lening IB groep terugbetalen, maar nooit wat geleend...
+11
Lien
girli
Vlegel
Esperanza
Pompoen
Kaat
Antibes
Nora
Shopelle
Monte
Beachgirl
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: lening IB groep terugbetalen, maar nooit wat geleend...
Ik zal het morgen laten weten. Het heeft inderdaad met prestatiebeurs te maken maar ik heb gewoon mijn diploma's gehaald, dat is het gekke. Mijn schuld staat wel op de site van de ib groep maar er staat helemaal niet bij hoe ik daaraan kom, sorry dat is toch raar?
Lien- Prater
- Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10
Lien schreef:Ik zal het morgen laten weten. Het heeft inderdaad met prestatiebeurs te maken maar ik heb gewoon mijn diploma's gehaald, dat is het gekke. Mijn schuld staat wel op de site van de ib groep maar er staat helemaal niet bij hoe ik daaraan kom, sorry dat is toch raar?
Ik had precies hetzelfde. Er staat heel mooi hetzelfde bedrag op de site als in de brief, maar verder kun je er niks mee. Geen toelichting, geen uitleg, geen verklaring... niks!
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
Beachgirl_24 schreef:Lien schreef:Ik zal het morgen laten weten. Het heeft inderdaad met prestatiebeurs te maken maar ik heb gewoon mijn diploma's gehaald, dat is het gekke. Mijn schuld staat wel op de site van de ib groep maar er staat helemaal niet bij hoe ik daaraan kom, sorry dat is toch raar?
Ik had precies hetzelfde. Er staat heel mooi hetzelfde bedrag op de site als in de brief, maar verder kun je er niks mee. Geen toelichting, geen uitleg, geen verklaring... niks!
Lekker makkelijk, ben benieuwd hoeveel mensen gewoon denken ow dan zal het wel!
Lien- Prater
Maar hoe staat het onder 'Mijn IBG'? Is het de voorlopige of definitieve lening?
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Dat denk ik ook.Mees schreef:Ik heb ook een brief gehad. Volgens mij is het je prestatiebeurs..dus als je niet op tijd afstudeert of iets dergelijks, moet je dat gaan terug betalen.
Maar ik weet het ook niet zeker natuurlijk.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
loura schreef:Dat denk ik ook.Mees schreef:Ik heb ook een brief gehad. Volgens mij is het je prestatiebeurs..dus als je niet op tijd afstudeert of iets dergelijks, moet je dat gaan terug betalen.
Maar ik weet het ook niet zeker natuurlijk.
Ja maar de grap is dat ik WEL ben afgestudeerd....
Lien- Prater
Twee jaar geleden was het nog zo dat je schuld alleen op 1 januari werdt herberekend. Ik haalde eind januari mijn diploma en kreeg netjes een brief van DUO dat ze bericht hadden gekregen van mijn afstuderen en dat mijn basisbeurs zou worden verrekend met de openstaande schuld op 1 januari, dus er stond nog elf maanden een schuld van 24000 open (en ik moest ook blijven afbetalen gebaseerd op dat bedrag). Pas na elf maanden ging de schuld omlaag en daarmee ook het maandbedrag.
MissBlunt- Fluisteraar
- Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10
Voor zover ik weet is je OV een onderdeel van je prestatiebeurs. Als je binnen de zoveel jaar afstudeert, wordt je prestatiebeurs (dus je OV) omgezet in een gift, anders moet je deze terugbetalen.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Bij mij wisten ze dus niet dat ik was afgestudeerd! Dat is het hele probleem, dat is misgegaan. In studielink staat dat wel maar in de DUO is het niet bekend. Nu moet ik een kopie van beide diploma's opsturen en dan gaat het goedkomen (als het goed is!)
Lien- Prater
Lien schreef:Bij mij wisten ze dus niet dat ik was afgestudeerd! Dat is het hele probleem, dat is misgegaan. In studielink staat dat wel maar in de DUO is het niet bekend. Nu moet ik een kopie van beide diploma's opsturen en dan gaat het goedkomen (als het goed is!)
ja is dus wel die prestatiebeurs... Achterlijk dat ze het bij DUO niet weten dan zeg.. Schrik je toch ook van zo een brief? Nou ja gelukkig komt het goed
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Heb ook gebeld vanmiddag en...... het blijk idd mijn prestatiebeurs te zijn, die vervalt als ik binnen 10 jaar een diploma haal.
Alleen omdat ik inmiddels al 6 jaar studeer heb ik die brief gekregen. Maar als ik gewoon deze zomer (of later, als het maar binnen 10 jaar is) mijn diploma haal is er niks aan de hand en wordt het overgezet in een gift.
De dame die ik sprak aan de lijn vond zelf ook dat ze maar weinig informatie in de brieven zetten waar alle info vandaan komt etc.
Dus opluchting hier!!
Alleen omdat ik inmiddels al 6 jaar studeer heb ik die brief gekregen. Maar als ik gewoon deze zomer (of later, als het maar binnen 10 jaar is) mijn diploma haal is er niks aan de hand en wordt het overgezet in een gift.
De dame die ik sprak aan de lijn vond zelf ook dat ze maar weinig informatie in de brieven zetten waar alle info vandaan komt etc.
Dus opluchting hier!!
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Studieschuld terugbetalen 2008? Of onterecht?
» Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012
» Open Universiteit & Lening DUO
» mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)
» Positiekleding geleend, bedankje alleen voor vriendin of ..
» Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012
» Open Universiteit & Lening DUO
» mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)
» Positiekleding geleend, bedankje alleen voor vriendin of ..
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: