Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buitenaards leven

5 plaatsers

Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Buitenaards leven

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 22:24

Morgen om 20:00 komt de NASA met een persconferentie over een 'ontdekking' die ze gedaan hebben in de zoektocht naar buitenaards leven. Gaan jullie kijken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 22:25

Ik ga 't niet live kijken maar zie 't wel op 't journaal. Ben wel benieuwd wat voor levende organismen ze hebben gevonden. Vast geen aliens, maar dat er iets van leven is, verbaast me niets.


Laatst aangepast door Marin op di 30 nov 2010 - 22:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 22:25

Nee, niet in eerste instantie. Misschien als blijkt uit nieuwsberichten dat het boeiend is, ga ik alsnog wel kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 22:25

Marin schreef:Ik ga 't niet live kijken maar hoor 't wel op 't journaal..

Hahaha dat bedoelde ik dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 22:27

Haha ik hoop eerlijk gezegd niet dat ze echte 'aliens' hebben gevonden, die van de verhalen van 'alien-abduction' enzo. Daar krijg ik echt zo de griezels van. Ik heb de film 'The fourth kind' gezien in de bioscoop en daar werd het bestaan van aliens echt zo angstaanjagend overtuigend neergezet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 22:46

Het zal wel iets micro, superkleins zijn dat je alleen met microscoop kunt zien dat ze gevonden hebben. Maar ik ben wel nieuwsgierig! Als ik er aan denk ga ik kijken Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Pussycat di 30 nov 2010 - 22:50

Ja dat denk ik ook lagom...
Maar ik ben zeker wel benieuwd. Het interesseerd me wel.
Dus als ik eraan denk ga ik wel kijken en anders hoor ik het wel via het nieuws o.i.d.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Kabouter di 30 nov 2010 - 22:59

Ik hoor het wel op het journaal als het interessant nieuws is. Denk ook dat het iets heel kleins zal zijn wat ze dan gevonden hebben.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 22:59

Kabouter schreef:Ik hoor het wel op het journaal als het interessant nieuws is. Denk ook dat het iets heel kleins zal zijn wat ze dan gevonden hebben.

A small step for man.... :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Kabouter di 30 nov 2010 - 23:01

Darcy schreef:
Kabouter schreef:Ik hoor het wel op het journaal als het interessant nieuws is. Denk ook dat het iets heel kleins zal zijn wat ze dan gevonden hebben.

A small step for man.... :P

Als daar ook evolutie plaatsvindt :P.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Tania di 30 nov 2010 - 23:02

Ik ga ook niet speciaal kijken, maar ik hoor het vast wel op het journaal (of ik lees het op het forum Wink )

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 2:54

AMSTERDAM – De NASA heeft een bijzondere bacterie ontdekt die mogelijk ook kan voorkomen op planeten die tot nu toe als ‘levensloos’ werden beschouwd.
© NU.nl/Allesoversterrenkunde.nlVolgens verschillende Britse kranten is dat het onderwerp van de geheimzinnige persconferentie die de ruimtevaartorganisatie heeft aangekondigd.

Wetenschappers van de NASA zullen donderdagavond de ontdekking bekend maken van een bijzondere microbe die gedijt op arsenicum.



Dit scheikundig element werd tot nu toe beschouwd als te giftig om leven te ondersteunen. De bacterie is ontdekt in Mono Lake, nabij het Yosemite National Park.


Verbod

De NASA wil de bevinding eigenlijk pas morgen bekend maken, maar de Britse kranten The Sun en The Daily Mail hebben het verbod op publicatie van het nieuws geschonden.

De ontdekking van de bacterie is belangrijk voor de zoektocht naar buitenaards leven, omdat tot nu toe werd aangenomen dat primitieve levensvormen alleen zouden kunnen ontstaan op basis van fosfor.


Fosfor

De microbe uit Californië zou echter suggereren dat leven ook kan zijn ontstaan op planeten waar geen fosfor in de dampkring aanwezig is. De nieuw ontdekte bacterie zou geen op fosfor gebaseerde nucleïnezuren hebben, maar leven van arsenicum.

“Dit is een spannende ontdekking”, verklaart astrobioloog Lewis Dartnell in The Sun. “Als deze organismen arsenicum gebruiken bij hun metabolisme, is dat een bewijs dat er andere vormen van leven bestaan dan de levensvormen die we nu kennen.”


Mysterieus

De NASA heeft officieel nog niets gemeld over de ontdekking. Gisteren kondigde de ruimtevaartorganisatie alleen een bevinding aan die grote gevolgen zou hebben voor de zoektocht naar buitenaards leven.

Door het mysterieuze persbericht vermoedden veel mensen dat het zou gaan om de ontdekking van een levensvorm op een andere planeet. De officiële persconferentie zal donderdagavond om acht uur Nederlandse tijd plaatsvinden en is live te volgen via NASA TV.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 3:15

Nou, ik ben benieuwd of dit het is.

Ik heb altijd al het gevoel gehad dat 'we niet alleen zijn'. Het heelal is zo enorm groot en er komen meerdere sterrenstelsels in voor, dus er is vast iets wat lijkt op de aarde.

Misschien zijn ze daar net zo hard als ons bezig alles te onderzoeken.

Ik vind dit echt reuze-interessant!!!! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 3:42

Vraagje hoor: hoe kun je nu een buitenaardse bacterie ontdekken in het Mono Lake op aarde? Of hebben ze bepaalde omstandigheden nagebouwd en is er in die omstandigheden een bacterie ontstaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Sterre wo 1 dec 2010 - 3:44

Volgens mij hebben ze een bacterie op aarde ontdekt die tot nu toe alleen maar voor komt op planeten, en is het dus andersom :-) Ze dachten dat die bacterie niet kon bestaan op een planeet waar leven is, maar dat is dus niet het geval. Ofzo drunken

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Rainbow wo 1 dec 2010 - 3:50

Sterre schreef:Volgens mij hebben ze een bacterie op aarde ontdekt die tot nu toe alleen maar voor komt op planeten, en is het dus andersom :-) ze dachten dat die bacterie niet kon bestaan op een planeet waar leven is, maar dat is dus niet het geval. Ofzo drunken
Nee hoor, volgens mij niet. Er staat volgens mij dat er een bacterie is ondekt die kan leven op arsenicum en dat dat een nieuwe ontdekking is omdat deze stof altijd als te giftig is beschouwd om er leven op te vinden. Dus, als dat hier voor komt kan dat misschien ook op planeten met dat element als gronstof voorkomen, ipv fosfor als grondstof.
Rainbow
Rainbow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 19
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 3:51

Maar hoe is die dan hier op aarde belandt? Volgens mij hebben ze gewoon ontdekt dat bepaalde bacterien ook op arsenicum kunnen overleven en dus geen fosfor nodig hebben, wat impliceert dat op de planeten waar geen fosfor is de kans bestaat dat er bacteriën zijn. Als dat de inschatting is, vind ik 'm niet erg overtuigend, maar goed, we wachten af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 3:52

Rainbow schreef:Er staat volgens mij dat er een bacterie is ondekt die kan leven op arsenicum en dat dat een nieuwe ontdekking is omdat deze stof altijd als te giftig is beschouwd om er leven op te vinden. Dus, als dat hier voor komt kan dat misschien ook op planeten met dat element als gronstof voorkomen, ipv fosfor als grondstof.
Precies, dat denk ik ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Rainbow wo 1 dec 2010 - 3:53

Gloria schreef:Maar hoe is die dan hier op aarde belandt? Volgens mij hebben ze gewoon ontdekt dat bepaalde bacterien ook op arsenicum kunnen overleven en dus geen fosfor nodig hebben, wat impliceert dat op de planeten waar geen fosfor is de kans bestaat dat er bacteriën zijn. Als dat de inschatting is, vind ik 'm niet erg overtuigend, maar goed, we wachten af.
Juist!
Rainbow
Rainbow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 19
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 3:55

Wat zijn we het eens Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Rainbow wo 1 dec 2010 - 4:21

Haha! Laughing
Rainbow
Rainbow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 19
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 23:35

Today is the day. Iemand nog buitenaards geinteresseerd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buitenaards leven Empty Re: Buitenaards leven

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum