Borstvoedingsmaffia
+33
Fearie
moepie
Paper Crown
Rush
*Lookie*
Dikkertjedap
Minx
Annie24
Mamsie
mickey
joyce0606
Coccinelle
Kat1980
Muurvlindertje
Supertalentje
Printje
blondje1313
Antibes
Darius
Susan
Lejow
Happydobby
TGR
PapillonRose
SarahKey
Teddyaapje
Tania
Pien
Linda
Ayla
L!ND@
Liadan
frolic
37 plaatsers
Pagina 14 van 17
Pagina 14 van 17 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16, 17
Re: Borstvoedingsmaffia
Rejoy. schreef:Printje: het gaat me er ook niet om dat er moeders zijn die zich dan misschien bedenken ofzo, ik vind dat een mening op deze manier verkondigen niet bij een professional hoort.
Ik vind het bijvoorbeeld ook niet kunnen als een CB-arts gaat zeggen dat hij kinderen die op de buik gaan liggen huilen en drammen in de supermarkt ontzettend vervelend vindt en dat als zijn kinderen dat doen, ze een hengst om de oren kunnen verwachten.
hahaha nou ja misschien maak ik me dan gewoon totaal niet druk om de mening van zo'n prof dan, ik snap jullie mening echt wel maar mij zou zo'n opmerking serieus echt niet uitmaken. Ene oor in andere uit.
Ze moeten idd prof zijn maar wanneer er om een mening gevraagd wordt mag die best, enigzins genuanceerd dan gegeven worden.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Carrie schreef:Shoesdontlie schreef:June schreef:Het was niet bedoeld als aanval hoor, Carrie . Het was serieus daarom dat het me opviel. Ook al maak je het aan met water, het is wel koemelk. Er is vast ook ergens een biologische variant hoor, daar niet van. Ik weet gewoon dat jij vaak biologisch eet etc. en dit paste gewoon niet in dat plaatje voor mij, maar je hoeft ook niet per se in één hok hoor!
Ze hebben ook sojavoeding voor babies :-)
He, handig!
Er is ook biovoeding.
Gast- Gast
Zo dan , ik moest heel wat pagina's terug lezen!
Susan, Darius en Liadan, bedankt voor jullie tandemervaringen. Ik vind het reuze interessant om dat te lezen. Wij denken nog niet aan een tweede, maar ik ben wel heel benieuwd hoe dat zou gaan als we dat wel zouden willen en ik dus nog bv geef. Mijn dochter is ivm haar koemelk, ei en soja allergie echt nog afhankelijk van de borstvoeding. Dus het zou heel naar zijn als ik zwanger zou raken en ik zou droog komen te staan. Maar zoals ik al meer heb gelezen is het een reële kans dat dat wel gebeurd.
Carrie, kv is koemelk, dat poeder waar je dus water bij doet is van koemelk gemaakt. Soja zou ik echt never nooit aan een baby geven (ivm met de fyto-oestrogenen)!
En ik vind het ook echt niet kunnen wat zo'n gyn zegt over borstvoeding, erg onprofessioneel!!
Susan, Darius en Liadan, bedankt voor jullie tandemervaringen. Ik vind het reuze interessant om dat te lezen. Wij denken nog niet aan een tweede, maar ik ben wel heel benieuwd hoe dat zou gaan als we dat wel zouden willen en ik dus nog bv geef. Mijn dochter is ivm haar koemelk, ei en soja allergie echt nog afhankelijk van de borstvoeding. Dus het zou heel naar zijn als ik zwanger zou raken en ik zou droog komen te staan. Maar zoals ik al meer heb gelezen is het een reële kans dat dat wel gebeurd.
Carrie, kv is koemelk, dat poeder waar je dus water bij doet is van koemelk gemaakt. Soja zou ik echt never nooit aan een baby geven (ivm met de fyto-oestrogenen)!
En ik vind het ook echt niet kunnen wat zo'n gyn zegt over borstvoeding, erg onprofessioneel!!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
ik was eens bij de osteopaat voor mezelf. J was toen een maand of 5. Er kwam ter sprake dat ik nog bv gaf. Zijn antwoord was dat je met 3 maanden maar het beste kunt stoppen, het vraagt namelijk teveel van een vrouw en in die 3 maanden hebben ze toch alles gekregen wat ze nodig hebben dus daarna is bv overbodig. Achteraf baal ik van mezelf dat ik er niet meteen flink tegenin ben gegaan en ben ik er ook best boos om geweest. Wie denkt hij wel niet dat hij is? Kijk ik stond 100% achter mijn beslissing om bv te blijven geven, maar zo'n opmerking kan voor andere moeders misschien net een zetje zijn om te stoppen als ze even in een dip zitten met de bv.
Verder vind ik dat iedereen moet doen wat goed voelt voor jezelf. Wel vind ik het lastig te begrijpen dat je vooraf kunt zeggen dat bv niks voor je is als je het nog nooit geprobeert hebt.
Verder vind ik dat iedereen moet doen wat goed voelt voor jezelf. Wel vind ik het lastig te begrijpen dat je vooraf kunt zeggen dat bv niks voor je is als je het nog nooit geprobeert hebt.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
JA!Minneke schreef:Wat zijn fyto-oestrogenen?
En ben je dom als je die niet kent?
Gast- Gast
Minneke schreef:Wat zijn fyto-oestrogenen?
Weet ik ook niet!
maiadebij- Kletskop
Weet je dat echt niet ?Minneke schreef:Wat zijn fyto-oestrogenen?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
íedereen weet wat fyto-oestrogenen zijn...
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Minneke schreef:Wat zijn fyto-oestrogenen?
Ja echt wel dat zijn die dingen die in sojamelk zitten en wat slecht is voor baby's.
Printje- Lady Post-a-lot
Rejoy. schreef:Minneke schreef:Wat zijn fyto-oestrogenen?
Nee hoor..
Gast- Gast
Printje schreef:Rejoy. schreef:Minneke schreef:Wat zijn fyto-oestrogenen?
Ja echt wel dat zijn die dingen die in sojamelk zitten en wat slecht is voor baby's.
Ik heb gewoon Etos Eigenmerk gegeven
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Printje schreef:Rejoy. schreef:Minneke schreef:Wat zijn fyto-oestrogenen?
hahhaa ja daar zitten dan weer etos oestogenen in haha
Printje- Lady Post-a-lot
Zelda schreef:JA!Minneke schreef:Wat zijn fyto-oestrogenen?
Moet ik nu voor straf een flesje soja-melk mét fyto-oestrogenen drinken?
Gast- Gast
Printje schreef:Anniej_S schreef:Printje schreef:Rejoy. schreef:Minneke schreef:Wat zijn fyto-oestrogenen?
Ook lekker!
Gast- Gast
ehm... heb me maar even heel snel ingelezen op wikipedia ben weer helemaal op de hoogte.
Ik zou, nu ik dit weet, ook geen sojamelk aan een baby geven. Ik weet van de sojamelk in de supermarkt dat dat ook pas vanaf 1 jaar gegeven mag worden.
Ik zou, nu ik dit weet, ook geen sojamelk aan een baby geven. Ik weet van de sojamelk in de supermarkt dat dat ook pas vanaf 1 jaar gegeven mag worden.
maiadebij- Kletskop
Anniej_S schreef:Printje schreef:Anniej_S schreef:Printje schreef:Rejoy. schreef:Minneke schreef:Wat zijn fyto-oestrogenen?
Ook lekker!
En zeer zeer gezond! Groeien kindjes goed op8)
Printje- Lady Post-a-lot
maiadebij schreef:ehm... heb me maar even heel snel ingelezen op wikipedia ben weer helemaal op de hoogte.
Echt wel nou..ze is niet zo groot, maar goed mama is ook niet zo groot
Gast- Gast
Haha, nee hoor, je bent zeer zeker niet dom. Mijn dochter heeft een koemelk, ei en soja allergie en ik hou van lezen, dus ik ben me daar een beetje in gaan verdiepen. Ik mag die producten niet, omdat ik dus bv geef. En ik wilde graag weten of ik mijn lichaam niks te kort zou doen.
Er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat het veelvuldig gebruiken van sojamelk gezondheidsrisico's met zich mee brengt, met name voor babies. Fyto oestrogeen lijkt op het vrouwelijk geslachtshormoon.
Linda- Ratel
Ik zou ook geen soja geven Aaan een baby, tenzij ik echt niet anders kan. C.iske kreek ook pas vanaf zijn eerste jaar sojamelk.
Gast- Gast
Jullie praten en quoten wel heel snel, dat kan ik niet bijhouden hoor.
Linda- Ratel
N heeft 10 maanden bv gehad, toen ging ik over op kv en zat hij binnen no-time onder de uitslag. Nog wat geprobeert met hypo-allergene voeding maar hielp niet. Inmiddels was hij 1 jaar geworden en zijn we over gegaan op sojamelk, binnen een week was alle uitslag als sneeuw voor de zon verdwenen.
Nu drinkt hij gewoon melk en karnemelk en heeft gelukkig geen last meer.
maiadebij- Kletskop
maiadebij schreef:N heeft 10 maanden bv gehad, toen ging ik over op kv en zat hij binnen no-time onder de uitslag. Nog wat geprobeert met hypo-allergene voeding maar hielp niet. Inmiddels was hij 1 jaar geworden en zijn we over gegaan op sojamelk, binnen een week was alle uitslag als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik denk ook niet dat soja slecht is, mits met mate. Ik zou het gewoon afwisselen met andere dranken, rijst, haver, spelt enzo.
Maar een baby vanaf de geboorte uitsluitend sojavoeding geven lijkt mij echt niet verstandig. Maar goed... sommigen zullen daar ook weer anders over denken.
Linda- Ratel
Printje schreef:Zelda schreef:Bullshit. Het gaat niet om twijfelen, het gaat erom dat zo'n opmerking van de gyn gewoon ongepast is. 1. je hoort als gyn eigenlijk al niet eens je mening te geven over bv, dat is niet professioneel. 2. ik vind het best kwalijk dat een professioneel iemand, bv zo te kort doet door zo'n opmerking te maken.Printje schreef:Zelda schreef:Of juist wel..Printje schreef:Rejoy. schreef:Anniej_S schreef:Jullie doen net alsof de gyn in kwestie niet haar mening mag geven over het bv. Bedoel ik zou haar mening niet meenemen in de overweging om, om die reden geen bv te gaan geven.
ik doe niet net alsof, ik vínd dat een gyn haar mening niet mag geven over bv.
Waarom mag ze dat niet geven dan? Als jij zelf echt 100% achter bv staat boeit zo'n opmerking je echt niet, denk ik.
Als je door 1 zo'n opmerking al gaat twijfelen ga je er ook niet 100% voor.
Nou ja das jouw mening, van mij mag ze wanneer haar daarom gevraagd wordt. En ik vind dat iemand die echt voor bv gaat opeens door zo'n opmerking echt niet gaat denken ow mijn gyn vindt het neits dus dan doe ik het maar niet.
W.b. de professionals, mijn internist maakte ook zo'n soort opmerking. Ik heb medicijnen voor mijn bloeddruk, die gelukkig samen gaan met bv. Ik zou eigenlijk andere medicijnen moeten hebben die toch net wat beter zijn, maar omdat ik het nu nog goed doe op deze, en ik graag nog even door ga met de bv, mag ik deze medicijnen nog gebruiken.
Zijn opmerking erbij: Wist je wel dat bv helemaal niet zo goed blijkt te zijn als ze altijd hebben gedacht? De voordelen van langvoeden blijken wel mee te vallen....
Vond ik ook een ietwat vreemde opmerking, en op dat moment wist ik ook even niet wat te zeggen, alleen dat ik het daar niet zo mee eens was.
Gast- Gast
Pagina 14 van 17 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16, 17
Pagina 14 van 17
Permissies van dit forum: