Borstvoedingsmaffia
+33
Fearie
moepie
Paper Crown
Rush
*Lookie*
Dikkertjedap
Minx
Annie24
Mamsie
mickey
joyce0606
Coccinelle
Kat1980
Muurvlindertje
Supertalentje
Printje
blondje1313
Antibes
Darius
Susan
Lejow
Happydobby
TGR
PapillonRose
SarahKey
Teddyaapje
Tania
Pien
Linda
Ayla
L!ND@
Liadan
frolic
37 plaatsers
Pagina 8 van 17
Pagina 8 van 17 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 12 ... 17
Re: Borstvoedingsmaffia
Dat dan weer wel, al betwijfel ik of hier een stevige discussie uit gaat groeien. Ik gok dat het vooral zal blijven bij een aantal opgetrokken wenkbrauwen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Dat dan weer wel, al betwijfel ik of hier een stevige discussie uit gaat groeien. Ik gok dat het vooral zal blijven bij een aantal opgetrokken wenkbrauwen.
Ik dacht al even dat je een alter-ego aangemaakt had om lekker te kunnen rellen. Maar dat is dus niet het geval?
Lijkt me soms best eens lekker...
Gast- Gast
Ik vind daar de mensen onder vallen die te pas en te onpas ongevraagd hun mening over borstvoeding en met name hun afkeuring tegenover kunstvoedende moeders ventileren.
Ik heb ook zo mijn opvattingen, ben zeker voor goede (betere) voorlichting en vertel graag mijn ervaringen als iemand erom vraagt, maar uiteindelijk gaat het me grof gezegd geen hol aan of een andere moeder haar kind bv of kv geeft.
Ik heb ook zo mijn opvattingen, ben zeker voor goede (betere) voorlichting en vertel graag mijn ervaringen als iemand erom vraagt, maar uiteindelijk gaat het me grof gezegd geen hol aan of een andere moeder haar kind bv of kv geeft.
Gast- Gast
Minneke schreef:
Ik dacht al even dat je een alter-ego aangemaakt had om lekker te kunnen rellen. Maar dat is dus niet het geval?
Lijkt me soms best eens lekker...
Ja, lijkt me ook wel eens grappig, maar nee, it wasn't me.
Susan- Lady Post-a-lot
Dikkertjedap- Fluisteraar
- Aantal berichten : 18
Punten : 20
Registratiedatum : 30-11-11
Jolicious schreef:Maar vind je dat niet een beetje makkelijk zeggen dan als de borstvoeding voor jou zo makkelijk op gang kwam? Dan kan je toch al gauw zeggen dat je er alles voor gedaan hebt?
Er moet inderdaad betere voorlichting komen. Ik ben naar 2 info avonden geweest bij mijn vorige zwangerschap, maar de problemen die ik hier vaak lees werden daar niet eens besproken. Sterker nog: pas de laatste 3 jaar ben ik erachter gekomen dat het heel normaal is dat je borstvoeding pas op dag 3 op gang komt. Nooit geweten en ik dacht dus ook dat ik niks had. Ik heb in het ziekenhuis gelegen, heb kraamhulp gehad en info avonden gehad en nérgens is dat gezegd of ter sprake gekomen. Nu ik er meer over weet ga ik er ook met meer vertrouwen weer in.
Ik quote nogmaals deze reactie van je omdat ik hieruit wel degelijk opmaak dat jij denkt dat t bij mij makkelijk was, vooral over de tweede zin val ik nogal. Ik weet niet of je mn hele verhaal gelezen hebt, maar ik weet zeker dat mensen met minder doorzettingsvermogen en/of wilkracht al 1000x gestopt waren. En dat is niet erg, dat moet ieder voor zich weten, maar doe alsjeblieft niet alsof ik al GAUW zeg dat ik er alles voor gedaan heb.
En mocht je het anders bedoelt hebben als hoe ik het opvat dan mag je deze post als niet gelezen beschouwen
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Lieskuh schreef:Dussss.......Dikkertjedap schreef:Darius...jij komt zelf over als iemand van de borstvoedingsmaffia.
Ik heb het idee dat jij jezelf heel wat vindt.
Het is heel fijn,voor jou dat bij jou de borstvoeding op rolletjes verliep.
Maar ga alsjeblieft iemand niet veroordelen,wanneer iemand kiest voor kv.
O, wat leuk, ik word genoemd! Blij dat iemand het gequot heeft!
Maarrrrr, volgens mij bedoel je iemand anders. Maar als je toch mij bedoeld, dank je wel! Ik vind het wel leuk om eens lid te zijn van de borstvoedingsmaffia. Ik ben er namelijk vet trots op dat ik nog steeds borstvoeding geef aan P.epijn!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:Lieskuh schreef:Dussss.......Dikkertjedap schreef:Darius...jij komt zelf over als iemand van de borstvoedingsmaffia.
Ik heb het idee dat jij jezelf heel wat vindt.
Het is heel fijn,voor jou dat bij jou de borstvoeding op rolletjes verliep.
Maar ga alsjeblieft iemand niet veroordelen,wanneer iemand kiest voor kv.
O, wat leuk, ik word genoemd! Blij dat iemand het gequot heeft!
Maarrrrr, volgens mij bedoel je iemand anders. Maar als je toch mij bedoeld, dank je wel! Ik vind het wel leuk om eens lid te zijn van de borstvoedingsmaffia. Ik ben er namelijk vet trots op dat ik nog steeds borstvoeding geef aan P.epijn!
Even geheel offtopic, maar ben nieuwsgierig. Hoe gaat het voeden nu je zwanger bent? Merk je dat het zeer doet of dat het minder wordt?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda schreef:
Even geheel offtopic, maar ben nieuwsgierig. Hoe gaat het voeden nu je zwanger bent? Merk je dat het zeer doet of dat het minder wordt?
Even voor mijn beurt, ik heb mijn hele (tweede, uiteraard) zwangerschap lang gevoed en ik merkte wel dat het wat terugliep. Het deed niet echt pijn.
Susan- Lady Post-a-lot
Jolicious schreef:Mensen die borstvoeding geven die mensen die de fles geven niet in hun waarde laten en ervan overtuigd zijn dat alleen zij het goede doen.
Eens.
Ik ben zelf ook erg pro-borstvoeding, maar ik vind dat iedereen gewoon moet doen waar ze zich goed bij voelt. Ik vind bv geven heel prettig en heb het geluk dat het over het algemeen goed gaat (behalve dat ik een tijd last heb gehad van kloven aan 1 borst) en ik zie hoe goed mijn ventje het erop doet. Maar ik vind ook dat als bv niet fijn voor je is, te belastend of te pijnlijk, je gewoon voor de fles moet kunnen kiezen. Zonder dat anderen commentaar hebben.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Ik heb ook tijdens mijn tweede zwangerschap gevoed en het deed geen pijn, was in het begin wel wat gevoeliger. Na 4 maanden is mijn zoontje zelf gaan afbouwen en toen liep de productie zo snel terug dat het heel snel bekeken was en hij dus helemaal gestopt is.
Gast- Gast
Susan schreef:Linda schreef:
Even voor mijn beurt, ik heb mijn hele (tweede, uiteraard) zwangerschap lang gevoed en ik merkte wel dat het wat terugliep. Het deed niet echt pijn.
En ben je op een gegeven moment droog komen te staan? Of heb je altijd wel melk gehad?
Wel fijn dat het geen pijn deed. Ik lees soms verhalen van vrouwen die echt door de grond gaan.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda schreef:Susan schreef:Linda schreef:
En ben je op een gegeven moment droog komen te staan? Of heb je altijd wel melk gehad?
Wel fijn dat het geen pijn deed. Ik lees soms verhalen van vrouwen die echt door de grond gaan.
Nee, niet helemaal droog, maar wel dat het echt heel weinig was. Ik weet dat omdat ik toen ik 37 weken zwanger was een keer gigantische oorpijn had en ergens las dat een druppel borstvoeding zou helpen, als je zo'n pijn hebt probeer je alles, en toen merkte ik wel dat de productie niet meer heel hoog was, het was echt letterlijk een druppel (en het hielp trouwens voor geen meter).
Na de bevalling heb ik ze nog een tijdje allebei aan de borst gehad en toen had hij ook wel weer meer, hoewel ik haar altijd eerst liet drinken.
Susan- Lady Post-a-lot
Teddyaapje schreef:Jolicious schreef:Maar vind je dat niet een beetje makkelijk zeggen dan als de borstvoeding voor jou zo makkelijk op gang kwam? Dan kan je toch al gauw zeggen dat je er alles voor gedaan hebt?
Er moet inderdaad betere voorlichting komen. Ik ben naar 2 info avonden geweest bij mijn vorige zwangerschap, maar de problemen die ik hier vaak lees werden daar niet eens besproken. Sterker nog: pas de laatste 3 jaar ben ik erachter gekomen dat het heel normaal is dat je borstvoeding pas op dag 3 op gang komt. Nooit geweten en ik dacht dus ook dat ik niks had. Ik heb in het ziekenhuis gelegen, heb kraamhulp gehad en info avonden gehad en nérgens is dat gezegd of ter sprake gekomen. Nu ik er meer over weet ga ik er ook met meer vertrouwen weer in.
Ik quote nogmaals deze reactie van je omdat ik hieruit wel degelijk opmaak dat jij denkt dat t bij mij makkelijk was, vooral over de tweede zin val ik nogal. Ik weet niet of je mn hele verhaal gelezen hebt, maar ik weet zeker dat mensen met minder doorzettingsvermogen en/of wilkracht al 1000x gestopt waren. En dat is niet erg, dat moet ieder voor zich weten, maar doe alsjeblieft niet alsof ik al GAUW zeg dat ik er alles voor gedaan heb.
En mocht je het anders bedoelt hebben als hoe ik het opvat dan mag je deze post als niet gelezen beschouwen
Lieve Teddyaapje, je zegt zélf in dit topic dat de borstvoeding snel op gang kwam. Ik reageer alleen op wat jij zegt. Verder zeg ik toch echt vrij weinig hoor
Gast- Gast
Susan schreef:Linda schreef:Susan schreef:Linda schreef:
Nee, niet helemaal droog, maar wel dat het echt heel weinig was. Ik weet dat omdat ik toen ik 37 weken zwanger was een keer gigantische oorpijn had en ergens las dat een druppel borstvoeding zou helpen, als je zo'n pijn hebt probeer je alles, en toen merkte ik wel dat de productie niet meer heel hoog was, het was echt letterlijk een druppel (en het hielp trouwens voor geen meter).
Na de bevalling heb ik ze nog een tijdje allebei aan de borst gehad en toen had hij ook wel weer meer, hoewel ik haar altijd eerst liet drinken.
Nee, het doet geen pijn. Bij L en P had ik juist de eerste paar weken enorme gespannen borsten, het was echt mijn zwangerschapskwaaltje, maar daar heb ik nu helemaal geen last van. Wel is de borstvoeding enorm teruggelopen, en is het meer een slokje geworden voor het slapen gaan, bij het wakker worden en is het de ideale troostmanier 's nachts. Maar eigenlijk mag je het geen voeding meer noemen. Overdag krijgt hij yoghurt en bij het broodje en tussendoor gewoon thee, water en diksap. Soms wel eens een flesje kunstmelk. Rond 20 uur krijgt hij een papfles van 200cc kunstvoeding. Morgen moet ik naar het cb en dan vraag ik even of het zo wel genoeg is wat hij binnenkrijgt aan melk. Verder wil ik ook even weten of hij nu overdag bij het broodje eten misschien gewone melk mag in een bekertje. Weet iemand dat eigenlijk?
Darius- Ratel
Volgens mij mogen ze pas met 12 maanden gewone melk, dus ik zou dan toch voor opvolgmelk gaan bij het eten.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Volgens mij mogen ze pas met 12 maanden gewone melk, dus ik zou dan toch voor opvolgmelk gaan bij het eten.
Ja, dat weet ik. Maar zouden drie slokjes melk in een bekertje om te oefenen dan heel erg zijn? P.epijn drinkt meestal rond 10 uur behoorlijk veel water of sap in 1 x op, dan heeft hij echt om 12 uur bij de lunch geen dorst meer. Ik kan natuurlijk ook gewoon thee in een beker geven dan, maar we hebben L.aurens nu eindelijk zo ver dat hij weet: bij brood eten hoort melk drinken, dat ik dat er graag in wil laten.
Darius- Ratel
Geen idee of het erg is, ik zou het risico niet nemen. Toen Yrsa die leeftijd had deed ik ook nog geen koemelk door haar eten, ik doe normaal bijvoorbeeld altijd melk door de lasagnesaus, maar in die tijd gebruikte ik zo'n pakje opvolgmelk van Nutrilon, omdat ik haar voor de 12 maanden gewoon geen koemelk wilde geven. Dus ik zou het zelf niet doen, maar misschien ben ik wel heel overdreven daarin.
Susan- Lady Post-a-lot
Risico op koemelkallergie? Nou ja, ik zal vanavond nog eens internet afspeuren, dan kom ik morgen tenminste beslagen ten ijs!
Darius- Ratel
Uiteraard ben ik zelf nog geen moeder, dus moet het allemaal nog uitzoeken. Maar ik ga dus geen borstvoeding geven.
Gast- Gast
Carrie schreef:Elodie schreef:Waarom als ik vragen mag?Carrie schreef:Ik ga het niet eens proberen. (borstvoeding geven) zodra ik bevallen ben, mocht ik ooit zwanger worden neem ik 2 pilletjes in zodat de borstvoeding stopt.
Ja hoor, tuurlijk mag je dat vragen. Ik weet dat het heel natuurlijk is, en zo bedoeld ook. Maar ik zie het niet zitten, tepelkloven, ook na de zwangerschap lekkende tieten, je bent gebonden aan het kolven/borstvoeding geven op vaste tijden, enz. Met de fles zie je beter hoeveel een kindje binnenkrijgt. Misschien verandert het wel zodra zo'n kindje op mijn buik gelegd wordt, dan kan ik me altijd nog bedenken. Maar voor nu lijkt het me gewoon helemaal niks, borstvoeding.
Ik vind het moeilijk te begrijpen dat je er van te voren al zo negatief tegenover kan staan. Toen ik op mijn werk vertelde dat ik borstvoeding gegeven heb riepen mijn collega's meteen dat ze dat gedoe aan hun borsten nooit zouden willen.. Maar het is vaak verre van gedoe. Ja je kan tepelkloven krijgen en o.a. dat kan zeer doen maar het heeft ook zoveel positieve kanten. Ik vond het echt ideaal dat je het altijd bij je hebt , dat je voedt op verzoek en dat je geen gedoe hebt met afmeten en dergelijke. Dus ondanks dat ik ook door wat pijn heen moest vond ik het echt super handig. Naast dat het natuurlijk heel gezond is. Het enige wat ik lastig vond was dat alcohol wat lastiger is
het is niet mijn bedoeling een preek te geven. Ik vind het gewoon oprecht moeilijk te begrijpen dat je zo'n uitgesproken mening kan hebben zonder het ervaart te hebben. Maar idd, misschien doe je het tzt ook gewoon
Gast- Gast
Ik ook niet. Ik heb net als mijn moeder ontzettend gevoelige tepels en de hell die zij doorgemaakt heeft, daar bedank ik voor. M`n broer heeft die van m`n moeder zo verprutst dat ze er 35 jaar later nog last van heeft.Carrie schreef:Uiteraard ben ik zelf nog geen moeder, dus moet het allemaal nog uitzoeken. Maar ik ga dus geen borstvoeding geven.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Tijdens mijn zwangerschap zei ik al dat ik wel borstvoeding wilde geven, maar als het niet zou lukken zou ik er geen drama van maken, dan ging ik over op flesvoeding.
Jaja...
Jaja...
Gast- Gast
Carrie schreef:Uiteraard ben ik zelf nog geen moeder, dus moet het allemaal nog uitzoeken. Maar ik ga dus geen borstvoeding geven.
Ik had dat bij jou niet verwacht, omdat jij zo onder de indruk was van het boek van Amber. Ik vind dit echt een voorbeeld van namaakvoeding. Dat kan nog boordevol goede stoffen zitten, maar het is zo niet door de natuur gemaakt voor je kind. Het is een goede vervanging in onvoorziene omstandigheden en je wordt er heus wel groot van, maar het kan het simpelweg niet halen bij borstvoeding.
Maar goed, verder vind ik dat iedereen het zelf moeten weten en het is je eigen kind etc. Ik vind ook niet dat het je een slechte moeder maakt als je het niet doet, maar ik had júist van jou verwacht dat je het wel zou doen. Juist omdat het zo natuurlijk is!
Bovendien denk ik dan aan dat stukje over over de grond slepende
Verder moet ik mijn mond houden. Ik heb geen kind dat mijn tepels kapot bijt of niet groeit, omdat ik geen melk heb, dus ik weet ook niet hoe het is. Ik vind alleen dat niet uitgevlakt moet worden hoe goed borstvoeding is, omdat het toevallig gelukt is om iets te maken waar baby's ook goed op groeien. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat niet ontzettend fijn is .
Laatst aangepast door June op ma 13 feb 2012 - 3:59; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Pagina 8 van 17 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 12 ... 17
Pagina 8 van 17
Permissies van dit forum: