Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Thailand

+4
*Noosa
TukTuk
Kruidkoek
sawasdee
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Thailand Empty Thailand

Bericht  sawasdee za 18 feb 2012 - 1:47

Eindelijk na 4 jaar hopen ga ik dan eindelijk samen met mijn vriend 18 dagen naar Thailand!!
Hoe vet!
Hebben jullie nog tips waar we echt heen moeten en wat we moeten zien?

We vliegen op Bangkok blijven daar ong twee dagen.
Op de helft willen we voor 3 dagen naar koh phi phi.
Puur als ontspanning. Verder willen we dus door reizen en overal n dag of 2 blijven.

Ik heb echt te vaak locked up abroad gekeken en ben daardoor nu al in paniek voor de terug vlucht haha! Echt erg!

Hoe is het in werkelijkheid rondom straat dealers en de foute taxi's ? Je leest overal zo'n horror verhalen!

Ik ben benieuwd!
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 13:16

Ik kan je veel tips geven, maar ligt er helemaal aan wat je leuk vindt, Thailand heeft zoveel te bieden. Ga je bijvoorbeeld voor de natuur, cultuur, lekker eten, luie strandvakantie?

Geen idee wat je met straat dealers bedoelt? Taxichauffeurs zullen inderdaad proberen je zoveel mogelijk geld afhandig te maken, maar dat is ook een kwestie van vooraf goede afspraken maken. Duidelijk zeggen waar je heen wilt, zonder tussenstops en een vast bedrag afspreken of afspreken dat de chauffeur op de meter rijdt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  Kruidkoek zo 19 feb 2012 - 22:26

Hallo!



Mijn vriend en ik hebben van 12 december t/m 10 januari dit jaar door Thailand gereisd.

Wij hadden op het hotel in Bangkok na niks geboekt en het was prima te doen. We hadden thuis/als voorbereiding wel een globaal reisschema/planning gemaakt maar het was niet zo dat we ons daar per sé aan vast wilden houden. Zo zag onze reis er uit:



Schiphol, Amman (Dat is in Jordanië, daar hadden we 6,5 uur overstaptijd en dat is geeeeen aanrader) Bangkok, met de minifan naar Hua Hin, nachttrein naar Sarut Thani, bus naar Khoa Sok, minifan naar Phang Gna, Taxi en longtailboat naar Railey Beach, Ferry naar Phi Phi eilanden, Ferrry naar Krabi Town, bus en Ferry naar Koh Samui, Ferry en bus naar Sarut Thani, Vliegtuig naar Bangkok, vliegtuig naar Amman en van daar van Amman door naar Schiphol.



We zijn op Phang Gna en Karbi na, overal 2 of 4 nachten gebleven (Phang-Gna en Krabi Town 1 nacht)

Wat ik je echt kan aanraden is de fietstocht door Bangkok met Co van Kessel. Ook de Grand palace tour (buddha/tempelexcusie) was mooi, al hadden wij het aan het eind wel gehad met al die tempels ;-) )

In Khao Sok hebben we in Tree houses geslapen van het Nature resort. Dat was echt zo ontzettend gaaf. Je hoorde de Gibons "roepen" en de apen slingerden voor je ogen door de bomen heen en kwamen zelfs op onze veranda zitten!

We hebben ook de meerdaagse Jungle Tracking gedaan en dat was toch wel het hoogte punt! De gids nam ons echt mee de echte jungle in, je moet niet bang zijn en een goede conditie hebben want je moet flinke stukken lopen, klimmen en zwemmen daar waar het water te hoog staat om doorheen te lopen (al denk ik dat de waterstand nu wel lager is, toen wij er waren hadden ze nog redelijk hoog water door de vele regen en overstromingen die 3 weken ervoor waren)

We hebben in een lakehouse, tent en boomhut geslapen en hoorden alle geluiden van de jungle, super super mooi!

Wat ik je verder kan aanraden als je op de Phi Phi eilanden bent, is een snorkeltour. Je komt dan bij Monkey beach (wordt zoals de naam al doet vermoeden bewoond door apen) Maya Beach (daar is de film The Beach opgenomen) en je ziet tijdens snorkelen mooie vissen en koraal. Wat dat koraal betreft moet je wel mazzel hebben want helaas is het meeste dood en niet meer zo kleurrijk. Wij zijn 3 keer met een snorkeltour meegegaan en bij de 3e touw waren we met een heel klein groepje. Onze gids wist een "hidden place" waar nog wel mooi koraal was maar daar kon hij met de boot niet komen. Hij heeft in overleg met ons de boot aan anker gelegd en we hebben toen iets van 10 minuten naar die plek gezwommen. Wat we daar zagen was zo ontzettend mooi, echt koraal zoals je wel in natuurdocumentaires ziet, zo veel kleurtjes en veel aparte vissen! Na een uur snorkelen tussen dat koraal keken we vanuit het water naar de zonsondergang. Ja, dat was echt wel een stukje paradijs op aarde!

Wij waren ook met kerst en oud&nieuw in Thailand, vooral oud&nieuw was een groot feest. We waren toen op Phi Phi eiland en het was geweldig!



Mocht je meer willen weten, stuur maar een bericht!

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  TukTuk zo 19 feb 2012 - 22:56

Twellie schreef:Ik kan je veel tips geven, maar ligt er helemaal aan wat je leuk vindt, Thailand heeft zoveel te bieden. Ga je bijvoorbeeld voor de natuur, cultuur, lekker eten, luie strandvakantie?

Geen idee wat je met straat dealers bedoelt? Taxichauffeurs zullen inderdaad proberen je zoveel mogelijk geld afhandig te maken, maar dat is ook een kwestie van vooraf goede afspraken maken. Duidelijk zeggen waar je heen wilt, zonder tussenstops en een vast bedrag afspreken of afspreken dat de chauffeur op de meter rijdt.

Dat is echt de grootste onzin! Ja tuktuk chauffeurs die brengen je eerst naar een dure winkel oid, omdat ze dan zogenaamd extra bonnen krijgen voor benzine, maar daarmee kan je gewoon afspreken dat je dat niet wilt, dan betaal je meer.
Maar taxi chauffeurs zijn gewoon heel betrouwbaar! Ben geen enkele taxichauffeur tegen gekomen daar die NIET uit zichzelf de meter aanzette, als je vroeg of ze de meter wilden gebruiken kreeg je nog net niet verontwaardigd een "tuurlijk!" te horen, zij willen vaak alleen maar met meter aan rijden. Heb zelfs wel eens gehad dat de meter niet goed werkte, en dat die chauffeur halverwege de rit de meter opnieuw instelde, en uiteindelijk ook alleen het bedrag vroeg wat op de meter stond, terwijl hij zichzelf daarmee dus te kort deed. Die hebben we een ruime fooi gegeven Laughing
En je betaald echt heel weinig voor een taxi, ik zou alleen niet in hartje centrum van Bangkok een taxi pakken want dan sta je lang in de file en loopt de meter ook door. In Bangkok Centrum kan je het beste gewoon met de Skytrain gaan, een dagkaartje kost geloof ik 35 baht ofzo.

Maar je kan gewoon makkelijk vanaf het vliegveld een taxi pakken naar je hotel of hostel. (Als ze vragen of je over de tol wegen wilt, ja zeggen. Je betaald dan wel de tol nog apart, maar dan sta je in ieder geval niet in de file, en ben je dus goedkoper uit) Je betaald ongeveer 300 baht totaal voor een taxirit van vliegveld naar centrum, en duurt ongeveer 30 tot 45 minuten.

Verder zou ik Chiang Mai kunnen aanraden, het noorden van Thailand. Ik zou als ik jullie was gewoon alles terplekke regelen.

Verder tips:
Als je naar het Grand Palace gaat in Bangkok, geloof niet de tuktuk chauffeurs die zeggen dat het gesloten is, want dat is het nooit! Zij proberen je een andere tour aan de smeren, niet in trappen.
(Zelfde met "politieagenten" die wel zullen zorgen dat je bij een betrouwbaar touristenbureautje komt, niet in trappen)

Verder is het erg leuk om de boot te pakken in Bangkok, je kan overal op en af stappen, en zo allerlei touristische dingen bezoeken.

Als je tempels gaat bezoeken, altijd zorgen dat je benen en armen bedekt zijn. Ideaal is een Bolero mee te nemen, die is klein en kan je in je tas stoppen en heb je altijd de mogelijkheid om je armen te bedekken. Zelfde met een sarong voor je benen.

Verder is Ayuthaya echt een aanrader, je kan met de trein vanaf Bangkok, een enkeltje kost 15 cent omgerekend. Je zit dan 3de klasse op houten banken, maar de rit is niet zo heel erg lang.

Als je het durft zou ik in steden als Chiang Mai en Krabi etc een scooter huren (Honda Click zijn aanraders!), dan heb je zoveel vrijheid!
Rondom Krabi heb je HotSprings, die zijn ook zeker een aanrader! En daar in de buurt kan je ook knuffelen met tijgers, ook erg leuk.

In Chiang Mai kan je op olifanten rijden, ook echt een aanrader.

Het ligt er een beetje aan welke richting jullie verder op willen, 18 dagen is vrij kort.

Ik zou persoonlijk trouwens niet voor Kho Phi Phi kiezen maar voor een ander eiland, want Kho Phi Phi is ZO enorm toeristisch terwijl er mooiere eilanden te vinden zijn Thailand 561177
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  sawasdee ma 20 feb 2012 - 3:59

Jullie tips zijn erg fijn! Meerdere van jullie plaatsjes en activiteiten hadden we al in gedachten!
Ik zal woensdag( zijn nu n weekendje weg) even posten wat we ongeveer willen!
18 dagen is idd kort :-( maar goed, het kan niet anders ivm verlof!
We gaan in november...

Thnx :-D
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  Kruidkoek ma 20 feb 2012 - 4:17

Oh ik heb nog een tip. Wij hebben onze tickets geboekt via NVR holiday. Je kunt daar online je reis samenstellen maar dus ook alleen de tickets. Goedkoper kan je ze eigenlijk niet vinden en hun service is echt super!

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  Gast ma 20 feb 2012 - 8:11

AngelNyn schreef:
Twellie schreef:Ik kan je veel tips geven, maar ligt er helemaal aan wat je leuk vindt, Thailand heeft zoveel te bieden. Ga je bijvoorbeeld voor de natuur, cultuur, lekker eten, luie strandvakantie?

Geen idee wat je met straat dealers bedoelt? Taxichauffeurs zullen inderdaad proberen je zoveel mogelijk geld afhandig te maken, maar dat is ook een kwestie van vooraf goede afspraken maken. Duidelijk zeggen waar je heen wilt, zonder tussenstops en een vast bedrag afspreken of afspreken dat de chauffeur op de meter rijdt.

Dat is echt de grootste onzin! Ja tuktuk chauffeurs die brengen je eerst naar een dure winkel oid, omdat ze dan zogenaamd extra bonnen krijgen voor benzine, maar daarmee kan je gewoon afspreken dat je dat niet wilt, dan betaal je meer.
Maar taxi chauffeurs zijn gewoon heel betrouwbaar! Ben geen enkele taxichauffeur tegen gekomen daar die NIET uit zichzelf de meter aanzette, als je vroeg of ze de meter wilden gebruiken kreeg je nog net niet verontwaardigd een "tuurlijk!" te horen, zij willen vaak alleen maar met meter aan rijden. Heb zelfs wel eens gehad dat de meter niet goed werkte, en dat die chauffeur halverwege de rit de meter opnieuw instelde, en uiteindelijk ook alleen het bedrag vroeg wat op de meter stond, terwijl hij zichzelf daarmee dus te kort deed. Die hebben we een ruime fooi gegeven Laughing
En je betaald echt heel weinig voor een taxi, ik zou alleen niet in hartje centrum van Bangkok een taxi pakken want dan sta je lang in de file en loopt de meter ook door. In Bangkok Centrum kan je het beste gewoon met de Skytrain gaan, een dagkaartje kost geloof ik 35 baht ofzo.

Maar je kan gewoon makkelijk vanaf het vliegveld een taxi pakken naar je hotel of hostel. (Als ze vragen of je over de tol wegen wilt, ja zeggen. Je betaald dan wel de tol nog apart, maar dan sta je in ieder geval niet in de file, en ben je dus goedkoper uit) Je betaald ongeveer 300 baht totaal voor een taxirit van vliegveld naar centrum, en duurt ongeveer 30 tot 45 minuten.

Verder zou ik Chiang Mai kunnen aanraden, het noorden van Thailand. Ik zou als ik jullie was gewoon alles terplekke regelen.

Verder tips:
Als je naar het Grand Palace gaat in Bangkok, geloof niet de tuktuk chauffeurs die zeggen dat het gesloten is, want dat is het nooit! Zij proberen je een andere tour aan de smeren, niet in trappen.
(Zelfde met "politieagenten" die wel zullen zorgen dat je bij een betrouwbaar touristenbureautje komt, niet in trappen)

Verder is het erg leuk om de boot te pakken in Bangkok, je kan overal op en af stappen, en zo allerlei touristische dingen bezoeken.

Als je tempels gaat bezoeken, altijd zorgen dat je benen en armen bedekt zijn. Ideaal is een Bolero mee te nemen, die is klein en kan je in je tas stoppen en heb je altijd de mogelijkheid om je armen te bedekken. Zelfde met een sarong voor je benen.

Verder is Ayuthaya echt een aanrader, je kan met de trein vanaf Bangkok, een enkeltje kost 15 cent omgerekend. Je zit dan 3de klasse op houten banken, maar de rit is niet zo heel erg lang.

Als je het durft zou ik in steden als Chiang Mai en Krabi etc een scooter huren (Honda Click zijn aanraders!), dan heb je zoveel vrijheid!
Rondom Krabi heb je HotSprings, die zijn ook zeker een aanrader! En daar in de buurt kan je ook knuffelen met tijgers, ook erg leuk.

In Chiang Mai kan je op olifanten rijden, ook echt een aanrader.

Het ligt er een beetje aan welke richting jullie verder op willen, 18 dagen is vrij kort.

Ik zou persoonlijk trouwens niet voor Kho Phi Phi kiezen maar voor een ander eiland, want Kho Phi Phi is ZO enorm toeristisch terwijl er mooiere eilanden te vinden zijn Thailand 561177

Dan zijn we blijkbaar heel andere chauffeurs tegengekomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  TukTuk ma 20 feb 2012 - 22:14

Twellie schreef:

Dan zijn we blijkbaar heel andere chauffeurs tegengekomen.

Schijnbaar. Vraag me echt af waar je dat soort taxi chauffeurs bent tegen gekomen dan.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  sawasdee wo 22 feb 2012 - 2:28

Kruidkoek schreef:Hallo!



Mijn vriend en ik hebben van 12 december t/m 10 januari dit jaar door Thailand gereisd.

Wij hadden op het hotel in Bangkok na niks geboekt en het was prima te doen. We hadden thuis/als voorbereiding wel een globaal reisschema/planning gemaakt maar het was niet zo dat we ons daar per sé aan vast wilden houden. Zo zag onze reis er uit:



Schiphol, Amman (Dat is in Jordanië, daar hadden we 6,5 uur overstaptijd en dat is geeeeen aanrader) Bangkok, met de minifan naar Hua Hin, nachttrein naar Sarut Thani, bus naar Khoa Sok, minifan naar Phang Gna, Taxi en longtailboat naar Railey Beach, Ferry naar Phi Phi eilanden, Ferrry naar Krabi Town, bus en Ferry naar Koh Samui, Ferry en bus naar Sarut Thani, Vliegtuig naar Bangkok, vliegtuig naar Amman en van daar van Amman door naar Schiphol.



We zijn op Phang Gna en Karbi na, overal 2 of 4 nachten gebleven (Phang-Gna en Krabi Town 1 nacht)

Wat ik je echt kan aanraden is de fietstocht door Bangkok met Co van Kessel. Ook de Grand palace tour (buddha/tempelexcusie) was mooi, al hadden wij het aan het eind wel gehad met al die tempels ;-) )

In Khao Sok hebben we in Tree houses geslapen van het Nature resort. Dat was echt zo ontzettend gaaf. Je hoorde de Gibons "roepen" en de apen slingerden voor je ogen door de bomen heen en kwamen zelfs op onze veranda zitten!

We hebben ook de meerdaagse Jungle Tracking gedaan en dat was toch wel het hoogte punt! De gids nam ons echt mee de echte jungle in, je moet niet bang zijn en een goede conditie hebben want je moet flinke stukken lopen, klimmen en zwemmen daar waar het water te hoog staat om doorheen te lopen (al denk ik dat de waterstand nu wel lager is, toen wij er waren hadden ze nog redelijk hoog water door de vele regen en overstromingen die 3 weken ervoor waren)

We hebben in een lakehouse, tent en boomhut geslapen en hoorden alle geluiden van de jungle, super super mooi!

Wat ik je verder kan aanraden als je op de Phi Phi eilanden bent, is een snorkeltour. Je komt dan bij Monkey beach (wordt zoals de naam al doet vermoeden bewoond door apen) Maya Beach (daar is de film The Beach opgenomen) en je ziet tijdens snorkelen mooie vissen en koraal. Wat dat koraal betreft moet je wel mazzel hebben want helaas is het meeste dood en niet meer zo kleurrijk. Wij zijn 3 keer met een snorkeltour meegegaan en bij de 3e touw waren we met een heel klein groepje. Onze gids wist een "hidden place" waar nog wel mooi koraal was maar daar kon hij met de boot niet komen. Hij heeft in overleg met ons de boot aan anker gelegd en we hebben toen iets van 10 minuten naar die plek gezwommen. Wat we daar zagen was zo ontzettend mooi, echt koraal zoals je wel in natuurdocumentaires ziet, zo veel kleurtjes en veel aparte vissen! Na een uur snorkelen tussen dat koraal keken we vanuit het water naar de zonsondergang. Ja, dat was echt wel een stukje paradijs op aarde!

Wij waren ook met kerst en oud&nieuw in Thailand, vooral oud&nieuw was een groot feest. We waren toen op Phi Phi eiland en het was geweldig!



Mocht je meer willen weten, stuur maar een bericht!

Dat klinkt inderdaad allemaal als een super vakantie!
Wij wilden inderdaad bij de Phi Phi eilanden een snorkel tour gaan doen, via wat hebben jullie dit gedaan? Is het zoals in de meeste landen, gewoon op het strand boeken? Of hoe regelen we dit?
De fietstour lijkt me ook erg gaaf, wij willen na aankomst in Bangkok ong 2 dagen daar blijven, we willen van daaruit ook naar de drijvende markt gaan... Co van Kessel klinkt nogal nederlands? Is het dat ook, en ook hier weer de vraag waar je dit geregeld hebt :P

Ook wij zijn van plan om op het hotel op de dag van aankomst na, en de overnachtingen op de Phi Phi eilanden, niks vast te leggen. We willen graag op de dag/nacht van aankomst zeker weten dat we goed slapen en goed kunnen douchen. Mijn vriend heeft nog nooit gevlogen, dus wil ik er zeker van zijn dat hij na de vlucht goed slaapt haha... Hebben jullie hiervoor een echte aanrader?

Verder wil ik eigenlijk als we alles zo'n beetje hebben ingepland, de reis hier neer zetten.. Gewoon om even te laten zien wat we van plan zijn, en wat jullie van de haalbaarheid vinden, vooral omdat 18 dagen idd erg kort is..
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  sawasdee wo 22 feb 2012 - 2:42

AngelNyn schreef:
Twellie schreef:Ik kan je veel tips geven, maar ligt er helemaal aan wat je leuk vindt, Thailand heeft zoveel te bieden. Ga je bijvoorbeeld voor de natuur, cultuur, lekker eten, luie strandvakantie?

Geen idee wat je met straat dealers bedoelt? Taxichauffeurs zullen inderdaad proberen je zoveel mogelijk geld afhandig te maken, maar dat is ook een kwestie van vooraf goede afspraken maken. Duidelijk zeggen waar je heen wilt, zonder tussenstops en een vast bedrag afspreken of afspreken dat de chauffeur op de meter rijdt.

Dat is echt de grootste onzin! Ja tuktuk chauffeurs die brengen je eerst naar een dure winkel oid, omdat ze dan zogenaamd extra bonnen krijgen voor benzine, maar daarmee kan je gewoon afspreken dat je dat niet wilt, dan betaal je meer.
Maar taxi chauffeurs zijn gewoon heel betrouwbaar! Ben geen enkele taxichauffeur tegen gekomen daar die NIET uit zichzelf de meter aanzette, als je vroeg of ze de meter wilden gebruiken kreeg je nog net niet verontwaardigd een "tuurlijk!" te horen, zij willen vaak alleen maar met meter aan rijden. Heb zelfs wel eens gehad dat de meter niet goed werkte, en dat die chauffeur halverwege de rit de meter opnieuw instelde, en uiteindelijk ook alleen het bedrag vroeg wat op de meter stond, terwijl hij zichzelf daarmee dus te kort deed. Die hebben we een ruime fooi gegeven Laughing
En je betaald echt heel weinig voor een taxi, ik zou alleen niet in hartje centrum van Bangkok een taxi pakken want dan sta je lang in de file en loopt de meter ook door. In Bangkok Centrum kan je het beste gewoon met de Skytrain gaan, een dagkaartje kost geloof ik 35 baht ofzo.

Maar je kan gewoon makkelijk vanaf het vliegveld een taxi pakken naar je hotel of hostel. (Als ze vragen of je over de tol wegen wilt, ja zeggen. Je betaald dan wel de tol nog apart, maar dan sta je in ieder geval niet in de file, en ben je dus goedkoper uit) Je betaald ongeveer 300 baht totaal voor een taxirit van vliegveld naar centrum, en duurt ongeveer 30 tot 45 minuten.

Verder zou ik Chiang Mai kunnen aanraden, het noorden van Thailand. Ik zou als ik jullie was gewoon alles terplekke regelen.

Verder tips:
Als je naar het Grand Palace gaat in Bangkok, geloof niet de tuktuk chauffeurs die zeggen dat het gesloten is, want dat is het nooit! Zij proberen je een andere tour aan de smeren, niet in trappen.
(Zelfde met "politieagenten" die wel zullen zorgen dat je bij een betrouwbaar touristenbureautje komt, niet in trappen)

Verder is het erg leuk om de boot te pakken in Bangkok, je kan overal op en af stappen, en zo allerlei touristische dingen bezoeken.

Als je tempels gaat bezoeken, altijd zorgen dat je benen en armen bedekt zijn. Ideaal is een Bolero mee te nemen, die is klein en kan je in je tas stoppen en heb je altijd de mogelijkheid om je armen te bedekken. Zelfde met een sarong voor je benen.

Verder is Ayuthaya echt een aanrader, je kan met de trein vanaf Bangkok, een enkeltje kost 15 cent omgerekend. Je zit dan 3de klasse op houten banken, maar de rit is niet zo heel erg lang.

Als je het durft zou ik in steden als Chiang Mai en Krabi etc een scooter huren (Honda Click zijn aanraders!), dan heb je zoveel vrijheid!
Rondom Krabi heb je HotSprings, die zijn ook zeker een aanrader! En daar in de buurt kan je ook knuffelen met tijgers, ook erg leuk.

In Chiang Mai kan je op olifanten rijden, ook echt een aanrader.

Het ligt er een beetje aan welke richting jullie verder op willen, 18 dagen is vrij kort.

Ik zou persoonlijk trouwens niet voor Kho Phi Phi kiezen maar voor een ander eiland, want Kho Phi Phi is ZO enorm toeristisch terwijl er mooiere eilanden te vinden zijn Thailand 561177

In een reisgids wbt Thailand wordt aangegeven dat je alleen gebruik moet maken van geregistreerde taxi's omdat er inderdaad veel wordt omgeleid naar juweliers en dergelijke. Dit is dus makkelijk op te lossen door gewoon aan te geven dat je rechtstreeks wilt gaan? Ook werd er aangegeven dat meter rijden niet vanzelf sprekend is, jouw ervaring dus wel? Dt is fijn om te weten Very Happy

Wat bedoel je met een scooter durven huren?
Ayuthaya heeft mijn vriend al een paar keer genoemnd, eens kijken of het er allemaal in gaat passen haha. Olifanten rijden willen we sowieso, we wilde eerst naar het oflifanten ziekenhuis gaan in Lampang, maar dat zou te zeer van de mogelijke route gaan afwijken, helaas Cry

welk eiland zou jij aanraden dan? En heb je daar een voorkeur voor hotel/hostel/beachhouse of iets dergelijks?? Dit willen we wel al vast leggen, omdat het in november erg druk zou zijn en er dan dus veel vraag naar hotels etc is...

Thnx voor je tips, ik wist niet dat je je armen en benen moet bedekken, dus dat is fijn.

Ik heb ook gelezen dat het wordt aangeraden om je hike tassen, en zelfs in hostels je ramen en deuren af te sluiten met hangsloten ivm diefstal? Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? We zijn eigenlijk van plan om bij iedere aankomst direct een slaapplek te regelen zodat we de tassen daar kunnen laten.
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  sawasdee wo 22 feb 2012 - 2:44

Kruidkoek schreef:Oh ik heb nog een tip. Wij hebben onze tickets geboekt via NVR holiday. Je kunt daar online je reis samenstellen maar dus ook alleen de tickets. Goedkoper kan je ze eigenlijk niet vinden en hun service is echt super!

Thnx! We hebben de tickets echter al Cool

Vliegen via Dusseldorf naar Dubai= 6 uur, daar n stop van 3 uur, dan weer 6 uur naar Thailand.
Terug reis ziet er ook zo uit.

Vliegen met The emirates Very Happy Alleen al daar heb ik super veel zin in, gezien hun vliegtuigen haha..
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  TukTuk wo 22 feb 2012 - 4:52

Sjandra schreef:

In een reisgids wbt Thailand wordt aangegeven dat je alleen gebruik moet maken van geregistreerde taxi's omdat er inderdaad veel wordt omgeleid naar juweliers en dergelijke. Dit is dus makkelijk op te lossen door gewoon aan te geven dat je rechtstreeks wilt gaan? Ook werd er aangegeven dat meter rijden niet vanzelf sprekend is, jouw ervaring dus wel? Dt is fijn om te weten Very Happy

Wat bedoel je met een scooter durven huren?
Ayuthaya heeft mijn vriend al een paar keer genoemnd, eens kijken of het er allemaal in gaat passen haha. Olifanten rijden willen we sowieso, we wilde eerst naar het oflifanten ziekenhuis gaan in Lampang, maar dat zou te zeer van de mogelijke route gaan afwijken, helaas Cry

welk eiland zou jij aanraden dan? En heb je daar een voorkeur voor hotel/hostel/beachhouse of iets dergelijks?? Dit willen we wel al vast leggen, omdat het in november erg druk zou zijn en er dan dus veel vraag naar hotels etc is...

Thnx voor je tips, ik wist niet dat je je armen en benen moet bedekken, dus dat is fijn.

Ik heb ook gelezen dat het wordt aangeraden om je hike tassen, en zelfs in hostels je ramen en deuren af te sluiten met hangsloten ivm diefstal? Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? We zijn eigenlijk van plan om bij iedere aankomst direct een slaapplek te regelen zodat we de tassen daar kunnen laten.

Dat eerste klopt ook en in Bangkok zie je eigenlijk geen andere taxi's rijden, ze zijn heel herkenbaar:
Thailand Thailand-bangkok-taxi-auto
Er staat ook altijd "taxi meter" op die taxi's aan de bovenkant zeg maar.
De tuktuks willen je makkelijk voor 20 baht dus ergens heen brengen, alleen wordt je dus bij allerlei winkels afgezet dan en daarom moet je iets zeggen in de trant van "NO straight! What is the price to go straight to blabla"
Vaak ben je even duur uit als een taxi (tenzij je hartje centrum zit), want dan wordt de prijs vaak rond de 80 baht, terwijl een taxi ook heel goedkoop is.
Je kan altijd even voor de zekerheid vragen of de meter aangezet wordt, maar wij hebben er nooit problemen mee gehad.

Met die scooter bedoel ik om terplekke scooter te durven rijden. Wij hebben regelmatig een scooter gehuurd, ik achterop bij mijn vriend, omdat dat zoveel meer vrijheid geeft, je kan overal heen waar je wilt, het is super goedkoop, benzine kost er geen drol.
Maar dat moet je dus wel durven, eerst hadden we 2 scooters maar ik vond het doodeng, dus hebben daarna telkens 1 scooter gehuurd. (Overigs NOOIT je paspoort afgeven daar als borg!)
(We hebben dit overigs niet in Bangkok gedaan, maar wel in Krabi en Chiang Mai onderandere)

Overigs nog 2 kleine tips: Nooit een hoofd aanraken van een Thai, en altijd even opletten op boten en in de Skytrain, er zijn bepaalde plekken voor monniken gereserveerd, dat je daar niet gaan staat of zitten. En als vrouw zijnde ook niet te dicht bij een monnik gaan staan, want zij mogen geen vrouwen aanraken.

Ayuthaya is ook goed te doen als dagtour vanuit Bangkok, als je heel vroeg vertrekt en 's avonds laat weer terug gaat.
Je hoeft geen kaartjes vooraf te reserveren in de trein voor deze rit. (Wel voor nachttreinen!)

Ik zelf ben alleen op Koh Chang geweest, en dan de kleine (niet aan de kant van Cambodja, maar aan de kant van Myanmar)
Maar daar is het echt heel erg basic, geen electriciteit etc. Dus daar moet je wel van houden, en het strand is er minder mooi.
Maar Koh Samui en Koh Pha-Ngan schijnen ook erg mooi te zijn (Al weet ik niet hoe het er nu mee staat, omdat daar ook veel overstromingen zijn geweest vorig jaar geloof ik)

Wij sloten wel altijd onze kamers gewoon af maar dat is logisch, maar dat was dan met de sleutel van de kamer zelf. Je hebt niet overal de mogelijkheid namelijk om een eigen slot er op te doen. Wij hebben nooit iets vervelends mee gemaakt in de hostels. Terwijl een vriendin van mij in een luxer hotel wel met diefstal te maken heeft gehad (creditcard).
Wij lieten altijd alles in onze kamer liggen, op den duur namen we niet eens meer altijd ons paspoort mee, en ook de camera ging zeker niet altijd mee.
Je hebt gewoon een 2 persoonskamer, en die kan op slot en daar vertrouwden wij ook op. Omdat het geen hotel is, komen er ook geen kamermeisjes je kamer schoonmaken, dus heb het idee dat het toch iets betrouwbaarder is.

Overigs hebben wij nooit van te voren ergens een kamer geboekt, altijd terplekke gekeken, en bevalt het niet, ga je de dag er na weer naar een ander hostel!

En verder kan je gewoon eten op straat bij eetstalletjes, gewoon kijken waar de lokale bevolking ook eet, dan weet je dat het betrouwbaar is smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  *Noosa wo 22 feb 2012 - 20:33

Blijkbaar ben ik ook de taxichauffeurs van Twellie tegengekomen en niet die van Angelnyn Wink Als je een taxi aanhoudt en vraagt hoe duur iets is naar ... zullen de meeste je een prijs geven van een paar 100 baht meer dan wanneer je de meter aan zet. Een enkele zal zeggen dat ie alleen met meter rijdt. Als je zegt dat je naar ... wilt met de meter aan dan doen de meeste dit wel en zal een enkele een prijs met je af willen spreken. Soms moet je dus wel wat meer vol blijven houden om de meter aan te krijgen, maar je kan ook gewoon naar een andere taxi gaan.

Co van Kessel kan je boeken via zijn website. Heb er 2 tours gedaan en beide erg leuk! Ik zou je de tour aanraden waarbij je ook naar het platteland van bangkok gaat omdat je dan echt een heel ander deel ziet.

Op Phi Phi is het view point zeker een aanrader! Is wel even klimmen (neem genoeg water mee) maar het uitzicht is heel mooi. Overal zijn genoeg reisbureautjes te vinden waar je een tour kan boeken. Ik ging altijd verschillende langs om een prijs op te vragen en je kan vragen of ze een 'special price' voor jullie 2en maken Wink Bedenk van tevoren even of je met een grote of een longtail boot wilt gaan. De meeste tours gaan met een longtail maar dan wordt je wat sneller zeeziek als je daar last van hebt. (een uur dobberen op het water en wachten op de zonsondergang was niet zo'n succes).

Naar de drijvende markt kan je makkelijk een tour doen vanag bangkok. Meestal ga je dan ook nog naar de bridge over de river kwai. Je zou ook zelf naar Kanchanaburi kunnen gaan, ik weet daar nog een leuk opvangcentrum voor olifanten waarbij je echt een dag meehelpt en ze mag wassen in de rivier. Bedenk dat het olifantrijden best commercieel is en de olifanten niet altijd even goed verzorgt worden.

Ik vond zelf Koh Samui niet zo heel bijzonder, dan schijnt Koh Tao veel mooier te zijn. Ik vond Koh Chang leuk, wel een relaxed eiland om per scooter te verkennen. Ik weet niet of Phuket een optie is maar dat zou ik (en vele met mij) overslaan.
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  TukTuk wo 22 feb 2012 - 21:55

*Michelle schreef:Blijkbaar ben ik ook de taxichauffeurs van Twellie tegengekomen en niet die van Angelnyn Wink Als je een taxi aanhoudt en vraagt hoe duur iets is naar ... zullen de meeste je een prijs geven van een paar 100 baht meer dan wanneer je de meter aan zet. Een enkele zal zeggen dat ie alleen met meter rijdt. Als je zegt dat je naar ... wilt met de meter aan dan doen de meeste dit wel en zal een enkele een prijs met je af willen spreken. Soms moet je dus wel wat meer vol blijven houden om de meter aan te krijgen, maar je kan ook gewoon naar een andere taxi gaan.

Co van Kessel kan je boeken via zijn website. Heb er 2 tours gedaan en beide erg leuk! Ik zou je de tour aanraden waarbij je ook naar het platteland van bangkok gaat omdat je dan echt een heel ander deel ziet.

Op Phi Phi is het view point zeker een aanrader! Is wel even klimmen (neem genoeg water mee) maar het uitzicht is heel mooi. Overal zijn genoeg reisbureautjes te vinden waar je een tour kan boeken. Ik ging altijd verschillende langs om een prijs op te vragen en je kan vragen of ze een 'special price' voor jullie 2en maken Wink Bedenk van tevoren even of je met een grote of een longtail boot wilt gaan. De meeste tours gaan met een longtail maar dan wordt je wat sneller zeeziek als je daar last van hebt. (een uur dobberen op het water en wachten op de zonsondergang was niet zo'n succes).

Naar de drijvende markt kan je makkelijk een tour doen vanag bangkok. Meestal ga je dan ook nog naar de bridge over de river kwai. Je zou ook zelf naar Kanchanaburi kunnen gaan, ik weet daar nog een leuk opvangcentrum voor olifanten waarbij je echt een dag meehelpt en ze mag wassen in de rivier. Bedenk dat het olifantrijden best commercieel is en de olifanten niet altijd even goed verzorgt worden.

Ik vond zelf Koh Samui niet zo heel bijzonder, dan schijnt Koh Tao veel mooier te zijn. Ik vond Koh Chang leuk, wel een relaxed eiland om per scooter te verkennen. Ik weet niet of Phuket een optie is maar dat zou ik (en vele met mij) overslaan.

Je moet ook niet vragen naar hoe duur het is om ergens te komen maar gewoon gewoon zeggen waar je heen wilt, wij hebben nog nooit gehad dat ze een fixed price wilden afspreken. Wel zijn we 1x opgelicht door de taxi service van het hotel waar we de eerste nacht sliepen, hadden geen prijs afgesproken en die man vroeg 800 baht om ons naar t hostel in het centrum te brengen de dag er na, hij had ons ook van het vliegveld opgehaald en bood ons dus ook aan dat als we een taxi nodig hadden we bij hem konden zijn.. was met een normale meter taxi rond de 300 geweest. Maar dat was dus iemand die voor dat hotel werkte en die had ook geen meter in zijn taxi.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  Antibes wo 22 feb 2012 - 22:25

Echt enorm jammer van het olifanten rijden. Gewoon niet doen!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  sawasdee do 23 feb 2012 - 0:44

AngelNyn schreef:
Sjandra schreef:

In een reisgids wbt Thailand wordt aangegeven dat je alleen gebruik moet maken van geregistreerde taxi's omdat er inderdaad veel wordt omgeleid naar juweliers en dergelijke. Dit is dus makkelijk op te lossen door gewoon aan te geven dat je rechtstreeks wilt gaan? Ook werd er aangegeven dat meter rijden niet vanzelf sprekend is, jouw ervaring dus wel? Dt is fijn om te weten Very Happy

Wat bedoel je met een scooter durven huren?
Ayuthaya heeft mijn vriend al een paar keer genoemnd, eens kijken of het er allemaal in gaat passen haha. Olifanten rijden willen we sowieso, we wilde eerst naar het oflifanten ziekenhuis gaan in Lampang, maar dat zou te zeer van de mogelijke route gaan afwijken, helaas Cry

welk eiland zou jij aanraden dan? En heb je daar een voorkeur voor hotel/hostel/beachhouse of iets dergelijks?? Dit willen we wel al vast leggen, omdat het in november erg druk zou zijn en er dan dus veel vraag naar hotels etc is...

Thnx voor je tips, ik wist niet dat je je armen en benen moet bedekken, dus dat is fijn.

Ik heb ook gelezen dat het wordt aangeraden om je hike tassen, en zelfs in hostels je ramen en deuren af te sluiten met hangsloten ivm diefstal? Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? We zijn eigenlijk van plan om bij iedere aankomst direct een slaapplek te regelen zodat we de tassen daar kunnen laten.

Dat eerste klopt ook en in Bangkok zie je eigenlijk geen andere taxi's rijden, ze zijn heel herkenbaar:
Thailand Thailand-bangkok-taxi-auto
Er staat ook altijd "taxi meter" op die taxi's aan de bovenkant zeg maar.
De tuktuks willen je makkelijk voor 20 baht dus ergens heen brengen, alleen wordt je dus bij allerlei winkels afgezet dan en daarom moet je iets zeggen in de trant van "NO straight! What is the price to go straight to blabla"
Vaak ben je even duur uit als een taxi (tenzij je hartje centrum zit), want dan wordt de prijs vaak rond de 80 baht, terwijl een taxi ook heel goedkoop is.
Je kan altijd even voor de zekerheid vragen of de meter aangezet wordt, maar wij hebben er nooit problemen mee gehad.

Met die scooter bedoel ik om terplekke scooter te durven rijden. Wij hebben regelmatig een scooter gehuurd, ik achterop bij mijn vriend, omdat dat zoveel meer vrijheid geeft, je kan overal heen waar je wilt, het is super goedkoop, benzine kost er geen drol.
Maar dat moet je dus wel durven, eerst hadden we 2 scooters maar ik vond het doodeng, dus hebben daarna telkens 1 scooter gehuurd. (Overigs NOOIT je paspoort afgeven daar als borg!)
(We hebben dit overigs niet in Bangkok gedaan, maar wel in Krabi en Chiang Mai onderandere)

Overigs nog 2 kleine tips: Nooit een hoofd aanraken van een Thai, en altijd even opletten op boten en in de Skytrain, er zijn bepaalde plekken voor monniken gereserveerd, dat je daar niet gaan staat of zitten. En als vrouw zijnde ook niet te dicht bij een monnik gaan staan, want zij mogen geen vrouwen aanraken.

Ayuthaya is ook goed te doen als dagtour vanuit Bangkok, als je heel vroeg vertrekt en 's avonds laat weer terug gaat.
Je hoeft geen kaartjes vooraf te reserveren in de trein voor deze rit. (Wel voor nachttreinen!)

Ik zelf ben alleen op Koh Chang geweest, en dan de kleine (niet aan de kant van Cambodja, maar aan de kant van Myanmar)
Maar daar is het echt heel erg basic, geen electriciteit etc. Dus daar moet je wel van houden, en het strand is er minder mooi.
Maar Koh Samui en Koh Pha-Ngan schijnen ook erg mooi te zijn (Al weet ik niet hoe het er nu mee staat, omdat daar ook veel overstromingen zijn geweest vorig jaar geloof ik)

Wij sloten wel altijd onze kamers gewoon af maar dat is logisch, maar dat was dan met de sleutel van de kamer zelf. Je hebt niet overal de mogelijkheid namelijk om een eigen slot er op te doen. Wij hebben nooit iets vervelends mee gemaakt in de hostels. Terwijl een vriendin van mij in een luxer hotel wel met diefstal te maken heeft gehad (creditcard).
Wij lieten altijd alles in onze kamer liggen, op den duur namen we niet eens meer altijd ons paspoort mee, en ook de camera ging zeker niet altijd mee.
Je hebt gewoon een 2 persoonskamer, en die kan op slot en daar vertrouwden wij ook op. Omdat het geen hotel is, komen er ook geen kamermeisjes je kamer schoonmaken, dus heb het idee dat het toch iets betrouwbaarder is.

Overigs hebben wij nooit van te voren ergens een kamer geboekt, altijd terplekke gekeken, en bevalt het niet, ga je de dag er na weer naar een ander hostel!

En verder kan je gewoon eten op straat bij eetstalletjes, gewoon kijken waar de lokale bevolking ook eet, dan weet je dat het betrouwbaar is Thailand 561177



Oh zo, nouja ik rij veel, maar ik denk dat ik pas om daar een scooter te huren :P Zul je net zien haha.

Diefstal is dus eigenlijk net zo'n risico als in elk ander land?

We willen verder niks vastleggen zodat we vrij zijn in ons doen en laten. We willen inderdaad alleen een hote in Bangkok vastleggen voor de eerste nacht en de overnachtingen op het eiland.
Hebben al een ruwe planning gemaakt. Zal het zo even hier neer zetten. Ben benieuwd wat jullie tips hierin nog zijn.
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  sawasdee do 23 feb 2012 - 0:50

*Michelle schreef:Blijkbaar ben ik ook de taxichauffeurs van Twellie tegengekomen en niet die van Angelnyn Wink Als je een taxi aanhoudt en vraagt hoe duur iets is naar ... zullen de meeste je een prijs geven van een paar 100 baht meer dan wanneer je de meter aan zet. Een enkele zal zeggen dat ie alleen met meter rijdt. Als je zegt dat je naar ... wilt met de meter aan dan doen de meeste dit wel en zal een enkele een prijs met je af willen spreken. Soms moet je dus wel wat meer vol blijven houden om de meter aan te krijgen, maar je kan ook gewoon naar een andere taxi gaan.

Co van Kessel kan je boeken via zijn website. Heb er 2 tours gedaan en beide erg leuk! Ik zou je de tour aanraden waarbij je ook naar het platteland van bangkok gaat omdat je dan echt een heel ander deel ziet.

Op Phi Phi is het view point zeker een aanrader! Is wel even klimmen (neem genoeg water mee) maar het uitzicht is heel mooi. Overal zijn genoeg reisbureautjes te vinden waar je een tour kan boeken. Ik ging altijd verschillende langs om een prijs op te vragen en je kan vragen of ze een 'special price' voor jullie 2en maken Wink Bedenk van tevoren even of je met een grote of een longtail boot wilt gaan. De meeste tours gaan met een longtail maar dan wordt je wat sneller zeeziek als je daar last van hebt. (een uur dobberen op het water en wachten op de zonsondergang was niet zo'n succes).

Naar de drijvende markt kan je makkelijk een tour doen vanag bangkok. Meestal ga je dan ook nog naar de bridge over de river kwai. Je zou ook zelf naar Kanchanaburi kunnen gaan, ik weet daar nog een leuk opvangcentrum voor olifanten waarbij je echt een dag meehelpt en ze mag wassen in de rivier. Bedenk dat het olifantrijden best commercieel is en de olifanten niet altijd even goed verzorgt worden.

Ik vond zelf Koh Samui niet zo heel bijzonder, dan schijnt Koh Tao veel mooier te zijn. Ik vond Koh Chang leuk, wel een relaxed eiland om per scooter te verkennen. Ik weet niet of Phuket een optie is maar dat zou ik (en vele met mij) overslaan.

Is de fietstocht haalbaar op de dag van aankomst? Of is hij erg zwaar?

We hebben river kwai en de drijvende markt op 2 andere dagen staan, maar kwamen er inderdaad gister achter dat dit makkelijk te doen is achter elkaar.. Thailand 827601
Waar ligt dit olifanten centrm dan? We zijn er gevoelsmatig ook nog niet over uit of we erop willen rijden. Maar willen zeker graag naar een centrum gaan. Deze stond nu in Khao Yai op de planning.

Koh Tao staat voor nu op de planning ipv Koh Phi Phi, dit omdat overal aangegeven staat dat dit zo'n massatourisme eiland is. Maar vooral omdat we heel graag willen snorkelen en dit blijkbaar nummer 1 is om dit te doen... Ben benieuwd Very Happy
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  sawasdee do 23 feb 2012 - 1:27

Dit is ongeveer onze planning;

Dag 1; Aankomst in Bangkok, evt. de fietstocht.

Dag 2; Bangkok naar River Kwai, en dan daar op de rivier overnachten. (Wellicht dat we dag 11 dus doorschuiven naar dag 3)

Dag 3; Van River Kwai naar Ayutthaya. In de avond terug naar Bangkok en daar met de nachttrein naar Chumpon

Dag 4; Aankomst op Chumpon en door naar Koh tao

Dag 5; Koh Tao

Dag 6; Koh Tao naar Chumpon en van daaruit naar Khao Sok.

Dag 7 en 8 National park in Khao Sok.

Dag 9; Khao Sok naar Chumpon en van daaruit met de nachttrein weer naar Bangkok.

Dag 10; Aankomst in Bangkok en dan naar Royal Palace

Dag 11; Van Bangkok naar Damnoen Saduak, drijvende markt, terug naar Bangkok.

Dag 12; Bangkok naar Khao Yai

Dag 13; Khao Yai (olifanten centrum/jungle)

Dag 14; Khao Yai naar Koh Chang

Dag 15; Koh Chang

Dag 16; Koh Chang naar Bangkok.

Dag 17; vrij in Bangkok, 21:00 vliegveld.

Dag 18; 02:30 vliegen...

Ben benieuwd Very Happy
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  sawasdee do 23 feb 2012 - 1:29

Hebben trouwens een paar rustdagen ingelast, dit ivm een hele slechte enkel van mijn vriend. Als zijn enkel/voet het allemaal toe laat zullen we wellicht meer 'actie' kunnen inzetten.

Zo leek die wandeltocht in de jungle me erg graag, wat hier gepost werd. Maar waarschijnlijk is dit voor hem geen doen Cry
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  *Noosa do 23 feb 2012 - 3:30

http://www.covankessel.com/nl/tourNL1.php Dit is de tour die ik bedoelde, hij gaat om 7.00 en om 13.00 dus dan zou je die van de middag wel kunnen nemen. Ik zou het zelf denk ik niet doen op de dag van aankomst omdat ik vind dat je ook wel even in Bangkok moet aclimatiseren door de hoge luchtvochtigheid :P (en bijkomen van je reis) Maar gezien jullie korte tijd moet je het misschien maar wel gewoon doen. Ik vond de tocht niet zwaar als in dat het fietsen zwaar is ofzo, je wordt meer moe van alle indrukken enzo.

Op Koh Chang wordt er wel veel olifantrijden aangeboden. Ik ben hier geweest in Kanchanaburi http://www.elephantsworld.org/en/Welcome.html is een nederlandse vrouw die dat op heeft gezet met haar man.

Houdt er wel rekening mee dat het reizen van A naar B meestal langer duurt dan je in eerste instantie denkt/verwacht. Als je ergens 's ochtends weg gaat kom je al snel ergens eind van de middag pas aan. Dan heb je eigenlijk alleen de avond nog om op die plek iets te verkennen (en eventueel een volgende dag). Van Koh Chang naar Bangkok staat geloof ik zo'n 7 uur voor en ik heb er 10 uur over gedaan.
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  TukTuk do 23 feb 2012 - 5:12

[quote="*Michelle"]http://www.covankessel.com/nl/tourNL1.php Dit is de tour die ik bedoelde, hij gaat om 7.00 en om 13.00 dus dan zou je die van de middag wel kunnen nemen. Ik zou het zelf denk ik niet doen op de dag van aankomst omdat ik vind dat je ook wel even in Bangkok moet aclimatiseren door de hoge luchtvochtigheid :P (en bijkomen van je reis) Maar gezien jullie korte tijd moet je het misschien maar wel gewoon doen. Ik vond de tocht niet zwaar als in dat het fietsen zwaar is ofzo, je wordt meer moe van alle indrukken enzo.

Op Koh Chang wordt er wel veel olifantrijden aangeboden. Ik ben hier geweest in Kanchanaburi http://www.elephantsworld.org/en/Welcome.html is een nederlandse vrouw die dat op heeft gezet met haar man.

Houdt er wel rekening mee dat het reizen van A naar B meestal langer duurt dan je in eerste instantie denkt/verwacht. Als je ergens 's ochtends weg gaat kom je al snel ergens eind van de middag pas aan. Dan heb je eigenlijk alleen de avond nog om op die plek iets te verkennen (en eventueel een volgende dag). Van Koh Chang naar Bangkok staat geloof ik zo'n 7 uur voor en ik heb er 10 uur over gedaan.[/quote]

Klopt! Ik zou proberen zoveel mogelijk nachtbussen te pakken of nachttreinen, dan verlies je er in ieder geval geen dag aan!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 8:06

Ik ben net terug uit thailand en omstreken. Moet zeggen dat jullie een erg vol schema hebben...

Voor Bangkok kan ik Happy House aanraden. Niet al te duur, maar wel schoon en je kunt je eigen slot als extra slot op je deur doen. Niet te ver van Kao San road en erg dichtbij pier 13 van de watertaxi.
Ik heb ook zo'n fietsroute gedaan van Co. Zou het niet op de eerste dag doen.

Je kunt vanaf Bangkok makkelijk naar (pu guesthouse) voor twee nachten en vanuit daar door naar Kanchanaburi ( rivier Kwai, VN guesthouse).

Ik ben zelf naar het grote Koh Chang geweest. Heerlijk een hut op het strand een paar meter van zee. Je kunt overwegen om vanaf Bangkok daar (je vliegt op Trat en dan met de boot) heen te vliegen of juist vanaf Trat terug te vliegen. Als je nu boekt is dat niet zo duur. Wij betaalden 75pp.

Als je verder nog tips wil...


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 8:20

Ik vind het ook wel een heel vol schema, in Thailand was vind ik het juist fijn om lekker mee te gaan in de 'flow' van het land. Dus alles relaxed en op zijn tijd, lekker een beetje rondslenteren, her en der wat eten enzovoorts. Het is natuurlijk persoonlijk, maar deze reis zou voor mij rennen en vliegen zijn.

De drijvende markt vind ik (wederom persoonlijk) niks. Ik ben er vaak geweest en door de jaren heen is het steeds toeristischer geworden. De laatste keer dat ik er was, dreven er meer toeristenbootjes rond dan marktkramen.

Je zou ook een dagje naar Lopburi kunnen gaan, da's een dagtripje vanauit Bangkok, het is verder niet heel veel bijzonders, maar het is er vergeven van de apen. Ze zitten er op lantarenpalen, spoorbomen, in winkels enzovoorts. 's Avonds verhuizen ze van de ene tempel naar de andere en daarvoor steken ze tijdens spitsuur de plaatselijke rotonde over. Da's ook wel een bijzonder gezicht :P .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  litllejoy zo 26 feb 2012 - 23:47

Ook ik vind het schema erg vol..

Wat al eerder werd gezegd, hou er rekening mee dat je langer onderweg ben dan wordt aangegeven/ gezegd.
Wij zijn vanuit Bangkok naar Kanchanaburi gegaan (ook hutje op het water bij "Bamboo House", daar vlakbij kun je fietsen huren om alle kanten op te gaan), maar daar hebben wij veel langer over gedaan dan was aangegeven in de Lonely Planet etc.
Vanuit Kanchanaburi zijn wij toen terug gegaan naar Bangkok en vanuit daar gelijk door naar Ko Chang (naar Paradise Cottage aan Lonely Beach, echt een aanrader), wij zij toen echt laaaaaaaang onderweg geweest!

Dus hou er wel rekening mee!
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  sawasdee ma 27 feb 2012 - 22:28

We gaan inderdaad in het 'schema' snijden.. Geen rekening gehouden met evt. langere reistijden..

Daarbij gaan we nu naar de olifanten bij River Kwai, waardoor we op het laatst het natuurpark kunnen laten vallen. We bezochten namelijk al in het begin een. Dus krijgen we een speling van 2 dagen.
Hoe we de rest dan gaan invullen moeten we even opnieuw gaan bekijken.. We willen namelijk wel het liefst dit allemaal doen...

Bedankt voor het meekijken en het waarschuwen Thailand 561177

Ook de nieuwe tips gaan we even bekijken, hoewel ik inderdaad denk dat we activiteiten genoeg hebben haha...
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum