Jouw woonplaats..
+36
PrimaBella
Limburg85
Roza
Fayebella
Bacio
Tinus
banjer49
Highway
Sarah1985
Blond
loura
Jeanette
Serena
Star007
Lejow
Caroow
Dennenappel
Niekske
RioolSpook
Cheesegirl
Dora
Darius
M@niek
Snack a Jack
Ugly Betty
VeryCherry
Lady Starstruck
Shisha
Parisienne
minoessepoes
Toet
Middleme
TGR
Caribbeanlover
Monte
Rush
40 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Jouw woonplaats..
Fietsen bij ons door het bos en dan langs de amstel, een rondleiding door het Fort. Of varen over de amstel en dan aanmeren in het oude centrum, lekker op het terras ztten,borrelen en lekker eten.
Ik woon in Uithoorn.
Ik woon in Uithoorn.
Snack a Jack- Prater
- Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11
Ik woon in Nijmegen.
's Ochtends fietsen huren en dan richting de Ooijpolder fietsen. Vervolgens doorfietsen naar de Bizonbaai en daar dan een rondje omheen lopen. Later een klein stukje terug uitpuffen bij Oortjeshekken waar je heerlijk kunt lunchen (hoewel koffie met appelgebak ook lekker is).
's Middags is het leuk om de wat kleinere winkelstraatjes te winkelen Stikke Hezelstraat/Lange Hezelstraat/Houtstraat/Van Welderenstraat. Niet per se voor kleding, maar er zitten wat leuke winkeltjes. Tussendoor kun je dan de lekkerste warme chocomel drinken bij In de Blauuwe Hand; tevens het oudste café van Nijmegen.
Een andere optie is naar Bierbrouwerij De Hemel. Je kunt er een rondleiding krijgen of een bierproeverij en je kunt er in de zomer ook lekker buiten zitten. 's Middags kun je er natuurlijk ook al een lekker Nijmeegs biertje drinken. Rooie Tiep Top, Marikenbier en Helse Engel vind ik zelf erg lekker.
's Avonds uit eten kan ook op veel plaatsen. Zo heeft Qke-leQ erg lekker eten, al is het niet heel goedkoop. In de Blauuwe Hand heeft een soort tapas en dat is ook erg lekker. Het is sowieso een erg gezellige plek om te zitten.
Voor vrij standaard eten, maar een erg leuk uitzicht, is het leuk om aan De Waalkade te gaan eten. Bij De Gelagkamer vind ik het zelf altijd leuk, vooral omdat je daar hoog zit en een mooi uitzicht hebt over de Waal.
Als je er in de zomer bent, zou ik 's avonds een drankje gaan drinken op de Grote Markt bij Moenen of Camelot. Vervolgens is het een beetje afhankelijk van de dag waar het dan nog leuk is om te gaan stappen. Compagnie/Twee keer Bellen/Bascafé/De Fuik zijn vaak erg gezellig. Zelf ben ik vooral fan van De Fuik. Op de Grote Markt iets drinken is buiten de zomer ook heel leuk hoor, maar in de zomer is het elke dag wel druk & gezellig.
Als je liever buiten het centrum wat gaat drinken is Café Jos aan te raden. Het is een erg leuk café in Nijmegen-Oost met een uitgebreide Bierkaart. Voor een lunch/borrel in een klein café net buiten de stad is Frowijn in Galgeveld ook erg geschikt.
Veel plezier!
's Ochtends fietsen huren en dan richting de Ooijpolder fietsen. Vervolgens doorfietsen naar de Bizonbaai en daar dan een rondje omheen lopen. Later een klein stukje terug uitpuffen bij Oortjeshekken waar je heerlijk kunt lunchen (hoewel koffie met appelgebak ook lekker is).
's Middags is het leuk om de wat kleinere winkelstraatjes te winkelen Stikke Hezelstraat/Lange Hezelstraat/Houtstraat/Van Welderenstraat. Niet per se voor kleding, maar er zitten wat leuke winkeltjes. Tussendoor kun je dan de lekkerste warme chocomel drinken bij In de Blauuwe Hand; tevens het oudste café van Nijmegen.
Een andere optie is naar Bierbrouwerij De Hemel. Je kunt er een rondleiding krijgen of een bierproeverij en je kunt er in de zomer ook lekker buiten zitten. 's Middags kun je er natuurlijk ook al een lekker Nijmeegs biertje drinken. Rooie Tiep Top, Marikenbier en Helse Engel vind ik zelf erg lekker.
's Avonds uit eten kan ook op veel plaatsen. Zo heeft Qke-leQ erg lekker eten, al is het niet heel goedkoop. In de Blauuwe Hand heeft een soort tapas en dat is ook erg lekker. Het is sowieso een erg gezellige plek om te zitten.
Voor vrij standaard eten, maar een erg leuk uitzicht, is het leuk om aan De Waalkade te gaan eten. Bij De Gelagkamer vind ik het zelf altijd leuk, vooral omdat je daar hoog zit en een mooi uitzicht hebt over de Waal.
Als je er in de zomer bent, zou ik 's avonds een drankje gaan drinken op de Grote Markt bij Moenen of Camelot. Vervolgens is het een beetje afhankelijk van de dag waar het dan nog leuk is om te gaan stappen. Compagnie/Twee keer Bellen/Bascafé/De Fuik zijn vaak erg gezellig. Zelf ben ik vooral fan van De Fuik. Op de Grote Markt iets drinken is buiten de zomer ook heel leuk hoor, maar in de zomer is het elke dag wel druk & gezellig.
Als je liever buiten het centrum wat gaat drinken is Café Jos aan te raden. Het is een erg leuk café in Nijmegen-Oost met een uitgebreide Bierkaart. Voor een lunch/borrel in een klein café net buiten de stad is Frowijn in Galgeveld ook erg geschikt.
Veel plezier!
Gast- Gast
Je kunt komen skydiven en naar outletcentrum Rosada!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
s'Ochtends het Joods schooltje bezoeken in het centrum. Je komt dan wat meer te weten over de enorme deportatie die hier heeft plaatsgevonden in WO II. Daarna lekker een dagje naar Ni.enoord, een enorme speeltuin voor kinderen. Je kunt ook het landgoed Ni.enoord en de burcht bezoeken. En 's avonds zou je toch echt moeten uitwijken naar Roden, daar zitten meerdere restaurants.
Ik woon in Leek.
Ik woon in Leek.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
M@niek schreef:Je kunt komen skydiven en naar outletcentrum Rosada!
Of een golfclinic doen, naar ballorig, thermen
Bij ons als je van kunst houdt, de Vincent van goghroute doen, best aardig winkelen ( niet supergroot, maar je kunt niet alles hebben), eten in het sterrenrestaurant de Zwaan of zijn goedkopere zusje het lelijke zwaantje. Uuuuh verder weet ik het even niet.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Als je hier heen komt zou je de kaasmarkt kunnen bezoeken, een wandeling door de duinen, een biertje op het Waagplein en vervolgens een lekker hapje eten bij één van de vele restaurantjes. Ik woon in Alkmaar.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Je kan een molentocht doen. En verder is er hier weinig.
RioolSpook- Prater
- Aantal berichten : 824
Punten : 905
Shoppen terrasje doen op de markt, van abbe museum heeft vaak ook leuke tentoonstellingen... kanoën op de dommel als het mooi weer is 's avonds uit eten in de dommelstraat of op de kleine berg en op stap op de markt of op stratumseind. Eindhoven is best leuk maar niet zo bijzonder eigenlijk. Of je moet met koniginnedag komen of als psv kampioen is
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
De natuur in! Schaatsen of kano/bootje huren (afhankelijk van het weer), anders mooie wandelingen maken in de natuur.
En eeeeehm buiten de prachtige natuur is er niet veel, voor zover ik weet
En eeeeehm buiten de prachtige natuur is er niet veel, voor zover ik weet
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
RioolSpook schreef:Je kan een molentocht doen. En verder is er hier weinig.
Dat heb ik zaterdag gedaan, was erg leuk!
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Je kan een elektrische fiets huren en gaan picknicken bij de Hunebedden. Daarna naar Giethoorn, een puzzeltocht met een fluisterbootje. Avondeten doe je bij de pizzaria in Giethoorn en daarna ga je weer terug naar Steenwijk, daar kan je nog wat drinken op het terrar op de Markt.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
de Hofjes, Paleis Noordeinde, het Binnenhof. En natuurlijk daarna koffie drinken bij het Kurhaus en uitwaaien op het strand, en op de pier.
Gast- Gast
Parisienne schreef:Ik zou adviseren om een hele dag de stad in te gaan. Winkelen, wandelen langs de Maas, naar wat toeristenplekken als de Euromast en de Erasmusbrug, en uiteindelijk sushi eten bij Sumo! Ook is het voor wandelaars erg leuk om langs de Kralingse Plas en door het Kralingse Bos te lopen. Daar woon ik een minuut vandaan en is een prachtige plek!
Ik woon in R.'dam dus ;-)
Ehm ja + 1
En verder winkelen dus, en dan vind ik Alexandrium leuker dan de stad.
Ook kun je bij de berenrestaurants heerlijk eten, of met de Spido door de Rotterdamse haven varen!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Bij ons in het dorp kun je een kano huren en naar een natuurgebied peddelen, en daar even picknicken. Je kunt ook mooie wandelingen maken door de bossen of gaan fietsen. Je kunt bij ons in het dorp lekker eten. Er is niet veel keus, maar wat er is, is goed. Qua uitgaan is het niet zo bijzonder, maar het is best leuk om even een kroegje te pakken en nog een drankje te drinken.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Dat begrijp ik, maar wat zou jij adviseren?minoessepoes schreef:Er is genoeg te doen in Amsterdam!
Fiets huren, gewoon door de stad fietsen en vooral langs de grachten, langs de Albert Cuijp, een taartje eten bij "de Taart van mijn tante", shoppen, misschien naar Artis, 's avonds naar een film in Tuschinski of een voorstelling in Carree. 's Avonds natuurlijk ergens lekker (sushi) eten, eventueel een drankje doen in de sky lounge van het Hilton dubbletree en de avond al lallend afsluiten op het Rembrandplein, in de Bolle Jan ofzo.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
E.indhoven. Ik zou jullie adviseren om een avond lekker te gaan stappen op str.atumseind .. kei gezellig !
Ook is het wel leuk om te winkelen in het centrum, of om lekker te eten om de D.ommelstraat.
Ook is het wel leuk om te winkelen in het centrum, of om lekker te eten om de D.ommelstraat.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Zusje schreef:June, wat heb je dat leuk geschreven, ik zou het zo doen!
Dank je. Je bent van harte welkom!
Ik vind het gewoon een heel leuk topic!
Gast- Gast
Leuk topic dit!
Het is vooral leuk om naar mijn woonplaats te komen als het mooi weer is.
Een wandeling over de stadswallen is erg leuk, ook kan de Culturele Route gelopen worden, maar dat is alleen op zondag geloof ik.
Daarna even op een terrasje ploffen op de grote markt, het hele plein is dan ongeveer 1 groot terras, met 5 eetcafé's die er zitten. Vooral bij de G.asterij, H.ugo en het Oude S.tadhuys kun je lekker lunchen.
Ook is het leuk om te picknicken bij de Buiten Waterpoort, het is er dan best druk met mensen die dat doen, of daar gewoon liggen te zonnen.
Je kunt vanaf daar met het pontje overvaren naar Slot L.oevestein, dat is echt heel erg leuk. Vanaf daar is Hugo de Groot ontsnapt via de boekenkist.
Daarna weer terugvaren en dan lekker uit eten, in de binnenstad zitten een hoop leuke eetcafé's of restaurant, sowiezo bij de terrassen maar ook op de L.angendijk.
Daar kun je dan meteen blijven hangen, eerst lekker barhangen in een aantal kroegen, daarna een cocktailtje drinken en daarna of naar de plaatselijke skihut, of naar de 80s 90s tent, het zijn allebei geen clubs maar meer danscafé's.
Ik woon in Gorkum.
Het is vooral leuk om naar mijn woonplaats te komen als het mooi weer is.
Een wandeling over de stadswallen is erg leuk, ook kan de Culturele Route gelopen worden, maar dat is alleen op zondag geloof ik.
Daarna even op een terrasje ploffen op de grote markt, het hele plein is dan ongeveer 1 groot terras, met 5 eetcafé's die er zitten. Vooral bij de G.asterij, H.ugo en het Oude S.tadhuys kun je lekker lunchen.
Ook is het leuk om te picknicken bij de Buiten Waterpoort, het is er dan best druk met mensen die dat doen, of daar gewoon liggen te zonnen.
Je kunt vanaf daar met het pontje overvaren naar Slot L.oevestein, dat is echt heel erg leuk. Vanaf daar is Hugo de Groot ontsnapt via de boekenkist.
Daarna weer terugvaren en dan lekker uit eten, in de binnenstad zitten een hoop leuke eetcafé's of restaurant, sowiezo bij de terrassen maar ook op de L.angendijk.
Daar kun je dan meteen blijven hangen, eerst lekker barhangen in een aantal kroegen, daarna een cocktailtje drinken en daarna of naar de plaatselijke skihut, of naar de 80s 90s tent, het zijn allebei geen clubs maar meer danscafé's.
Ik woon in Gorkum.
Gast- Gast
Carola589 schreef:Als je hier heen komt zou je de kaasmarkt kunnen bezoeken, een wandeling door de duinen, een biertje op het Waagplein en vervolgens een lekker hapje eten bij één van de vele restaurantjes. Ik woon in Alkmaar.
Ik zou daar ook aanraden om de rondvaart te doen (iets met de meent ofzo). Dan ga je onder de laagste bruggetjes door van Alkmaar.
In mijn woonplaats zou ik winkel, wat drinken langs de gracht. Een ijsje halen bij het sluisje en daar die dan opeten (als het mooi weer is dan in de lente/zomer) en de dom beklimmen. Verder zou ik aanraden naar het klokken museum of spoorwegmuseum te gaan en gewoon een stadswandeling maken.
Dit dan in Utrecht
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Nou, mijn woonplaats is niet zo boeiend. Oke, we hebben een cafe, maar daar moet je alleen heen gaan als je tussen zielige zuiperds zonder leven vanaf een jaar of 50 wilt gaan zitten.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Als eerst naar de negen straatjes en of de Jordaan beetje rond kijken shoppen en gezellig wat drinken. Dan fietsen door het centrum en langs de grachten, dan om te lunchen stoppen bij het spui en dan naar Gartine gaan (lekkere broodjes, gebakjes en ook high teas) Daarna een sloepje huren en door de grachten varen met een lekker wijntje die je hebt gehaald bij grape district en een kaasje van reypenear. Aanmeren bij restaurant nevy en daar lekker vis eten. En als afsluiter bij de Skylounge naast CS (super uitzicht!!) lekker een cocktailtje drinken of een super goed wijntje drinken.
Hmmm met dit dagje moet je trouwens wel een goed gevulde portemonnee meenemen als ik het zo terug lees haha.
Hmmm met dit dagje moet je trouwens wel een goed gevulde portemonnee meenemen als ik het zo terug lees haha.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Shisha schreef:Lady Starstruck schreef:Ik woon in wageningen. Ik zou het niet weten wat te adviseren. Misschien weten mijn mede plaatsgenoten hier wel wat leuk is
Naar de bios ofzo. En tapas eten bij dat zaakje wat vlak bij de oorzaak zit. Verder... uhm... ??
Mijn ouders wonen in Wageningen.
Ik ben er trouwens 1x wezen stappen en dat was geen succes. Voornamelijk 16 jarige pubers haha!
Dan snap ik niet waarom je de Manhattan in A.rnhem aanraadt .
Ik vind W.ageningen heel leuk en ik ga daar vaak een biertje drinken met vrienden. 16 Jarige pubers heb ik geen last van. Ik ga dan ook niet naar ´t Gat ofzo. Wellicht kom je ze daar tegen. In de zomer zijn de terrasjes ook heel gezellig. De uiterwaarden zijn heerlijk om te wandelen (nu kun je er schaatsen) en in de zomer aan het water BBQ-en. Je kan er redelijk wat oorlogsgeschiedenis vinden (ook in de buurt, G.rebbenberg en militair ereveld). De botanische tuinen van de universiteit zijn super mooi (en gewoon gratis, je kan er altijd heen) en de stad behoort tot een van de leuke studentensteden van Nederland. Je proeft daar ook wel de studentensfeer. En het bevrijdingsfestival natuurlijk!
Bioscoop zou ik in E.de doen, in W.ageningen is het niet zo comfortabel.
Ik woon in allebei de plaatsen, A.rnhem en in W.ageningen, maar mijn voorkeur gaat toch wel uit naar W.ageningen.
Gast- Gast
Grappig dat er nog meer meiden uit W.ageningen komen . Daar woon ik dus ook.
Tja, wat je er overdag kan doen is niet zoveel. In de zomermaanden kan je gaan zonnen aan de Rijn, of naar het zwembad.
Maar er zijn best wel leuke restaurantjes in W.ageningen, Sa Lolla (heerlijke pizzeria), Toledo (tapas), O Mundo (als je teveel geld hebt), Koekoekpannenkoek.
Bevrijdingsfestival is altijd een succes! Zeker met mooi weer, echt een leuke dag.
In het weekend ga ik graag een drankje doen bij De K.ater, en daarna nog stappen in de P.enny L.ane, XL of The International club. Het Gat komen alleen 16 jarigen (hoewel ze afgelopen zaterdag streng deurbeleid hadden en je echt alleen als 18+er naar binnen mocht).
Tja, wat je er overdag kan doen is niet zoveel. In de zomermaanden kan je gaan zonnen aan de Rijn, of naar het zwembad.
Maar er zijn best wel leuke restaurantjes in W.ageningen, Sa Lolla (heerlijke pizzeria), Toledo (tapas), O Mundo (als je teveel geld hebt), Koekoekpannenkoek.
Bevrijdingsfestival is altijd een succes! Zeker met mooi weer, echt een leuke dag.
In het weekend ga ik graag een drankje doen bij De K.ater, en daarna nog stappen in de P.enny L.ane, XL of The International club. Het Gat komen alleen 16 jarigen (hoewel ze afgelopen zaterdag streng deurbeleid hadden en je echt alleen als 18+er naar binnen mocht).
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Jouw woonplaats
» Jouw woonplaats
» Waarom staat er ineens "over (woonplaats)"
» Wat kan je in jouw woonplaats kopen voor..?
» Woonplaats - luchtfoto!
» Jouw woonplaats
» Waarom staat er ineens "over (woonplaats)"
» Wat kan je in jouw woonplaats kopen voor..?
» Woonplaats - luchtfoto!
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: