Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

+13
Ibbeltje
Jeanette
Happydobby
Dennenappel
Tsjip
Suus
Atelier Madame
litllejoy
Sarah1985
Serena
Zora
Rush
Travelgurly
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Travelgurly wo 15 feb 2012 - 3:04

Ik wil lid worden voor pech met je auto ondeweg.



Waar zitten jullie bij? en waarom die?

positieve ervaringen?

negatieve ervaringen?

ANWB lijkt mij zelf het meest voor de hand liggend, maar collegas hebben het over routemobiel.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Rush wo 15 feb 2012 - 3:07

ANWB
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Zora wo 15 feb 2012 - 3:11

ANWB. Tot nu toe alleen maar ontzettende goede ervaringen mee. 3 of 4 keer nodig gehad, meestal in de middle of nowhere. Ze waren er altijd snel en konden ook snel helpen. Erg goede service. Ik snap persoonlijk niet waarom je bij Routemobiel zou willen; ANWB is bekend(er) en betrouwbaar, en ook niet superduur.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Serena wo 15 feb 2012 - 3:14

bij routemobiel, omdat dit vele malen goedkoper is, en je ook wordt geholpen in je eigen woonplaats. Ik heb nog geen ervaring verder (heb zelf pas 3 weken een auto) maar volgens mij is routemobiel net zo betrouwbaar als anwb.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Rush wo 15 feb 2012 - 3:15

Serena schreef:bij routemobiel, omdat dit vele malen goedkoper is, en je ook wordt geholpen in je eigen woonplaats. Ik heb nog geen ervaring verder (heb zelf pas 3 weken een auto) maar volgens mij is routemobiel net zo betrouwbaar als anwb.
Wat betaal je bij routemobiel dan?

ANWB kan ook gewoon in je eigen woonplaats Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Serena wo 15 feb 2012 - 3:19

Rush schreef:
Serena schreef:bij routemobiel, omdat dit vele malen goedkoper is, en je ook wordt geholpen in je eigen woonplaats. Ik heb nog geen ervaring verder (heb zelf pas 3 weken een auto) maar volgens mij is routemobiel net zo betrouwbaar als anwb.
Wat betaal je bij routemobiel dan?

ANWB kan ook gewoon in je eigen woonplaats Wink

wij betalen 40 euro per jaar. Bij anwb moesten we eerst lid worden ( 70 of 80 per jaar) en dan daarbij nog pechhulp betalen, van weet niet meer hoeveel eigenlijk...
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Sarah1985 wo 15 feb 2012 - 3:19

wij zitten bij anwb betalen iets van 60 euro en hebben NL zonder woonplaats want dan bellen we een bekende wel.
Wij hebben eens gehad toen zei de ANWB man tegen ons dat we niet meer dat jaar er gebruik van mochten maken omdat we teveel gebruik er van hadden gemaakt
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  litllejoy wo 15 feb 2012 - 3:19

ANWB. Tot nu toe heb ik ze 1x nodig gehad, waren er snel en hebben me goed geholpen.

Het verschil tussen ANWB en routemobiel is toch dat ANWB geldt voor de persoon (ongeacht in welke auto je rijdt) en routemobiel geldt voor de auto (dus als je in een andere auto rijdt, dus niet diegene die bij hun bekend is, komen ze je niet helpen)?
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 3:20

Unive.

Alweer bijna een jaar geleden had ik pech onderweg en ik was geen lid van ANWB. Toen ik belde, om gelijk lid te worden, had ik gelukkig een aardig manspersoon die mij vertelde dat aanmelden 213 euro zou kosten. Hij vroeg wat het probleem was en heeft me zo naar huis geleidt. Dat vond ik aardig. Toch heb ik gekozen voor Unive.Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? 394967 Omdat ik daar al mijn verzekeringen en zaken heb lopen. Kost me amper iets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  litllejoy wo 15 feb 2012 - 3:20

Ooo, ik heb trouwens europa service zonder woonplaats met auto naar huis.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Travelgurly wo 15 feb 2012 - 3:24

De prijzen liggen niet gek veel uit elkaar.



Nederland+woonplaatsservice

ANWB 70,- per jaar ZONDER vervangend vervoer

Route mobiel 77,50 per jaar met vervangend vervoer

Mondial Pechthulp 54,- per jaar met vervangend vervoer
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Rush wo 15 feb 2012 - 3:25

Serena schreef:
Rush schreef:
Serena schreef:bij routemobiel, omdat dit vele malen goedkoper is, en je ook wordt geholpen in je eigen woonplaats. Ik heb nog geen ervaring verder (heb zelf pas 3 weken een auto) maar volgens mij is routemobiel net zo betrouwbaar als anwb.
Wat betaal je bij routemobiel dan?

ANWB kan ook gewoon in je eigen woonplaats Wink

wij betalen 40 euro per jaar. Bij anwb moesten we eerst lid worden ( 70 of 80 per jaar) en dan daarbij nog pechhulp betalen, van weet niet meer hoeveel eigenlijk...
Ja, als je met pech aan de weg staat en je belt ze pas, dan kost het een hoop geld inderdaad.

Maar ik ben bij routemobiel veel duurder uit heb ik berekend op hun website, dus zo voordelig lijkt me dat dan niet.

Ik betaal rond €54 per jaar voor Europa service, zonder woonplaatsservice (dan loop ik wel verder of bel ik een bekende) met vervangend vervoer en alles erop en eraan.

Als je gewoon lid wordt van de ANWB, voordat je pech krijgt, dan betaal je gewoon een normaal bedrag.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Serena wo 15 feb 2012 - 3:31

Rush schreef:
Serena schreef:
Rush schreef:
Serena schreef:bij routemobiel, omdat dit vele malen goedkoper is, en je ook wordt geholpen in je eigen woonplaats. Ik heb nog geen ervaring verder (heb zelf pas 3 weken een auto) maar volgens mij is routemobiel net zo betrouwbaar als anwb.
Wat betaal je bij routemobiel dan?

ANWB kan ook gewoon in je eigen woonplaats Wink

wij betalen 40 euro per jaar. Bij anwb moesten we eerst lid worden ( 70 of 80 per jaar) en dan daarbij nog pechhulp betalen, van weet niet meer hoeveel eigenlijk...
Ja, als je met pech aan de weg staat en je belt ze pas, dan kost het een hoop geld inderdaad.

Maar ik ben bij routemobiel veel duurder uit heb ik berekend op hun website, dus zo voordelig lijkt me dat dan niet.

Ik betaal rond €54 per jaar voor Europa service, zonder woonplaatsservice (dan loop ik wel verder of bel ik een bekende) met vervangend vervoer en alles erop en eraan.

Als je gewoon lid wordt van de ANWB, voordat je pech krijgt, dan betaal je gewoon een normaal bedrag.

Nouja voor ons was het een stuk goedkoper. En je moet dus nog altijd éérst lid zijn/worden van de anwb en daar boven op komt er nog een (weet even niet hoeveel) bedrag bovenop voor de wegenwacht.
Wij hebben gereken voor de totale kosten per jaar en dan kwamen we bij routemobiel goedkoper uit.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Rush wo 15 feb 2012 - 3:34

Serena schreef:

Nouja voor ons was het een stuk goedkoper. En je moet dus nog altijd éérst lid zijn/worden van de anwb en daar boven op komt er nog een (weet even niet hoeveel) bedrag bovenop voor de wegenwacht.
Wij hebben gereken voor de totale kosten per jaar en dan kwamen we bij routemobiel goedkoper uit.
Oh dat heb ik nooit gehad. Ik heb toen wegenwacht genomen en ben automatisch lid geworden van de ANWB daarmee denk ik. Ik heb in ieder geval niets apart betaald o.i.d.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 3:46

Dat is niet waar Serena. Als je pechhulp afsluit ben je automatisch lid. Heb zelf bij de anwb gewerkt....

Ik zou altij voor anwb gaan. Veel meer dan afslepen doet routemobiel niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Atelier Madame wo 15 feb 2012 - 3:50

Oh dat is een goede, dat moeten wij ook nog afsluiten.

Neig op dit moment naar routemobiel. Ik krijg namelijk geen duidelijkheid over de partnerregeling van de ANWB. Wij hebben 1 auto die op de naam van mijn vriend staat. Ik rij ook regelmatig in die auto, bijna vaker dan mn vriend. Maar de ANWB is dus persoonsgebonden dacht ik. Dus dan zouden we de partnerregeling erbij moeten nemen voor mij. Maar ik heb geen eigen auto, en daar is de partnerregeling dus weer voor Question.
Nu belde ik de ANWB en die gaven aan dat dat dus niet nodig is, maar van familie hoorde ik dat ze me dus niet helpen als ik geen lid ben. Nou ik snap het niet meer Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? 827601
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Suus wo 15 feb 2012 - 3:52

Mijn vriend is lid van de ANWB. Omdat we meestal samen met de auto weg zijn, of hij alleen, staat het op zijn naam. Maar binnenkort zal ik vaker alleen op weg zijn, dus moet ik ook maar lid worden. Weet iemand hoe dat zit? Als partner kan je toch goedkoper lid worden? Het gaat om dezelfde auto.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 3:54

Anwb is idd persoonsgebonden, dus als je besluit geen partnerlid te worden dan wordt je ook niet geholpen. Partnerlidmaatschap kun je via het contactcenter afsluiten, wat het extra kost weet ik zo even niet uit mijn hoofd.

En je wordt dan dus partnerlid van dezelfde auto en van een andere auto, het is gewoon goedkoper als je samen een huishouden voert. Maakt niet uit in wiens auto je rijdt, je krijgt altijd hulp dan. Ook als je in de auto van de buren oid rijdt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Suus wo 15 feb 2012 - 4:00

Oh prima, ik moet gewoon even bellen dus Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? 561177
Dank je, Leaf!
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Serena wo 15 feb 2012 - 4:01

_Leaf_ schreef:Dat is niet waar Serena. Als je pechhulp afsluit ben je automatisch lid. Heb zelf bij de anwb gewerkt....

Ik zou altij voor anwb gaan. Veel meer dan afslepen doet routemobiel niet.

Ow, ja dat geloof ik wel, maar je bent dus lid (opgezocht 17 euro) plus de kosten van de wegenwacht( vanaf 50 euro). Dat was meer mijn punt. Mijn eerste posts deed ik uit mijn hoofd van wat ik heb gehoord, dus vandaar dat dat misschien niet helemaal klopte.

Maar routemobiel doet hetzelfde als anwb nu, staat allemaal op de website, dus dat laatste klopt van jou dan weer niet helemaal.


Laatst aangepast door Serena op wo 15 feb 2012 - 4:07; in totaal 1 keer bewerkt
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Tsjip wo 15 feb 2012 - 4:05

Wij zijn lid van de ANWB. Zijn nu sinds 2006 lid. Toen kwam Routemobiel hier niet in de regio dus die viel meteen af. Tsja Achterhoek Wink Maar tot nu toe nog nooit de ANWB nodig gehad en ik hoop dat dat nog lang zo blijft!

Dat wat Leaf over Routemobiel en het afslepen zegt over heb ik ook vaker gehoord/gelezen.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Travelgurly wo 15 feb 2012 - 4:07

Iemand wel eens iets over Mondial gehoord?
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 4:11

Ja, Mondial gebruikt de contacten van de anwb....

Ik heb he gewoon niet met routemobiel. Het aantal leden stijgt ook niet, dus de verwachting is ook dat het bedrijf binnen een paar jaar niet meer bestaat.

Overigens heeft mijn zusje wel routemobiel, had laatst pech, ze deden helemaal niks. Ga maar naar de garage was het advies. Ze konden haar starten maar meer ook niet. De anwb zou dan ter plekke een nieuwe accu oid erin zetten of de bougies vervangen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Atelier Madame wo 15 feb 2012 - 4:12

leaf je hebt me overtuigd, wij gaan lid worden van de ANWB Very Happy
Dus gewoon eerst voor mn vriend afsluiten, dan de klantenservice bellen en mij met partnervoordeel lid maken als ik het goed begrijp?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Rush wo 15 feb 2012 - 4:13

Serena schreef:
_Leaf_ schreef:Dat is niet waar Serena. Als je pechhulp afsluit ben je automatisch lid. Heb zelf bij de anwb gewerkt....

Ik zou altij voor anwb gaan. Veel meer dan afslepen doet routemobiel niet.

Ow, ja dat geloof ik wel, maar je bent dus lid (opgezocht 17 euro) plus de kosten van de wegenwacht( vanaf 50 euro). Dat was meer mijn punt. Mijn eerste posts deed ik uit mijn hoofd van wat ik heb gehoord, dus vandaar dat dat misschien niet helemaal klopte.
Je betaald alleen de wegenwacht en bent daarmee automatisch lid van de ANWB, dat staat ook op internet. Je betaald niet voor het ANWB lidmaatschap.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of? Empty Re: Voor de mensen met een auto..ANWB/Routemobiel...of?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum