Zindelijkheid op het kdv
+7
Liz
Annie24
Jezzie
Liadan
PapillonRose
Stuiterbal
PiP
11 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Zindelijkheid op het kdv
Arden schreef:PiP schreef:Omdat ik vind dat ze die dan zelf aan moeten schaffen.Susan schreef:Waarom zou je níet luierbroekjes meegeven om het de leidster gemakkelijk te maken? Ik snap dat geloof ik niet helemaal.
Ik snap je geloof ik echt niet... die dingen zijn sowieso duurder, maar los daarvan: waarom zouden zij die aan moeten schaffen dan?
Het gaat bij nu eigelijk om 2 dingen.
En die 2 gaan nu een beetje door elkaar...
In eerste instantie gaat het mij erom dat ik eigenlijk geen luier meer om wil doen...
De leidster had het vanmiddag alleen over het plassen. Ik vind voor het zindelijk worden geen verschil zitten tussen een gewone luier en een luierbroekje. Daarom was mijn vraag: wat zouden jullie doen? gewoon met luier naar kdv laten gaan of toch doorzetten.
Ik zie geen voordeel van een luierbroekje bij het zindelijk worden. Of ze nou een gewone luier om heeft of een luierbroekje. In beiden kan ze plassen. Ik heb ze laatst aangeschaft toen ik het nog niet aandurfde om haar zonder luier te laten lopen en vond het makkelijker om even een broekje naar beneden te doen ipv de luier weer omwurmen. IK heb ze dus voor het gemak gekocht. Tuurlijk is het fijner dat ze poept in een luier ipv in een onderbroek, maar dat kan dan ook in een gewone luier.
Maar ik wil dus helemaal geen luier...
Dames, ik ga even naar de wc, anders heb ik straks ook een luier nodig:) en dan lekker slapen!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Arden schreef:Hier doen ze standaard een luierbroekje aan als de kindjes nog in de broek poepen.
Ik begon over luierbroekjes vanwege deze reactie.
Poepen geeft ze helemaal niet aan, soms ruik ik ook wat en heeft ze een scheetje gelaten.
Als ik dan vraag of ze moet poepen, dan zegt ze nee, om vervolgens binnen een minuut te poepen.
Denk dat ze het niet durft op de wc ofzo.
PiP- Ratel
Bij ons op het kdv gaan we er zo ver mogelijk als we kunnen in mee. Wel zien we heel vaak, dat een kind thuis al helemaal zindelijk is, en het bij ons nog een tijdje duurt. Ondanks dat we het kindje regelmatig naar het toilet sturen. Of het is te laat, of het vergeet het gewoon, of het plast niet goed genoeg uit, waardoor het alsnog mis gaat. We hebben ook een kindje gehad wat dag en nacht zindelijk was, en heb bij ons nog drie kwart jaar gewoon in de broek bleef doen.
Ook hebben we inderdaad kinderen, die op het toiletje plassen, maar die voor het poepen nog wel een luier vragen. Omdat ze niet op de wc durven poepen bv. Ook eentje die de hele dag bij ons zonder luier loopt, maar die we om twaalf uur er eentje aan doen, omdat ze om half een altijd poept en dit nog niet aangeeft.
Zo kunnen we toch meegaan met de wensen van de ouder, maar zitten we niet met het probleem dat alles (iedere dag) onder zit. Als het eenmalig gebeurd geeft het natuurlijk niets, maar het moet niet routine worden.
Overigens hanteren we bij ons de regel, 1e keer ongelukje gewoon verschonen zonder luier. 2e keer ongelukje nog een keer verschonen zonder luier, 3e keer ongelukje meteen een luier aan die dag, om te zorgen dat het voor zowel ons als het kind niet te frustrerend word en je meer kinderen op een groep hebt.
Al ligt het aan het kind, en soms gaat bij de 2e keer ongelukje alweer een luier om. Dan is het gewoon nieuwe dag, nieuwe kansen
Ouders zijn het hier eigenlijk bijna altijd wel mee eens gelukkig.
Overigens heb ik er altijd wel een hekel aan als ouders weten dat het kind met training bezig is, en er niet genoeg kleding mee gegeven wordt. Geef liever 3 schone broeken/onderbroekken/sokken mee dan 1. Dan kunnen ze het nog eens proberen
Ook hebben we inderdaad kinderen, die op het toiletje plassen, maar die voor het poepen nog wel een luier vragen. Omdat ze niet op de wc durven poepen bv. Ook eentje die de hele dag bij ons zonder luier loopt, maar die we om twaalf uur er eentje aan doen, omdat ze om half een altijd poept en dit nog niet aangeeft.
Zo kunnen we toch meegaan met de wensen van de ouder, maar zitten we niet met het probleem dat alles (iedere dag) onder zit. Als het eenmalig gebeurd geeft het natuurlijk niets, maar het moet niet routine worden.
Overigens hanteren we bij ons de regel, 1e keer ongelukje gewoon verschonen zonder luier. 2e keer ongelukje nog een keer verschonen zonder luier, 3e keer ongelukje meteen een luier aan die dag, om te zorgen dat het voor zowel ons als het kind niet te frustrerend word en je meer kinderen op een groep hebt.
Al ligt het aan het kind, en soms gaat bij de 2e keer ongelukje alweer een luier om. Dan is het gewoon nieuwe dag, nieuwe kansen
Ouders zijn het hier eigenlijk bijna altijd wel mee eens gelukkig.
Overigens heb ik er altijd wel een hekel aan als ouders weten dat het kind met training bezig is, en er niet genoeg kleding mee gegeven wordt. Geef liever 3 schone broeken/onderbroekken/sokken mee dan 1. Dan kunnen ze het nog eens proberen
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Update!
Gisteren is ze de hele dag droog gebleven op het kdv!
Ze hebben haar extra vaak op de wc gezet en ondanks het carnavalsprogramma dat 1 grote dolle boel was is ze dus droog gebleven.
Ik had eergister ook het idee dat ze niet meer durfde te poepen. Ze had steeds auw aan haar buik en in bad vond ze heerlijk.
Daarna had ze wel gepoept. Gisteren hele dag zonder luier en weer niet gepoept (gebeurd vaker dat ze een dag niet poept)
En vanmorgen liet ze een scheet en vroeg ik of ze moest poepen. Dat moest ze niet.
Toen ik zei dat we een stickerkaart gingen maken voor het poepen en ze een sticker kreeg als ze gepoept had, wou ze maar al te graag naar de wc!
En jahoor, helemaal trots en na 1 sticker plakken wou ze nog een keer poepen .
Vandaag thuis 1 ongelukje met het slapen gehad. Maar het gaat de goede kant op dus!
Gisteren is ze de hele dag droog gebleven op het kdv!
Ze hebben haar extra vaak op de wc gezet en ondanks het carnavalsprogramma dat 1 grote dolle boel was is ze dus droog gebleven.
Ik had eergister ook het idee dat ze niet meer durfde te poepen. Ze had steeds auw aan haar buik en in bad vond ze heerlijk.
Daarna had ze wel gepoept. Gisteren hele dag zonder luier en weer niet gepoept (gebeurd vaker dat ze een dag niet poept)
En vanmorgen liet ze een scheet en vroeg ik of ze moest poepen. Dat moest ze niet.
Toen ik zei dat we een stickerkaart gingen maken voor het poepen en ze een sticker kreeg als ze gepoept had, wou ze maar al te graag naar de wc!
En jahoor, helemaal trots en na 1 sticker plakken wou ze nog een keer poepen .
Vandaag thuis 1 ongelukje met het slapen gehad. Maar het gaat de goede kant op dus!
Laatst aangepast door PiP op vr 17 feb 2012 - 9:12; in totaal 1 keer bewerkt
PiP- Ratel
Wat fijn! Knap hoor!
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Wij bouwen het langzaam op. Dus eerst een uurtje znder luier, dan een paar uurtjes, halve dag, dag etc... Als je meteen een dag zonde rluier doet, gaat het meestal wel een paar keer fout, en dat demotiveert het kindje ook.... dus daarom doen wij het op die manier.
Na hoeveel keer in een luier omdoe hangt echt af van hoe de ouders er mee omgaan, het kindje, de situatie etc....
Na hoeveel keer in een luier omdoe hangt echt af van hoe de ouders er mee omgaan, het kindje, de situatie etc....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Bouwen jullie het ook langzaam op als een kind gewoon zonder luier op het kdv komt? En wat als ouders dat niet willen, dan doen jullie dit niet neem ik aan?
Liadan- Ratel
Bij ons is het zo dat een kind vaak al zonder luier komt als het al een beetje zindelijk is en thuis al redelijk goed is gegaan. En dan gaan we er zo mee door. Sturen het kind vaker naar de wc tussendoor.
En verder gaan er kindjes tijdens de verschoonronde op het potje en beginnen we zo. En mochten ouders aangeven dat ze verder willen met zindelijkheidstraining dan gaan wij daar in mee.
En verder gaan er kindjes tijdens de verschoonronde op het potje en beginnen we zo. En mochten ouders aangeven dat ze verder willen met zindelijkheidstraining dan gaan wij daar in mee.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Liadan schreef:Bouwen jullie het ook langzaam op als een kind gewoon zonder luier op het kdv komt? En wat als ouders dat niet willen, dan doen jullie dit niet neem ik aan?
Dat hangt er vanaf hoe het thuis gaat. Komt t kind zonder luier op t kdv,maar gaat t nog wel moeizaam, dan raad ik ouders alsnog aan om t eerst een halve dag te proberen. Heb nog nooit meegemaakt dat ouders dit niet willen. Helaas zullen ouders ook moeten begrijpen dat het voor ons niet haalbaar is om een kind wat elk uur in zn broek plast of poept, 8x op een dag te gaan verschonen. Geen kwestie van luiheid,maar van t feit dat er ook nog 13 andere kinderen rondlopen...
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ouders hier tegenaan lopen of dit niet begrijpen.
JD- Ratel
Echt waar? Ik zou echt niet willen dat ze Yara een luier om gedaan hadden toen ze daar voor het eerst zonder luier naartoe ging. Ze had toen thuis geen ongelukjes meer trouwens (heeft ze sowieso nauwelijks gehad). Op het kdv is het 1 keer misgegaan en daarna niet meer.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat er een luier aangedaan wordt na een paar ongelukjes (dat doen wij zelf ook in overleg met de ouders).
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat er een luier aangedaan wordt na een paar ongelukjes (dat doen wij zelf ook in overleg met de ouders).
Liadan- Ratel
JaneDoe schreef:Liadan schreef:Bouwen jullie het ook langzaam op als een kind gewoon zonder luier op het kdv komt? En wat als ouders dat niet willen, dan doen jullie dit niet neem ik aan?
Dat hangt er vanaf hoe het thuis gaat. Komt t kind zonder luier op t kdv,maar gaat t nog wel moeizaam, dan raad ik ouders alsnog aan om t eerst een halve dag te proberen. Heb nog nooit meegemaakt dat ouders dit niet willen. Helaas zullen ouders ook moeten begrijpen dat het voor ons niet haalbaar is om een kind wat elk uur in zn broek plast of poept, 8x op een dag te gaan verschonen. Geen kwestie van luiheid,maar van t feit dat er ook nog 13 andere kinderen rondlopen...
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ouders hier tegenaan lopen of dit niet begrijpen.
Nee maar goed je kan wel na een paar keer een luier aan doen en dan uitleggen aan ouders. Ik zou het zonde vinden om het niet te proberen een hele dag. En ja wij hebben ook 14 kinderen rondlopen.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ibbeltje schreef:JaneDoe schreef:Liadan schreef:Bouwen jullie het ook langzaam op als een kind gewoon zonder luier op het kdv komt? En wat als ouders dat niet willen, dan doen jullie dit niet neem ik aan?
Nee maar goed je kan wel na een paar keer een luier aan doen en dan uitleggen aan ouders. Ik zou het zonde vinden om het niet te proberen een hele dag. En ja wij hebben ook 14 kinderen rondlopen.
Ja maar dat zeg ik toch ook?
Kijk,gaat het die halve dag goed, dan ga ik natuurlijk niet evengoed een luier omdoen.
Ik bedoelde dat als een kindje net bezig is met zindelijk worden,en t gaat nog vaak fout, dat het dan beter is om t rustig op te bouwen.
Als t goed gaat gaat t goed,en hoeft die luier uiteraard niet om
JD- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Zindelijkheid
» Zindelijkheid en kdv
» Zindelijkheid trainen
» zindelijkheid...heeft dit zin?
» Zindelijkheid en erop uit