Borstvoedingsmaffia
+33
Fearie
moepie
Paper Crown
Rush
*Lookie*
Dikkertjedap
Minx
Annie24
Mamsie
mickey
joyce0606
Coccinelle
Kat1980
Muurvlindertje
Supertalentje
Printje
blondje1313
Antibes
Darius
Susan
Lejow
Happydobby
TGR
PapillonRose
SarahKey
Teddyaapje
Tania
Pien
Linda
Ayla
L!ND@
Liadan
frolic
37 plaatsers
Pagina 16 van 17
Pagina 16 van 17 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17
Re: Borstvoedingsmaffia
Jolicious schreef:Tania schreef:Lejow schreef:Dat is echt een vergelijking van Lik mn ***
Van dat cholestase (of hoe je het schrijft) kan het kindje doodgaan. Van wel of geen borstvoeding geven niet.
+1
Je gaat kunstvoeding toch niet vergelijken met een aandoening waar je kindje dood van kan gaan? Dat het wetenschappelijk bewezen is dat borstvoeding beter is, betekent niet dat kunstvoeding dan maar slecht is. In het geval waar jij het over hebt kan een kindje overlijden dat lijkt me niet echt een keuze dan.
Nou weet je, ik heb soms wel eens het idee dat sommige mensen dat wel serieus denken. Ik heb wel eens op fora gezeten waar een borstvoedingsrazzia heerste en echt joh, je werd daar zo'n beetje afgemaakt als je alleen maar durfde te zeggen dat je kunstvoeding wilde gaan geven. Daar is Teddyaapje echt nog niks bij.
Ja ik weet wat je bedoelt, op andere fora open ik de discussies ook niet eens meer. Hier valt het allemaal nog wel mee inderdaad.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb mijn reactie verwijderd en Minneke gevraagd om de quote te verwijderen (bednakt hiervoor). Jullie hebben helemaal gelijk dat dit te ver ging, al bedoelde ik het niet verkeerd. Als Anniej er behoefte aan heeft mag ze me pm'en om te vragen wat ik had getypt, ik vind dat zij wel het recht heeft te weten wat er stond.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Wil ik het wel weten vraag ik me nu af??! Het heeft iets met mijn ziekte (cholostase te maken?). Dan hoop ik dat de persoon in kwestie het zelf maar een x meemaakt wat ik heb meegemaakt! Dan piept ze wel anders!
Gast- Gast
Ik kom net van een verpleegkundigespreekuur vandaan en heb toch een halve lachstuip gehad vanochtend. Heeft iemand ooit de tip gehad om als voorbereiding op de borstvoeding je man maar even hard op je tepels te laten zuigen?
Gast- Gast
Haha Jolicious, daar schijnen ze wel minder gevoelig van te worden inderdaad!
Gast- Gast
Zelda schreef:Haha Jolicious, daar schijnen ze wel minder gevoelig van te worden inderdaad!
Haha, maar come on.. Zullen er serieus vrouwen zijn die die tip uitvoeren? Gaat me toch een hele stap te ver hoor
Gast- Gast
Nee ik pas ervoor....Jolicious schreef:Zelda schreef:Haha Jolicious, daar schijnen ze wel minder gevoelig van te worden inderdaad!
Haha, maar come on.. Zullen er serieus vrouwen zijn die die tip uitvoeren? Gaat me toch een hele stap te ver hoor
Gast- Gast
Jolicious schreef:Zelda schreef:Haha Jolicious, daar schijnen ze wel minder gevoelig van te worden inderdaad!
Wanneer moet je dat doen dan?, er stond op borstvoeding.com dat kolven/zuigen aan de tepels de bevalling kan opwekken.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Serieus? Nou, goede tip dan ik kreeg ook te horen dat het normaal was dat borstvoeding pijn deed en dat als kolven dan ook niet lukte ik beter flesvoeding kon geven. Dus ik neem deze mevrouw ook niet heel serieus hoor
Gast- Gast
Haha, hier deed het in het begin ook pijn hoor. Ik lekte trouwens al vanaf week 24 van mijn zwangerschap dus mijn vriend wilde het niet proeven
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Het is helemaal niet normaal dat borstvoeding geven pijn doet..beetje raar advies hoor
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Rouge schreef:Het is helemaal niet normaal dat borstvoeding geven pijn doet..beetje raar advies hoor
Was het ook! Het hele advies sloeg nergens op.. En dat werkt in een ziekenhuis. Moest ook maar met een ruwe harde handdoek hard over mijn tepels wrijven zodat ze minder gevoelig werden. Ja, moest ik dan niet tot bloedens toe doen natuurlijk.. Jóh..
Gast- Gast
haha was ze een beetje blijven steken in het jaar 400 voor christus?
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
@jolicious: dat meen je niet zeg. UMCG?
Ik heb echt tijden terug eens een boek gelezen uit 1997 over zwangerschap en bevallen. Dan denk je ook dat het nog niet zo heel lang geleden is, maar serieus. Daar werd de tip gegeven dat je gewoon 2 gaten in je beha moest knippen zodat je tepels naar buiten kwamen. Door het schuren langs je trui werden je tepels dan 'gehard'.
Ik heb echt tijden terug eens een boek gelezen uit 1997 over zwangerschap en bevallen. Dan denk je ook dat het nog niet zo heel lang geleden is, maar serieus. Daar werd de tip gegeven dat je gewoon 2 gaten in je beha moest knippen zodat je tepels naar buiten kwamen. Door het schuren langs je trui werden je tepels dan 'gehard'.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:@jolicious: dat meen je niet zeg. UMCG?
Jep, UMCG. En dan niet snappen dat zoveel vrouwen met borstvoeding stoppen. Ja, als je dit soort rare adviezen krijgt en nog eens slechte begeleiding..ik snap het wel.
Haha, die tip Ik heb laatst een lactatiekundige gesproken die dat soort dingen helemaal niet aanraadde en zei dat als het zeer deed dat je kindje dan niet goed aangehapt had. Klinkt mij een stuk logischer dan heleboel capriolen uit gaan halen om maar eelt op je tepels te krijgen. Mafkees..
Gast- Gast
Stiekem is 1997 ook alweer 15 jaar geleden . Best logisch dat er in die tijd nieuwe ontwikkelingen zijn geweest. De jaren '90 klinken nog zo dichtbij altijd!
Gast- Gast
Jolicious schreef:Ik kom net van een verpleegkundigespreekuur vandaan en heb toch een halve lachstuip gehad vanochtend. Heeft iemand ooit de tip gehad om als voorbereiding op de borstvoeding je man maar even hard op je tepels te laten zuigen?
Dat stond ook in het boek 'Turbo mama'. Was natuurlijk als grapje bedoeld, maar ik vond het echt hilarisch
Kan me niet voorstellen dat mijn vriend aan mijn tepels gaat zuigen
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Tja, misschien zijn er wel vrouwen die het zó ontzettend graag willen dat ze dat ervoor over hebben. Als het werkt vind ik het niet zó raar dat ze die mogelijkheid noemen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ach ja, tepels 'harden' moet iedereen maar voor zichzelf weten idd. Al klinkt het wel stom. Maar eelt kweken? Ik heb echt geen eelt op mijn tepels hoor!
De adviezen die Jolicious kreeg over 'dan kun je maar beter de fles geven' vind ik echt erg.
De adviezen die Jolicious kreeg over 'dan kun je maar beter de fles geven' vind ik echt erg.
Darius- Ratel
Susan schreef:Tja, misschien zijn er wel vrouwen die het zó ontzettend graag willen dat ze dat ervoor over hebben. Als het werkt vind ik het niet zó raar dat ze die mogelijkheid noemen.
Maar als dat een bevalling op kan wekken, ga je dat toch niet als tip geven?
Gast- Gast
Jolicious schreef:Susan schreef:Tja, misschien zijn er wel vrouwen die het zó ontzettend graag willen dat ze dat ervoor over hebben. Als het werkt vind ik het niet zó raar dat ze die mogelijkheid noemen.
Hoezo kan dat een bevalling opwekken dan? Ik heb de hele tweede zwangerschap lang borstvoeding gegeven en ik heb daar echt nog nooit van gehoord, terwijl ze het wel wisten bij de verloskundige.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Jolicious schreef:Susan schreef:Tja, misschien zijn er wel vrouwen die het zó ontzettend graag willen dat ze dat ervoor over hebben. Als het werkt vind ik het niet zó raar dat ze die mogelijkheid noemen.
Hoezo kan dat een bevalling opwekken dan? Ik heb de hele tweede zwangerschap lang borstvoeding gegeven en ik heb daar echt nog nooit van gehoord, terwijl ze het wel wisten bij de verloskundige.
Als je aan je tepels zuigt, dan komt er oxytocine vrij, en dat kan weeen opwekken. Daarom mag je als je zwanger bent ook geen neusspray gebruiken om je TSR op te wekken.
Maar wat Susan zegt: wel vreemd dat je dan nog borstvoeding aan je kind kunt geven terwijl je zwanger bent. Hier klopt iets niet.
Darius- Ratel
Susan schreef:Jolicious schreef:Susan schreef:Tja, misschien zijn er wel vrouwen die het zó ontzettend graag willen dat ze dat ervoor over hebben. Als het werkt vind ik het niet zó raar dat ze die mogelijkheid noemen.
Dat is net als met seks, het kan alleen maar een bevalling opwekken als je al bijna zo ver bent, het laatste duwtje. In Amerika raden ze het daarom af, om te voeden tijdens de zwangerschap. Maar dat is echt achterhaald.
Gast- Gast
Mijn verloskundige heeft het wel gezegd bij de intake toen ik aangaf dat ik nog borstvoeding gaf tijdens mijn zwangerschap.Susan schreef:Jolicious schreef:Susan schreef:Tja, misschien zijn er wel vrouwen die het zó ontzettend graag willen dat ze dat ervoor over hebben. Als het werkt vind ik het niet zó raar dat ze die mogelijkheid noemen.
Ze zei dat als er een dreigende vroeggeboorte zou zijn dat ik dan zou moeten stoppen met voeden omdat het weeen op kan wekken. Ik weet eigenlijk niet wat daar precies van waar is en ben er toen ook niet op in gegaan.
Ik weet wel dat het zo schijnt te zijn dat je ontsluiting sneller kan gaan als je borstvoeding geeft tijdens de bevalling, ik denk omdat het inderdaad weeen opwekt?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Pagina 16 van 17 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17
Pagina 16 van 17
Permissies van dit forum: