Borstvoedingsmaffia
+33
Fearie
moepie
Paper Crown
Rush
*Lookie*
Dikkertjedap
Minx
Annie24
Mamsie
mickey
joyce0606
Coccinelle
Kat1980
Muurvlindertje
Supertalentje
Printje
blondje1313
Antibes
Darius
Susan
Lejow
Happydobby
TGR
PapillonRose
SarahKey
Teddyaapje
Tania
Pien
Linda
Ayla
L!ND@
Liadan
frolic
37 plaatsers
Pagina 6 van 17
Pagina 6 van 17 • 1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 17
Re: Borstvoedingsmaffia
Ik wil trouwens wel bekennen dat ik (achteraf gezien) een béétje tot de bv-maffia behoorde. En dat ik af en toe een béétje doorsloeg in het propageren van bepaalde opvoedingsinzichten (niet laten huilen, geen nee zeggen, niet straffen ed.).
Ik ben daar nu een stuk milder in en realiseer me ook meer hoe irritant het kan zijn als iemand voortdurend blijft doorgaan over het belang, of de juistheid van een bepaalde zienswijze.
Dus bij dezen; excuses aan fv-moeders die zich wellicht weleens aangevallen hebben gevoeld door mij.
Ik ben daar nu een stuk milder in en realiseer me ook meer hoe irritant het kan zijn als iemand voortdurend blijft doorgaan over het belang, of de juistheid van een bepaalde zienswijze.
Dus bij dezen; excuses aan fv-moeders die zich wellicht weleens aangevallen hebben gevoeld door mij.
Gast- Gast
Susan schreef:Muurvlindertje schreef:Susan schreef:Muurvlindertje schreef:Stel dat je nu maar 1 keuze hebt. Dus borstvoeding. Wat dan als het niet lukt? Lijkt me dat er vroeger veel kinderen stierven omdat hun ma geen borstvoeding kon geven. Geldt ook voor het heden in derdewereldlanden. Sneu.
In sommige landen wordt het als een teken van armoede gezien als je als vrouw borstvoeding geeft, daar is flesvoeding juist een soort symbool van welvaart, terwijl het ze daar aan de middelen ontbreekt om flesvoeding op een hygiënische manier te bereiden, zoals schoon drinkwater, waardoor veel kinderen overlijden aan diarree en uitdroging.
Wat erg eigenlijk. Maar voor alles is een reden.
Ik heb daar een keer een heel boek over gelezen. Als die kinderen dan eenmaal diarree hadden dan konden ze ze op zich ook nog wel genezen met water en zoutoplossing, maar dat werd dan ook niet gedaan omdat er werd geloofd dat die kinderen dan een soort van 'behekst' waren, dus lieten ze ze gewoon doodgaan en daarna kwamen er weer nieuwe kinderen die vaak eenzelfde lot te wachten stond. Erg triest.
Zeker. Een leven is daar niet veel waard. Misschien omdat ze ook zo enorm aanfokken. Lijkt wel alsof de natuur zich zo in stand houdt.
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
We gaan nou ook weer niet met z'n allen heel gematigd worden, hè? Het was de afgelopen dagen al zo saai op het forum.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Muurvlindertje schreef:
Zeker. Een leven is daar niet veel waard. Misschien omdat ze ook zo enorm aanfokken. Lijkt wel alsof de natuur zich zo in stand houdt.
Gast- Gast
Minneke schreef:Muurvlindertje schreef:
Gast- Gast
Susan schreef:We gaan nou ook weer niet met z'n allen heel gematigd worden, hè? Het was de afgelopen dagen al zo saai op het forum.
hahaha
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Zaten er geen vrouwen op de markt waar je BV kon kopen?Muurvlindertje schreef:Ik vraag me af hoe dat eeuwen geleden ging, toen er nog geen poeder was om flesvoeding mee aan te maken. Zouden kinderen aan de borst van andere moeders gelegd zijn of zouden ze sterven? M.a.w. zou het survival of the fittest zijn of zouden er toen andere dingen zijn om kinderen mee te voeden (bijv de borst van andere mama's)?
En je had 'de Min'.
De min
Er is over de hogere stand vrij veel bekend: over de levenswijze, de manier van kinderen opvoeden, en dus ook over borstvoeding. Dat kan soms een vertekend beeld opleveren. Het was lange tijd de gewoonte in Europa dat baby's die uit edelvrouwen geboren waren niet door hun moeder gevoed werden, maar door een of meer minnen, die zorgvuldig geselecteerd werden. Daardoor hoor je wel eens dat vroeger alle baby's door een min gevoed werden, wat uiteraard alleen gold voor baby's uit de hogere stand. Wel kun je aannemen dat hierdoor het niet zelf voeden van je baby een zekere status verwierf.
Gast- Gast
joyce0606 schreef:mijn oma heeft borstvoeding aan haar zusje gegeven (Ze was toen net zelf bevallen van haar eerste kind) omdat haar moeder borstkanker had.
mijn oma verteld wel eens verhalen over hoe het bij haar er aan toe ging, zij heeft 10 kinderen groot gebracht. ze haalde bij de Jamin voor 0,25 cent, een grote zak met gebroken koekjes die ze niet meer konden verkopen of koekjes die niet verkocht waren en weg moesten. ze maakte daar dan een papje van met water (thee of melk) en gaf dit dan aan de kindjes (babies vanaf ong. 3/4 maanden) en ze zijn hier prima mee groot geworden.
vroeger hadden ze niet zoveel, en werden alle kindjes aangelegt, al zat je onder de kloven..tja wat moest je anders... gelukkig hebben we kunstvoeding en hoeven wij vrouwen niet tot het uiterste te gaan!
ik geef zelf bv, dus heb niet echt "last" van de bvmaffia. ik hoor altijd wel (net zoals in het ziekenhis of cb) als ze vragen of ik bv geef, ze altijd zeggen "wat, goed" dus ik kan mij voorstellen dat het vervelend is om negatieve reacties te horen van mensen.
ik ben blij dat ik bv kan en mag geven. maar ik laat iedereen in zijn waarde, zolang dat ook wederzijds is
+1
Ik krijg inderdaad ook vaak te horen "Wat knap dat je nu nog steeds bv geeft". Mijn zoon is pas 2 maanden, maar schijnbaar geef ik al heel lang bv nu. Ik wil het sowieso tot 6 maanden geven, mijn vriend weet dat. Wel kwam hij er vandaag pas achter dat ik ook dan pas met bijvoeding wil beginnen... Maar hij begrijpt wel waarom ik dan graag wil. Mijn vader snapt er echter niks van. Die vind het maar raar dat ik niet al met 3 maanden fruit ga geven... Terwijl hij de bv wel heel goed vindt. Mijn zus heeft nooit bv gegeven, dat vond hij toch niet zo leuk.
Ontopic: maffia heeft voor mij een negatieve bijklank. In mijn ogen is de bvmaffia dan ook van toepassing op vrouwen die flesvoeding als heeeeeeeeeel slecht af doen, blijven drammen over bv en duidelijk aangeven dat ze het er niet mee eens zijn als een ander fv geeft.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Borstvoeding
Overigens wil niet zeggen dat mensen die hun kind niet naar een min stuurden hun kind wel altijd borstvoeding gaven. Het was in sommige delen van Europa de gewoonte om aan heel jonge baby's ander voedsel te geven, bijvoorbeeld broodpap of koffie (!!!).
Zuigelingensterfte
Daarnaast was ook de welstandsklasse van belang voor de sterftecijfers. Voor borstgevoede kinderen gold dat kinderen uit de laagste klassen een 2 tot 3 keer grotere kans hadden om jong te sterven dan vergelijkbare kinderen uit de hoogste klassen. Bij kinderen die geen borstvoeding kregen lag de zuigelingensterfte onder de armste klassen zelfs 15 keer hoger. Vanaf de 18e eeuw begonnen artsen het geven van borstvoeding door de moeder aan te moedigen. Zij zagen het verband tussen de hoge sterfte onder zuigelingen en het gebrek aan borstvoeding. Hier en daar begonnen zelfs vrouwen uit de hogere stand borstvoeding te geven. Met name vrouwen uit de opkomende burgerlijke stand waren gevoelig voor de argumenten van de artsen.
Overigens wil niet zeggen dat mensen die hun kind niet naar een min stuurden hun kind wel altijd borstvoeding gaven. Het was in sommige delen van Europa de gewoonte om aan heel jonge baby's ander voedsel te geven, bijvoorbeeld broodpap of koffie (!!!).
Zuigelingensterfte
Daarnaast was ook de welstandsklasse van belang voor de sterftecijfers. Voor borstgevoede kinderen gold dat kinderen uit de laagste klassen een 2 tot 3 keer grotere kans hadden om jong te sterven dan vergelijkbare kinderen uit de hoogste klassen. Bij kinderen die geen borstvoeding kregen lag de zuigelingensterfte onder de armste klassen zelfs 15 keer hoger. Vanaf de 18e eeuw begonnen artsen het geven van borstvoeding door de moeder aan te moedigen. Zij zagen het verband tussen de hoge sterfte onder zuigelingen en het gebrek aan borstvoeding. Hier en daar begonnen zelfs vrouwen uit de hogere stand borstvoeding te geven. Met name vrouwen uit de opkomende burgerlijke stand waren gevoelig voor de argumenten van de artsen.
Gast- Gast
Zelda schreef:TGR schreef:Rejoy. schreef:TGR schreef:Bv = beter dan fv. Maar als bv niet lukt, dan is fv prima. Van tevoren al geen bv geven "omdat het niet bij je past" vind ik echt een slechte reden, maar als je dat kan verantwoorden voor jezelf, tja.
'niet lukken' is zo'n relatief begrip.
Als je bijv. een borstverkleining hebt gehad waardoor het niet gaat, te weinig productie waardoor je kindje kan uitdrogen. Ik kan zat goede redenen bedenken. Maar ik heb nu twee keer gelezen dat iemand het niet eens probeerde omdat het haar niks leek.
Ik lees dat ook vaker en ik heb dan net zo goed mijn bedenkingen erbij, maar wie ben ik om dat dan ook echt te uiten naar die persoon. Iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt.
Ik ben dus zo iemand die een borstverkleining heeft gehad. En het ging gewoon echt niet. Het is al lastiger met prematuren maar ik heb het echt precies zo gedaan als ze me vroegen. Veel kolven en aanleggen, kolven naast de couveuse enz. De lactatiedeskundige heeft toen echt tegen mij gezegd dat de kans wel erg klein was dat het zou lukken. Als je tepels zijn verplaatst, is de kans op volledige bv heel erg klein.
Voor mij betekend de borstvoedingmafia, de mensen die zonder respect afgeven op moeders die kv geven.
Iedereen weet dat bv het beste is en natuurlijk wil je voor je kindje het beste. Maar als het niet lukt, hoef je iemand niet nog een complex aan te praten.
Gast- Gast
Ik kan niet alles quoten dus ik doe het even zo:
Tania zei: Ja dus? Iemand vraagt toch niet welk merk goed is omdat ze zo graag borstvoeding wil geven of omdat ze borstvoeding geeft? Als iemand vraat welk merk ze het beste kan kopen ga ik ervan uit dat het besluit is genomen om kunstvoeding te geven. Waarom is het dan nodig om te gaan melden dat borstvoeding beter is? Jij weet toch niet watvoor verhaal erachter zit? Misschien handig om daar is over na te denken dan overal in dat soort topics maar klakkeloos te roepen dat borstvoeding beter is.
Ik heb niet gezegd dat IK in die topics reageerde, dat doe ik meestal niet omdat ik totaal geen verstand van kv heb. Ik zei dat IK het fijn vond om op momenten dat ik er doorheen zat, en waarop ik dus ook weleens op het punt heb gestaan om dan toch maar kv te gaan geven, fijn vond dat er mensen waren die me 'aanmoedigde' om er toch mee door te gaan.
Rejoy zei: Dat vind ik inderdaad een twijfelachtige uitspraak (IK: Zolang je er zelf vertrouwen in en wilskracht voor hebt lukt het bij 99%). Je zegt dat het bij jou heel makkelijk is gegaan, je weet dus niet hoe het is als je 1.5 uur voordat je weer 'moet' voeden huilend op de bank zit omdat je er tegenop ziet doordat je tepels nog in de fik staan van de vorige voeding.
Dat weet ik idd niet. En bij mij kwam de productie idd heel goed opgang in het begin, maar je wilt niet weten hoe vaak ik er doorheen heb gezeten. Het is misschien een 'gevaarlijke' uitspraak maar het menselijk lichaam is hier nu eenmaal voor gemaakt, en er zijn er nu eenmaal maar weinig die het uiteindelijk écht niet zouden kunnen (lichamelijk gezien). Hoe ver je voor bv 'moet' gaan is een andere discussie, dat punt ligt bij iedereen anders en hier zal ik ook niemand voor veroordelen. Het spijt me als het misschien wel eens zo overkomt. Soms is het lastig dingen goed te verwoorden, vooral als je het schrijft.
Jolicious zei: Als je normaal reageert is er ook heen probleem. Maar reacties zoals die van Teddyaapje bijv, dat komt zo belerend over af en toe.
Ik vind het jammer dat je het zo ziet want zo bedoel ik het helemaal niet! Ik ben idd erg pro bv, iets wat wel duidelijk is denk ik maar ik zie het niet zo dat ik kv mama's niet in hun waarde laat of dat ik het slechte moeders zou vinden (dat zie ik als bvmaffia). Ik ben wel geinteresseerd wáárom ze niet aan bv beginnen/ ermee willen stoppen/ niet uitzoeken wat de reden is dat het niet lukt/ pijn doet. Dat laatste vooral omdat ik er zelf geen vrede mee zou hebben om er 'zomaar' mee te stoppen (dit staat er misschien ook weer stom, ik ben niet zo goed in dingen beschrijven maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel). Op momenten dat ik er zelf doorheen zat en ermee wilde stoppen had ik niks aan de mensen die zeiden dat ik er dan maar mee moest stoppen of dat kindjes met kv ook wel groot zouden worden (wat natuurlijk wel zo is, ik heb zelf vroeger ook nooit een druppel bv gehad) omdat ik er eigenlijk nog niet aan toe was om ermee te stoppen. Ik had juist iets aan de mensen die zeiden dat ik het nog niet op moest geven, dat de productie wel weer omhoog zou gaan na een paar dagen extra kolven en me zeg maar steunden. Dit is denk ik mijn bedoeling met de in jouw ogen belerende reacties van mij, niet om mensen te kwetsen of wat dan ook. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Tania zei: Ja dus? Iemand vraagt toch niet welk merk goed is omdat ze zo graag borstvoeding wil geven of omdat ze borstvoeding geeft? Als iemand vraat welk merk ze het beste kan kopen ga ik ervan uit dat het besluit is genomen om kunstvoeding te geven. Waarom is het dan nodig om te gaan melden dat borstvoeding beter is? Jij weet toch niet watvoor verhaal erachter zit? Misschien handig om daar is over na te denken dan overal in dat soort topics maar klakkeloos te roepen dat borstvoeding beter is.
Ik heb niet gezegd dat IK in die topics reageerde, dat doe ik meestal niet omdat ik totaal geen verstand van kv heb. Ik zei dat IK het fijn vond om op momenten dat ik er doorheen zat, en waarop ik dus ook weleens op het punt heb gestaan om dan toch maar kv te gaan geven, fijn vond dat er mensen waren die me 'aanmoedigde' om er toch mee door te gaan.
Rejoy zei: Dat vind ik inderdaad een twijfelachtige uitspraak (IK: Zolang je er zelf vertrouwen in en wilskracht voor hebt lukt het bij 99%). Je zegt dat het bij jou heel makkelijk is gegaan, je weet dus niet hoe het is als je 1.5 uur voordat je weer 'moet' voeden huilend op de bank zit omdat je er tegenop ziet doordat je tepels nog in de fik staan van de vorige voeding.
Dat weet ik idd niet. En bij mij kwam de productie idd heel goed opgang in het begin, maar je wilt niet weten hoe vaak ik er doorheen heb gezeten. Het is misschien een 'gevaarlijke' uitspraak maar het menselijk lichaam is hier nu eenmaal voor gemaakt, en er zijn er nu eenmaal maar weinig die het uiteindelijk écht niet zouden kunnen (lichamelijk gezien). Hoe ver je voor bv 'moet' gaan is een andere discussie, dat punt ligt bij iedereen anders en hier zal ik ook niemand voor veroordelen. Het spijt me als het misschien wel eens zo overkomt. Soms is het lastig dingen goed te verwoorden, vooral als je het schrijft.
Jolicious zei: Als je normaal reageert is er ook heen probleem. Maar reacties zoals die van Teddyaapje bijv, dat komt zo belerend over af en toe.
Ik vind het jammer dat je het zo ziet want zo bedoel ik het helemaal niet! Ik ben idd erg pro bv, iets wat wel duidelijk is denk ik maar ik zie het niet zo dat ik kv mama's niet in hun waarde laat of dat ik het slechte moeders zou vinden (dat zie ik als bvmaffia). Ik ben wel geinteresseerd wáárom ze niet aan bv beginnen/ ermee willen stoppen/ niet uitzoeken wat de reden is dat het niet lukt/ pijn doet. Dat laatste vooral omdat ik er zelf geen vrede mee zou hebben om er 'zomaar' mee te stoppen (dit staat er misschien ook weer stom, ik ben niet zo goed in dingen beschrijven maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel). Op momenten dat ik er zelf doorheen zat en ermee wilde stoppen had ik niks aan de mensen die zeiden dat ik er dan maar mee moest stoppen of dat kindjes met kv ook wel groot zouden worden (wat natuurlijk wel zo is, ik heb zelf vroeger ook nooit een druppel bv gehad) omdat ik er eigenlijk nog niet aan toe was om ermee te stoppen. Ik had juist iets aan de mensen die zeiden dat ik het nog niet op moest geven, dat de productie wel weer omhoog zou gaan na een paar dagen extra kolven en me zeg maar steunden. Dit is denk ik mijn bedoeling met de in jouw ogen belerende reacties van mij, niet om mensen te kwetsen of wat dan ook. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ga het niet eens proberen. (borstvoeding geven) zodra ik bevallen ben, mocht ik ooit zwanger worden neem ik 2 pilletjes in zodat de borstvoeding stopt.
Gast- Gast
Teddyaapje, ik bedoelde ook niet jou persoonlijk maar de mensen die dat dus wel doen in dat soort topics. En ik snap dat als je er doorheen zit zulke reacties misschien kunnen helpen, maar in de topics waar ik het over heb is het over het algemeen vrij duidelijk dat dat niet het geval is maar dat iemand die beslissing al lang genomen heeft.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Carrie schreef:Ik ga het niet eens proberen. (borstvoeding geven) zodra ik bevallen ben, mocht ik ooit zwanger worden neem ik 2 pilletjes in zodat de borstvoeding stopt.
Die pilletjes zijn ook niet zonder risico. Daar kun je heel nare bijwerkingen van krijgen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Linda schreef:Carrie schreef:Ik ga het niet eens proberen. (borstvoeding geven) zodra ik bevallen ben, mocht ik ooit zwanger worden neem ik 2 pilletjes in zodat de borstvoeding stopt.
Die pilletjes zijn ook niet zonder risico. Daar kun je heel nare bijwerkingen van krijgen.
Ja dat weet ik, mijn collega heeft ze ook gehad.
Gast- Gast
Waarom als ik vragen mag?Carrie schreef:Ik ga het niet eens proberen. (borstvoeding geven) zodra ik bevallen ben, mocht ik ooit zwanger worden neem ik 2 pilletjes in zodat de borstvoeding stopt.
Gast- Gast
Tania schreef:Teddyaapje, ik bedoelde ook niet jou persoonlijk maar de mensen die dat dus wel doen in dat soort topics. En ik snap dat als je er doorheen zit zulke reacties misschien kunnen helpen, maar in de topics waar ik het over heb is het over het algemeen vrij duidelijk dat dat niet het geval is maar dat iemand die beslissing al lang genomen heeft.
Precies. Dus om dan nog te gaan verkondigen dat bv toch écht het beste is en dat het met zelfvertrouwen en wilskracht en doorzettingsvermogen toch moet lukken komt gewoon niet echt gepast over. Een beetje too much ;-)
Gast- Gast
Als je snel je figuur terug wilt moet je het wel doen.Carrie schreef:Ik ga het niet eens proberen. (borstvoeding geven) zodra ik bevallen ben, mocht ik ooit zwanger worden neem ik 2 pilletjes in zodat de borstvoeding stopt.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Ik heb nooit bv gegeven, vanaf dag 1 fv en dat was MIJN besluit
@Carrie; zie hierboven. Ik heb nooit pilletjes geslikt. Ik had een strakke bh gekocht en die heb ik aangetrokken nadat ik gewassen werd na de bevalling. Ik heb verder nergens last van gehad.
@Carrie; zie hierboven. Ik heb nooit pilletjes geslikt. Ik had een strakke bh gekocht en die heb ik aangetrokken nadat ik gewassen werd na de bevalling. Ik heb verder nergens last van gehad.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
dan moet je alleen geen tweeling krijgen, mijn figuur komt nooit meer goed.Mamsie schreef:Als je snel je figuur terug wilt moet je het wel doen.Carrie schreef:Ik ga het niet eens proberen. (borstvoeding geven) zodra ik bevallen ben, mocht ik ooit zwanger worden neem ik 2 pilletjes in zodat de borstvoeding stopt.
Gast- Gast
Tja sommige hebben pech en andere geluk. Ik had bij de 3e een mega buik (verloskundige noemde het ook een 2ling buik ) en toch en ik weer slank. Maar t was meer een "grapje" naar Carrie toe.Stofzuiger schreef:dan moet je alleen geen tweeling krijgen, mijn figuur komt nooit meer goed.Mamsie schreef:Als je snel je figuur terug wilt moet je het wel doen.Carrie schreef:Ik ga het niet eens proberen. (borstvoeding geven) zodra ik bevallen ben, mocht ik ooit zwanger worden neem ik 2 pilletjes in zodat de borstvoeding stopt.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Jolicious schreef:Tania schreef:Teddyaapje, ik bedoelde ook niet jou persoonlijk maar de mensen die dat dus wel doen in dat soort topics. En ik snap dat als je er doorheen zit zulke reacties misschien kunnen helpen, maar in de topics waar ik het over heb is het over het algemeen vrij duidelijk dat dat niet het geval is maar dat iemand die beslissing al lang genomen heeft.
Precies. Dus om dan nog te gaan verkondigen dat bv toch écht het beste is en dat het met zelfvertrouwen en wilskracht en doorzettingsvermogen toch moet lukken komt gewoon niet echt gepast over. Een beetje too much ;-)
Ik snap wat je bedoelt maar ik bedoel daarmee te zeggen dat het niet altijd makkelijk is en dat het soms/ meestal doorzettingsvermogen en wilskracht kost. Ik ben iemand die als ik iets wil er ook 'alles' voor zal doen om het voor elkaar te krijgen. Ik vind dat borstvoeding vaak geromantiseerd wordt en dat is vaak helemaal niet het geval, vooral niet in het begin. Veel mama's waarbij het niet makkelijk is in het begin stoppen ermee, waardoor de bvmama's veelal moeders zijn waarbij het wel makkelijk ging, met het gevolg dat het voor degene die net bevallen is/ zwanger is lijkt alsof het een makkie is en als dat dan niet het geval is dat ze dan denkt dat het niet kán en er (ook) maar mee stoppen.
Misschien moet er bij de voorlichtingen over hoe goed bv voor kindjes (en moeders) meer aandacht geschonken worden aan welke problemen er kunnen ontstaan en wat je dan het beste kunt doen, al zorgt dat er misschien juist weer voor dat er mama's zijn die het dan niet eens willen proberen.
Teddyaapje- Ratel
Stofzuiger schreef:dan moet je alleen geen tweeling krijgen, mijn figuur komt nooit meer goed.Mamsie schreef:Als je snel je figuur terug wilt moet je het wel doen.Carrie schreef:Ik ga het niet eens proberen. (borstvoeding geven) zodra ik bevallen ben, mocht ik ooit zwanger worden neem ik 2 pilletjes in zodat de borstvoeding stopt.
Daar had ik geen tweeling voor nodig *vraagt zich af hoe het er dan uitgezien zou hebben*
Ik wist helemaal niet dat er pilletjes voor waren! Wat doen die dan precies?
Teddyaapje- Ratel
Mamsie schreef:Als je snel je figuur terug wilt moet je het wel doen.Carrie schreef:Ik ga het niet eens proberen. (borstvoeding geven) zodra ik bevallen ben, mocht ik ooit zwanger worden neem ik 2 pilletjes in zodat de borstvoeding stopt.
Ik had na 8 weken weer een strakke buik zonder borstvoeding :-)
Gast- Gast
Maar vind je dat niet een beetje makkelijk zeggen dan als de borstvoeding voor jou zo makkelijk op gang kwam? Dan kan je toch al gauw zeggen dat je er alles voor gedaan hebt?
Er moet inderdaad betere voorlichting komen. Ik ben naar 2 info avonden geweest bij mijn vorige zwangerschap, maar de problemen die ik hier vaak lees werden daar niet eens besproken. Sterker nog: pas de laatste 3 jaar ben ik erachter gekomen dat het heel normaal is dat je borstvoeding pas op dag 3 op gang komt. Nooit geweten en ik dacht dus ook dat ik niks had. Ik heb in het ziekenhuis gelegen, heb kraamhulp gehad en info avonden gehad en nérgens is dat gezegd of ter sprake gekomen. Nu ik er meer over weet ga ik er ook met meer vertrouwen weer in.
Er moet inderdaad betere voorlichting komen. Ik ben naar 2 info avonden geweest bij mijn vorige zwangerschap, maar de problemen die ik hier vaak lees werden daar niet eens besproken. Sterker nog: pas de laatste 3 jaar ben ik erachter gekomen dat het heel normaal is dat je borstvoeding pas op dag 3 op gang komt. Nooit geweten en ik dacht dus ook dat ik niks had. Ik heb in het ziekenhuis gelegen, heb kraamhulp gehad en info avonden gehad en nérgens is dat gezegd of ter sprake gekomen. Nu ik er meer over weet ga ik er ook met meer vertrouwen weer in.
Gast- Gast
Pagina 6 van 17 • 1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 17
Pagina 6 van 17
Permissies van dit forum: