Borstvoedingsmaffia
+33
Fearie
moepie
Paper Crown
Rush
*Lookie*
Dikkertjedap
Minx
Annie24
Mamsie
mickey
joyce0606
Coccinelle
Kat1980
Muurvlindertje
Supertalentje
Printje
blondje1313
Antibes
Darius
Susan
Lejow
Happydobby
TGR
PapillonRose
SarahKey
Teddyaapje
Tania
Pien
Linda
Ayla
L!ND@
Liadan
frolic
37 plaatsers
Pagina 1 van 17
Pagina 1 van 17 • 1, 2, 3 ... 9 ... 17
Borstvoedingsmaffia
Wat valt daar onder volgens jullie?
(even naar aanleiding van een discussie op een ander forum)
(even naar aanleiding van een discussie op een ander forum)
Gast- Gast
Re: Borstvoedingsmaffia
Voor mij persoonlijk .. de moeders die je voor lui , bijna onbekwaam aanzien als je flesvoeding geeft.
Die altijd blijven hameren op dat bv het aller aller beste is , dat zelfs al heb je bloedende kloven en schreeuw je het elke voeding uit van de pijn en komt ook je kind nog geen gram aan toch nog blijven zeggen .. gewoon blijven proberen gaat vanzelf beter
Die altijd blijven hameren op dat bv het aller aller beste is , dat zelfs al heb je bloedende kloven en schreeuw je het elke voeding uit van de pijn en komt ook je kind nog geen gram aan toch nog blijven zeggen .. gewoon blijven proberen gaat vanzelf beter
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Ik vind dat wel een moeilijke vraag. Ik vind borstvoedingsmaffia sowieso een vervelend woord. Maar ik denk dat je daarbij hoort als je ongevraagd je mening blijft geven en daarin doorslaat en mensen veroordeelt die geen borstvoeding geven.
Ik deel de mening van frolic niet, want ik zou juist willen dat iemand dat tegen mij zou zeggen als het bij mij zo zou gaan om me te stimuleren om door te zetten. Het zou bij mij dan wel te ver gaan als iemand me zou veroordelen als ik de keuze voor flesvoeding zou maken op zo'n moment.
Ik deel de mening van frolic niet, want ik zou juist willen dat iemand dat tegen mij zou zeggen als het bij mij zo zou gaan om me te stimuleren om door te zetten. Het zou bij mij dan wel te ver gaan als iemand me zou veroordelen als ik de keuze voor flesvoeding zou maken op zo'n moment.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Jehova's.....alleen dan voor bv Ik ben het verder eens met frolic
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10
Mensen die borstvoeding geven die mensen die de fles geven niet in hun waarde laten en ervan overtuigd zijn dat alleen zij het goede doen.
Gast- Gast
Jolicious schreef:Mensen die borstvoeding geven die mensen die de fles geven niet in hun waarde laten en ervan overtuigd zijn dat alleen zij het goede doen.
Eens.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
frolic schreef:Voor mij persoonlijk .. de moeders die je voor lui , bijna onbekwaam aanzien als je flesvoeding geeft.
Vreselijk, ik had zo'n kraamhulp, dat mijn man zelfs op de 2e dag zei, ze doet het niet meer. Er kwam niks uit, het lukte gewoon niet meer.
Heb toen kv gehaald en dat ging goed.
Totdat ik erachter kwam dat er in zorgmap stond dat ik niet goed mijn best deed om door te zetten met bv, toen werd ik boos en heb mijn hulp de waarheid gezegd. De rest de dagen was ze er nog gepikeerd over, maar ik had het gevoel dat ik mezelf onnodig aan het pijnigen was. Het lukte gewoon niet.
Wie weet bij een volgende, zo niet, jammer dan. Van kv worden ze ook wel groot.
Gast- Gast
AnnieJ: dat er op de tweede dag niks uitkomt is toch niet zo gek? Ik had op dag 3 pas een druppel, op dag 4 een bodempje met kolven terwijl ik 2 kinderen iedere 3 uur aan de borst had en daarna nog kolfde, het kan best veel tijd nodig hebben.
Uiteindelijk is het niet helaas ook niet gelukt, vind dat nogsteeds heel jammer.
Uiteindelijk is het niet helaas ook niet gelukt, vind dat nogsteeds heel jammer.
Gast- Gast
frolic schreef:Voor mij persoonlijk .. de moeders die je voor lui , bijna onbekwaam aanzien als je flesvoeding geeft.
Precies dit. Ik las laatst een blog van een moeder (volgens mij was er ook een topic over geopend) en ik vond haar zo veroordelend naar andere, flesgevende, moeders toe. Die schaar ik onder de borstvoedingsmaffia
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:AnnieJ: dat er op de tweede dag niks uitkomt is toch niet zo gek? Ik had op dag 3 pas een druppel, op dag 4 een bodempje met kolven terwijl ik 2 kinderen iedere 3 uur aan de borst had en daarna nog kolfde, het kan best veel tijd nodig hebben.
Door het gepush kwam het gewoon niet, ook niet na 3 a 4 dagen. En dat nam ze me ook heel erg kwalijk, was dat gedram er om heen zo zat grrrr
Gast- Gast
Ja, stress is niet echt bevordelijk. Wel erg dat een 'profesional' zo over je gevoel en idee heenwals.Anniej_S schreef:Stofzuiger schreef:AnnieJ: dat er op de tweede dag niks uitkomt is toch niet zo gek? Ik had op dag 3 pas een druppel, op dag 4 een bodempje met kolven terwijl ik 2 kinderen iedere 3 uur aan de borst had en daarna nog kolfde, het kan best veel tijd nodig hebben.
Door het gepush kwam het gewoon niet, ook niet na 3 a 4 dagen. En dat nam ze me ook heel erg kwalijk, was dat gedram er om heen zo zat grrrr
Gast- Gast
Die term is toch door een kv fabrikant bedacht?
Ik vind het in ieder geval een rot term. Er zijn in iedere tak bemoeials en betweters, maar die hoeven van mij geen naam of term te krijgen. Ik houd daar niet zo van.
Ik vind het in ieder geval een rot term. Er zijn in iedere tak bemoeials en betweters, maar die hoeven van mij geen naam of term te krijgen. Ik houd daar niet zo van.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Stofzuiger schreef:Ja, stress is niet echt bevordelijk. Wel erg dat een 'profesional' zo over je gevoel en idee heenwals.Anniej_S schreef:Stofzuiger schreef:AnnieJ: dat er op de tweede dag niks uitkomt is toch niet zo gek? Ik had op dag 3 pas een druppel, op dag 4 een bodempje met kolven terwijl ik 2 kinderen iedere 3 uur aan de borst had en daarna nog kolfde, het kan best veel tijd nodig hebben.
Ja haar kinderen had ze geen bv kunnen geven dus nu stimuleerde zij iedereen om wel te doen, so what? Als het niet lukt moet je al helemaal niet pushen. Nu zit het ook bij ons in de familie dat het niet lukt etc dus heb me er ook bij neergelegd. Ik zie het straks wel bij een 2e of ik het alsnog weer probeer of toch niet. Maar deze kraamhulp hoeft niet weer te komen.
Gast- Gast
Het niet willen inzien dat soms bv gewoon echt niet lukt!!! Koste wat het kost hun mening opdringen en door zeuren over alles wat je nog had kunnen doen/proberen....
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik vind het irritant als er bijvoorbeeld topics zijn waarin mensen vragen welke flesvoeding ze het beste kunnen kopen dat er dan mensen zijn die elke keer moeten komen zeuren dat borstvoeding het beste is. En verder inderdaad mensen die het allemaal beter weten en zeggen dat het een kwestie van doorzetten is, je was er niet bij dus je weet helemaal niet hoe het gegaan is en wat iemand allemaal geprobeerd heeft.
Maar ik moet zeggen dat ik het op dit forum helemaal niet zo erg vind met de fv/bv discussies. Het komt wel is ter sprake maar ik vind dat er nooit heel erg mensen veroordeeld worden. Op andere fora is dat wel is anders.
Maar ik moet zeggen dat ik het op dit forum helemaal niet zo erg vind met de fv/bv discussies. Het komt wel is ter sprake maar ik vind dat er nooit heel erg mensen veroordeeld worden. Op andere fora is dat wel is anders.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Pien schreef:Het niet willen inzien dat soms bv gewoon echt niet lukt!!! Koste wat het kost hun mening opdringen en door zeuren over alles wat je nog had kunnen doen/proberen....
Maar kom je die mensen dan echt zo vaak tegen? En is dat dan irl of op een forum? Ik kan me dat namelijk zo niet voorstellen dat iemand dat zo zou zeggen.
Ik durf aan mijn zwangere schoonzusje niet eens te vragen of ze bv of kv gaat geven, omdat ik bang ben om vervelend over te komen, terwijl het echt gewoon een interesse vraag zou zijn.
Anniej, dat van jou is ook echt heel vervelend. Lijkt me heel naar als iemand je niet serieus neemt. Helaas lees ik ook echt heel vaak verhalen waarbij het juist omgekeerd is. Een kraamhulp die zo makkelijk zegt, geef ze lekker de fles, dat is veel handiger, of iets in die strekking. Beide situaties lijken me vervelend...
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Tania schreef:Ik vind het irritant als er bijvoorbeeld topics zijn waarin mensen vragen welke flesvoeding ze het beste kunnen kopen dat er dan mensen zijn die elke keer moeten komen zeuren dat borstvoeding het beste is. En verder inderdaad mensen die het allemaal beter weten en zeggen dat het een kwestie van doorzetten is, je was er niet bij dus je weet helemaal niet hoe het gegaan is en wat iemand allemaal geprobeerd heeft.
Maar dit ís toch ook gewoon zo. En ik heb er zelf vaak zat doorheen gezeten wbt bv/ kolven, maar door net een duwtje in de goede richting en wat motiverende woorden kon ik de drijfveer weer vinden en ging ik er weer voor. Ik vind dit dus niet irritant en zie het niet als zeuren maar vind het juist goed en hulpvaardig (zolang er niet wordt doorgedramd).
@anniej-s: Dus op dag 2 ben je gestopt en op dag 3 en 4 kwam er nog niks? Of lees is het verkeerd? Vervelend dat je kraamhulp zo doordramde, als ze het anders had aangepakt was het misschien wel gelukt. Dat het 'in de familie zit' dat je geen bv zou kunnen geven vind ik echt de grootste onzin. Mijn (schoon)moeder en oma verkondigden dit ook maar bij mij liep het meteen als een tierelier. Zolang je er zelf vertrouwen in en wilskracht voor hebt lukt het bij 99%. (hihi, behoor ik nu bij de bvmaffia?)
On topic; ik ben het eens met Laiden
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik had bij de intake ook al aangegeven dat ik het heel graag wou, maar het ook voor kwam in de familie dat het niet lukte, en ik voelde me ook best lullig dat het niet lukte, maar daarentegen ook gefrustreerd in de kraamhulp dat ze me niet serieus nam toen ik echt zei dat het niet lukte.
Gast- Gast
Maar waarom heb je dan niet om een andere kraamhulp of een lk gevraagd?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Anniej_S schreef:Ik had bij de intake ook al aangegeven dat ik het heel graag wou, maar het ook voor kwam in de familie dat het niet lukte, en ik voelde me ook best lullig dat het niet lukte, maar daarentegen ook gefrustreerd in de kraamhulp dat ze me niet serieus nam toen ik echt zei dat het niet lukte.
Vreselijk zeg. Je wilt het dan zo graag en het lukt niet en dan nog zo'n sneer krijgen van een kraamverzorgster.
Hier is het helaas ook niet gelukt. Hij groeide te slecht Heb er zeker wel wat tranen om gelaten, vond het zo erg dat meneer wel lekker zijn flesje naar binnen slurpte en daar wel op groeide.
(Ben er nu blij om hoor daar niet van, maar darrie dat deed best pijn!)
Heb het 6 dagen geprobeerd en volgehouden.
Maar als mij kraamverzorgster had gezegd dat ik er te weinig aan had gedaan Maar ik had gelukkig een hele lieve. Vond het heel logisch dat ik na 6 dagen stopte.
Ben ook nog geen mensen tegen gekomen die zeiden: kon je niet volhouden?
tja een kind wat niet groeit en niet lekker in zijn velletje zit is voor mij echt een goede reden om te stoppen. Als je kind het maar goed doet.
Omdat ik de puf er ook niet meer in had. Bleek ook later dat mijn tepels een deel waren ingetrokken ofzo? Dus dat was ook 1 vd reden dat dat het niet lukte.
Gast- Gast
Ik vind het best een vervelend woord, maar als ik er invulling aan zou moeten geven dan denk ik dat ik er moeders onder versta die kost wat kost borstvoeding blijven verdedigen, en daarbij geen rekening houden met gevoelens van anderen en eventuele persoonlijke omstandigheden. Dat borstvoeding in principe de voorkeur verdient boven kunstvoeding, ben ik het helemaal mee eens. Maar er zijn ook omstandigheden waarin het niet kan, mag of lukt. En ik vind het niet aan iemand anders om daar over te oordelen. Ieder zo zijn eigen keuze. Gelukkig ben ik zulke mensen in het dagelijks leven nog niet tegen gekomen, dus ik denk dat het wel mee valt en het niet om een enorme menigte gaat
Ik heb volgens mij ook de blog gelezen die hier genoemd werd, en dat vond ik wel een gevalletje borstvoedingsmafia. Dat kwam op mij een beetje over van 'kijk eens hoe goed ik het wel niet doe en wat ik voor mijn kinderen over heb' en ik vond het overkomen alsof je een minderwaardige moeder zou zijn als je de fles zou geven. Erg vervelend. Het omgekeerde komt trouwens ook weleens voor, vind ik net zo vervelend. Zo ken ik iemand, die het vies vindt als mensen borstvoeding geven.. En steekt dat ook niet onder stoelen of banken. Het zou je maar gezegd worden als borstvoeding gevende mama, dat het vies zou zijn wat je doet?!
Ik heb volgens mij ook de blog gelezen die hier genoemd werd, en dat vond ik wel een gevalletje borstvoedingsmafia. Dat kwam op mij een beetje over van 'kijk eens hoe goed ik het wel niet doe en wat ik voor mijn kinderen over heb' en ik vond het overkomen alsof je een minderwaardige moeder zou zijn als je de fles zou geven. Erg vervelend. Het omgekeerde komt trouwens ook weleens voor, vind ik net zo vervelend. Zo ken ik iemand, die het vies vindt als mensen borstvoeding geven.. En steekt dat ook niet onder stoelen of banken. Het zou je maar gezegd worden als borstvoeding gevende mama, dat het vies zou zijn wat je doet?!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Bv = beter dan fv. Maar als bv niet lukt, dan is fv prima. Van tevoren al geen bv geven "omdat het niet bij je past" vind ik echt een slechte reden, maar als je dat kan verantwoorden voor jezelf, tja.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Teddyaapje schreef:Tania schreef:Ik vind het irritant als er bijvoorbeeld topics zijn waarin mensen vragen welke flesvoeding ze het beste kunnen kopen dat er dan mensen zijn die elke keer moeten komen zeuren dat borstvoeding het beste is. En verder inderdaad mensen die het allemaal beter weten en zeggen dat het een kwestie van doorzetten is, je was er niet bij dus je weet helemaal niet hoe het gegaan is en wat iemand allemaal geprobeerd heeft.
Maar dit ís toch ook gewoon zo. En ik heb er zelf vaak zat doorheen gezeten wbt bv/ kolven, maar door net een duwtje in de goede richting en wat motiverende woorden kon ik de drijfveer weer vinden en ging ik er weer voor. Ik vind dit dus niet irritant en zie het niet als zeuren maar vind het juist goed en hulpvaardig (zolang er niet wordt doorgedramd).
Ja dus? Iemand vraagt toch niet welk merk goed is omdat ze zo graag borstvoeding wil geven of omdat ze borstvoeding geeft? Als iemand vraat welk merk ze het beste kan kopen ga ik ervan uit dat het besluit is genomen om kunstvoeding te geven. Waarom is het dan nodig om te gaan melden dat borstvoeding beter is? Jij weet toch niet watvoor verhaal erachter zit? Misschien handig om daar is over na te denken dan overal in dat soort topics maar klakkeloos te roepen dat borstvoeding beter is.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
TGR schreef:Bv = beter dan fv. Maar als bv niet lukt, dan is fv prima. Van tevoren al geen bv geven "omdat het niet bij je past" vind ik echt een slechte reden, maar als je dat kan verantwoorden voor jezelf, tja.
'niet lukken' is zo'n relatief begrip.
Gast- Gast
Pagina 1 van 17 • 1, 2, 3 ... 9 ... 17
Pagina 1 van 17
Permissies van dit forum: