Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overstap peuterbed, lastige slaper.

3 plaatsers

Ga naar beneden

Overstap peuterbed, lastige slaper. Empty Overstap peuterbed, lastige slaper.

Bericht  Gast zo 30 dec 2012 - 1:25

Ons kindje (2,5) krijg volgende week een peuterbedje omdat zijn ledikant gewoon echt te klein wordt.

Nu is het al een hele lastige slaper qua veranderingen. In zijn eigen bed slaapt hij perfect maar uit logeren kan hij niet want dan slaapt hij gewoon echt niet en krijst moord en brand. Ja alleen bij mijn moeder maar die ligt met hem samen in een groot logeerbed. En als we op vakantie zijn ligt hij tussen ons in. Ik weet het we hebben het er zo zelf naar gemaakt maar dat is een andere discussie Wink Maar goed hoe gaan we dit nu aanpakken wbt een nieuw peuterbedje? Ik ben ben gewoon zo bang dat ik hem never nooit uit zijn vertrouwde ledikant krijg laughcry

We willen het zo rustig mogelijk aanpakken. De rest van zijn kamer blijft gewoon hetzelfde en zijn nieuwe bed komt precies op dezelfde plek te staan. Maar hoe introduceer ik bij hem op een goede manier zijn nieuwe bedje? Moet ik er veel aandacht en uitleg aan besteden of juist niet? En nu slaapt hij zonder deken maar met nog wel een slaapzak. Die gelijk uit doen en hem een deken en kussen geven of eerste even met slaapzak enzo? En hoe ging de overgang bij jullie kindjes?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstap peuterbed, lastige slaper. Empty Re: Overstap peuterbed, lastige slaper.

Bericht  Tania zo 30 dec 2012 - 1:31

Mijn zoontje is ook erg gehecht aan zijn vaste strucuur en vaste dingetjes met slapen. Hij ligt ook nogsteeds in z'n ledikant en zolang hij er niet uitklimt blijft hij er mooi inliggen. Een tijdje geleden ben ik hem wel al onder een deken gaan leggen. Eerst met slaapzak aan en na een tijdje alleen in pyjama en dat is eigenlijk heel goed gegaan. Nu zeg ik af en toe wel is dat hij al zo groot wordt en een keer een nieuw bed moet maar daar moet hij nog niet veel van hebben. Heel af en toe begint hij er nu zelf over, uiteindelijk zal het ook wel goed komen maar ik zie er zo vreselijk tegen op.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstap peuterbed, lastige slaper. Empty Re: Overstap peuterbed, lastige slaper.

Bericht  Jasmine zo 30 dec 2012 - 1:33

Kun je bij jullie ledikantje ook een zijkant eruit halen, zodat het al een beetje op een gewoon bed begint te lijken?
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstap peuterbed, lastige slaper. Empty Re: Overstap peuterbed, lastige slaper.

Bericht  Nijntje zo 30 dec 2012 - 1:58

wij hadden de 1e paar dagen 2 bedjes staan. dan mocht ze zelf kiezen waar ze wilde slapen. Na 4 dagen was ze al klaar met het ledikantje en sliep ze al goed in haar eigen bed. Met een pyama een deken en heel veel knuffels. Hier i het eigenlijk gelijk goed gegaan, toen ze met ong 22 mnd overging.



Wiij hadden op het nieuwe bed een leuke hoes (mocht ze zelf kiezen) en ze heeft ook 'geholpen' om het bed in elkaar te zetten.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstap peuterbed, lastige slaper. Empty Re: Overstap peuterbed, lastige slaper.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum