Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat voor auto?

+7
_*Blondgirl*_
Flippin' Bitch
Jeanette
Zininzon
Baby
TukTuk
Snoes
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Wat voor auto?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 5:08

Ik rij sinds 4 jaar in een Ford Ka uit 2000, maar ik ben hem inmiddels spuugzat. Al sinds ik hem heb, kost hij me elke keuring een paar honderd euro. Ik heb er nooit pech mee ofzo, maar blijkbaar is er met de keuring altijd wel weer iets mis. Daarnaast doet de verwarming het niet, hij blaast constant stikhete lucht, waardoor het binnen 10 min 45 graden is in mijn auto (midden in de winter rijden met het raampje open, nu zweten als een otter, echt heel erg vervelend). Die verwarming is al 4x gemaakt, maar begeeft het steeds weer (met als record binnen 10 min na reparatie).
Het voordeel van mijn Ka is, dat hij nog geen enkel roestplekje heeft. Dat is juist een echte Ka-kwaal, dus een ka zonder roest brengt meer op dan een zonder roest. Ik heb even zitten zoeken, en denk dat ik er dan nog best 2000 euro voor kan vragen. De verwarming doet het de laatste dagen opeens weer normaal, dus dat is ook mooi meegenomen (het is alleen afwachten wanneer hij weer heet gaat worden).

Dus ik zit te overwegen de Ka weg te doen en een andere auto te kopen. Ik heb alleen niet echt een budget. Ik kan nog wel 1000 euro bijleggen, maar dan houdt het wel ongeveer op. Wat zijn nou goede auto's voor ca 3000 euro? Ik denk zelf aan een Japanner, maar die zijn natuurlijk wel duur (en kwalitatief heel goed dus minder kosten aan reparaties).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Snoes do 21 apr 2011 - 5:11

Ik ben pro-peugeot haha.
Heb dus zelf een peugeot 206, benzine, van 2004, stonden 70 000 km op toen ik hem kocht en het was maar 3 200 euro, best wel goedkoop. Het is echt een heel fijn autootje, ik heb er ontzettend veel plezier aan!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 5:12

Gek om te lezen dat ik dezelfde kwalen heb en mijn Ka dan ook spuug, maar dan ook spuugzat ben.

Zelf zit ik aan huurkoop te denken, maar dat kan pas als ik een vast contract heb. Ik zou het nu niet aandurven. Zelf zit ik er te denken aan een renault Megane.

Maar goed, dat is mijn idee. Een suzuki swift schijnen erg goede auto's te zijn. Is dat ook een japaner? Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 5:17

ABE schreef:Gek om te lezen dat ik dezelfde kwalen heb en mijn Ka dan ook spuug, maar dan ook spuugzat ben.

Zelf zit ik aan huurkoop te denken, maar dat kan pas als ik een vast contract heb. Ik zou het nu niet aandurven. Zelf zit ik er te denken aan een renault Megane.

Maar goed, dat is mijn idee. Een suzuki swift schijnen erg goede auto's te zijn. Is dat ook een japaner? Embarassed
Ja! Mijn eerste autootje was een Swift, echt een heerlijke auto en nooit iets aan gehad, nog geen 100 euro reparatie (en het was een auto uit 1990). Ik wil dus ook heeeeel graag een nieuwe Swift, maar die zijn echt veel te duur. En eentje uit 2000 ziet er nou niet echt leuk uit. Maar goed, ik moet echt die Ka kwijt.
Maar jij hebt dus dezelfde kwalen? Ook dat de achterruitenwisser het alleen doet als hij daar zelf zin in heeft (soms meteen, soms na 5 minuten en soms helemaal niet). De achterruitverwarming deed het ook altijd maar half, nu doet ie het helemaal niet meer.
Maar hij rijdt zo lekker, haha. Heb hiervoor een Opel Corsa gehad, die heb ik na 3 mnd weer verkocht, omdat hij niet vooruit te branden was. DUs als je een Ka hebt gehad, lever je meestal wel in aan pittigheid (of een 1.4 ofzo aanschaffen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 5:17

Volkswagen Polo, Seat Ibiza, Toyota Yaris.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 5:17

In ieder geval niet een auto die frans is Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 5:18

Snoes schreef:Ik ben pro-peugeot haha.
Heb dus zelf een peugeot 206, benzine, van 2004, stonden 70 000 km op toen ik hem kocht en het was maar 3 200 euro, best wel goedkoop. Het is echt een heel fijn autootje, ik heb er ontzettend veel plezier aan!
Daar zat ik zelf idd ook aan te denken. Leuke auto's en ook lekker klein. Maar mijn vader vindt een Peugeot kopen vragen om ellende. Vraag me neit waarom, want hij rijdt zelf ook een Peugeot busje (maar dan wel naast hun Suzuki). Een vriendin van me heeft nooit problemen met haar 206 gehad, dus ik denk ook niet dat een Peugeot per definitie een slechte auto is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  TukTuk do 21 apr 2011 - 5:20

Ik heb een Opel Astra uit 1997, geweldige auto! Die zijn ook niet zo heel duur, en hij rijdt als een tierelier. Heb hem nu een jaar, en tot nu toe niks aan gehad, ook niks bij de keuring en de grote beurt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Baby do 21 apr 2011 - 5:22

Ik heb een Deawoo Matiz lekker autootje, de mijne is nu 13 jaar oud en tot nu toe weinig onderhoud aan gehad. Hij rijd ook vrij zuinig. Is in deze tijd wel handig Wink
Baby
Baby
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 59
Punten : 75
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 5:24

Ik heb een VW polo en zou hem echt niet meer kwijt willen! Hij is 11 jaar oud maar heeft me nog nooit laten staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 5:25

Bobbie - Mijn auto heeft de volgende kwalen........ Mad

*De verwarming is goed zolang ik er tijdens het rijden niet aanzit.
*Wanneer ik dit wel doe, omdat ik toch ietwat koude voeten krijg, begint hij als een gek te loeien, met als uitwerking dat ik met raam open moet rijden.
*Onderdelen onder de auto geraken uit het niets los.
*Mijn handvat van de bijrijdersstoel is door de kou afgebroken.
*Het raam begon uit het niets te scheuren. (Kan elke andere auto ook overkomen, maar dit vond ik bij al het andere echt een nadeel)
*De radio heeft het deels begeven. Het is een Ford Ka radio, dus heel vreemd.
*Wanneer ik de Airco aan heb, begint de wagen als een idioot te haperen. Gas geven en dan net een onervaren rijder lijken, omdat hij stotend vooruit komt.
*In zijn één heeft hij kuren, omdat hij dat leuk vind. Hij wil niet in twee optrekken, maar als ik hem in één laat gaan, dan begint hij als een bezetene te trillen.
*Hij heeft vijf accu's opgevreten.
*Ik heb meerdere malen langs de weg gestaan, omdat hij simpelweg niet verder wilde....
*En roest? Hij roest als geen ander....

En ik ben bang dat ik de volgende APK niet doorkom. En als men meent dat ik er nog even 1000 euro tegenaan gooi om hem rijdende te houden.... Dan heeft men het mis.... Echt, ik ben hem zo zat.... Hij is van 2004 en hij is altijd van mij geweest. Het is echt mijn auto en ja, als hij eenmaal op dreef is, dan rijdt hij super.... Maar het wordt tijd om afscheid van elkaar te nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 5:26

Ik heb een Peugeot gehad en wat een kutauto was dat zeg! Alles wat maar kapot kon gaan, ging kapot. Net zoals bij 2 bevriende stellen, mijn oom en schoonvader van zwager die een Peugeot kochten.
Net zoals Renault of Citroen, wat een baggerspul.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Snoes do 21 apr 2011 - 5:30

Mijn vriend riep ook altijd dat Franse merken niet goed zijn. Maar hij is daar nu toch op teruggekomen haha.
Ik heb nu 5,5 jaar mijn rijbewijs en ik rijd sinds die tijd altijd met een Peugot. Eerst had ik een Peugeot 306 uit 1995 ofzo? En daar heb ik 4,5 jaar veel plezier van gehad. Maar vorig jaar was ik hem echt zat, hij had ook veel kilometers inmiddels (rond de 300 000, was een diesel) en ik vond hem ook niet meer mooi (niet dat dat een reden was om hem weg te doen overigens hoor haha). Ik had niet verwacht hem nog verkocht te krijgen, maar heb er uiteindelijk nog mooi wat geld voor gekregen (ik denk 750 euro). En dan heb ik in mei vorig jaar mijn huidige Peugeot 206 gekocht. Veel mooiere auto haha Very Happy

Even kijken of ik een foto vind hoor (niet quoten)

Wat voor auto? DSCN0412DesktopResolution

Links mijn vorige, rechts mijn huidige

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Snoes do 21 apr 2011 - 5:33

Lize schreef:Ik heb een Peugeot gehad en wat een kutauto was dat zeg! Alles wat maar kapot kon gaan, ging kapot. Net zoals bij 2 bevriende stellen, mijn oom en schoonvader van zwager die een Peugeot kochten.
Net zoals Renault of Citroen, wat een baggerspul.
Ik denk dat je daar gewoon echt geluk of pech mee moet hebben. Bij veel merken is er wel iéts. Zo heb ik juist echt slechte verhalen gehoord over bijv. Ford Fiesta's, Nissan, Toyota, ... Maar bij elk van die wagens hoor ik ook zat positieve verhalen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 5:33

Heb je gelijk in Snoes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 5:44

ABE schreef:Bobbie - Mijn auto heeft de volgende kwalen........ Mad

*De verwarming is goed zolang ik er tijdens het rijden niet aanzit.
*Wanneer ik dit wel doe, omdat ik toch ietwat koude voeten krijg, begint hij als een gek te loeien, met als uitwerking dat ik met raam open moet rijden.
*Onderdelen onder de auto geraken uit het niets los.
*Mijn handvat van de bijrijdersstoel is door de kou afgebroken.
*Het raam begon uit het niets te scheuren. (Kan elke andere auto ook overkomen, maar dit vond ik bij al het andere echt een nadeel)
*De radio heeft het deels begeven. Het is een Ford Ka radio, dus heel vreemd.
*Wanneer ik de Airco aan heb, begint de wagen als een idioot te haperen. Gas geven en dan net een onervaren rijder lijken, omdat hij stotend vooruit komt.
*In zijn één heeft hij kuren, omdat hij dat leuk vind. Hij wil niet in twee optrekken, maar als ik hem in één laat gaan, dan begint hij als een bezetene te trillen.
*Hij heeft vijf accu's opgevreten.
*Ik heb meerdere malen langs de weg gestaan, omdat hij simpelweg niet verder wilde....
*En roest? Hij roest als geen ander....

En ik ben bang dat ik de volgende APK niet doorkom. En als men meent dat ik er nog even 1000 euro tegenaan gooi om hem rijdende te houden.... Dan heeft men het mis.... Echt, ik ben hem zo zat.... Hij is van 2004 en hij is altijd van mij geweest. Het is echt mijn auto en ja, als hij eenmaal op dreef is, dan rijdt hij super.... Maar het wordt tijd om afscheid van elkaar te nemen.

Jeetje, wat een rotauto zeg.... En dat voor een auto uit 2004, de mijne is nog 4 jaar ouder. Maar ik heb dus ook een grote scheur in mijn voorruit, die was ik even vergeten ;-). Hij is denk ik wel 20 cm lang. En laatst kwam er ineens een grote druppel uit het dak (of eigenlijk de rand van de voorruit), bovenop het hoofd van een vriendin die naast me zat. Maar mijn verwarming had dat dus ook, dat ie niks deed zolang je er niet aan zat. Maar dan had er weer iemand in gereden, deed die verwarming het weer niet (of juist wel, het is maar hoe je het bekijkt, maar ik vind het iig niet erg fijn als hij constant stikhete lucht blaast). Airco heb ik niet, dus die kan ook niet kapot (de verkoper zei al dat ik die niet hoefde te nemen, omdat die bij Ka's niet optimaal zijn). Ik kom de APK zeker door, maar vind het zo zonde van mijn geld elke keer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 5:47

Ik heb nog een punt. Mijn auto is een zomerauto. Wanneer het zomer is kan hij makelijk 520 km rijden op een tank. Maar wanneer het winter is, dan haalt hij de 400 nog maar net. Dat kost echt bakken met geld. Sad En als iemand in mijn zomerbak rijdt, dan red hij het ook lange tijd niet om aan de 520 km op een volle tank te rijden.

Maar jij hebt ook niet echt geluk met je auto. Ik zeg, we schaffen de ka's af en gaan voor het echte werk. :P


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Zininzon do 21 apr 2011 - 5:50

Ik hoor ook veel negatieve verhalen over franse auto's. Die schijnen een ramp te zijn als er wat aan mankeert..
Als... want ik rijd al 3 jaar met veel plezier in mijn Peugeot 206. Behalve 'gewone' dingen die een keer vervangen moeten worden, is er nooit wat bijzonders.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Jeanette do 21 apr 2011 - 6:54

Ik rijd een VW Polo uit 2005. Wat een geweldige bak! Maar die kostte wel wat meer.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 7:00

Ik heb een rode Mazda 121.. ford fiesta model ( dus geen bolhoedje :P ).

Deze auto heb ik vorig jaar voor 1100 euro gekocht. Sloten van de deuren moeten laten maken 230 euro, cillinders die waren uitgevallen door lek van olie of iets 300 euro en nu ligt er een rekening van 795 euro van de afgelopen APK :shock: Deze auto rijd ik nog af en gaat zeker de deur uit voor de volgende APK! Ben aan het sparen voor een 5 deurs ( wel handig met een kindje straks) en wil een wat mooiere, nieuwere. Dat heb ik hopelijk wel voor rond de 3000/3500. Mijn vriend heeft sinds kort een nieuwe bak onder zijn kont, auto van de zaak een Mazda 2.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 7:34

Bobbie schreef:
Snoes schreef:Ik ben pro-peugeot haha.
Heb dus zelf een peugeot 206, benzine, van 2004, stonden 70 000 km op toen ik hem kocht en het was maar 3 200 euro, best wel goedkoop. Het is echt een heel fijn autootje, ik heb er ontzettend veel plezier aan!
Daar zat ik zelf idd ook aan te denken. Leuke auto's en ook lekker klein. Maar mijn vader vindt een Peugeot kopen vragen om ellende. Vraag me neit waarom, want hij rijdt zelf ook een Peugeot busje (maar dan wel naast hun Suzuki). Een vriendin van me heeft nooit problemen met haar 206 gehad, dus ik denk ook niet dat een Peugeot per definitie een slechte auto is.
Ik heb ruim 6 jaar problemen gehad met een Peugeot die ik als 1-jarige heb gekocht. Denk dat het een maandagding was want ik hoor nooit iets over dit soort auto's.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Flippin' Bitch do 21 apr 2011 - 7:40

Ik heb nu mijn tweede opel corsa, fijne auto's! Wat betreft de traagheid: ik had eerst een 1.4 en nu een 1.2 sportmotor en mijn auto nu is veel pittiger.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  _*Blondgirl*_ vr 22 apr 2011 - 8:36

Ik ben ook fan van Opel Corsa's! Vriendlief had er een uit 1995 en heeft 'm met 145.000 km op de teller afgelopen zomer ingeruild voor een Opel Astra uit 2003.

Mams rijd al jaren Opel Corsa, op dit moment eentje uit 2001. Heb nu bijna 6 jaar mn rijbewijs en rijd hier ook regelmatig in.

En...komende woensdag mag ik mijn allereerste, eigen autootje ophalen. Mogen jullie raden wat het is...een Opel Corsa Very Happy Eentje uit 2005 met nog net geen 30.000 km op de teller! Vindt het stiekum toch wel een beetje spannend....
_*Blondgirl*_
_*Blondgirl*_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 116
Punten : 152
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Rovine vr 22 apr 2011 - 8:43

Ik heb een Suzuki Swift!

Hij komt uit '94, maar gaat nog als een tierelier. De laatste APK hadden ze geen enkele aanmerking, hoogstens moest ik voor de volgende keuring de banden vervangen als ik veel zou rijden. Het enige onderhoud wat ik er dit jaar aan had was de banden oppompen à 50 cent.
Hangt natuurlijk ook erg van de vorige eigenaar af en het onderhoud erop. In die zin heb ik zeker wel veel geluk gehad en die gaat ook niet de deur uit voorlopig. Maar als ze allemaal zo rijden als de mijne zou ik ze zeker aanraden!
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 11:04

VW Polo haha! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor auto? Empty Re: Wat voor auto?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum