Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Erg lastige peuter

+2
Jazzlyn
Susan
6 plaatsers

Ga naar beneden

Erg lastige peuter Empty Erg lastige peuter

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 1:18

Ons zoontje van 2,5 jaar is een erg lastige peuter op het moment. Het vervelende is is dat hij op dit moment erg veel slaat, vooral andere kinderen maar ook volwassenen, hij is daarbij enorm druk en luistert slecht, hij is op de psz (waar ik ook al aangesproken werd door de juf op zijn gedrag) continue bezig met het treiteren en pesten van andere kinderen.

Thuis en op de psz doen we ons best om hem zo positief mogelijk te benaderen, en dus zo min mogelijk "nee" en "dat mag niet" te gebruiken, hem te wijzen op alternatieven en goed gedrag te stimuleren. Maar het is zo moeilijk.. Wie herkent dit? En hoe pakken jullie dit aan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erg lastige peuter Empty Re: Erg lastige peuter

Bericht  Susan do 1 nov 2012 - 1:26

Van een deel van je verhaal, slecht luisteren en druk gedrag, denk ik nog aan gewoon pubergedrag, maar ik zou me er wel zorgen om maken als mijn kind voortdurend andere kinderen aan het treiteren en pesten is. Niet alleen voor die andere kinderen, maar ook voor hemzelf, voor zijn sociale ontwikkeling en zelfvertrouwen. Ik zou daar wel hulp bij inroepen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg lastige peuter Empty Re: Erg lastige peuter

Bericht  Jazzlyn do 1 nov 2012 - 1:33

Herkenbaar. Het treiteren en pesten niet, wel het slaan als hij zijn zin niet krijgt. Het lijkt iets beter te gaan. Moeilijk he?
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg lastige peuter Empty Re: Erg lastige peuter

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 1:47

Het gaat ook met vlagen..gisteren bijvoorbeeld ben ik naar t bos geweest met een vriendin en haar dochter van anderhalf, dit ging bijzonder goed, hij was heel lief en behulpzaam naar haar, maar vandaag op de psz was het echt drama.. Sad
Het is dus niet zo dat hij alleen maar kan pesten en treiteren..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erg lastige peuter Empty Re: Erg lastige peuter

Bericht  Jazzlyn do 1 nov 2012 - 1:53

Herkenbaar. Hier gaat het dagen heel goed en dan is hij ineens de hele dag alleen maar bezig met zijn broertje pesten, slaan, duwen..zucht
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg lastige peuter Empty Re: Erg lastige peuter

Bericht  holaagirl do 1 nov 2012 - 2:02

Ook herkenbaar!
Ik zit soms zelf ook met mijn handen in het haar!
Alleen speelt hij best lief! Dan is er niet zo veel aan de hand.
Hoewel...als iets niet lukt of naar zijn zin gaat dan vliegt het speelgoed door de lucht! (en dat is best vaak!)
In indoorspeeltuinen of op de creche zie ik hem met andere kinderen en dan is het mis...
Hij wilt laten zien dat hij de baas is, pakt speelgoed af, duwt andere kinderen om!
Vooral bij kleinere kinderen! Ook op de creche zie ik dit...Hij is echt mega-egoistisch momenteel!
Heb dit bij de juffen op de creche besproken, schaam mij echt voor mijn eigen kind op die momenten!
Zij zeggen steeds weer "het hoort bij de leeftijd, de een doet het wat meer dan de ander...." en daarmee is de kous af!
Maar ik zie genoeg kinderen die dit niet doen..
Zij geven aan dat je hem wel moet corrigeren dat het niet mag en dat hij het dan vanzelf leert?!
Hij heeft een pittig karaktertje maar man...deze periode is inderdaad echt heftig!
Ja, hoort het erbij of moeten we hulp zoeken? Ik weet het niet.....
Ik probeer het nog wel even aan te kijken!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg lastige peuter Empty Re: Erg lastige peuter

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 2:09

holaagirl schreef:Ook herkenbaar!
Ik zit soms zelf ook met mijn handen in het haar!
Alleen speelt hij best lief! Dan is er niet zo veel aan de hand.
Hoewel...als iets niet lukt of naar zijn zin gaat dan vliegt het speelgoed door de lucht! (en dat is best vaak!)

In indoorspeeltuinen of op de creche zie ik hem met andere kinderen en dan is het mis...
Hij wilt laten zien dat hij de baas is, pakt speelgoed af, duwt andere kinderen om!
Vooral bij kleinere kinderen! Ook op de creche zie ik dit...Hij is echt mega-egoistisch momenteel!
Heb dit bij de juffen op de creche besproken, schaam mij echt voor mijn eigen kind op die momenten!
Zij zeggen steeds weer "het hoort bij de leeftijd, de een doet het wat meer dan de ander...." en daarmee is de kous af!
Maar ik zie genoeg kinderen die dit niet doen..
Zij geven aan dat je hem wel moet corrigeren dat het niet mag en dat hij het dan vanzelf leert?!
Hij heeft een pittig karaktertje maar man...deze periode is inderdaad echt heftig!
Ja, hoort het erbij of moeten we hulp zoeken? Ik weet het niet.....
Ik probeer het nog wel even aan te kijken!

Ook dit is heel herkenbaar, de rest trouwens ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erg lastige peuter Empty Re: Erg lastige peuter

Bericht  Lolly's do 1 nov 2012 - 7:58

Misschien toch een keer 'nee' en 'mag niet' gebruiken? Kijken hoe dat uitpakt?

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg lastige peuter Empty Re: Erg lastige peuter

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 8:07

Lolly's schreef:Misschien toch een keer 'nee' en 'mag niet' gebruiken? Kijken hoe dat uitpakt?

Dat is t m nu juist, die werkte niet.. Op den duur zit je in een negatieve spiraal en roep je de hele dag "nee" en t doet m niets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erg lastige peuter Empty Re: Erg lastige peuter

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 8:34

Ligt het niet aan die peuterspeelzaal? Hoe gaan ze er daar mee om? Kan het zijn dat je zoontje zich niet fijn voelt daar waardoor hij dit gedrag gaat vertonen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erg lastige peuter Empty Re: Erg lastige peuter

Bericht  Coco do 1 nov 2012 - 9:38

Hier ook twee lastige peuterpubers, de kleine dame wat extremer nog dan de kleine man. En ze fokken elkaar ook lekker op. Drama, had ik nu maar een baan om naartoe te vluchten Erg lastige peuter 1578173417 Wordt er echt simpel van hoevaak ze elkaar bijten, slaan, duwen, aan de haren trekken. Het lijkt de hele dag wel een slachtveld. En luisteren hoo maar. Enorm vermoeiend want het begint bij het opstaan en het eindigt pas als ze slapen. En een zeuren, whoohooo. En ook lekker elkaar opjutten om dingen te doen waarvan ze dondersgoed weten dat ze niet mogen. Erg lastige leeftijdsfase, maar anderzijds vind ik de dingen die ze kunnen en de hele verhalen die ze afleggen wel heerlijk.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg lastige peuter Empty Re: Erg lastige peuter

Bericht  Printje do 1 nov 2012 - 9:41

Hier gelukkig niet herkenbaar. R heeft een heel rustig karakter, ik kan zijn 'echte' driftbuien om 1 hand tellen..

Ik zou wel heel duidelijk stellen dat het gedrag niet aardig is voor andere kindjes en hem helpen om anders met kinderen om te gaan.

En anders hem toch eens bij de deur/trap/muur oid zetten, klokje op 2 minuten en dan naar hem toe en herhalen waarom hij daar zit. Uiteraard wel eerst een waarschuwing vooraf.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg lastige peuter Empty Re: Erg lastige peuter

Bericht  Coco do 1 nov 2012 - 9:46

Printje schreef:Hier gelukkig niet herkenbaar. R heeft een heel rustig karakter, ik kan zijn 'echte' driftbuien om 1 hand tellen..

Dat heeft mijn zoontje eigenlijk ook. Maar mijn dochter fokt hem gewoon altijd op. Erg lastige peuter 878948377
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg lastige peuter Empty Re: Erg lastige peuter

Bericht  Printje do 1 nov 2012 - 9:47

Coco schreef:
Printje schreef:Hier gelukkig niet herkenbaar. R heeft een heel rustig karakter, ik kan zijn 'echte' driftbuien om 1 hand tellen..

Dat heeft mijn zoontje eigenlijk ook. Maar mijn dochter fokt hem gewoon altijd op. Erg lastige peuter 878948377


hahaha ow jeetje, mijn dochter zit nog veilig in de buik..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg lastige peuter Empty Re: Erg lastige peuter

Bericht  Coco do 1 nov 2012 - 10:37

Haha! Nou hopelijk is jouw zoontje de peuterpuberfase allang voorbij als zij die fase ingaat.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg lastige peuter Empty Re: Erg lastige peuter

Bericht  Printje do 1 nov 2012 - 10:42

Coco schreef:Haha! Nou hopelijk is jouw zoontje de peuterpuberfase allang voorbij als zij die fase ingaat.

Hij heeft tot nu toe (even heeeeeeeeeeel hard afkloppen) nog geen echte peuterpuberfase gehad. na een pittige babytijd werd hij steeds makkelijker en dat is hij tot nu toe gebleven. Wij zijn allebei ook eigenlijk erg rustig, misschien speelt dat ook wel mee geen idee.

Ik ben overigens wel zeer duidelijk naar hem toe, maar wil niet zeggen dat dat DE oplossing is natuurlijk. Ik vind vrij veel goed maar klaar is klaar en ik ben niet van geflauwekul. Maar goed nogmaals of dat de reden is dat hij niet zo is wil ik daarmee niet zeggen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg lastige peuter Empty Re: Erg lastige peuter

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum