Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

dag en nacht stroom

+8
Ella
Arwyn
Ibbeltje
Snoes
Nora
woezel
Monte
duckie
12 plaatsers

Ga naar beneden

dag en nacht stroom Empty dag en nacht stroom

Bericht  duckie vr 17 feb 2012 - 4:54

hebben jullie dag en nacht stroom? letten jullie hierop wanneer je bepaalde dingen aan zet bijvoorbeeld?

wij letten hier niet echt op, sinds van de week dacht ik er op eens aan en nu programeren we de vaatwasser zodat hij pas na 23 uur aan gaat en met de wasmachine net zo...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dag en nacht stroom Empty Re: dag en nacht stroom

Bericht  Monte vr 17 feb 2012 - 4:57

Ik wilde ook eens kijken wat het scheelt, maar het schijnt dus niet meer goedkoper te zijn om nachtstroom te gebruiken. Ik kwam dit artikel tegen:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/consument/11457926/__Nachtstroom_niet_langer_voordeliger__.html
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

dag en nacht stroom Empty Re: dag en nacht stroom

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 5:57

Wij houden er wel rekening mee, wassen en de droger gebruiken doen we eigenlijk alleen in het weekend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dag en nacht stroom Empty Re: dag en nacht stroom

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 7:07

Ik wou ook over op nachtstroom, maar nadat mijn man ook zei het bijna niks meer scheelt (zeker niet op grote schaal) hebben wij gewoon "normale stroom". Dus ik betaal gelijk, overdag, middag, avond of in het weekend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dag en nacht stroom Empty Re: dag en nacht stroom

Bericht  woezel vr 17 feb 2012 - 7:49

Wij hebben het omgezet naar continuestroom. Schijnt inderdaad heel weinig te schelen. En ik zit er niet op te wachten om alles savonds en in het weekend pas aan te doen.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

dag en nacht stroom Empty Re: dag en nacht stroom

Bericht  Nora vr 17 feb 2012 - 7:49

Wij hebben dag- en nachtstroom, maar moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt op let.
Denk dat het voor ons wel voordeliger is omdat we overdag doordeweeks sowieso niet thuis zijn. Meestal zijn we in het weekend en 's avonds thuis, en dan gebruiken we dus ook de meeste stroom.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dag en nacht stroom Empty Re: dag en nacht stroom

Bericht  Snoes vr 17 feb 2012 - 8:05

Wij hebben dag- en nachtstroom en letten hier wel goed op. Wasmachine zet ik sowieso pas op ofwel na 22u ofwel in het weekend( meestal het laatste). Afwasmachine programmeer ik ook zo dat ie pas na 22u aangaat.

Hier scheelt het nog wel behoorlijk, nacht- en dagtarief (België), dus daar maak ik ook graag gebruik van dan. Scheelt ook wel dat wij beiden fulltime overdag werken, dus het huishouden gebeurt toch meestal in het weekend (wassen, drogen, strijken, ..)

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dag en nacht stroom Empty Re: dag en nacht stroom

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 8:08

Nee, dat zou voor mij helemaal niet handig zijn. Dan kan ik er meerdere keren per nacht uit om de was eruit te doen en een nieuwe erin. En de droger durf ik niet aan te doen als we slapen. Dus dan scheelt het nog maar weinig denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dag en nacht stroom Empty Re: dag en nacht stroom

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 8:33

duckie schreef:hebben jullie dag en nacht stroom? letten jullie hierop wanneer je bepaalde dingen aan zet bijvoorbeeld?

wij letten hier niet echt op, sinds van de week dacht ik er op eens aan en nu programeren we de vaatwasser zodat hij pas na 23 uur aan gaat en met de wasmachine net zo...
Ik vind het wel fijn om 24/7 stroom te hebben. Voor de mensen die alleen overdag of alleen 's nachts stroom hebben, hoe doen jullie dat met bijvoorbeeld de wekker of de vriezer?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dag en nacht stroom Empty Re: dag en nacht stroom

Bericht  Ibbeltje vr 17 feb 2012 - 8:55

Smikkell er is toch de hele dag wel stroom? alleen is het ene goedkoper in sommige gevallen.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

dag en nacht stroom Empty Re: dag en nacht stroom

Bericht  Arwyn vr 17 feb 2012 - 9:09

Haha, sorry, ik moest even lachen om de opmerking van Smikkel Very Happy

Wij hebben ook dag/nacht stroom en ik houd hier wel rekening mee. Wassen doe ik eigenlijk alleen in het weekend en als het doordeweeks echt nodig is, zit ik de machine na 11'en aan en hang ik het de volgende dag op. De droger gaat ook echt alleen maar in het weekend aan.

Maar ja, eigenlijk niet altijd even nuttig. De oven vreet volgens mij ook stroom en die staat wel gerust doordeweeks aan.. Rolling Eyes
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dag en nacht stroom Empty Re: dag en nacht stroom

Bericht  Ella vr 17 feb 2012 - 9:49


Wij hebben ook dag/nacht stroom en ik houd hier wel rekening mee. Wassen en drogen na 23 uur of in het weekend.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dag en nacht stroom Empty Re: dag en nacht stroom

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 2:06

Vroeger kon je twee keer wassen met dubbelstroom voor één was met enkelstroom. Wij wasten en droogden en zette de vaatwasser dan ook altijd in de nacht of weekend. Was ook wel zo handig, heb je verder geen omkijken naar. Ik zou willen dat ik hier gebruik kon maken van dubbelstroom, maar wassen in de nacht gaat hier niet worden, aangezien mijn wasmachine en droger in een hok in de slaapkamer staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dag en nacht stroom Empty Re: dag en nacht stroom

Bericht  Raindrop za 18 feb 2012 - 2:08

Wij hebben ook dag- en nachtstroom. Hier in België scheelt het ook echt wel als je veel gebruik maakt van nachtstroom.
Een nadeel is dat we in een appartement wonen en niet zomaar na 22.00 de wasmachine of vaatwasser aan kunnen zetten.
De meeste was doen we daarom ook in het weekend.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dag en nacht stroom Empty Re: dag en nacht stroom

Bericht  Penny Blossom za 18 feb 2012 - 3:04

Wij hebben dag- en nachtstroom. Vooral omdat wij een 'oude'' boiler hebben (80 liter) en die vreet stroom. Nu verwarmt deze alleen 's nachts. Daarnaast wassen en drogen wij alleen 's nachts en in het weekend. Dus ik denk dat het hier uiteindelijk wel iets scheelt.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dag en nacht stroom Empty Re: dag en nacht stroom

Bericht  Mida4you ma 20 feb 2012 - 10:06

Yvette schreef:
Wij hebben ook dag/nacht stroom en ik houd hier wel rekening mee. Wassen en drogen na 23 uur of in het weekend.

Hier ook zo
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

dag en nacht stroom Empty Re: dag en nacht stroom

Bericht  Makamba ma 20 feb 2012 - 10:12

Anniej_S schreef:Ik wou ook over op nachtstroom, maar nadat mijn man ook zei het bijna niks meer scheelt (zeker niet op grote schaal) hebben wij gewoon "normale stroom". Dus ik betaal gelijk, overdag, middag, avond of in het weekend.

Dat heb ik nu ook. In mijn vorige woning had ik een dubbele meter en hield ik er wel rekening mee. Nu hoeft dat niet meer. Opletten doe ik eigenlijk sowieso altijd wel.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dag en nacht stroom Empty Re: dag en nacht stroom

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum