Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoedingsmaffia

+33
Fearie
moepie
Paper Crown
Rush
*Lookie*
Dikkertjedap
Minx
Annie24
Mamsie
mickey
joyce0606
Coccinelle
Kat1980
Muurvlindertje
Supertalentje
Printje
blondje1313
Antibes
Darius
Susan
Lejow
Happydobby
TGR
PapillonRose
SarahKey
Teddyaapje
Tania
Pien
Linda
Ayla
L!ND@
Liadan
frolic
37 plaatsers

Pagina 10 van 17 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 13 ... 17  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoedingsmaffia - Pagina 10 Empty Re: Borstvoedingsmaffia

Bericht  Annie24 ma 13 feb 2012 - 5:05

Parel schreef:Ik heb vanaf dag 1 kv gegeven, en mijn tepels wijzen nu ook naar beneden ..

Hier ook laughcry Die dubbele push up bh's van de Hunkemoller doen wonderen Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 5:16

Carrie schreef:
Elodie schreef:
Carrie schreef:
Elodie schreef:
Carrie schreef:Ik ga het niet eens proberen. (borstvoeding geven) zodra ik bevallen ben, mocht ik ooit zwanger worden neem ik 2 pilletjes in zodat de borstvoeding stopt.
Waarom als ik vragen mag?

Ja hoor, tuurlijk mag je dat vragen. Ik weet dat het heel natuurlijk is, en zo bedoeld ook. Maar ik zie het niet zitten, tepelkloven, ook na de zwangerschap lekkende tieten, je bent gebonden aan het kolven/borstvoeding geven op vaste tijden, enz. Met de fles zie je beter hoeveel een kindje binnenkrijgt. Misschien verandert het wel zodra zo'n kindje op mijn buik gelegd wordt, dan kan ik me altijd nog bedenken. Maar voor nu lijkt het me gewoon helemaal niks, borstvoeding.

Ik vind het moeilijk te begrijpen dat je er van te voren al zo negatief tegenover kan staan. Toen ik op mijn werk vertelde dat ik borstvoeding gegeven heb riepen mijn collega's meteen dat ze dat gedoe aan hun borsten nooit zouden willen.. Maar het is vaak verre van gedoe. Ja je kan tepelkloven krijgen en o.a. dat kan zeer doen maar het heeft ook zoveel positieve kanten. Ik vond het echt ideaal dat je het altijd bij je hebt Wink, dat je voedt op verzoek en dat je geen gedoe hebt met afmeten en dergelijke. Dus ondanks dat ik ook door wat pijn heen moest vond ik het echt super handig. Naast dat het natuurlijk heel gezond is. Het enige wat ik lastig vond was dat alcohol wat lastiger is smile

het is niet mijn bedoeling een preek te geven. Ik vind het gewoon oprecht moeilijk te begrijpen dat je zo'n uitgesproken mening kan hebben zonder het ervaart te hebben. Maar idd, misschien doe je het tzt ook gewoon Wink

Tja, ik weet niet goed wat ik hierop moet zeggen smile Ja inderdaad ook de alcohol, dat zou ik ook wel een 'probleem' vinden. Het lijkt me gewoon niks, daar blijf ik bij.
Af en toe een glaasje kan wel he!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 5:25

Elodie schreef:
Carrie schreef:
Elodie schreef:
Carrie schreef:
Elodie schreef:
Carrie schreef:Ik ga het niet eens proberen. (borstvoeding geven) zodra ik bevallen ben, mocht ik ooit zwanger worden neem ik 2 pilletjes in zodat de borstvoeding stopt.
Waarom als ik vragen mag?

Ja hoor, tuurlijk mag je dat vragen. Ik weet dat het heel natuurlijk is, en zo bedoeld ook. Maar ik zie het niet zitten, tepelkloven, ook na de zwangerschap lekkende tieten, je bent gebonden aan het kolven/borstvoeding geven op vaste tijden, enz. Met de fles zie je beter hoeveel een kindje binnenkrijgt. Misschien verandert het wel zodra zo'n kindje op mijn buik gelegd wordt, dan kan ik me altijd nog bedenken. Maar voor nu lijkt het me gewoon helemaal niks, borstvoeding.

Ik vind het moeilijk te begrijpen dat je er van te voren al zo negatief tegenover kan staan. Toen ik op mijn werk vertelde dat ik borstvoeding gegeven heb riepen mijn collega's meteen dat ze dat gedoe aan hun borsten nooit zouden willen.. Maar het is vaak verre van gedoe. Ja je kan tepelkloven krijgen en o.a. dat kan zeer doen maar het heeft ook zoveel positieve kanten. Ik vond het echt ideaal dat je het altijd bij je hebt Wink, dat je voedt op verzoek en dat je geen gedoe hebt met afmeten en dergelijke. Dus ondanks dat ik ook door wat pijn heen moest vond ik het echt super handig. Naast dat het natuurlijk heel gezond is. Het enige wat ik lastig vond was dat alcohol wat lastiger is smile

het is niet mijn bedoeling een preek te geven. Ik vind het gewoon oprecht moeilijk te begrijpen dat je zo'n uitgesproken mening kan hebben zonder het ervaart te hebben. Maar idd, misschien doe je het tzt ook gewoon Wink

Tja, ik weet niet goed wat ik hierop moet zeggen smile Ja inderdaad ook de alcohol, dat zou ik ook wel een 'probleem' vinden. Het lijkt me gewoon niks, daar blijf ik bij.
Af en toe een glaasje kan wel he!

Ik doe niet aan af en toe een glaasje. (Ok flauw, haha)

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 5:31

Het was niet bedoeld als aanval hoor, Carrie smile. Het was serieus daarom dat het me opviel. Ook al maak je het aan met water, het is wel koemelk. Er is vast ook ergens een biologische variant hoor, daar niet van. Ik weet gewoon dat jij vaak biologisch eet etc. en dit paste gewoon niet in dat plaatje voor mij, maar je hoeft ook niet per se in één hok hoor!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 5:33

June schreef:Het was niet bedoeld als aanval hoor, Carrie smile. Het was serieus daarom dat het me opviel. Ook al maak je het aan met water, het is wel koemelk. Er is vast ook ergens een biologische variant hoor, daar niet van. Ik weet gewoon dat jij vaak biologisch eet etc. en dit paste gewoon niet in dat plaatje voor mij, maar je hoeft ook niet per se in één hok hoor!

Ze hebben ook sojavoeding voor babies :-)

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 5:38

Ik bedenk net inderdaad dat je natuurlijk ook best veel baby's hebt met koemelkallergie. Dan gaat het wat koeien betreft niet meer op, maar dan viel het me nog steeds op qua zo natuurlijk mogelijk eten. Maar hoe dan ook, moet iedereen het zelf weten. Een kind wordt denk ik ook niet gelukkig van een doodongelukkige moeder die tegen heug en meug een jaar lang borstvoeding geeft.

Het viel me gewoon op, punt. Ik zal nu stoppen met praten over dingen waar ik verder niet zoveel over weet.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 5:40

Waar ik eerlijk gezegd wel een beetje tegenop kijk is dat je voor zo'n lange periode zo afhankelijk bent zeg maar. Je moet elke dag om de zoveel uur voeden of kolven, dat kan je niet even aan je man overlaten een keer. Dus avondjes of dagjes weg zit er niet zo snel in en dat is wel echt iets wat ik nodig heb, eraf en toe even tussen uit. Hoe ervaren de borstvoedingsmama's dat?

Gast
Gast

Bericht  Liadan ma 13 feb 2012 - 6:32

jolicious, de voedingen is inderdaad wel iets waar je rekening mee moet houden als je weg wil. Ik kon na 3 maanden ongeveer wel weer een avond weg van 19-24 uur zonder te hoeven kolven tussendoor. Over 2 weken ga ik op zaterdag de hele dag weg van 8.30-18.00 en dan moet ik wel een keer kolven halverwege de dag.
Ik kan zelf makkelijk een dag weg of een avond weg, maar als ik een hele dag weg ga moet ik dus wel 1 of 2 keer kolven.
In november zijn wij een dag naar de efteling geweest zonder onze zoon en toen heb ik daar een keer gekolfd.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Liadan ma 13 feb 2012 - 6:34

Linda, ik heb mijn dochter gevoed tot ik ruim 20 weken zwanger was, het werd toen bij mij gevoelig en ik vond het ook wel fijn dat mijn dochter toen de bv zelf heeft afgebouwd. Ze kreeg de eerste maanden van mijn zwangerschap nog wel een normale hoeveelheid bv binnen, na 4 maanden ongeveer liep het wel hard terug.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje ma 13 feb 2012 - 6:48

Jolicious schreef:
Teddyaapje schreef:
Jolicious schreef:Maar vind je dat niet een beetje makkelijk zeggen dan als de borstvoeding voor jou zo makkelijk op gang kwam? Dan kan je toch al gauw zeggen dat je er alles voor gedaan hebt?

Er moet inderdaad betere voorlichting komen. Ik ben naar 2 info avonden geweest bij mijn vorige zwangerschap, maar de problemen die ik hier vaak lees werden daar niet eens besproken. Sterker nog: pas de laatste 3 jaar ben ik erachter gekomen dat het heel normaal is dat je borstvoeding pas op dag 3 op gang komt. Nooit geweten en ik dacht dus ook dat ik niks had. Ik heb in het ziekenhuis gelegen, heb kraamhulp gehad en info avonden gehad en nérgens is dat gezegd of ter sprake gekomen. Nu ik er meer over weet ga ik er ook met meer vertrouwen weer in.

Ik quote nogmaals deze reactie van je omdat ik hieruit wel degelijk opmaak dat jij denkt dat t bij mij makkelijk was, vooral over de tweede zin val ik nogal. Ik weet niet of je mn hele verhaal gelezen hebt, maar ik weet zeker dat mensen met minder doorzettingsvermogen en/of wilkracht al 1000x gestopt waren. En dat is niet erg, dat moet ieder voor zich weten, maar doe alsjeblieft niet alsof ik al GAUW zeg dat ik er alles voor gedaan heb.

En mocht je het anders bedoelt hebben als hoe ik het opvat dan mag je deze post als niet gelezen beschouwen Very Happy

Lieve Teddyaapje, je zegt zélf in dit topic dat de borstvoeding snel op gang kwam. Ik reageer alleen op wat jij zegt. Verder zeg ik toch echt vrij weinig hoor Wink

Lieve Jolicious, het is me duidelijk dat je zelf (nog) geen ervaring hebt met borstvoeding geven. Ik zeg idd dat de productie in het begin goed op gang kwam, maar er is echt wel meer voor nodig om de bv te laten slagen en er is op meerdere momenten wilskracht en doorzettingsvermogen nodig. Vind t ook vrij vreemd dat je dat nog niet doorhebt na mijn reactie met de bvproblemen die wij allemaal gehad hebben. Misschien dat je daar zelf nog achter komt. Het kan op sommige momenten best wel zwaar zijn, niet alleen in het begin. Ik spreek je hier over een jaar nog wel eens over.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:02

Annie24 schreef:
Parel schreef:Ik heb vanaf dag 1 kv gegeven, en mijn tepels wijzen nu ook naar beneden ..

Hier ook Borstvoedingsmaffia - Pagina 10 394967 Die dubbele push up bh's van de Hunkemoller doen wonderen Laughing

+1

Gast
Gast

Bericht  Darius ma 13 feb 2012 - 7:08

Jolicious schreef:Waar ik eerlijk gezegd wel een beetje tegenop kijk is dat je voor zo'n lange periode zo afhankelijk bent zeg maar. Je moet elke dag om de zoveel uur voeden of kolven, dat kan je niet even aan je man overlaten een keer. Dus avondjes of dagjes weg zit er niet zo snel in en dat is wel echt iets wat ik nodig heb, eraf en toe even tussen uit. Hoe ervaren de borstvoedingsmama's dat?

Bij mij duurde het wel een hele tijd voordat ik met een gerust hart een avondje weg ging. Pepijn vond het namelijk heerlijk om te clusteren bij mij 's avonds. Ben wel 1 of 2 keer een paar uurtjes weggeweest, en dan moest Pepijn zich maar redden met een speentje. Overdag ging het wel prima.

Ik vond dat het juist makkelijker was om Pepijn mee te nemen dan Laurens. Je bent nu gewend dat Laurens overal naar toe loopt en dat je veel rekening met hem moet houden. Als je dan weer een baby hebt die je in de wandelwagen legt, dan voelt dat ook al als vrijheid hoor!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:14

Teddyaapje, zullen we hier gewoon over ophouden? Ik geloof ook niet dat jij weet of ik borstvoeding geprobeerd heb of niet, dus laat die vreemde opmerkingen lekker achterwege. Nogmaals: ik reageerde puur op wat JIJ zélf neer hebt gezetin dit topic, daar waar anderen ook op gereageerd hebben. Dat het blijkbaar anders was dan dat je neer hebt gezet, is toch echt niet mijn probleem maar die van jou.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:20

Darius schreef:
Jolicious schreef:Waar ik eerlijk gezegd wel een beetje tegenop kijk is dat je voor zo'n lange periode zo afhankelijk bent zeg maar. Je moet elke dag om de zoveel uur voeden of kolven, dat kan je niet even aan je man overlaten een keer. Dus avondjes of dagjes weg zit er niet zo snel in en dat is wel echt iets wat ik nodig heb, eraf en toe even tussen uit. Hoe ervaren de borstvoedingsmama's dat?

Bij mij duurde het wel een hele tijd voordat ik met een gerust hart een avondje weg ging. Pepijn vond het namelijk heerlijk om te clusteren bij mij 's avonds. Ben wel 1 of 2 keer een paar uurtjes weggeweest, en dan moest Pepijn zich maar redden met een speentje. Overdag ging het wel prima.

Ik vond dat het juist makkelijker was om Pepijn mee te nemen dan Laurens. Je bent nu gewend dat Laurens overal naar toe loopt en dat je veel rekening met hem moet houden. Als je dan weer een baby hebt die je in de wandelwagen legt, dan voelt dat ook al als vrijheid hoor!

'probleem' is dat ik niet altijd bij mijn kinderen ben ivm werk etc. Ik ga ook wel eens naar een symposium van mijn studie, die duren hele dagen. Wellicht kan ik dat opvangen door in het voren te kolven. Maar het blijft wel iets waar ik tegenop zie, daar had ik bij zoon ook al last van. Zoon moest om de zoveel uur aangelegd worden (logisch) en ergens baalde ik daar wel van dat ik degene was die daar steeds verantwoordelijk voor was. En niet even tijd of rust voor mezelf had om bij te komen van alle drukte Maar misschien is dat gevoel nu anders, omdat het de tweede is en het niet allemaal nieuw is. We zien het wel.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:25

Mijn gynecoloog zei op een gegeven moment, ik moet er niet aan denken dat mijn kind(jes) aan mijn borsten te laten drinken, die vond het kennelijk niet nodig. Die vond de fles een veel betere optie..toevallig had ik het er gister met mijn man nog over die moest ook weer lachen op die opmerking van de gynecoloog!

Maar ik vind dat je iedereen wel in zijn waarde moet laten, of je het wel of geen BV geeft. Ook al kan je er voor 100.000% achter staan om BV te geven en het lukt toch echt NIET hoe dan ook, wees blij dat er KV bestaat. Heel vroeger (dat heb ik van HOREN zeggen) als de mensen geen BV konden geven gaven ze kinderen ook gewone melk, gingen ze toch ook niet dood van? Daar werden de kinderen toch ook groot van?!

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje ma 13 feb 2012 - 7:27

Jolicious schreef:Teddyaapje, zullen we hier gewoon over ophouden? Ik geloof ook niet dat jij weet of ik borstvoeding geprobeerd heb of niet, dus laat die vreemde opmerkingen lekker achterwege. Nogmaals: ik reageerde puur op wat JIJ zélf neer hebt gezetin dit topic, daar waar anderen ook op gereageerd hebben. Dat het blijkbaar anders was dan dat je neer hebt gezet, is toch echt niet mijn probleem maar die van jou.

Heb je dan wel borstvoeding gegeven?

Ik zou zeggen, lees het even terug, dan zie je dat het niet klopt wat je zegt. Ik heb het zelf namelijk terug gelezen en er staat alleen bij mijn reactie aan anniej-s dat mijn (schoon)moeder en oma zeiden dat ze geen melk hadden dat het bij mij als een tierelier liep. Hierbij heb ik het dus over de melkproductie in het begin. Ik heb nergens gezegd dat het makkelijk ging bij mij. Jij concludeert dat en jij beweerd dat ik niet veel doorzettingsvermogen of wilskracht nodig heb gehad. Daarbij was die reactie van mij over dat 99% van de mama's bv kan geven mits ze voldoende wilskracht en doorzettingsvermogen in het algemeen bedoelt dus wat doet het er eigenlijk toe? Laten we er idd maar over op houden, dit wordt een welles nietes gedoe zo.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje ma 13 feb 2012 - 7:31

Jolicious, te snel gepost, had nog niet verder gelezen. Lees dat je idd bv hebt gegeven. Nu vind ik het eigenlijk helemaal vreemd dat je denkt dat er niet meerdere factoren zijn om bv te laten slagen dan alleen de productie in het begin. Maar nu houd ik er echt over op Very Happy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:32

Waar zie je mij iets concluderen dan? En wáár heb ik dan gezegd dat ik niet denk dat er meerdere factoren mee spelen...?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:33

Anniej_S schreef:Mijn gynecoloog zei op een gegeven moment, ik moet er niet aan denken dat mijn kind(jes) aan mijn borsten te laten drinken, die vond het kennelijk niet nodig. Die vond de fles een veel betere optie..toevallig had ik het er gister met mijn man nog over die moest ook weer lachen op die opmerking van de gynecoloog!

Maar ik vind dat je iedereen wel in zijn waarde moet laten, of je het wel of geen BV geeft. Ook al kan je er voor 100.000% achter staan om BV te geven en het lukt toch echt NIET hoe dan ook, wees blij dat er KV bestaat. Heel vroeger (dat heb ik van HOREN zeggen) als de mensen geen BV konden geven gaven ze kinderen ook gewone melk, gingen ze toch ook niet dood van? Daar werden de kinderen toch ook groot van?!

oké, dat vind ik dan écht niet kunnen. Een professional die tijdens het uitoefenen van haar beroep op deze manier over borstvoeding praat.

Gast
Gast

Bericht  Liadan ma 13 feb 2012 - 7:37

Rejoy. schreef:
Anniej_S schreef:Mijn gynecoloog zei op een gegeven moment, ik moet er niet aan denken dat mijn kind(jes) aan mijn borsten te laten drinken, die vond het kennelijk niet nodig. Die vond de fles een veel betere optie..toevallig had ik het er gister met mijn man nog over die moest ook weer lachen op die opmerking van de gynecoloog!

oké, dat vind ik dan écht niet kunnen. Een professional die tijdens het uitoefenen van haar beroep op deze manier over borstvoeding praat.
+1, ik vind het ook echt helemaal niet grappig.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:37

Rejoy. schreef:

Ik vond het ook niet kunnen, maar zoals NU kan ik er wel om lachen..het kwam toevallig van dit topic van gisteren ons weer ten sprake...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:37

Dat van die gynaecoloog vind ik ook wel een beetje vreemd...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:38

.

Laatst aangepast door Anniej_S op ma 13 feb 2012 - 8:32; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Liadan ma 13 feb 2012 - 7:41

Anniej_S schreef:Dames, ik vergeet er bij te melden..ik had een mannelijke GYNECOLOOG sorry Embarassed
Dan vind ik het nog steeds niet kunnen om zoiets te zeggen. Of je nou een man of vrouw bent, je moet wel professioneel blijven.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:42

Liadan schreef:
Anniej_S schreef:Dames, ik vergeet er bij te melden..ik had een mannelijke GYNECOLOOG sorry Embarassed
Dan vind ik het nog steeds niet kunnen om zoiets te zeggen. Of je nou een man of vrouw bent, je moet wel professioneel blijven.

Eens, maar toch mag hij/zij zijn uiting geven! Als je als vrouw zijnde onderling zou vragen hoe denkt u over BV als u dat zelf heeft gegeven? Dan zou ik meer aan hebben als een arts die zegt JE moet dit JE moet dat en want HET is beter...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 10 van 17 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 13 ... 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: