Leven om te werken..
+20
Lady4
Polly
rapa nui
Ayla
luenca
Stuiterbal
Arwyn
TGR
Rush
Suus
Puggle
Ibbeltje
Alex
Snoes
Shisha
TukTuk
Elsje
Roza
Lejow
Fayebella
24 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Leven om te werken..
Mensen werken omdat ze een bezigheid nodig hebben. Mensen zijn niet gemaakt om hele dagen niks te doen. Je leeft om nuttig te zijn.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Geloof ik niets van. Mijn vader zit al jaaaaren thuis (heeft dus geen werk) maar vermaakt zich prima.TGR schreef:Mensen werken omdat ze een bezigheid nodig hebben. Mensen zijn niet gemaakt om hele dagen niks te doen. Je leeft om nuttig te zijn.
Gast- Gast
Ik werk om te leven.
Mijn werk is echt niet het belangrijkste in mijn leven, maar het is wel een goede dagbesteding
Mijn werk is echt niet het belangrijkste in mijn leven, maar het is wel een goede dagbesteding
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Beide.
Ik moet wel werken om te kunnen overleven anders heb ik geen inkomen.
Dadelijk als ik de opleiding ga doen zal het meer werken om te leven zijn omdat het dan fulltime gaat worden. Maar het word een baan wat ik zo graag wil dat het een deel van mijn leven word en dus zie ik het ook weer leven om te werken !
Ik moet wel werken om te kunnen overleven anders heb ik geen inkomen.
Dadelijk als ik de opleiding ga doen zal het meer werken om te leven zijn omdat het dan fulltime gaat worden. Maar het word een baan wat ik zo graag wil dat het een deel van mijn leven word en dus zie ik het ook weer leven om te werken !
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Lorna mercedez schreef:Geloof ik niets van. Mijn vader zit al jaaaaren thuis (heeft dus geen werk) maar vermaakt zich prima.TGR schreef:Mensen werken omdat ze een bezigheid nodig hebben. Mensen zijn niet gemaakt om hele dagen niks te doen. Je leeft om nuttig te zijn.
Doet hij heel de dag niks?
TGR- Kletskop
Nee. Beetje slapen en boekje lezen en soms een paar dagen naar shows of weekendje weg. Vroeger (hij is rond de 40 gestopt met werken) had hij nog wel wat grotere hobbys maar sinds 2 jaar doet hij echt niets meer. Ik vind hem niet heel ongelukkig maar ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen.TGR schreef:Lorna mercedez schreef:Geloof ik niets van. Mijn vader zit al jaaaaren thuis (heeft dus geen werk) maar vermaakt zich prima.TGR schreef:Mensen werken omdat ze een bezigheid nodig hebben. Mensen zijn niet gemaakt om hele dagen niks te doen. Je leeft om nuttig te zijn.
Doet hij heel de dag niks?
Gast- Gast
Mijn vader ook.Lorna mercedez schreef:Geloof ik niets van. Mijn vader zit al jaaaaren thuis (heeft dus geen werk) maar vermaakt zich prima.TGR schreef:Mensen werken omdat ze een bezigheid nodig hebben. Mensen zijn niet gemaakt om hele dagen niks te doen. Je leeft om nuttig te zijn.
Of m`n moeder het leuk vindt, dat is een tweede.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Haha, mijn moeder is steeds meer gaan sporten sinds hij thuis zit. De relatie doet het niet echt goed. Lijkt me ook logisch want wat heb je elkaar nog te vertellen.Rush schreef:Mijn vader ook.Lorna mercedez schreef:Geloof ik niets van. Mijn vader zit al jaaaaren thuis (heeft dus geen werk) maar vermaakt zich prima.TGR schreef:Mensen werken omdat ze een bezigheid nodig hebben. Mensen zijn niet gemaakt om hele dagen niks te doen. Je leeft om nuttig te zijn.
Of m`n moeder het leuk vindt, dat is een tweede.
Gast- Gast
ik leef om te werken, werken zelf mag ik in principe niet, maar hele dagen thuiszitten is ook niets voor mij, dus doe ik vrijwilligerswerk.
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Als ik alleen maar zou werken om te leven zou ik ook een dertigersdip krijgen en me afvragen 'is dit het nou'.
Je bent de meeste tijd van je leven aan 't werk...is toch wel de uitdaging daar maar beter meer van te maken dan alleen om te leven...je leeft toch ook wanneer je aan het werk bent.
Je bent de meeste tijd van je leven aan 't werk...is toch wel de uitdaging daar maar beter meer van te maken dan alleen om te leven...je leeft toch ook wanneer je aan het werk bent.
Gast- Gast
Charlie schreef:Als ik alleen maar zou werken om te leven zou ik ook een dertigersdip krijgen en me afvragen 'is dit het nou'.
Precies. Als je het grootste deel van je leven kutwerk doet om 4 weken op vakantie te kunnen gaan, dan heb ik liever leuk werk en dan maar wat minder op vakantie.
TGR- Kletskop
Mijn vriend leeft om te werken... Is 6 dagen per week van huis (niks aan) en ik werk parttime, maar we zien mekaar maar 2 uurtjes als we allebei werken die dag. Opzich vind ik het zo prima, maar ik mis de echte avondjes samen wel, hij is alleen zaterdagavond tot laat wakker omdat ie zondag vrij is, maar vaak ligt hij dan ook om 10 uur al op mijn schoot te slapen.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Een combinatie van beide. Ik vind werken ook erg leuk en steek er momenteel ook wel meer tijd in dan mijn officiële uren. Na een vakantie heb ik ook altijd wel weer zin om aan de slag te gaan. Stel dat ik een paar miljoen wou zinnen dan zou ik ook niet mijn baan op gaan zeggen. Ik zou wel een paar mooie en dure reizen maken maar dat dan wel proberen binnen mijn vakanties te doen en te proberen wat meer snipperuren op te maken (heb er nog wel heel veel..) en in die tijd weekjes/weekenden weg te gaan. Ik moet wel een goede combinatie hebben want van alleen werken wordt ik ook niet gelukkig. Er moet wel tijd (en geld) zijn om leuke dingen te doen.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Beide, en ik vind dat ik hier echt een goede balans in heb gevonden. Ik werk heel hard maar ik doe ook heel veel leuke dingen. Ik vind het ook belangrijk dat ik mijn werk leuk vind, ik houd het nooit lang vol om met tegenzin naar mijn werk te gaan, dan zoek ik liever iets nieuws.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Hier ben ik het ook helemaal mee eens.TGR schreef:Charlie schreef:Als ik alleen maar zou werken om te leven zou ik ook een dertigersdip krijgen en me afvragen 'is dit het nou'.
Precies. Als je het grootste deel van je leven kutwerk doet om 4 weken op vakantie te kunnen gaan, dan heb ik liever leuk werk en dan maar wat minder op vakantie.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Ik werk om te leven maar leef toch ook wel een beetje om te werken. Ik heb een ontzettende leuke baan en heel veel leuke collega's, met wie ik buiten het werk om ook contact heb. Dus mijn werk maakt me echt wel gelukkig. Natuurlijk geniet ik ook van vrije dagen en vakanties en heb ik er soms helemaal geen zin in, maar over het algemeen doe ik het met veel plezier. Ik zou ook nooit stoppen met werken wanneer ik de loterij zou winnen ofzo.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ik werk om te leven, werk ook maar 4 dagen, gewoon omdat ik mijn vrije tijd leuker vind en van dit salaris prima rond kan komen.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
TGR schreef:Charlie schreef:Als ik alleen maar zou werken om te leven zou ik ook een dertigersdip krijgen en me afvragen 'is dit het nou'.
+1!
Gast- Gast
Ik werk om te leven. Het leven is niet bepaald gratis, maar gelukkig heb ik een baan die bevalt.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Beide. Ik zou het werk niet gratis te gaan zitten te doen, maar ik vind het wel ontzettend leuk, leerzaam en gezellig. Als ik een miljoen zou winnen zou ik daar nog blijven werken.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Beide. Ik vind mijn werk leuk, maar vind het heerlijk om vrij te hebben.
Gast- Gast
Ik werk om te leven. Ik vind het leuk om te doen, kan mijn ding doen, leer veel, en ontwikkel mezelf, maar als ik de keuze zelf had, zou ik 2 dagen werken. Mochten we dus genoeg geld hebben; zou ik dat ook doen. Helemaal niet hoeven werken lijkt me ook wel fijn. Dan zou ik gewoon doen wat ik leuk vond en werken wanneer ik daar zin in had, niet omdat het moet.
Gast- Gast
Ik werk om te leven. Als ik zou kunnen, zou ik minder gaan werken en meer genieten van de leuke dingen!
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe sta jij in het leven?
» dag in je leven
» Buitenaards leven
» Kwaliteit van leven?
» Je leven erg veranderd?
» dag in je leven