Borstvoedingsmaffia
+33
Fearie
moepie
Paper Crown
Rush
*Lookie*
Dikkertjedap
Minx
Annie24
Mamsie
mickey
joyce0606
Coccinelle
Kat1980
Muurvlindertje
Supertalentje
Printje
blondje1313
Antibes
Darius
Susan
Lejow
Happydobby
TGR
PapillonRose
SarahKey
Teddyaapje
Tania
Pien
Linda
Ayla
L!ND@
Liadan
frolic
37 plaatsers
Pagina 2 van 17
Pagina 2 van 17 • 1, 2, 3 ... 9 ... 17
Re: Borstvoedingsmaffia
Teddyaapje schreef:Tania schreef:Ik vind het irritant als er bijvoorbeeld topics zijn waarin mensen vragen welke flesvoeding ze het beste kunnen kopen dat er dan mensen zijn die elke keer moeten komen zeuren dat borstvoeding het beste is. En verder inderdaad mensen die het allemaal beter weten en zeggen dat het een kwestie van doorzetten is, je was er niet bij dus je weet helemaal niet hoe het gegaan is en wat iemand allemaal geprobeerd heeft.
Maar ik moet zeggen dat ik het op dit forum helemaal niet zo erg vind met de fv/bv discussies. Het komt wel is ter sprake maar ik vind dat er nooit heel erg mensen veroordeeld worden. Op andere fora is dat wel is anders.
Maar dit ís toch ook gewoon zo. En ik heb er zelf vaak zat doorheen gezeten wbt bv/ kolven, maar door net een duwtje in de goede richting en wat motiverende woorden kon ik de drijfveer weer vinden en ging ik er weer voor. Ik vind dit dus niet irritant en zie het niet als zeuren maar vind het juist goed en hulpvaardig (zolang er niet wordt doorgedramd).
@anniej-s: Dus op dag 2 ben je gestopt en op dag 3 en 4 kwam er nog niks? Of lees is het verkeerd? Vervelend dat je kraamhulp zo doordramde, als ze het anders had aangepakt was het misschien wel gelukt. Dat het 'in de familie zit' dat je geen bv zou kunnen geven vind ik echt de grootste onzin. Mijn (schoon)moeder en oma verkondigden dit ook maar bij mij liep het meteen als een tierelier. Zolang je er zelf vertrouwen in en wilskracht voor hebt lukt het bij 99%. (hihi, behoor ik nu bij de bvmaffia?)
On topic; ik ben het eens met Laiden
Dat vind ik inderdaad een twijfelachtige uitspraak. Je zegt dat het bij jou heel makkelijk is gegaan, je weet dus niet hoe het is als je 1.5 uur voordat je weer 'moet' voeden huilend op de bank zit omdat je er tegenop ziet doordat je tepels nog in de fik staan van de vorige voeding.
Laatst aangepast door Rejoy. op zo 12 feb 2012 - 7:53; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Rejoy. schreef:TGR schreef:Bv = beter dan fv. Maar als bv niet lukt, dan is fv prima. Van tevoren al geen bv geven "omdat het niet bij je past" vind ik echt een slechte reden, maar als je dat kan verantwoorden voor jezelf, tja.
'niet lukken' is zo'n relatief begrip.
Als je bijv. een borstverkleining hebt gehad waardoor het niet gaat, te weinig productie waardoor je kindje kan uitdrogen. Ik kan zat goede redenen bedenken. Maar ik heb nu twee keer gelezen dat iemand het niet eens probeerde omdat het haar niks leek.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
TGR schreef:Rejoy. schreef:TGR schreef:Bv = beter dan fv. Maar als bv niet lukt, dan is fv prima. Van tevoren al geen bv geven "omdat het niet bij je past" vind ik echt een slechte reden, maar als je dat kan verantwoorden voor jezelf, tja.
Als je bijv. een borstverkleining hebt gehad waardoor het niet gaat, te weinig productie waardoor je kindje kan uitdrogen. Ik kan zat goede redenen bedenken. Maar ik heb nu twee keer gelezen dat iemand het niet eens probeerde omdat het haar niks leek.
en wat als het niet lukte omdat er op dag één geen melk uit kwam?
Gast- Gast
TGR schreef:Rejoy. schreef:TGR schreef:Bv = beter dan fv. Maar als bv niet lukt, dan is fv prima. Van tevoren al geen bv geven "omdat het niet bij je past" vind ik echt een slechte reden, maar als je dat kan verantwoorden voor jezelf, tja.
Ik lees dat ook vaker en ik heb dan net zo goed mijn bedenkingen erbij, maar wie ben ik om dat dan ook echt te uiten naar die persoon. Iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt.
Gast- Gast
dat zegt niks lijkt me. Het moet soms op gang komen en waarom meteen 100% bv afzweren?Rejoy. schreef:TGR schreef:Rejoy. schreef:TGR schreef:Bv = beter dan fv. Maar als bv niet lukt, dan is fv prima. Van tevoren al geen bv geven "omdat het niet bij je past" vind ik echt een slechte reden, maar als je dat kan verantwoorden voor jezelf, tja.
TGR- Kletskop
Rejoy. schreef:Teddyaapje schreef:Tania schreef:Ik vind het irritant als er bijvoorbeeld topics zijn waarin mensen vragen welke flesvoeding ze het beste kunnen kopen dat er dan mensen zijn die elke keer moeten komen zeuren dat borstvoeding het beste is. En verder inderdaad mensen die het allemaal beter weten en zeggen dat het een kwestie van doorzetten is, je was er niet bij dus je weet helemaal niet hoe het gegaan is en wat iemand allemaal geprobeerd heeft.
Maar ik moet zeggen dat ik het op dit forum helemaal niet zo erg vind met de fv/bv discussies. Het komt wel is ter sprake maar ik vind dat er nooit heel erg mensen veroordeeld worden. Op andere fora is dat wel is anders.
Maar dit ís toch ook gewoon zo. En ik heb er zelf vaak zat doorheen gezeten wbt bv/ kolven, maar door net een duwtje in de goede richting en wat motiverende woorden kon ik de drijfveer weer vinden en ging ik er weer voor. Ik vind dit dus niet irritant en zie het niet als zeuren maar vind het juist goed en hulpvaardig (zolang er niet wordt doorgedramd).
@anniej-s: Dus op dag 2 ben je gestopt en op dag 3 en 4 kwam er nog niks? Of lees is het verkeerd? Vervelend dat je kraamhulp zo doordramde, als ze het anders had aangepakt was het misschien wel gelukt. Dat het 'in de familie zit' dat je geen bv zou kunnen geven vind ik echt de grootste onzin. Mijn (schoon)moeder en oma verkondigden dit ook maar bij mij liep het meteen als een tierelier. Zolang je er zelf vertrouwen in en wilskracht voor hebt lukt het bij 99%. (hihi, behoor ik nu bij de bvmaffia?)
On topic; ik ben het eens met Laiden
Dat vind ik inderdaad een twijfelachtige uitspraak. Je zegt dat het bij jou heel makkelijk is gegaan, je weet dus niet hoe het is als je 1.5 uur voordat je weer 'moet' voeden huilend op de bank zit omdat je er tegenop ziet.
Eens met Rejoy. Ik weet nog dat Xander me amper zag huilen, maar op het moment dat ook hij voor mij in de bres schoot en tegen de kraamhulp zei dit kan niet meer, ik wil niet zien dat mijn vrouw zichzelf uit pijnigd dan weet je waar je het voor doet.
Gast- Gast
ik zeg er ook niets van als ik het lees. Het gaat me niks. Maar ik vind het een slechte reden. De slechtste.Zelda schreef:TGR schreef:Rejoy. schreef:TGR schreef:Bv = beter dan fv. Maar als bv niet lukt, dan is fv prima. Van tevoren al geen bv geven "omdat het niet bij je past" vind ik echt een slechte reden, maar als je dat kan verantwoorden voor jezelf, tja.
Ik lees dat ook vaker en ik heb dan net zo goed mijn bedenkingen erbij, maar wie ben ik om dat dan ook echt te uiten naar die persoon. Iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt.
TGR- Kletskop
Bij de website bo.rstvoe.ding.com. Hele goede website om informatie te vinden erover maar het gaat wel erg ver, vooral die collumns. KV word afgekraakt, terwijl bijna iedereen krijgt kv.
Het verhaal van een vrouw die een keizersnee kreeg die vond ik erg, die had voor de bevalling al gekolft zodat haar kindje direct bv kon krijgen nav diabetes. Zodat ze direct een hypo konden voorkomen. Bij mij is hetzelfde gebeurd en mijn zoon kreeg direct kv terwijl ik nog in de ok lag.
Jammer maar een hypo is gevaarlijk.
Ik vind dat een vrouw zelf moet beslissen wat ze geeft.
Het verhaal van een vrouw die een keizersnee kreeg die vond ik erg, die had voor de bevalling al gekolft zodat haar kindje direct bv kon krijgen nav diabetes. Zodat ze direct een hypo konden voorkomen. Bij mij is hetzelfde gebeurd en mijn zoon kreeg direct kv terwijl ik nog in de ok lag.
Jammer maar een hypo is gevaarlijk.
Ik vind dat een vrouw zelf moet beslissen wat ze geeft.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind dat de grens tussen goedbedoelde adviezen en tips geven en doordrammen flinterdun is trouwens. Ik kan niet goed omschrijven vanaf wanneer ik iemand bij 'de borstvoedingsmaffia' vind horen.
Een voorbeeld van een uitspraak op het forum waar het om gaat was bijvoorbeeld de vraag aan een wildvreemde oude dame met osteoporose en niet durfde te schaatsen of ze borstvoeding heeft gegeven. Of dat iemand liever borstvoeding geeft, omdat ze van chemo's later niet blij wordt.
Een voorbeeld van een uitspraak op het forum waar het om gaat was bijvoorbeeld de vraag aan een wildvreemde oude dame met osteoporose en niet durfde te schaatsen of ze borstvoeding heeft gegeven. Of dat iemand liever borstvoeding geeft, omdat ze van chemo's later niet blij wordt.
Gast- Gast
TGR schreef:dat zegt niks lijkt me. Het moet soms op gang komen en waarom meteen 100% bv afzweren?Rejoy. schreef:TGR schreef:Rejoy. schreef:TGR schreef:Bv = beter dan fv. Maar als bv niet lukt, dan is fv prima. Van tevoren al geen bv geven "omdat het niet bij je past" vind ik echt een slechte reden, maar als je dat kan verantwoorden voor jezelf, tja.
ja, dat bedoel ik dus, op dag één is het zeldzaam als de borstvoeding al op gang komt
Gast- Gast
Ik ben er voorals nog trots op dat ik mijn dochter KV heb gegeven, ze is er groot en sterk door geworden. Ze zeggen toch ook dat BV de beste voeding is zodat kinder maar weinig ziek zijn etc? Nou ik ken ZAT kinderen die vaak ziek zijn vergeleken met onze dochter. Die is tot nu toe nog maar 1x goed ziek geweest, en dat terwijl ze dus geen BV heeft gehad.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Ik vind dat de grens tussen goedbedoelde adviezen en tips geven en doordrammen flinterdun is trouwens. Ik kan niet goed omschrijven vanaf wanneer ik iemand bij 'de borstvoedingsmaffia' vind horen.
Wat een bizarre uitspraak zeg. Bedoelen ze dan op borstkanker?
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Ik ben er voorals nog trots op dat ik mijn dochter KV heb gegeven, ze is er groot en sterk door geworden. Ze zeggen toch ook dat BV de beste voeding is zodat kinder maar weinig ziek zijn etc? Nou ik ken ZAT kinderen die vaak ziek zijn vergeleken met onze dochter. Die is tot nu toe nog maar 1x goed ziek geweest, en dat terwijl ze dus geen BV heeft gehad.
Om even te zeiken, dat zegt natuurlijk niks. Er zijn zat mensen die roken en toch 95 worden terwijl roken echt heel slecht is
Gast- Gast
En dan nog, als het jou niets lijk is het toch je goed recht om het niet te doen?
Het is toch nog altijd je eigen lichaam..
Ik wilde ook geen borstvoeding geven, omdat het me inderdaad 'niets leek'.
Nu B zoveel te vroeg geboren is en ik in mijn buik niets meer voor haar kan doen, vond ik dit wel het minste wat ik nog kon doen. En heb ik er dus voor gekozen om het wel te gaan proberen.
Het is toch nog altijd je eigen lichaam..
Ik wilde ook geen borstvoeding geven, omdat het me inderdaad 'niets leek'.
Nu B zoveel te vroeg geboren is en ik in mijn buik niets meer voor haar kan doen, vond ik dit wel het minste wat ik nog kon doen. En heb ik er dus voor gekozen om het wel te gaan proberen.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Wat een belachelijke en pijnlijke uitspraak om te lezen, erg kwetsend voor de mensen die wel borstkanker hebben (gehad) en vroeger wel borstvoeding hebben gegeven. Borstvoeding is echt geen garantie dat je later geen borstkanker krijgt.Rejoy. schreef:ja, daarmee doelen ze inderdaad op borstkanker.
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Ik ben er voorals nog trots op dat ik mijn dochter KV heb gegeven, ze is er groot en sterk door geworden. Ze zeggen toch ook dat BV de beste voeding is zodat kinder maar weinig ziek zijn etc? Nou ik ken ZAT kinderen die vaak ziek zijn vergeleken met onze dochter. Die is tot nu toe nog maar 1x goed ziek geweest, en dat terwijl ze dus geen BV heeft gehad.
dat is de grootste kul. Het is een feit dat borstvoeding beter is dan kunstvoeding. Kunstvoeding ís geen gelijkwaardig alternatief. Dat is wetenschappelijk onderzocht.
Dat is net zoiets als roepen dat je opa 99 is geworden en vanaf zijn 14e heeft gerookt en dat roken daardoor niet slecht is.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Een voorbeeld van een uitspraak op het forum waar het om gaat was bijvoorbeeld de vraag aan een wildvreemde oude dame met osteoporose en niet durfde te schaatsen of ze borstvoeding heeft gegeven. Of dat iemand liever borstvoeding geeft, omdat ze van chemo's later niet blij wordt.
Ik geloof niet dat ik dit begrijp...
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Zelda schreef:Wat een belachelijke en pijnlijke uitspraak om te lezen, erg kwetsend voor de mensen die wel borstkanker hebben (gehad) en vroeger wel borstvoeding hebben gegeven. Borstvoeding is echt geen garantie dat je later geen borstkanker krijgt.Rejoy. schreef:ja, daarmee doelen ze inderdaad op borstkanker.
nee, en dan nog: mensen die kv geven worden wel blij van chemo's?
Gast- Gast
Linda schreef:Rejoy. schreef:Een voorbeeld van een uitspraak op het forum waar het om gaat was bijvoorbeeld de vraag aan een wildvreemde oude dame met osteoporose en niet durfde te schaatsen of ze borstvoeding heeft gegeven. Of dat iemand liever borstvoeding geeft, omdat ze van chemo's later niet blij wordt.
wat begrijp je er niet aan?
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Linda schreef:Rejoy. schreef:Een voorbeeld van een uitspraak op het forum waar het om gaat was bijvoorbeeld de vraag aan een wildvreemde oude dame met osteoporose en niet durfde te schaatsen of ze borstvoeding heeft gegeven. Of dat iemand liever borstvoeding geeft, omdat ze van chemo's later niet blij wordt.
Wat heeft osteoporose met borstvoeding te maken? Ik zie de link niet.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Rejoy. schreef:Zelda schreef:Wat een belachelijke en pijnlijke uitspraak om te lezen, erg kwetsend voor de mensen die wel borstkanker hebben (gehad) en vroeger wel borstvoeding hebben gegeven. Borstvoeding is echt geen garantie dat je later geen borstkanker krijgt.Rejoy. schreef:ja, daarmee doelen ze inderdaad op borstkanker.
Lijkt me ook geen goed idee dat die kinderen de chemo binnen krijgen of wel soms:roll:
Gast- Gast
Linda schreef:Rejoy. schreef:Linda schreef:Rejoy. schreef:Een voorbeeld van een uitspraak op het forum waar het om gaat was bijvoorbeeld de vraag aan een wildvreemde oude dame met osteoporose en niet durfde te schaatsen of ze borstvoeding heeft gegeven. Of dat iemand liever borstvoeding geeft, omdat ze van chemo's later niet blij wordt.
Wat heeft osteoporose met borstvoeding te maken? Ik zie de link niet.
borstvoeding verkleint de kans op het krijgen van osteoporose
Gast- Gast
Als je voor jezelf hebt besloten dat je geen bv wilde/kon geven, ga jezelf aub niet verdedigen. Dit is een discussie waar je niet kunt winnen aangezien bv feitelijk gewoon beter is. Als je dat geven niet kon (opbrengen), dan alsnog ben je geen slechte moeder, je moet alleen wel goed nagedacht hebben waarom je bent gestopt of het nooit hebt geprobeerd, want uiteindelijk hoef je jezelf alleen maar te overtuigen van je keuzes, niet ons.
TGR- Kletskop
Anniej_S schreef:Rejoy. schreef:Zelda schreef:Wat een belachelijke en pijnlijke uitspraak om te lezen, erg kwetsend voor de mensen die wel borstkanker hebben (gehad) en vroeger wel borstvoeding hebben gegeven. Borstvoeding is echt geen garantie dat je later geen borstkanker krijgt.Rejoy. schreef:ja, daarmee doelen ze inderdaad op borstkanker.
Lijkt me ook geen goed idee dat die kinderen de chemo binnen krijgen of wel soms:roll:
het gaat ook niet om chemo's tijdens borstvoedingsperiode. Het gaat erom dat bv geven de kans op borstkanker krijgen verminderd.
Gast- Gast
Pagina 2 van 17 • 1, 2, 3 ... 9 ... 17
Pagina 2 van 17
Permissies van dit forum: