trouwens om een tante van mijn vriend. Maar goed, das niet het probleem. Zoals ik al zei, dat zal ik mij gewoon over heen moeten zetten. Hoewel ik wel ga aankaarten dat ik het vervelend vind altijd achteraf, via via te moeten horen bij wie ze op visite zijn gewest (lees showen met kleinkind), of waar. Wil dat ze geplande uitjes vooraf of later dmv sms even laten weten. En dan bedoel ik niet even boodschapje doen, eendjes voeren of ijsje eten.
Vind het kinderachtig om hier afspraken te moeten maken, maar het is blijkbaar nodig om verder irritaties re vermijden...

excuus voor typefouten, via mobiel is zo lastig!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Fearie za 18 feb 2012 - 9:23

Ik ben het eigenlijk met de rest eens, kan me voorstellen dat je schoonouders het vervelend vinden dat je hem eerder op komt halen en zij dan niet meer van hem kunnen genieten. Maar het is niet hun recht om jou te weerhouden je zoon op te halen.

Over dat ritje naar je schoonzus 80 km verderop vind ik maar niets, ze hadden jullie (je vriend en jou) hier niets over verteld? Je kreeg dat pas te horen toen je hun plannen in de war schopte?
Ik had het er met mijn vriend over en we waren allebei van mening dat ze dat niet zonder overleg kunnen doen (stel dat er wat gebeurd). Een ritje in de buurt prima, maar 80 km is nou niet om de hoek.
Ik vind dus dat je best gelijk hebt en dat ze zoiets niet zomaar zonder overleg kunnen doen. Hier werd zelfs geroepen dat dat meteen de laatste keer oppassen zou zijn geweest (vriend is beetje drastisch :P).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 9:25

Waarom zou je je er over heen moeten zetten? Als jij je er niet prettig bij voelt dan is het je goed recht om zulke uitjes te weigeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 9:29

Dolcis_ schreef:Waarom zou je je er over heen moeten zetten? Als jij je er niet prettig bij voelt dan is het je goed recht om zulke uitjes te weigeren.

Ja mee eens! Ik zou me er ook echt niet prettig bij voelen als mijn schoonouders dit zouden doen, zou t dan ook niet goed keuren..
Ik vind het een veel te grote afstand en daarbij is t toch ook niet nodig..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Fearie za 18 feb 2012 - 9:30

Dolcis_ schreef:Waarom zou je je er over heen moeten zetten? Als jij je er niet prettig bij voelt dan is het je goed recht om zulke uitjes te weigeren.

Ben ik het helemaal mee eens, het is immers jouw zoon en als jij je er niet prettig bij voelt kun je dat soort uitjes gewoon weigeren. Dan stoot je misschien iemand tegen het hoofd, maar het blijft jouw zoon en jij bepaalt (en je vriend natuurlijk) smile.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 9:31

Fearie schreef:
Dolcis_ schreef:Waarom zou je je er over heen moeten zetten? Als jij je er niet prettig bij voelt dan is het je goed recht om zulke uitjes te weigeren.

Ben ik het helemaal mee eens, het is immers jouw zoon en als jij je er niet prettig bij voelt kun je dat soort uitjes gewoon weigeren. Dan stoot je misschien iemand tegen het hoofd, maar het blijft jouw zoon en jij bepaalt (en je vriend natuurlijk) Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) 561177.

+ dan zit je zelf niet met een rot gevoel omdat er iets gebeurd waar je het niet mee eens bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  frolic za 18 feb 2012 - 9:35

Nee ik zou het niet oké vinden als wie dan ook buiten mijn weten om mijn kind(eren) 80 km verderop zou meenemen , en al helemaal niet zonder mijn medeweten.

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  holaagirl za 18 feb 2012 - 19:05

Bedankt voor de reacties! Nee, ze hadden er niks over gezegd, hoorde het later. Vind het principe van zo ver weg, indien het overlegd wordt, geen probleem. Maar in dit geval wel, maar dat is meer het verhaal erachter.
Heb straks het gesprek. Mijn schoonmoeder gaf aan mijn vriend aan dat ik en zij wel even naar boven zouden gaan voor het gesprek. Maar wil gewoon het gesprek met vriend erbij voeren! Ben wel beetje zenuwachtig...maar dankzij jullie weet ik mijn gevoelens goed onder woorden te brengen!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  meisjesmama za 18 feb 2012 - 19:59

Heel veel succes met je gesprek.
Zijn er dingen waar je vriend het mee eens is? Anders zou ik aangeven dat hij ook ook verteld hoe hij er over denkt. Dan laat je aan zijn ouders merken dat jullie op 1 lijn zijn. En ik zou zeker zo'n gesprek niet alleen niet met zijn moeder voeren.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer) Empty Re: Lastige kwestie met schoonouders (sorry alweer)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum