Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

+13
Ibbeltje
Jeanette
Happydobby
Dennenappel
Tsjip
Suus
Atelier Madame
litllejoy
Sarah1985
Serena
Zora
Rush
Travelgurly
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 4:14

SInds ik een eigen auto heb ben ik lid van de ANWB. Mijn vriend heeft al een hele tijd een auto en is ook al zo lang lid van de ANWB. Met de vorige auto van mijn vriend hebben we de anwb 2 x nodig gehad en allebei heb ik goede ervaringen met de afhandeling. De laatste keer duurde het wel 2 uren voordat ze ter plaatse waren, maar het bleek toen enorm druk te zijn dus was het overmacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 4:14

Ik heb Routemobiel en heb ze tot nu toe twee keer nodig gehad en ze waren er redelijk snel en hielpen goed. Ze namen ook twee keer de moeite om een prop in mijn band te doen waardoor ik niet aan mn reserveband hoefde te komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Dennenappel wo 15 feb 2012 - 5:13

_Leaf_ schreef:
Overigens heeft mijn zusje wel routemobiel, had laatst pech, ze deden helemaal niks. Ga maar naar de garage was het advies. Ze konden haar starten maar meer ook niet. De anwb zou dan ter plekke een nieuwe accu oid erin zetten of de bougies vervangen.
Hoorde laatst ook dat ze aan iemand vroegen hoe oud de auto was toen hij niet startte. 'Zo oud, mevrouw dan komen we niet. Ja, maakt niet uit dat hij APK gekeurd is en je elke maand verzekering betaald'.
Dit vond ik toch wel weer krom! Dat horen ze dan duidelijk aan te geven van te voren vind ik.

Zo hoor ik wel meer slechte dingen over routemobiel, geef mij de ANWB wel. Snel, vriendelijk, meedenkend, e.d.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Happydobby wo 15 feb 2012 - 5:28

Wij hebben ANWB, mijn vriend heeft ze al heel vaak gebeld. Je mag 2 kentekens per jaar doorgeven als je pech hebt. Wij hebben nooit gehoord dat we ze te vaak gebeld hebben, vorig jaar was de accu leeg, ANWB heeft ons geholpen met starten maar verder niet, de volgende dag (Zondag) starte hij weer niet, nu kwam iemand anders en die heeft de accu doorgemeten. Hij kon een nieuwe plaatsen maar adviseerde naar de kwikfit te gaan omdat dat goedkoper was.

En 2 jaar terug was mijn vriend aan het klussen in zijn auto, de accu was daardoor leeggelopen waardoor zijn auto op slot geraakt was. De ANWB monteur heeft de auto geopend en geholpen met de klus, (iets met lampjes en zekeringen) Dat had die monteur niet hoeven doen maar hij vond het interessant.

Ik heb ook gehoord dat routemobiel vaak niet iets direct kan maken.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Jeanette wo 15 feb 2012 - 5:40

Ik zit bij de ANWB. Ik heb gelukkig nog nooit wat mee gemaakt, maar ANWB is helemaal niet duur.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 6:58

Je mag idd op max 2 kentekens per kalenderjaar pech hebben. Als het goed is ontvang je na het eerste kenteken nog een brief thuis met daarin uitgelegd hoe het werkt. Bij een derde kenteken kost het 150 euro ofzoiets...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Ibbeltje wo 15 feb 2012 - 7:05

*


Laatst aangepast door Ibbeltje op vr 17 feb 2012 - 4:28; in totaal 1 keer bewerkt
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Atelier Madame wo 15 feb 2012 - 7:06

zo wij hebben zojuist ANWB afgesloten, nog maar geen europaservice want we wisten niet of we dit jaar met de auto op vakantie gaan.

Maar ik heb ze eerst even gebeld over partnervoordeel of dat nou wel of niet moest, ik kreeg (voor de 2e x) het antwoord: als je de autopapieren, het ANWB pasje én een geldige legitimatie hebt, mag ik als partner ook de wegenwachtservice gebruiken. Ik hoef daarvoor géén partnervoordeel af te sluiten.

Wist je dat al leaf? :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Suus wo 15 feb 2012 - 7:28

Suus schreef:Oh prima, ik moet gewoon even bellen dus Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 561177
Dank je, Leaf!
Geregeld!
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 8:48

Atelier Madame schreef:zo wij hebben zojuist ANWB afgesloten, nog maar geen europaservice want we wisten niet of we dit jaar met de auto op vakantie gaan.

Maar ik heb ze eerst even gebeld over partnervoordeel of dat nou wel of niet moest, ik kreeg (voor de 2e x) het antwoord: als je de autopapieren, het ANWB pasje én een geldige legitimatie hebt, mag ik als partner ook de wegenwachtservice gebruiken. Ik hoef daarvoor géén partnervoordeel af te sluiten.

Wist je dat al leaf? :P

Nee, dat is dan blijkbaar nieuw haha Very Happy wel chill!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  JustMeDaan wo 15 feb 2012 - 10:38

Ik heb pas de ANWB stop gezet omdat ik gratis hulp van mijn autodealer heb tot de auto 10 jaar oud is. Hij word bijna 6 dus dat is nog even. Ook in europa is dat geldig, en vervangend vervoer of vliegticket of chauffeur die je verder naar bestemming brengt enz. En dat kost me dus niks.
Ik was bij de ANWB en dat kostte me met nl en europa service incl vervangende auto tegen de 100 euro geloof ik.
Nu ben ik enkel lid omdat ik de kampioen een leuk blad vind. Dat kost me 17 euro.

Ik heb ANWB nooit nodig gehad maar mijn oom werkt ervoor via zijn autobedrijf dus ik ben wel pro ANWB haha. Ze mogen alleen wel wat vriendelijker zijn aan de telefoon als je je autoverzekering er opzegt. Of die man was chagrijnig kan ook nog.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  ExpressoB wo 15 feb 2012 - 10:50

Atelier Madame schreef:zo wij hebben zojuist ANWB afgesloten, nog maar geen europaservice want we wisten niet of we dit jaar met de auto op vakantie gaan.

Maar ik heb ze eerst even gebeld over partnervoordeel of dat nou wel of niet moest, ik kreeg (voor de 2e x) het antwoord: als je de autopapieren, het ANWB pasje én een geldige legitimatie hebt, mag ik als partner ook de wegenwachtservice gebruiken. Ik hoef daarvoor géén partnervoordeel af te sluiten.

Wist je dat al leaf? :P

Heb toen met een bedrijfsauto stil gestaan en mijn baas was lid van de anwb. Ik werd toch mooi niet geholpen, want mijn baas kon er niet heen, voor de anwb. Stond op een gevaarlijk punt op de vluchtstrook, zei de mevrouw van de anwb centrale, ja dat stond ik ook! en mooi dat ze niet kwamen.

Verder ben ik erg tevreden over de anwb, ben altijd vriendelijk en goed geholpen. Ook meerdere keren voor het zelfde probleem, ook in mijn eigen straat.
Nog niet heel lang geleden stond ik met pech, anwb mannetje opgelost, we spreiden ieder onze weg en ja hoor niet veel later op de snelweg weer hetzelfde probleem. Ik belde dus denk ik een kwartier later en daar kwam de anwb man weer haha (zelfde ook)
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  ExpressoB wo 15 feb 2012 - 10:53

JustMeDaan schreef:Ik heb pas de ANWB stop gezet omdat ik gratis hulp van mijn autodealer heb tot de auto 10 jaar oud is. Hij word bijna 6 dus dat is nog even. Ook in europa is dat geldig, en vervangend vervoer of vliegticket of chauffeur die je verder naar bestemming brengt enz. En dat kost me dus niks.
Ik was bij de ANWB en dat kostte me met nl en europa service incl vervangende auto tegen de 100 euro geloof ik.
Nu ben ik enkel lid omdat ik de kampioen een leuk blad vind. Dat kost me 17 euro.

Ik heb ANWB nooit nodig gehad maar mijn oom werkt ervoor via zijn autobedrijf dus ik ben wel pro ANWB haha. Ze mogen alleen wel wat vriendelijker zijn aan de telefoon als je je autoverzekering er opzegt. Of die man was chagrijnig kan ook nog.

Ja joh? ik lees het nooit, gaat zo de oud papierbak in Embarassed
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Ella wo 15 feb 2012 - 11:28

Ik zit bij de anwb, ben 1x geholpen terwijl ik er niet eens recht op had. Dus ik ben positief
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Aziraphale wo 15 feb 2012 - 11:33

_Leaf_ schreef:
Atelier Madame schreef:zo wij hebben zojuist ANWB afgesloten, nog maar geen europaservice want we wisten niet of we dit jaar met de auto op vakantie gaan.

Maar ik heb ze eerst even gebeld over partnervoordeel of dat nou wel of niet moest, ik kreeg (voor de 2e x) het antwoord: als je de autopapieren, het ANWB pasje én een geldige legitimatie hebt, mag ik als partner ook de wegenwachtservice gebruiken. Ik hoef daarvoor géén partnervoordeel af te sluiten.

Wist je dat al leaf? :P

Nee, dat is dan blijkbaar nieuw haha Very Happy wel chill!!
Klopt! Heb ik vorig jaar ook eens gevraagd. Ik heb nu altijd het pasje in m'n portemonnee smile
Hier hebben we ANWB en heb er nog nooit gebruik van hoeven maken. Maar met onze oude VW Kever weetje het nooit Wink
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 11:57

De regels voor bedrijfslidmaatschap zijn heel anders. Ten eerste moet je pech hebben terwijl je dus zakelijk onderweg bent, niet prive, anders is t niet geldig. Daarnaast moet je als chauffeur op het bedrijfslidmaatschap van je baas bijgeschreven staan. Dus kn je beter je baas boos aankijken dan de anwb.....

En als je echt gevaarlijk stond, want ja, dat kunnen ze zien, dan wordt je afgesleept, of je nou wel of geen lidmaatschap hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  ExpressoB wo 15 feb 2012 - 12:10

_Leaf_ schreef:De regels voor bedrijfslidmaatschap zijn heel anders. Ten eerste moet je pech hebben terwijl je dus zakelijk onderweg bent, niet prive, anders is t niet geldig. Daarnaast moet je als chauffeur op het bedrijfslidmaatschap van je baas bijgeschreven staan. Dus kn je beter je baas boos aankijken dan de anwb.....

En als je echt gevaarlijk stond, want ja, dat kunnen ze zien, dan wordt je afgesleept, of je nou wel of geen lidmaatschap hebt.

Werd niet weggesleept moest zelf wat verzinnen. Had wel zijn nummer van de anwb maar was niet genoeg.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 13:28

Ik leg t toch uit? Dan stond je dus niet gevaarlijk, anders werd je wel afgesleept. Vluchtstrook is niet onveilig. Had je op de rijbaan gestaan waren ze er zo geweest.

En nogmaals, jij moet op het bedrijfslidmaatschap van je baas staan en dat stond je dua duidelijk niet. Dan heb je aan het nummer alleen niet genoeg nee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Travelgurly do 16 feb 2012 - 21:42

_Leaf_ schreef:De regels voor bedrijfslidmaatschap zijn heel anders. Ten eerste moet je pech hebben terwijl je dus zakelijk onderweg bent, niet prive, anders is t niet geldig. Daarnaast moet je als chauffeur op het bedrijfslidmaatschap van je baas bijgeschreven staan. Dus kn je beter je baas boos aankijken dan de anwb.....

En als je echt gevaarlijk stond, want ja, dat kunnen ze zien, dan wordt je afgesleept, of je nou wel of geen lidmaatschap hebt.



En als je niet lid bent,waar worden die kosten dan verhaald voor dat veilig wegslepen?
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 2:52

Leaf, daarom werd O. dus tóch geholpen op mijn lidmaatschap vorig jaar! :-)

Wij ook ANWB hier, ik heb woonplaatservice. Geen idee of ik vervangend vervoer erbij heb, volgens mij niet. Vind ik ook neit nodig want als ie hier niet start, pak ik de tram/trein of fiets wel. Vriend heeft bij partnerlidmaatschap geen woonplaatsservice. Dan wachten we wel een dag langer en bel ik met mijn nummer smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Rush vr 17 feb 2012 - 2:55

Oreo schreef:Leaf, daarom werd O. dus tóch geholpen op mijn lidmaatschap vorig jaar! :-)

Wij ook ANWB hier, ik heb woonplaatservice. Geen idee of ik vervangend vervoer erbij heb, volgens mij niet. Vind ik ook neit nodig want als ie hier niet start, pak ik de tram/trein of fiets wel.
En als die aan de andere kant van het land niet meer start? :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 4:25

Travelgurly schreef:
_Leaf_ schreef:De regels voor bedrijfslidmaatschap zijn heel anders. Ten eerste moet je pech hebben terwijl je dus zakelijk onderweg bent, niet prive, anders is t niet geldig. Daarnaast moet je als chauffeur op het bedrijfslidmaatschap van je baas bijgeschreven staan. Dus kn je beter je baas boos aankijken dan de anwb.....

En als je echt gevaarlijk stond, want ja, dat kunnen ze zien, dan wordt je afgesleept, of je nou wel of geen lidmaatschap hebt.



En als je niet lid bent,waar worden die kosten dan verhaald voor dat veilig wegslepen?

Nergens, gaat in samenspraak met Rijkswaterstaat. Officieel slepen zij je dan via de anwb weg, zeg maar.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 4:25

Rush schreef:
Oreo schreef:Leaf, daarom werd O. dus tóch geholpen op mijn lidmaatschap vorig jaar! :-)

Wij ook ANWB hier, ik heb woonplaatservice. Geen idee of ik vervangend vervoer erbij heb, volgens mij niet. Vind ik ook neit nodig want als ie hier niet start, pak ik de tram/trein of fiets wel.
En als die aan de andere kant van het land niet meer start? :P

Dan heeft ze er wel vervangend vervoer bij zitten, alleen geen vervangend vervoer bij haar woonplaats Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Travelgurly vr 17 feb 2012 - 4:29

_Leaf_ schreef:
Travelgurly schreef:
_Leaf_ schreef:De regels voor bedrijfslidmaatschap zijn heel anders. Ten eerste moet je pech hebben terwijl je dus zakelijk onderweg bent, niet prive, anders is t niet geldig. Daarnaast moet je als chauffeur op het bedrijfslidmaatschap van je baas bijgeschreven staan. Dus kn je beter je baas boos aankijken dan de anwb.....

En als je echt gevaarlijk stond, want ja, dat kunnen ze zien, dan wordt je afgesleept, of je nou wel of geen lidmaatschap hebt.



En als je niet lid bent,waar worden die kosten dan verhaald voor dat veilig wegslepen?

Nergens, gaat in samenspraak met Rijkswaterstaat. Officieel slepen zij je dan via de anwb weg, zeg maar.


Super dankje!

had dit afglopen week namelijk. uiteindelijk niet lid geworden ter plaatsen dat kosste me bijna 350,- ! maar was wel gesleepd naar een veiligere plek.

maar ga nu wel de wegenwacht afsluiten. net een nieuwe auto gekocht en moest ik nog regelen ;-)
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum