Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoedingsmaffia

+33
Fearie
moepie
Paper Crown
Rush
*Lookie*
Dikkertjedap
Minx
Annie24
Mamsie
mickey
joyce0606
Coccinelle
Kat1980
Muurvlindertje
Supertalentje
Printje
blondje1313
Antibes
Darius
Susan
Lejow
Happydobby
TGR
PapillonRose
SarahKey
Teddyaapje
Tania
Pien
Linda
Ayla
L!ND@
Liadan
frolic
37 plaatsers

Pagina 9 van 17 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 17  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoedingsmaffia - Pagina 9 Empty Re: Borstvoedingsmaffia

Bericht  Lejow ma 13 feb 2012 - 3:53

Rush schreef:
Carrie schreef:Uiteraard ben ik zelf nog geen moeder, dus moet het allemaal nog uitzoeken. Maar ik ga dus geen borstvoeding geven.
Ik ook niet. Ik heb net als mijn moeder ontzettend gevoelige tepels en de hell die zij doorgemaakt heeft, daar bedank ik voor. M`n broer heeft die van m`n moeder zo verprutst dat ze er 35 jaar later nog last van heeft. laughcry

Dat heb ik ook, en ik zou 2 weken en 1 dag geleden nooit geloven dat ik dit ooit zou zeggen.. Maar ik ben nu aan het kolven (heb natuurlijk geen idee of dat te vergelijken is met BV), maar ondanks mn gevoelige nippels, voel ik hier eigenlijk bijna niets van..
Ik ben dus wel degelijk overgeslagen van absoluut KV(of FV hoe je het noemen wilt), maar toch BV proberen, maar zie mezelf niet als moeder die 6 maanden BV gaat geven.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 3:55

Ik wil niks liever dan in ieder geval proberen borstvoeding te geven. Het lijkt me zo leuk, en mooi om te doen. Echt een moment met je kindje; en het is wel onwijs goed natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 3:55

June schreef:

Bovendien denk ik dan aan dat stukje over over de grond slepende luiers van koeien uit dat boek van Amber, bah.
Koeien met LUIERS?

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 13 feb 2012 - 3:56

Mij lijkt flesvoeding juist een gedoe.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 3:58

Stofzuiger schreef:
June schreef:

Bovendien denk ik dan aan dat stukje over over de grond slepende luiers van koeien uit dat boek van Amber, bah.
Koeien met LUIERS?

Borstvoedingsmaffia - Pagina 9 394967 lol!

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown ma 13 feb 2012 - 3:58

Ik ga het wel proberen. Vind het juist wel mooi. En hangtieten of niet, die verhelpen we wel weer bij ome plastisch chrirurg.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Darius ma 13 feb 2012 - 4:01

Ik heb wel gelezen dat door de zwangerschap je borsten groter worden en dus oprekken. Of je nou borst of flesvoeding geeft, je zwangerschap zorgt dus al voor eventuele hangtieten.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 4:02

Elodie schreef:
Ik vind het moeilijk te begrijpen dat je er van te voren al zo negatief tegenover kan staan.
Hoeveel meiden roepen er niet dat ze nooooooit kinderen willen. Dat ze een bevalling totaal niet zien zitten en dat soort dingen. Gek genoeg stoort dat niemand en vind daarvan dat iedereen zelf moet weten wat ze met hun leven doen. Dit is uiteraard maar een voorbeeld, zo kunnen we er vast nog wel meer verzinnen. Maar het onderwerp bv/kv is kennelijk alleen maar zwart of wit, er is geen middenweg. Als je het geeft hoor je bij de bvmaffia. Geef je het gaanderweg niet op en doe je er alles aan om door te zetten hoor je ook weer bij de bvmaffia, geef je het (sneller) op dan hoor je bij de moeders die niet doorzetten. En geef je het niet dan ben je van de kvmaffia.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown ma 13 feb 2012 - 4:03

Darius schreef:Ik heb wel gelezen dat door de zwangerschap je borsten groter worden en dus oprekken. Of je nou borst of flesvoeding geeft, je zwangerschap zorgt dus al voor eventuele hangtieten.

Niemand die ik ken die kids heeft gehad en borstvoeding heeft gegeven heeft hangtieten gekregen. Zal je net zien dat ik ze wel krijg.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown ma 13 feb 2012 - 4:04

Wat ik wel vind is dat moeders die BV geven doen alsof ze hun kind onsterfelijk maken omdat ze toevallig BV geven. En dat is dus niet zo.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mamsie ma 13 feb 2012 - 4:08

Darius schreef:Ik heb wel gelezen dat door de zwangerschap je borsten groter worden en dus oprekken. Of je nou borst of flesvoeding geeft, je zwangerschap zorgt dus al voor eventuele hangtieten.

Klopt! Heeft niks met borstvoeding te maken. Ze zeggen zelfs dat door bv je borsten mooier blijven omdat ze geleidelijk kleiner worden ipv in 1 x.
Hier nooit geen pijn gehad, ooit 1 mini kloofje maar dat was mijn eigen schuld en het heerlijke vind ik nog wel dat ik nooit s nachts in de weer ben met flessen. Trui omhoog en aanpluggen maar.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Darius ma 13 feb 2012 - 4:08

2CKC2 schreef:Wat ik wel vind is dat moeders die BV geven doen alsof ze hun kind onsterfelijk maken omdat ze toevallig BV geven. En dat is dus niet zo.

Nee joh?! Iedereen weet toch dat kinderen die Nutrilon drinken, zo'n mooi blauw beschermlaagje krijgen?Borstvoedingsmaffia - Pagina 9 561177
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  moepie ma 13 feb 2012 - 4:10

Om mij heen zie ik veel moeders die BV geven en ook veel moeders die KV geven.
Maar ik moet zeggen dat ik nog nooit een negatief woord gehoord heb over het feit dat ik KV heb gegeven.
Ik heb het wel even geprobeerd BV maar toen ik aangaf bij de kraamhulp
dat ik met KV verder wou hebben we hier kort over gepraat, ze was heel
lief en begripvol en heeft totaal niet doorgedramd ofzo. Dit vond ik
heel fijn, want ik had er heel veel vervelende verhalen over gehoord.
Ook van de verloskundigen en de tweede kraamhulp geen woord meer over gehoord. Verder om mij heen ook niet.

Tijdens de intake bij de verloskundige voor ons tweede kindje vroeg zei:
"wil je weer fv gaan geven?" waarop ik ja zei en toen zei ze: 'vind je
het prettig als we er ook niet meer naar vragen?' Heb ja gezegd want
mijn besluit staat vast. Dit vind ik netjes en prettig. Ze laten me in
mijn waarde en hebben ook niks opgedrongen ofzo.

Dus borstvoedingsmafia.... bij mij onbekend!! Ik had zelfs nog nooit van het woord gehoord Very Happy
Ik lees hier wel vaker dat mensen vervelende ervaringingen hebben met anderen die heel duidelijk hun mening geven over BV of KV dat lijkt me heel vervelend. Je mag best je mening geven, dat is helemaal niet erg maar dingen opdringen, of dat nou mbt BV of FV is, vind ik ook niet de bedoeling.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan ma 13 feb 2012 - 4:10

2CKC2 schreef:Wat ik wel vind is dat moeders die BV geven doen alsof ze hun kind onsterfelijk maken omdat ze toevallig BV geven. En dat is dus niet zo.

Waar baseer je dat op? Ik vind het een beetje een rare interpretatie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Lejow ma 13 feb 2012 - 4:15

2CKC2 schreef:

Niemand die ik ken die kids heeft gehad en borstvoeding heeft gegeven heeft hangtieten gekregen. Zal je net zien dat ik ze wel krijg.

Met goede lingerie en leuke kleding valt een hoop te verbergen he Laughing
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown ma 13 feb 2012 - 4:22

Susan schreef:

Waar baseer je dat op? Ik vind het een beetje een rare interpretatie.

Ik zie en hoor dat veel om me heen. Ook op bepaalde fora, dan wordt borstvoeding zo de hemel ingeprezen. Alsof je een slechte moeder bent als je het niet doet. Zo komen bepaalde BV-mama's over.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 4:28

Ik heb vanaf dag 1 kv gegeven, en mijn tepels wijzen nu ook naar beneden ..

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 13 feb 2012 - 4:28

Lejow schreef:
Rush schreef:
Carrie schreef:Uiteraard ben ik zelf nog geen moeder, dus moet het allemaal nog uitzoeken. Maar ik ga dus geen borstvoeding geven.
Ik ook niet. Ik heb net als mijn moeder ontzettend gevoelige tepels en de hell die zij doorgemaakt heeft, daar bedank ik voor. M`n broer heeft die van m`n moeder zo verprutst dat ze er 35 jaar later nog last van heeft. laughcry

Dat heb ik ook, en ik zou 2 weken en 1 dag geleden nooit geloven dat ik dit ooit zou zeggen.. Maar ik ben nu aan het kolven (heb natuurlijk geen idee of dat te vergelijken is met BV), maar ondanks mn gevoelige nippels, voel ik hier eigenlijk bijna niets van..
Ik weet niet hoe het met kolven zit, dat mocht m`n moeder in ieder geval niet meer, maar het was ook altijd ontstoken, dus dan mag het geloof ik ook niet. Ik ben dus een echte Nestlé baby.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Lejow ma 13 feb 2012 - 4:35

Laughing Arm mens!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 4:35

Parel schreef:Ik heb vanaf dag 1 kv gegeven, en mijn tepels wijzen nu ook naar beneden ..

En de mijne dan juist weer niet, ok, na deze even afwachten, maar tot nu toe houden ze zich goed.Laughing

Maar bij jou kan het ook nog goedkomen hoor, hier duurde dat na de bv ook een tijdje, het was eerst alsof de rek eruit was, maar na een tijdje kwam dat wel weer goed. (en was ik weer zwanger van de volgende, haha!)

Na een zwangerschap hebben je borsten ook gewoon nog even tijd nodig, dus wie weet.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 4:38

Ik ga het zeker proberen. Lijkt mij echt iets moois. Ik denk zonder zwangerschap/kids niet eens na over tepelkloven of lektieten, dat zie ik dan wel weer haha.

Ik persoonlijk vind dat ik het aan mijn kind verschuldigd ben om het in iedergeval te proberen.

Mijn vriend is trouwens echt pro borstvoeding. Heel vroeger riep ik altijd dat ik dat nooit ging doen (toen was ik 15/16) en toen zei mijn vriend al.. Jawel.. dat moet je 'later' wel doen. Het is gezond en koemelk/poeder etc. is voor kalfjes en niet voor mensen. Nee.. het wordt ook mijn kindje.. je moet het wel proberen :P

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 4:42

Ik wou ook nooit BV geven, leek me helemaal niks dat gelukt aan mijn tiet haha, maar naar mate de kinderwens groter werd ben ik me in gaan lezen in de voordelen van BV tegen over KV. En toen ik zwanger was ben ik van mening veranderd en wou het iig proberen, lukte het niet dan niet maar dan had ik het iig geprobeerd.
En toen hij er eenmaal was wou ik niet liever dan dat hij BV kreeg, het voelde zo natuurlijk aan en was zo anders dan ik me voor gesteld had.
Uiteindelijk heb ik 10 maanden BV gegeven.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 5:01

Elodie schreef:
Carrie schreef:
Elodie schreef:
Carrie schreef:Ik ga het niet eens proberen. (borstvoeding geven) zodra ik bevallen ben, mocht ik ooit zwanger worden neem ik 2 pilletjes in zodat de borstvoeding stopt.
Waarom als ik vragen mag?

Ja hoor, tuurlijk mag je dat vragen. Ik weet dat het heel natuurlijk is, en zo bedoeld ook. Maar ik zie het niet zitten, tepelkloven, ook na de zwangerschap lekkende tieten, je bent gebonden aan het kolven/borstvoeding geven op vaste tijden, enz. Met de fles zie je beter hoeveel een kindje binnenkrijgt. Misschien verandert het wel zodra zo'n kindje op mijn buik gelegd wordt, dan kan ik me altijd nog bedenken. Maar voor nu lijkt het me gewoon helemaal niks, borstvoeding.

Ik vind het moeilijk te begrijpen dat je er van te voren al zo negatief tegenover kan staan. Toen ik op mijn werk vertelde dat ik borstvoeding gegeven heb riepen mijn collega's meteen dat ze dat gedoe aan hun borsten nooit zouden willen.. Maar het is vaak verre van gedoe. Ja je kan tepelkloven krijgen en o.a. dat kan zeer doen maar het heeft ook zoveel positieve kanten. Ik vond het echt ideaal dat je het altijd bij je hebt Wink, dat je voedt op verzoek en dat je geen gedoe hebt met afmeten en dergelijke. Dus ondanks dat ik ook door wat pijn heen moest vond ik het echt super handig. Naast dat het natuurlijk heel gezond is. Het enige wat ik lastig vond was dat alcohol wat lastiger is smile

het is niet mijn bedoeling een preek te geven. Ik vind het gewoon oprecht moeilijk te begrijpen dat je zo'n uitgesproken mening kan hebben zonder het ervaart te hebben. Maar idd, misschien doe je het tzt ook gewoon Wink

Tja, ik weet niet goed wat ik hierop moet zeggen smile Ja inderdaad ook de alcohol, dat zou ik ook wel een 'probleem' vinden. Het lijkt me gewoon niks, daar blijf ik bij.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 5:03

Punk'd schreef:Ik ga het zeker proberen. Lijkt mij echt iets moois. Ik denk zonder zwangerschap/kids niet eens na over tepelkloven of lektieten, dat zie ik dan wel weer haha.

Ik persoonlijk vind dat ik het aan mijn kind verschuldigd ben om het in iedergeval te proberen.

Mijn vriend is trouwens echt pro borstvoeding. Heel vroeger riep ik altijd dat ik dat nooit ging doen (toen was ik 15/16) en toen zei mijn vriend al.. Jawel.. dat moet je 'later' wel doen. Het is gezond en koemelk/poeder etc. is voor kalfjes en niet voor mensen. Nee.. het wordt ook mijn kindje.. je moet het wel proberen :P

Dat zei mijn vriend ook, en toen antwoordde ik dat het wel mijn borsten zijn, toen was hij snel klaar Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 5:05

June schreef:

Ik had dat bij jou niet verwacht, omdat jij zo onder de indruk was van het boek van Amber. Ik vind dit echt een voorbeeld van namaakvoeding. Dat kan nog boordevol goede stoffen zitten, maar het is zo niet door de natuur gemaakt voor je kind. Het is een goede vervanging in onvoorziene omstandigheden en je wordt er heus wel groot van, maar het kan het simpelweg niet halen bij borstvoeding.

Maar goed, verder vind ik dat iedereen het zelf moeten weten en het is je eigen kind etc. Ik vind ook niet dat het je een slechte moeder maakt als je het niet doet, maar ik had júist van jou verwacht dat je het wel zou doen. Juist omdat het zo natuurlijk is!

Bovendien denk ik dan aan dat stukje over over de grond slepende luiers uiers van koeien uit dat boek van Amber, bah Borstvoedingsmaffia - Pagina 9 394967. Niet dat ik zelf helemaal geen melk drink overigens, maar dat heeft me wel echt aan het nadenken gezet.

Verder moet ik mijn mond houden. Ik heb geen kind dat mijn tepels kapot bijt of niet groeit, omdat ik geen melk heb, dus ik weet ook niet hoe het is. Ik vind alleen dat niet uitgevlakt moet worden hoe goed borstvoeding is, omdat het toevallig gelukt is om iets te maken waar baby's ook goed op groeien. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat niet ontzettend fijn is Borstvoedingsmaffia - Pagina 9 561177.

Nogmaals, ik weet er nog niet veel van, maar je maakt flesvoeding toch aan met water? Ik drink zelf inderdaad ook geen melk. Voor mijn vriend haal ik altijd biologische melk bij de natuurwinkel, eko. Geloof niet dat die koeien met uiers over de grond slepen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 9 van 17 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: