Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoedingsmaffia

+33
Fearie
moepie
Paper Crown
Rush
*Lookie*
Dikkertjedap
Minx
Annie24
Mamsie
mickey
joyce0606
Coccinelle
Kat1980
Muurvlindertje
Supertalentje
Printje
blondje1313
Antibes
Darius
Susan
Lejow
Happydobby
TGR
PapillonRose
SarahKey
Teddyaapje
Tania
Pien
Linda
Ayla
L!ND@
Liadan
frolic
37 plaatsers

Pagina 15 van 17 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoedingsmaffia - Pagina 15 Empty Re: Borstvoedingsmaffia

Bericht  Teddyaapje ma 13 feb 2012 - 11:11

Anniej_S schreef:
Teddyaapje schreef:Als mijn gyn dat tegen mij zou zeggen zou ik daar dus echt niet om zitten lachen en ik zou een melding van maken bij zijn/ haar leidinggevende. Ik vind dit niet normaal. Dan meld ik me maar bij de bvmaffia.

Ook niet als de gyn een vrouw was geweest en dus al MOEDER zijnde verteld wat haar eigen ervaring daar in is? Kan wel zien dat bij jouw BV heilig is, zo zie ik dat niet.

Als jij denkt dat ik borstvoeding heilig vind moet je dat lekker denken. Ik vind dat echt een belachelijke opmerking die echt totaal nergens op slaat.

Je gyn IS geen moeder die je op het schoolplein tegenkwam, je gyn was zijn werk aant doen en in functie. Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en ik vind dat hij ohnee, ik lees opeens dat het een zij is geworden Borstvoedingsmaffia - Pagina 15 394967 met de uitspraak die hij doet de hele medische wereld belachelijk maakt...oke, misschien een beetje overdreven maar je snapt wat ik bedoel.

Stel je voor dat een politie-agent zou zeggen dat je daar best 180km p/h zou mogen rijden ofzo.

Laatst aangepast door Teddyaapje op ma 13 feb 2012 - 11:27; in totaal 1 keer bewerkt
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Novalee ma 13 feb 2012 - 11:16

Waarom zou je een pasgeboren baby wel voeding geven op basis van soja en niet op basis van koemelk? Soja is net zo tegennatuurlijk, en kindjes met een koemelkallergie hebben een (grote) kans een allergie voor soja te ontwikkelen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Linda ma 13 feb 2012 - 20:31

Novalee schreef:Waarom zou je een pasgeboren baby wel voeding geven op basis van soja en niet op basis van koemelk? Soja is net zo tegennatuurlijk, en kindjes met een koemelkallergie hebben een (grote) kans een allergie voor soja te ontwikkelen.

En buiten dat, ik geloof dat een baby dierlijke melk nodig heeft. Sojamelk is dat niet, dat wordt van een boon gemaakt, in feite is het ook geen melk maar een drank.

Voor babies met een lactose intolerantie zou het wel een oplossing kunnen zijn. Want die babies kunnen ook niet tegen de lactose uit moedermelk. Maar gelukkig komt dit maar heel zelden voor bij pasgeboren babies.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Lejow ma 13 feb 2012 - 21:03

Spuit 11 door de bocht. Ik sluit me aan bij printje en vind dat er van die mugge opmerking van de gyn echt een olifant wordt gemaakt.
Als een moeder mij om mijn persoonlijke mening vraagt, geef ik die ook.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 1:45

Lejow schreef:Spuit 11 door de bocht. Ik sluit me aan bij printje en vind dat er van die mugge opmerking van de gyn echt een olifant wordt gemaakt.
Als een moeder mij om mijn persoonlijke mening vraagt, geef ik die ook.

Nou inderdaad, wat een gezeik zeg.

Gast
Gast

Bericht  Susan di 14 feb 2012 - 1:59

Ik snap helemaal niks van dat verhaal van die gynaecoloog. Was het nou een man of een vrouw?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Supertalentje di 14 feb 2012 - 2:25

Susan schreef:Ik snap helemaal niks van dat verhaal van die gynaecoloog. Was het nou een man of een vrouw?
Maakt dat nog uit? :P

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Susan di 14 feb 2012 - 2:29

Supertalentje schreef:Maakt dat nog uit? :P

Ja, want ik lees de helft van de tijd dat het gaat over een mannelijke gynaecoloog die heeft gezegd dat hij er niet aan zou moeten denken dat er een baby aan zijn borst zou drinken en de andere helft dat het gaat over een vrouwelijke gynaecologe die haar eigen (negatieve) ervaringen met borstvoeding heeft verteld.

Zonder ervaring zeggen dat je er niet aan moet denken vind ik uit de mond van een man ook wel anders overkomen dan uit de mond van een vrouw trouwens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Supertalentje di 14 feb 2012 - 2:33

Susan schreef:
Supertalentje schreef:Maakt dat nog uit? :P

Ja, want ik lees de helft van de tijd dat het gaat over een mannelijke gynaecoloog die heeft gezegd dat hij er niet aan zou moeten denken dat er een baby aan zijn borst zou drinken en de andere helft dat het gaat over een vrouwelijke gynaecologe die haar eigen (negatieve) ervaringen met borstvoeding heeft verteld.

Zonder ervaring zeggen dat je er niet aan moet denken vind ik uit de mond van een man ook wel anders overkomen dan uit de mond van een vrouw trouwens.

Volgens mij is het moraal dat je als professional niets lelijks hoort te zeggen over bv (over kv toch ook niet denk ik?). Waarbij de ene groep dit geen probleem vindt omdat ze toch niet luisteren vindt de andere groep dat een professional zoiets niet mag zeggen omdat het mensen kan beinvloeden en zij toch op kv kunnen overstappen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan di 14 feb 2012 - 2:38

Nou ik vind het wel relevant wat er is gezegd en hoe het is gezegd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Supertalentje di 14 feb 2012 - 2:45

Ow, ik niet, ik ben ondertussen op zoek naar mn bodylotion :P

Edit: Ow, je bedoelt wanneer je iemand gericht vraagt naar een ervaring? Ja, dan maakt het uit of het een man of vrouw is en ik verwacht wel dat diegene eerlijk antwoord, ook als ze dus geen goede ervaring heeft met bv.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 3:32

Tsja, het is niet zo'n heel handige opmerking van die gyneacoloog, maar ik vind het nou ook weer niet een op-de-barricades-poe-poe-wat-een-onprofessionaliteit-opmerking. Als hij het nou uit de doeken had gedaan met uitgebreide beargumentering waarom hij / zij daar nou nooit aan zou beginnen, was het een ander verhaal. Maar dit valt voor mij meer in de categorie: iedereen flapt er wel eens iets doms uit.

Gast
Gast

Bericht  Susan di 14 feb 2012 - 3:33

Supertalentje schreef:Ow, ik niet, ik ben ondertussen op zoek naar mn bodylotion :P

Edit: Ow, je bedoelt wanneer je iemand gericht vraagt naar een ervaring? Ja, dan maakt het uit of het een man of vrouw is en ik verwacht wel dat diegene eerlijk antwoord, ook als ze dus geen goede ervaring heeft met bv.

Nee, juist bij die eerste opmerking, dat die gynaecoloog er niet aan zou moeten denken. Ik denk dat ik dat van een man minder vervelend zou vinden dan van een vrouw, al zou ik me er in beide gevallen niet zo heel druk om maken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 7:09

Ik had 2 gynecologen. Man (in opleiding) en vrouw. De vrouw vertelde eerst hoe of wat, de man maakte de opmerking en wij vroegen later aan de vrouwelijke gynecoloog wat haar ervaring was.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje di 14 feb 2012 - 11:07

Ik val nog niet zo zeer over het feit dat hij/ zij er niet aan zou moeten denken om een kindje aan de borst te hebben, dat is een persoonlijke mening en dat is ieder voor zich (al vind ik nog dat je zoiets niet zegt als je gyn bent, en ook nog in functie) ik vind de opmerking dat hij/zij de fles een veel betere optie vond erger. Hiermee impliceert hij/ zij in feite ook nog dat kv beter is dan bv, en dan hebben we het nog niet eens over de geborgenheid ed die hiermee teniet worden gedaan.

* Ik had hier een hele domme vergelijking gemaakt waar ik niet over na had gedacht. Ik heb m weer verwijderd omdat ik zelf ook vind dat ik hierin te ver ben gegaan. *

Laatst aangepast door Teddyaapje op di 14 feb 2012 - 11:40; in totaal 1 keer bewerkt
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow di 14 feb 2012 - 11:08

Dat is echt een vergelijking van Lik mn ***

Van dat cholestase (of hoe je het schrijft) kan het kindje doodgaan. Van wel of geen borstvoeding geven niet.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 11:09

Teddyaapje schreef:

*

Niet lullig bedoeld..maar is dit nou echt nodig, zo'n vergelijking? Lijkt me persoonlijk best pijnkijk om te lezen voor Anniej.

Laatst aangepast door Minneke op di 14 feb 2012 - 11:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 11:09

Twellie schreef:Tsja, het is niet zo'n heel handige opmerking van die gyneacoloog, maar ik vind het nou ook weer niet een op-de-barricades-poe-poe-wat-een-onprofessionaliteit-opmerking. Als hij het nou uit de doeken had gedaan met uitgebreide beargumentering waarom hij / zij daar nou nooit aan zou beginnen, was het een ander verhaal. Maar dit valt voor mij meer in de categorie: iedereen flapt er wel eens iets doms uit.

Precies. Mug-olifant.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 11:10

Lejow schreef:Dat is echt een vergelijking van Lik mn ***

Van dat cholestase (of hoe je het schrijft) kan het kindje doodgaan. Van wel of geen borstvoeding geven niet.

Ook eens. Niet echt gepast ook..

Gast
Gast

Bericht  Tania di 14 feb 2012 - 11:12

+1

Je gaat kunstvoeding toch niet vergelijken met een aandoening waar je kindje dood van kan gaan? Dat het wetenschappelijk bewezen is dat borstvoeding beter is, betekent niet dat kunstvoeding dan maar slecht is. In het geval waar jij het over hebt kan een kindje overlijden dat lijkt me niet echt een keuze dan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Teddyaapje di 14 feb 2012 - 11:13

Ik bedoel het niet kwetsend, maar ik bedoel duidelijk te maken dat ik het raar vind dat de gyn een andere mening heeft over iets dat wetenschappelijk is aangetoont.

Het spijt me als ik je hiermee kwets anniej, dat was zeker niet mijn bedoeling.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje di 14 feb 2012 - 11:14

Tania schreef:

+1

Je gaat kunstvoeding toch niet vergelijken met een aandoening waar je kindje dood van kan gaan? Dat het wetenschappelijk bewezen is dat borstvoeding beter is, betekent niet dat kunstvoeding dan maar slecht is. In het geval waar jij het over hebt kan een kindje overlijden dat lijkt me niet echt een keuze dan.

Het gaat niet om de vergelijking, het gaat om de mening die er niet toe doet. Jammer dat jullie het zo opvatten, zo was het niet bedoelt.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Supertalentje di 14 feb 2012 - 11:14

Teddy, soms ben je zó ontactisch...

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 11:16

Tania schreef:

+1

Nou weet je, ik heb soms wel eens het idee dat sommige mensen dat wel serieus denken. Ik heb wel eens op fora gezeten waar een borstvoedingsrazzia heerste en echt joh, je werd daar zo'n beetje afgemaakt als je alleen maar durfde te zeggen dat je kunstvoeding wilde gaan geven. Daar is Teddyaapje echt nog niks bij.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje di 14 feb 2012 - 11:17

Supertalentje schreef:Teddy, soms ben je zó ontactisch...

Dit was idd niet tactisch, maar ik bedoelde het zeker niet zo, het spijt me echt!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud