Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoedingsmaffia

+33
Fearie
moepie
Paper Crown
Rush
*Lookie*
Dikkertjedap
Minx
Annie24
Mamsie
mickey
joyce0606
Coccinelle
Kat1980
Muurvlindertje
Supertalentje
Printje
blondje1313
Antibes
Darius
Susan
Lejow
Happydobby
TGR
PapillonRose
SarahKey
Teddyaapje
Tania
Pien
Linda
Ayla
L!ND@
Liadan
frolic
37 plaatsers

Pagina 11 van 17 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 17  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoedingsmaffia - Pagina 11 Empty Re: Borstvoedingsmaffia

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:44

Shoesdontlie schreef:
June schreef:Het was niet bedoeld als aanval hoor, Carrie smile. Het was serieus daarom dat het me opviel. Ook al maak je het aan met water, het is wel koemelk. Er is vast ook ergens een biologische variant hoor, daar niet van. Ik weet gewoon dat jij vaak biologisch eet etc. en dit paste gewoon niet in dat plaatje voor mij, maar je hoeft ook niet per se in één hok hoor!

Ze hebben ook sojavoeding voor babies :-)

He, handig!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Anniej_S schreef:
Liadan schreef:
Anniej_S schreef:Dames, ik vergeet er bij te melden..ik had een mannelijke GYNECOLOOG sorry Embarassed
Dan vind ik het nog steeds niet kunnen om zoiets te zeggen. Of je nou een man of vrouw bent, je moet wel professioneel blijven.

Eens, maar toch mag hij/zij zijn uiting geven! Als je als vrouw zijnde onderling zou vragen hoe denkt u over BV als u dat zelf heeft gegeven? Dan zou ik meer aan hebben als een arts die zegt JE moet dit JE moet dat en want HET is beter...

als arts hoor je je professioneel gedragen en daar hoort zo'n opmerking niet bij.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje ma 13 feb 2012 - 7:44

Jolicious schreef:Waar zie je mij iets concluderen dan? En wáár heb ik dan gezegd dat ik niet denk dat er meerdere factoren mee spelen...?

Jij zegt dat ik makkelijk praten heb over doorzettingsvermogen en wilskracht omdat bij mij de productie in het begin goed liep. Mijn antwoord hierop was dat het helemaal niet makkelijk liep bij mij (alleen in het begin) en dat ik wel degelijk vaak doorzettingsvermogen en wilskracht heb moeten hebben. Vervolgens blijf je doorgaan over dat ik zelf heb gezegd dat het makkelijk ging, terwijl ik het dus alleen over de productie in het begin had. Zo, en nu zeg ik er echt niks meer over.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

June schreef:Ik bedenk net inderdaad dat je natuurlijk ook best veel baby's hebt met koemelkallergie. Dan gaat het wat koeien betreft niet meer op, maar dan viel het me nog steeds op qua zo natuurlijk mogelijk eten. Maar hoe dan ook, moet iedereen het zelf weten. Een kind wordt denk ik ook niet gelukkig van een doodongelukkige moeder die tegen heug en meug een jaar lang borstvoeding geeft.

Het viel me gewoon op, punt. Ik zal nu stoppen met praten over dingen waar ik verder niet zoveel over weet.

Ja ik denk dat het wel genoeg is, je gaat een beetje lang door Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:46

Goed, ik kan me niet vinden in je woorden maar het zal allemaal wel.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje ma 13 feb 2012 - 7:46

Als mijn gyn dat tegen mij zou zeggen zou ik daar dus echt niet om zitten lachen en ik zou een melding van maken bij zijn/ haar leidinggevende. Ik vind dit niet normaal. Dan meld ik me maar bij de bvmaffia.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Liadan ma 13 feb 2012 - 7:47

Anniej_S schreef:
Liadan schreef:
Anniej_S schreef:Dames, ik vergeet er bij te melden..ik had een mannelijke GYNECOLOOG sorry Embarassed
Dan vind ik het nog steeds niet kunnen om zoiets te zeggen. Of je nou een man of vrouw bent, je moet wel professioneel blijven.

Eens, maar toch mag hij/zij zijn uiting geven! Als je als vrouw zijnde onderling zou vragen hoe denkt u over BV als u dat zelf heeft gegeven? Dan zou ik meer aan hebben als een arts die zegt JE moet dit JE moet dat en want HET is beter...
Ik ben nog geen arts tegen gekomen die tegen mij heeft gezegd dat ik iets MOET doen. Ik vind dit ook niet echt iets te maken hebben met zijn uiting geven. Hij kan bijv. ook tegen je zeggen dat borstvoeding het beste is maar kunstvoeding een goed alternatief.
Veel mensen zullen veel waarde hechten aan wat zo'n arts zegt en ik vind daarom dat hij zoiets niet hoort te zeggen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Fearie ma 13 feb 2012 - 8:02

Jolicious schreef:Mensen die borstvoeding geven die mensen die de fles geven niet in hun waarde laten en ervan overtuigd zijn dat alleen zij het goede doen.

Eens.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 8:06

Teddyaapje schreef:Als mijn gyn dat tegen mij zou zeggen zou ik daar dus echt niet om zitten lachen en ik zou een melding van maken bij zijn/ haar leidinggevende. Ik vind dit niet normaal. Dan meld ik me maar bij de bvmaffia.

Ook niet als de gyn een vrouw was geweest en dus al MOEDER zijnde verteld wat haar eigen ervaring daar in is? Kan wel zien dat bij jouw BV heilig is, zo zie ik dat niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 8:06

Fearie schreef:
Jolicious schreef:Mensen die borstvoeding geven die mensen die de fles geven niet in hun waarde laten en ervan overtuigd zijn dat alleen zij het goede doen.

Eens.

helemaal mee eens!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 8:11

Anniej_S schreef:
Teddyaapje schreef:Als mijn gyn dat tegen mij zou zeggen zou ik daar dus echt niet om zitten lachen en ik zou een melding van maken bij zijn/ haar leidinggevende. Ik vind dit niet normaal. Dan meld ik me maar bij de bvmaffia.

Ook niet als de gyn een vrouw was geweest en dus al MOEDER zijnde verteld wat haar eigen ervaring daar in is? Kan wel zien dat bij jouw BV heilig is, zo zie ik dat niet.

dat had ik ook gedaan hoor, ik vind het echt not done om als professional zulke uitingen te doen. Echt heel onprofessioneel en daar mag de gyn in kwestie best op aangesproken worden door zijn/haar meerdere.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 8:12

Rejoy. schreef:
Anniej_S schreef:

dat had ik ook gedaan hoor, ik vind het echt not done om als professional zulke uitingen te doen. Echt heel onprofessioneel en daar mag de gyn in kwestie best op aangesproken worden door zijn/haar meerdere.

Nou ik ben het daar niet helemaal mee eens, maargoed. Uiteindelijk bepaal ik zelf of ik BV of KV. Daar zou ik zoiezo niet door mijn gynecoloog door worden beinvloed.

Gast
Gast

Bericht  Liadan ma 13 feb 2012 - 8:12

Anniej_S schreef:

Ik vind dat een gynaecoloog zijn eigen ervaringen niet moet bespreken met zijn patienten. En de opmerking 'kan wel zien dat bij jouw BV heilig is' vind ik hier nergens op slaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 8:13

Anniej_S schreef:
Rejoy. schreef:
Anniej_S schreef:

Nou ik ben het daar niet helemaal mee eens, maargoed. Uiteindelijk bepaal ik zelf of ik BV of KV. Daar zou ik zoiezo niet door mijn gynecoloog door worden beinvloed.

nee, maar dat gebeurt nu wel.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 8:14

Rejoy. schreef:
Anniej_S schreef:
Rejoy. schreef:
Anniej_S schreef:

nee, maar dat gebeurt nu wel.

Ik heb er uiteindelijk ZELF voor gekozen om 100% voor BV te gaan, toen dat niet lukt en al het gezeur van de kraamhulp er om heen, was ik er helemaal klaar mee en ben ik op KV te gaan. Die keus heb ik uiteindelijk, samen met mijn man, gemaakt.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 8:22

Anniej_S schreef: [..]

Ik heb er uiteindelijk ZELF voor gekozen om 100% voor BV te gaan, toen dat niet lukt en al het gezeur van de kraamhulp er om heen, was ik er helemaal klaar mee en ben ik op KV te gaan. Die keus heb ik uiteindelijk, samen met mijn man, gemaakt.

maar dat zeg ik toch niet? Ik vind de opmerking gewoon niet kunnen. Een gyn is wettelijk verplicht om je goed voor te lichten over borstvoeding en dat doet hij niet door zulke dingen te roepen. Als je het zo bekijkt was de gyn zelfs strafbaar. Zo'n gyn hoort mensen voor te lichten met feiten en niet met zijn persoonlijke mening.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 8:24

Rejoy. schreef:

maar dat zeg ik toch niet? Ik vind de opmerking gewoon niet kunnen. Een gyn is wettelijk verplicht om je goed voor te lichten over borstvoeding en dat doet hij niet door zulke dingen te roepen. Als je het zo bekijkt was de gyn zelfs strafbaar. Zo'n gyn hoort mensen voor te lichten met feiten en niet met zijn persoonlijke mening.

De gyn heeft ook echt wel eerst het "goede kant" van het verhaal verteld, voordelen etc etc. Totdat mijn man ook gewoon vroeg, en als moeder zijnde? (ik had een mannelijk (in opleiding) en vrouwelijke gyn). Nou dan mag zij dat toch ook gewoon zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 8:26

als zij/zij echt professioneel is zegt hij/zij zulke dingen niet.

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 13 feb 2012 - 8:27

Als de gyn eerst zijn praatje over borstvoeding gegeven heeft vind ik dat hij best ook zijn eigen mening mag geven.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Liadan ma 13 feb 2012 - 8:28

Anniej_S schreef:
Rejoy. schreef:

De gyn heeft ook echt wel eerst het "goede kant" van het verhaal verteld, voordelen etc etc. Totdat mijn man ook gewoon vroeg, en als moeder zijnde? (ik had een mannelijk (in opleiding) en vrouwelijke gyn). Nou dan mag zij dat toch ook gewoon zeggen.
Heeft die man of die vrouw nou de opmerking gemaakt, hier zeg je weer de vrouwelijke gyn.

Niet dat dat wat uitmaakt want dan nog vind ik net als rejoy dat ze zo'n opmerking gewoon voor zich moeten houden.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 8:29

Ik had er 2 en de vrouwelijke heeft die opmerking gemaakt! Nadat zij eerst haar verhaal wel had gedaan en wij daar dus om vroegen..

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 8:30

Printje schreef:Als de gyn eerst zijn praatje over borstvoeding gegeven heeft vind ik dat hij best ook zijn eigen mening mag geven.
Nee dat vind ik niet eigenlijk. Ik vind het ook niet professioneel. Het is niet dat ik het meteen zou melden bij de leidinggevende maar ik zou het wel een rare opmerking vinden.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 8:31

Nou als moeders onder elkaar vind ik dat dat wel gevraagd mag worden.

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 13 feb 2012 - 8:31

Anniej_S schreef:Ik had er 2 en de vrouwelijke heeft die opmerking gemaakt! Nadat zij eerst haar verhaal wel had gedaan en wij daar dus om vroegen..

Als je erom gevraagd had is het toch juist fijn dat ze haar eerlijke mening geeft. Ik had het juist fijn gevonden als mijn verloskundige me wat meer had voorbereidt op de eerste tijd met een baby want dat vond ik knap zwaar en er werd alleen maar heiligmakend over gesproken bijna, ik vind eerlijkheid veel fijner.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 8:31

werkelijk waar.. als een gyn eerst zijn praatje over de voordelen van borstvoeding geeft en vervolgens zegt 'ik moet er niet aan denken om dat mijn kindjes aan mijn borsten drinken, ik vind borstvoeding echt niet nodig en de fles een veel betere optie'... Dat kán toch niet?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 11 van 17 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: