Borstvoedingsmaffia
+33
Fearie
moepie
Paper Crown
Rush
*Lookie*
Dikkertjedap
Minx
Annie24
Mamsie
mickey
joyce0606
Coccinelle
Kat1980
Muurvlindertje
Supertalentje
Printje
blondje1313
Antibes
Darius
Susan
Lejow
Happydobby
TGR
PapillonRose
SarahKey
Teddyaapje
Tania
Pien
Linda
Ayla
L!ND@
Liadan
frolic
37 plaatsers
Pagina 3 van 17
Pagina 3 van 17 • 1, 2, 3, 4 ... 10 ... 17
Re: Borstvoedingsmaffia
dat weet ik. Ik vind en ook heel goed dat je het toch wel doet. Ook al vind ik je reden om het niet te doen net zo krom als je reden om het wel te doen.Lejow schreef:En dan nog, als het jou niets lijk is het toch je goed recht om het niet te doen?
Het is toch nog altijd je eigen lichaam..
Ik wilde ook geen borstvoeding geven, omdat het me inderdaad 'niets leek'.
Nu B zoveel te vroeg geboren is en ik in mijn buik niets meer voor haar kan doen, vond ik dit wel het minste wat ik nog kon doen. En heb ik er dus voor gekozen om het wel te gaan proberen.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ik vind het ook een vervelende term, die al heel snel van stal wordt gehaald in een discussie waarin zowel flesvoedings- als borstvoedingsmoeders deelnemen. Dan heb ik het idee dat je in sommige ogen al van de borstvoedingsmaffia bent als je langer dan drie maanden borstvoeding geeft.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Rejoy. schreef:Linda schreef:Rejoy. schreef:Linda schreef:Rejoy. schreef:Een voorbeeld van een uitspraak op het forum waar het om gaat was bijvoorbeeld de vraag aan een wildvreemde oude dame met osteoporose en niet durfde te schaatsen of ze borstvoeding heeft gegeven. Of dat iemand liever borstvoeding geeft, omdat ze van chemo's later niet blij wordt.
Ik geloof niet dat ik dit begrijp...
wat begrijp je er niet aan?
Wat heeft osteoporose met borstvoeding te maken? Ik zie de link niet.
borstvoeding verkleint de kans op het krijgen van osteoporose
Oh oké, zo iets heb ik wel eens gehoord ja. Maar ik vind het nogal apart om dat in die context aan een wilvreemd iemand te vragen.
Wat nou als diegene wel had gezegd dat ze lang bv had gegeven? Haha, dan ben je ook uitgekletst. Het hoeft het helemaal niet uit te sluiten.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
TGR schreef:dat weet ik. Ik vind en ook heel goed dat je het toch wel doet. Ook al vind ik je reden om het niet te doen net zo krom als je reden om het wel te doen.Lejow schreef:En dan nog, als het jou niets lijk is het toch je goed recht om het niet te doen?
Het is toch nog altijd je eigen lichaam..
Ik wilde ook geen borstvoeding geven, omdat het me inderdaad 'niets leek'.
Nu B zoveel te vroeg geboren is en ik in mijn buik niets meer voor haar kan doen, vond ik dit wel het minste wat ik nog kon doen. En heb ik er dus voor gekozen om het wel te gaan proberen.
Dat kan, ik niet haha
Preterme moedermelk is anders van samenstelling dan 'rijpe' moedermelk. Dit is voor een prematuurtje extra goed omdat het erg belangrijk is voor de ontwikkeling van het nog onrijpe darmstelsel, longen en hersenen. Er zitten namelijk meer eiwitten, natrium, calcium en antistoffen in.
(wat je al niet leert op de couveuseafdeling..)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Vind je dit verhaal raar of begrijp ik je verkeerd? Dit is namelijk iets wat ik zelf ook zou doen denk ik, kolven tijdens de zwangerschap als de kans groot is dat mijn kindje na de bevalling meteen voeding nodig heeft.Happydobby schreef:Bij de website bo.rstvoe.ding.com. Hele goede website om informatie te vinden erover maar het gaat wel erg ver, vooral die collumns. KV word afgekraakt, terwijl bijna iedereen krijgt kv.
Het verhaal van een vrouw die een keizersnee kreeg die vond ik erg, die had voor de bevalling al gekolft zodat haar kindje direct bv kon krijgen nav diabetes. Zodat ze direct een hypo konden voorkomen. Bij mij is hetzelfde gebeurd en mijn zoon kreeg direct kv terwijl ik nog in de ok lag.Jammer maar een hypo is gevaarlijk.
Ik vind dat een vrouw zelf moet beslissen wat ze geeft.
Verder ben ik het met je eens dat de columns vaak wel ver gaan op die site.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
heb jij foliumzuur geslikt tijdens je zwangerschap?Linda schreef:Rejoy. schreef:Linda schreef:Rejoy. schreef:Linda schreef:Rejoy. schreef:Een voorbeeld van een uitspraak op het forum waar het om gaat was bijvoorbeeld de vraag aan een wildvreemde oude dame met osteoporose en niet durfde te schaatsen of ze borstvoeding heeft gegeven. Of dat iemand liever borstvoeding geeft, omdat ze van chemo's later niet blij wordt.
Ik geloof niet dat ik dit begrijp...
wat begrijp je er niet aan?
Wat heeft osteoporose met borstvoeding te maken? Ik zie de link niet.
borstvoeding verkleint de kans op het krijgen van osteoporose
Oh oké, zo iets heb ik wel eens gehoord ja. Maar ik vind het nogal apart om dat in die context aan een wilvreemd iemand te vragen.
Wat nou als diegene wel had gezegd dat ze lang bv had gegeven? Haha, dan ben je ook uitgekletst. Het hoeft het helemaal niet uit te sluiten.
TGR- Kletskop
Liadan schreef:Vind je dit verhaal raar of begrijp ik je verkeerd? Dit is namelijk iets wat ik zelf ook zou doen denk ik, kolven tijdens de zwangerschap als de kans groot is dat mijn kindje na de bevalling meteen voeding nodig heeft.Happydobby schreef:Bij de website bo.rstvoe.ding.com. Hele goede website om informatie te vinden erover maar het gaat wel erg ver, vooral die collumns. KV word afgekraakt, terwijl bijna iedereen krijgt kv.
Het verhaal van een vrouw die een keizersnee kreeg die vond ik erg, die had voor de bevalling al gekolft zodat haar kindje direct bv kon krijgen nav diabetes. Zodat ze direct een hypo konden voorkomen. Bij mij is hetzelfde gebeurd en mijn zoon kreeg direct kv terwijl ik nog in de ok lag.Jammer maar een hypo is gevaarlijk.
Ik vind dat een vrouw zelf moet beslissen wat ze geeft.
Verder ben ik het met je eens dat de columns vaak wel ver gaan op die site.
Ik begrijp het ook niet goed, waarom is het erg dat die vrouw voor de bevalling had gekolfd? Blijkbaar wilde ze gewoon heel graag dat haar kind alleen borstvoeding zou krijgen, dat mag toch?
Susan- Lady Post-a-lot
heb jij foliumzuur geslikt tijdens je zwangerschap?[/quote]TGR schreef:
Wie ik of rejoy? Ik wel, hoezo?
Linda- Ratel
Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of het borst of fles wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak mijn tong moet afbijten als ik hoor 'het past niet bij me' of 'ik had niet genoeg'.
Het domste en meest irritante dat ik de afgelopen tijd gehoord heb is de uitspraak van mijn zusje: 'tegenwoordig is flesvoeding even goed als borstvoeding. In de fles zit tenminste immunofortis.'
Het domste en meest irritante dat ik de afgelopen tijd gehoord heb is de uitspraak van mijn zusje: 'tegenwoordig is flesvoeding even goed als borstvoeding. In de fles zit tenminste immunofortis.'
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Linda schreef:heb jij foliumzuur geslikt tijdens je zwangerschap?TGR schreef:
Wie ik of rejoy? Ik wel, hoezo?[/quote] jij. Waarom dan? Want het is toch ook maar een kans dat het fout gaat zonder of goed met?
TGR- Kletskop
Darius schreef:Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of het borst of fles wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak mijn tong moet afbijten als ik hoor 'het past niet bij me' of 'ik had niet genoeg'.
Liadan- Ratel
jij. Waarom dan? Want het is toch ook maar een kans dat het fout gaat zonder of goed met? [/quote]TGR schreef:Linda schreef:heb jij foliumzuur geslikt tijdens je zwangerschap?TGR schreef:
Foliumzuur slikken om de kans te verkleinen is heel iets anders dan aan iemand die een kind met spina bifida heeft vragen of ze wel foliumzuur heeft geslikt en daarmee impliceren dat dat allesbepalend is.
Susan- Lady Post-a-lot
Liadan schreef:Darius schreef:Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of het borst of fles wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak mijn tong moet afbijten als ik hoor 'het past niet bij me' of 'ik had niet genoeg'.
Nou, ik ben blij dat je erom kunt lachen! Ik vond het zooooo dom. En dan met zekerheid dit zeggen. Ik wist niet wat ik moest zeggen....
Darius- Ratel
Darius schreef:Liadan schreef:Darius schreef:Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of het borst of fles wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak mijn tong moet afbijten als ik hoor 'het past niet bij me' of 'ik had niet genoeg'.
Nou, ik ben blij dat je erom kunt lachen! Ik vond het zooooo dom. En dan met zekerheid dit zeggen. Ik wist niet wat ik moest zeggen....
Dat is inderdaad een domme uitspraak
Gast- Gast
Ik denk dat als dit rechstreeks tegen mij gezegd zou zijn dat ik ook niet zou weten wat ik zou moeten zeggen. Want een snuggere opmerking is het niet.Darius schreef:Liadan schreef:Darius schreef:Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of het borst of fles wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak mijn tong moet afbijten als ik hoor 'het past niet bij me' of 'ik had niet genoeg'.
Liadan- Ratel
jij. Waarom dan? Want het is toch ook maar een kans dat het fout gaat zonder of goed met? [/quote]TGR schreef:Linda schreef:heb jij foliumzuur geslikt tijdens je zwangerschap?TGR schreef:
Waarom zou je een risico nemen?
Ik vind het voorbeeld van rejoy wel heel anders. Ik vind zo iets aan een wildvreemd iemand vragen heel raar.
Linda- Ratel
Darius schreef:Liadan schreef:Darius schreef:Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of het borst of fles wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak mijn tong moet afbijten als ik hoor 'het past niet bij me' of 'ik had niet genoeg'.
eigenlijk vind ik het best wel zielig als je zoiets zegt..
Gast- Gast
Heeft je zusje zelf al wel kinderen? Voordat ik zwanger was van Ezra had ik ook 0 verstand van flesvoeding en borstvoeding. Ik deed dan ook nooit of ik er wel verstand van had, maar sommige mensen willen nou eenmaal altijd overal over meepraten.
Susan- Lady Post-a-lot
Rejoy. schreef:Darius schreef:Liadan schreef:Darius schreef:Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of het borst of fles wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak mijn tong moet afbijten als ik hoor 'het past niet bij me' of 'ik had niet genoeg'.
eigenlijk vind ik het best wel zielig als je zoiets zegt..
Ik vind het zielig, dom, niet snugger, noem maar op. Ik krijg er in ieder geval behoorlijke kriebels van....
Tijd voor een nieuw topic en een nieuwe stelling!
Darius- Ratel
Susan schreef:jij. Waarom dan? Want het is toch ook maar een kans dat het fout gaat zonder of goed met?TGR schreef:Linda schreef:heb jij foliumzuur geslikt tijdens je zwangerschap?TGR schreef:
Foliumzuur slikken om de kans te verkleinen is heel iets anders dan aan iemand die een kind met spina bifida heeft vragen of ze wel foliumzuur heeft geslikt en daarmee impliceren dat dat allesbepalend is.[/quote] dat je wel voor je zwangerschap foliumzuur slikt om het beste te doen en bepaalde risico's te verkleinen is raar als je vervolgens geen bv wil geven omdat het niet bij je past.
TGR- Kletskop
Susan schreef:Heeft je zusje zelf al wel kinderen? Voordat ik zwanger was van Ezra had ik ook 0 verstand van flesvoeding en borstvoeding. Ik deed dan ook nooit of ik er wel verstand van had, maar sommige mensen willen nou eenmaal altijd overal over meepraten.
Ze is volgende maand uitgerekend van de eerste. Ik weet ook dat de vk verplicht is om je te wijzen op de gezondheidsvoordelen van borstvoeding. Dus ik ben benieuwd wat de vk tegen haar heeft gezegd.
Darius- Ratel
Ik vind dat iedereen zijn mening lekker voor zich moet houden, of althans, niet de ander moet gaan overtuigen/sturen/beleren. Ook als een moeder voor zichzelf beslist dat ze geen borstvoeding wilt geven terwijl ze het wel zou kunnen, daar heeft een ander gewoon helemaal niets over te bepalen of te oordelen. PUNT!
Houd je mening gewoon lekker voor jezelf. Er zijn ook wel dingen die iemand anders aan jouw opvoeding slecht vindt. Ieder mag lekker voor zijn eigen kind bepalen wat zij het beste vindt.
Houd je mening gewoon lekker voor jezelf. Er zijn ook wel dingen die iemand anders aan jouw opvoeding slecht vindt. Ieder mag lekker voor zijn eigen kind bepalen wat zij het beste vindt.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Oei dan vind ik het ook wel iets triests hebben dat ze er zo stellig van overtuigd is dat het net zo goed is door de immunofortis... Ik hoop dat de verloskundige hierover nog iets tegen haar zal zeggen zodat ze wat beter voorgelicht wordt.Darius schreef:Susan schreef:Heeft je zusje zelf al wel kinderen? Voordat ik zwanger was van Ezra had ik ook 0 verstand van flesvoeding en borstvoeding. Ik deed dan ook nooit of ik er wel verstand van had, maar sommige mensen willen nou eenmaal altijd overal over meepraten.
Ze is volgende maand uitgerekend van de eerste. Ik weet ook dat de vk verplicht is om je te wijzen op de gezondheidsvoordelen van borstvoeding. Dus ik ben benieuwd wat de vk tegen haar heeft gezegd.
Liadan- Ratel
Ik vind het sowieso soms wel "schokkend" hoe weinig sommige mensen van babyvoeding (dus zowel flesvoeding als borstvoeding) afweten terwijl ze een kindje hebben of bijna gaan bevallen. Zo hebben we net een zwangerschapscursus gedaan en ik denk dat minimaal 75% van de groep echt geen idee had van wat het nou allemaal inhield en wat ze te wachten staat. Opmerkingen als "mijn ijzer is iets te laag dus ik ga geen borstvoeding geven want dat is slecht voor mijn kindje en in flesvoeding zit precies hetzelfde". En iedereen instemmend knikken .
Ik snap niet dat mensen zich daar niet wat meer in verdiepen. En wat je dan kiest en wel of niet probeert moet iedereen zelf weten (ook al zou het mijn keuze ook niet zijn om meteen flesvoeding te geven) maar dan kun je in ieder geval een weloverwogen keuze maken.
Ik snap niet dat mensen zich daar niet wat meer in verdiepen. En wat je dan kiest en wel of niet probeert moet iedereen zelf weten (ook al zou het mijn keuze ook niet zijn om meteen flesvoeding te geven) maar dan kun je in ieder geval een weloverwogen keuze maken.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Tania schreef:Ik vind het sowieso soms wel "schokkend" hoe weinig sommige mensen van babyvoeding (dus zowel flesvoeding als borstvoeding) afweten terwijl ze een kindje hebben of bijna gaan bevallen. Zo hebben we net een zwangerschapscursus gedaan en ik denk dat minimaal 75% van de groep echt geen idee had van wat het nou allemaal inhield en wat ze te wachten staat. Opmerkingen als "mijn ijzer is iets te laag dus ik ga geen borstvoeding geven want dat is slecht voor mijn kindje en in flesvoeding zit precies hetzelfde". En iedereen instemmend knikken .
Ja dat ben ik met je eens. Ik hoorde laatst een moeder zeggen dat ze niet wist dat kv van koemelk is gemaakt, ik vind dat best erg om te horen...
Linda- Ratel
Pagina 3 van 17 • 1, 2, 3, 4 ... 10 ... 17
Pagina 3 van 17
Permissies van dit forum: