Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

+3
Zininzon
Prosecco
Minx
7 plaatsers

Ga naar beneden

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening) Empty mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

Bericht  Minx ma 27 dec 2010 - 3:29

Ik zat net even mijn brief over de stufi van volgend jaar te kijken. Ik leen niets bij op dit moment dus krijg alleen de thuiswonende basisbeurs. Ik heb wel ingevuld dat ik max aanvullende beurs wil maar dus geen lening wil. Nu is in juni mijn stufi op. Als ik deze niet op tijd stop zet word deze automatisch omgezet in een maximale lening. Mag dat eigenlijk wel want ik heb nergens ingevuld dat ik een lening wil. Ik zou zelf zeggend dat het niet mag. Want ik heb helemaal niets ingevuld over dat ik een lening zou willen. Daarbij word je overal gewaarschuwd dat je uit moet kijken leningen in te vullen en de IB mag zomaar een soort van gift omzetten in een lening...
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening) Empty Re: mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 3:57

Ze geven duidelijk aan dat het daarna een lening wordt, dus het lijkt mij dat het dan mag.
Je basisbeurs en aanvullende beurs zijn een gift. Om het een gift te laten moet je wel binnen 10 jaar een diploma hebben op het niveau waarvoor je een beurs kreeg. Er is een scheiding tussen MBO en HBO/WO. Voor de laatste twee krijg je meer beurs, dus moet je minimaal een HBO-diploma halen.
Heb je niet op tijd een diploma, wordt het een lening en moet je de studiebeurs en de kosten van je OV-jaarkaart terugbetalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening) Empty Re: mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

Bericht  Prosecco ma 27 dec 2010 - 6:22

Het zal wel mogen want anders deden ze het vast niet. Maar aangezien je niet wilt lenen zou ik als ik jou was nu alvast regelen dat ze dat niet doen. De DUO kennende duurt dat namelijk wel even :P
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening) Empty Re: mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

Bericht  Zininzon ma 27 dec 2010 - 6:32

Je moet gewoon zorgen dat je je op tijd afmeldt bij de IB-groep (ehh, DUO)
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening) Empty Re: mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

Bericht  silly-one ma 27 dec 2010 - 6:58

In principe is je stufie al een lening, maar die wordt na het optijd behalen van je diploma kwijtgescholden. Dus ze zetten een mogelijke 'mogelijke' gift die nu nog een lening is, om in een duidelijke lening.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening) Empty Re: mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

Bericht  Minx ma 27 dec 2010 - 9:07

ja klopt tis al een lening alleen vind ik 95 euro en 850 ofzo nog al een groot verschil. Ging me er meer om dat ik ineens een max lening heb terwijl ik aangegeven heb niet te willen lenen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening) Empty Re: mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 21:57

Ik snap serieus niks van die hele DUO gedoe hoor :P

Ik heb 17 november mijn eindgesprek gehaald op school, toen kreeg ik 21 december pas mijn diploma
maar niemand op school kon mij vertellen wanneer mijn uitschrijfdatum was.
Blijkt het uiteindelijk 17 november geweest te zijn, maar dat heb wist ik dus pas na 21 december dus heb ik het te laat stop gezet ?:S
dus zal wel lekker terugbetalen worden pff.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening) Empty Re: mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

Bericht  Beachgirl za 1 jan 2011 - 5:16

Fairytale schreef:ja klopt tis al een lening alleen vind ik 95 euro en 850 ofzo nog al een groot verschil. Ging me er meer om dat ik ineens een max lening heb terwijl ik aangegeven heb niet te willen lenen.


Ik had hetzelfde en ben toen gaan bellen en kreeg te horen: Ja maar mevrouw u heeft ook niet aangegeven geen lening te willen.

Wat ik dus wel aangegeven had. Dus ja het mag, je moet er zelf achteraan gaan. Gewoon meteen via internet stop zetten.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening) Empty Re: mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

Bericht  Pepper zo 2 jan 2011 - 2:28

Dat deden ze bij mij idd toen ook. (toen nog IB-groep)

Heb meteen nadat ik de brief had gehad op de website aangegeven dat ik de lening niet wilde en dat was zo geregeld hoor. Al vond ik het toen ook wel een beetje vreemd dat je automatisch overgaat op een lening als je studiefinanciering 'op' is. Van € 90 p/m naar ruim € 800 p/m is nogal een stap.
Pepper
Pepper
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 112
Punten : 131
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening) Empty Re: mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 4:16

Krijg je daar een brief over wanneer je stufi stopt? Mijn vriend zal binnenkort ook wel over de grens heen gaan gok ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening) Empty Re: mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

Bericht  Minx zo 2 jan 2011 - 4:21

Nee ze zetten het gewoon om. Staat alleen in de brief waarin staat hoeveel je stufi per jaar is. Maar ze waarschuwen je niet ff een maand van te voren ofzo als je er over heen gaat.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening) Empty Re: mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

Bericht  Beachgirl zo 2 jan 2011 - 4:30

Fairytale schreef:Nee ze zetten het gewoon om. Staat alleen in de brief waarin staat hoeveel je stufi per jaar is. Maar ze waarschuwen je niet ff een maand van te voren ofzo als je er over heen gaat.


Als het goed is krijg je aan het begin van het jaar al een brief met daarn een overzicht an wat je gaat krijgen dat jaar, en daar staat het ook in.

Er stond bij mij: Jan - sept studiefinanciering a €€€€
okt - dec max. lening 800,-

Dus je had het van te voren al kunnen lezen. Ik heb toen ook meteen gebeld dus heb gelukkig nooit 800 euro ontvangen.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening) Empty Re: mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

Bericht  Minx zo 2 jan 2011 - 10:11

Mimpie schreef:
Fairytale schreef:Nee ze zetten het gewoon om. Staat alleen in de brief waarin staat hoeveel je stufi per jaar is. Maar ze waarschuwen je niet ff een maand van te voren ofzo als je er over heen gaat.


Als het goed is krijg je aan het begin van het jaar al een brief met daarn een overzicht an wat je gaat krijgen dat jaar, en daar staat het ook in.

Er stond bij mij: Jan - sept studiefinanciering a €€€€
okt - dec max. lening 800,-

Dus je had het van te voren al kunnen lezen. Ik heb toen ook meteen gebeld dus heb gelukkig nooit 800 euro ontvangen.

uhm ik heb er exact hetzelfde neer gezet.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening) Empty Re: mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

Bericht  Beachgirl zo 2 jan 2011 - 10:36

Fairytale schreef:
Mimpie schreef:
Fairytale schreef:Nee ze zetten het gewoon om. Staat alleen in de brief waarin staat hoeveel je stufi per jaar is. Maar ze waarschuwen je niet ff een maand van te voren ofzo als je er over heen gaat.


Als het goed is krijg je aan het begin van het jaar al een brief met daarn een overzicht an wat je gaat krijgen dat jaar, en daar staat het ook in.

Er stond bij mij: Jan - sept studiefinanciering a €€€€
okt - dec max. lening 800,-

Dus je had het van te voren al kunnen lezen. Ik heb toen ook meteen gebeld dus heb gelukkig nooit 800 euro ontvangen.

uhm ik heb er exact hetzelfde neer gezet.

Dan begreep ik je verkeerd, sorry
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening) Empty Re: mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

Bericht  Flippin' Bitch zo 2 jan 2011 - 23:22

Dat heb ik ook gehad. Je kunt het op internet omzetten in een nul lening, dan ontvang je niets.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening) Empty Re: mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 2:22

Ik kreeg laatst een brief en daar stond t/m september 315 en daarna 0 euro, kortom het lijkt alsof hij bij mij op 0 staat...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening) Empty Re: mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

Bericht  Minx wo 5 jan 2011 - 0:24

Ja ik heb hem omgezet. Nu al gedaan + het nog eens in mijn agenda geschreven.
Kreeg vandaag weer een brief. De stufi verhoging is weer terug gezet. Krijg dus zelfde bedrag als vorig jaar.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening) Empty Re: mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 4:24

Fairytale schreef:Ja ik heb hem omgezet. Nu al gedaan + het nog eens in mijn agenda geschreven.
Kreeg vandaag weer een brief. De stufi verhoging is weer terug gezet. Krijg dus zelfde bedrag als vorig jaar.

Heb ik ook gehad, scheelt me 7 euro met vorige berekening Sad en lening vanaf oktober staat op 0 euro...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening) Empty Re: mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum