Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zuid-Afrika, regio Kaapstad: tips?

+3
Curious
Feline
Antibes
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zuid-Afrika, regio Kaapstad: tips? Empty Zuid-Afrika, regio Kaapstad: tips?

Bericht  Antibes za 11 feb 2012 - 23:35

De titel zegt het al.. Cool
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zuid-Afrika, regio Kaapstad: tips? Empty Re: Zuid-Afrika, regio Kaapstad: tips?

Bericht  Feline zo 12 feb 2012 - 0:33

Beetje lastig want ik weet niet wat je er gaat doen.. en hoe lang enzo..

Maar Kaapstad is echt een wereldstad. Zeker even door Long Street wandelen (leuk eetcafe is Mama Africa, hebben ze vaak livemuziek). Absoluut een auto huren en Chestman's Peak rijden. Foto nemen vanaf de Tafelberg (heel standaard maar zo mooi). Pinguins kijken bij Boulders Beach. En 's avonds lekker op een terrasje een salade eten terwijl je geniet van de ondergaande zon bij Camps Bay.

Als je gaat backpacken, ik heb een hele leuke tijd gehad in hostel 'Long Street Backpackers'. En winkelen en biertjes drinken bij The Waterfront!

Veel plezier!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Antibes zo 12 feb 2012 - 0:37

We gaan met de vereniging, twee weken. Ergens eind juli/begin augustus. Ik zou langer kunnen blijven, maar denk niet dat ik dat doe. =)

Alle tips zijn welkom, van leuke plekjes/restaurantjes in Kaapstad tot bezienswaardigheden in de omgeving.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 0:42

Ik heb er en halfjaar gezeten voor stage smile

Campsbay is een boulevard, erg leuk, vol met terrasjes etc.
Tafelberg beklimmen is echt een aanrader
Robbeneiland bezoeken
Kaap de goede hoop en dan Simonstown niet overslaan, daar lopen pinquins op het strand, bij een bepaald stuk zelfs op een strand waar ook mensen zwemmen, is erg grappig gezicht
Qua clubs is Hemisphere echt een aanrader, zit in de stad in het ABSA gebouw, op de 32e verdieping ofzo, dan heb je uitzicht over heel de stad. Je moet daar wel heel netjes gekleed gaan, met gympen en spijkerbroek kom je niet binnen. Entree is iets van 60 Rand(6 euro) en drankjes echt supergoedkoop, nam daar altijd van die gigantische mojitos voor 25 Rand.
St. Yves, zit op Campsbay dacht ik. Echt wauw, ook daar moet je heel netjes gekleed gaan.
Verder Dubliners, zit in Longstreet. Gewoon een leuk cafe smile

Alleen rond die tijd dat jullie gaan is het daar winter.. Het is dan best wel koud en het regent veel..En ook sneller donker etc. Als je ook een andere tijd kan gaan zou ik dat eerder doen..

Gast
Gast

Bericht  Antibes zo 12 feb 2012 - 0:46

Aangezien iedereen studeert is zomervakantie eigenlijk de enige optie voor een langere groepsreis. We weten uiteraard al dat het dan winter is daar. Wink Overigens is het ook gewoon geluk/pech hebben qua weer natuurlijk, het kan ook 15 graden zijn en droog, dat zou juist weer ideaal zijn.

Verder super bedankt voor je tips!

Laatst aangepast door Antibes op zo 12 feb 2012 - 0:47; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Curious zo 12 feb 2012 - 0:47

Boulders Beach is idd heel erg leuk, vooral als je er zelf heen gaat met de trein, vond dat echt een hele mooie rit, welke deels langs zee gaat! Vanuit boulders beach kun je ook nog naar cape point (het meest zuidelijke puntje van afrika).
Tafelberg is zeker de moeite, eigenlijk niet te missen. Town Ship tour zekere doen, liefst met een bewoner van een township.
Mama africa is inderdaad erg leuk om te eten, moet je wel ruim van te voren reserveren (kan via internet).
Longstreet is uberhaupt leuk om te doen, om eens lekker een tijdje in een cafeetje door te brengen met live muziek.Weet niet meer waar ik precies geweest ben, maar heb een mega relaxte middag gehad ergens in een kroeg met cocktails en live reggea muziek. T was een cubaans tentje iig.

Waterfront is wel leuk om te zien, maar eigenlijk alleen omdat dat een heel ander en nieuw gedeelte is en t aan zee is.

Ik ben er zelf maar zeer kort geweest (3 dagen) en daarna ben ik meegegaan met een internationale groepsreis ' cape town to vic falls (van kaapstad via namibie en botwana naar de victoria falls in zimbabwe). Die reis was overigens overweldigend zo moooi. Dus mocht je nog wel een reis er achter aan willen boeken, dan is dit een hele mooie (word door diverse aanbieders aangeboden, al voor een euro of 1000, en duurt 3 weken).

Veel plezier!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Marsy28 zo 12 feb 2012 - 1:24

Curious schreef:Boulders Beach is idd heel erg leuk, vooral als je er zelf heen gaat met de trein, vond dat echt een hele mooie rit, welke deels langs zee gaat! Vanuit boulders beach kun je ook nog naar cape point (het meest zuidelijke puntje van afrika).
Tafelberg is zeker de moeite, eigenlijk niet te missen. Town Ship tour zekere doen, liefst met een bewoner van een township.
Mama africa is inderdaad erg leuk om te eten, moet je wel ruim van te voren reserveren (kan via internet).
Longstreet is uberhaupt leuk om te doen, om eens lekker een tijdje in een cafeetje door te brengen met live muziek. Veel plezier!

Aaaaah Curious, serieus??? Townshiptour? Zielige mensjes kijken? Wat erg dat je dat promoot!
TO, alsjeblieft, doe dat niet. Ik heb langer dan een jaar in die townships gewoond en gewerkt. Wat vonden de mensen dat aapjes kijken denigrerend. Rijke mensen die die tours organiseren en die 'bewoners' worden daar heel slecht voor betaald. Getver. Ik vind het zo ontzettend stom.. Telkens weer kwamen bussen met mensen kijken naar onze zielige HIV/AIDS kindjes. Foto's maken, voor thuis. "moet je kijken wat zielig en oh oh oh, kijk die huisjes eens, het is ECHT een krottenwijk". En dan lekker terug naar je hostel/hotel. De kids raakten er ook helemaal van in de war. Bah..

Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Curious zo 12 feb 2012 - 1:33

Ik heb dat persoonlijk heel anders ervaren, heb er juist veel van geleerd mbt de apartheid. En vond t aapjes kijken persoonlijk wel meevallen, we zijn alleen door de wijken gereden en hebben daarbij veel dingen mbt de geschiedenis bekeken.

Weet niet of dat bij andere townshiptours hetzelfde gaat. Maar vond t iig echt totaal niet gebaseerd op ' oh wat zielig' .
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Marsy28 zo 12 feb 2012 - 2:54

Curious schreef:Ik heb dat persoonlijk heel anders ervaren, heb er juist veel van geleerd mbt de apartheid. En vond t aapjes kijken persoonlijk wel meevallen, we zijn alleen door de wijken gereden en hebben daarbij veel dingen mbt de geschiedenis bekeken.

Weet niet of dat bij andere townshiptours hetzelfde gaat. Maar vond t iig echt totaal niet gebaseerd op ' oh wat zielig' .

Maar wat is dan de meerwaarde? Qua apartheid kun je overal in het land heel veel leren. En geschiedenis in de krottenwijken?? Die tours zijn wel gebaseerd op het rijden in een bus door de krottenwijken zodat rijke mensen met camera's foto's kunnen maken van mensen die heel arm zijn, kindjes die achter de bus aanrennen en krottenhuisjes kunnen zien. En ik spreek uit ervaring, helaas helaas. En mensen houden dit dus mooi in stand door het te promoten en het dan ook nog neer te zetten als cultureel event. Mooi dat jij het goed ervaren hebt. Blij voor je. Vast prachtige foto's. Enig idee hoe het voor de mensen was waar je langs reed? Want daar werkte ik mee, en die werden erg verdrietig hiervan.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Marsy28 zo 12 feb 2012 - 2:59

Maar dat is het negatieve..

Zuid Afrika is verder echt geweldig! De stranden (campsbay is erg mooi, aan de voet van de tafelberg) zijn super. Ik heb zelf de tafelberg te voet gedaan. Dat was een hele mooie ervaring maar maak niet de fout die wij maakten, ga zo vroeg mogelijk.. Wij kwamen echt kapot en oververhit aan. En toen is mijn camera met alle mooie foto's ook nog gestolen haha.. Ik was erg fan van waterfront maar dat kwam misschien omdat mijn leefomgeving erg arm was en ik daad me weer even in luxe waande. De markjes in cape town zijn ook fantastisch, vooral de dingen die daar met de hand worden gemaakt. Mijn hele huis staat er vol mee en je betaalt ook direct aan de persoon die het gemaakt heeft. Longstreet is geweldig om uit te gaan.

Als je tijd hebt kun je nog stukje met de Baz bus meegaan. Die gaat naar allemaal mooie plekken verderop in ZA. Ik heb heel ZA gezien maar ook Lesotho (mooi!!) en Swaziland. Dus als je tijd hebt..

Edit: vergeet ik robbeneiland. Echt geweldig. Maar dat kwam ook omdat wij Nelson Mandela hadden ontmoet in onze organisatie. Dus was dubbel heftig.
En natuurlijk de pinguins, vet leuk! Ik ging er zwemmen en werd er door 1 in mijn teen gebeten - au!! En kaap de goede hoop vond ik wat tegenvallen en denk om de apen!!
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 4:32

ja die apen, was wel komisch.. eentje was in zo'n auto gegaan, heel de auto doorzoeken, komt hij terug naar buiten met een appel :P
township tour zou ik zeker doen, heb ik ook gedaan.. voor mezelf vond ik het goed om gezien te hebben, maar ik snap ook idd de andere kant, dat het weg heeft van aapjes kijken

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 zo 12 feb 2012 - 4:55

Yasmin schreef:ja die apen, was wel komisch.. eentje was in zo'n auto gegaan, heel de auto doorzoeken, komt hij terug naar buiten met een appel :P
township tour zou ik zeker doen, heb ik ook gedaan.. voor mezelf vond ik het goed om gezien te hebben, maar ik snap ook idd de andere kant, dat het weg heeft van aapjes kijken

Maar hoe kun je het dan gewoon promoten? 'zou ik zeker doen'?? Ik word niet zo snel kwaad maar van jullie word ik gewoon echt pissig hoor..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  cherry zo 12 feb 2012 - 5:24

Ik ben net terug van twee maanden Kaapstad, ik ben 7 weken in Kaapstad verbleven en daarna ben ik gaan reizen van Kaapstad naar Port-Elizabeth. Mocht je nog langer blijven, dan zou ik de Garden Route aanraden, begint vanaf Mosselbay tot ongeveer Port-Elizabeth. P-E zelf was niet echt boeiend, maar alles daarvoor wel!

Zag dat er al veel tips over Kaapstad waren gegeven, heb nog een paar leuke tips:
- restaurant Beluga (zit in Kaapstad, dacht bij seapoint), echt HEERLIJK eten kan je daar Very Happy Ze hebben daar de beste sushi van de stad, maar ook ander heerlijk eten
- green market square, dat is een markt op zaterdag middenin in het centrum van Kaapstad.
- de Tafelberg bewandelen! En dan met de kabelbaan naar beneden, geloof me als je naar boven ben gelopen heb je geen zin meer om terug te lopen :shock: Maar wat een geweldig uitzicht heb je vanaf die berg, zeker de moeite waard!
- als je tijd hebt is het leuk om naar Blouberg te gaan, daar verbleef ik 7 weken.. Vanaf daar heb je een onwijs mooi uitzicht vanaf het strand op de Tafelberg. Zeker een aanrader voor mooie foto's smile
- Ik heb zelf wel in het township khayelitsha geweest , maar niet via een tour ofzo. Dat zou ik persoonlijk ook niet doen, krijg daar idd het gevoel van aapjes kijken bij. Daarbij krijg je alsnog niet de realiteit te zien. Ik ben daar geweest, overdag, met een kennis van mijn stage (ik liep stage in Kaapstad) die daar woonde en hij heeft ons daar rond geleid. Hij gaf ook al mee dat zo'n tour niet laat zien wat er eigenlijk speelt en hoe het township is..
-verder idd naar Camps Bay gaan, mooi strand en leuke restaurantjes.
- Lion's Head beklimmen, erg mooi. Zeker de moeite waard als je tijd hebt. Lion's Head is vooral geliefd om bij volle maan te beklimmen, dus als het toevallig volle maan is zou ik het doen smile
- Robbeneiland vond ik zelf niet erg boeiend, maar ik kon het niet maken om twee maanden in z-a te zijn geweest en daar niet langs te zijn geweest Embarassed Het verhaal erachter vind ik wel boeiend, maar de trip zelf was echt massa toerisme en dat viel me tegen ervan.
- het winkelcentrum 'Waterfront' is zeker ook een bezoekje waard (vanaf de haven bij het winkelcentrum vertrekt ook de boot naar robbeneiland).
- Hermanus is ook zeker een aanrader, het is ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Kaapstad. Maar vooral als je in de goede periode gaat is het de moeite waard, want rond september - november zwemmen er walvissen! Het stadje Hermanus zelf vond ik sowieso erg leuk. Onderweg kan je dan via Gansbaai rijden (waar je in een kooi met haaien kunt duiken, heb ik zelf niet gedaan).
- Cape point (Kaap de goede hoop), leuke tocht met de auto.. Als je geluk hebt kom je onderweg nog struisvogels, zebra's en bavianen tegen smile Wel goed het raampje dicht houden van de auto Laughing
- Verder kun je goed (kite)surfen rondom Kaapstad, vooral bij Blouberg, Muizenberg etc.

Heel veel plezier iig, jullie zullen het vast naar jullie zin hebben! smile
cherry
cherry
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 10
Punten : 10
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Marsy28 zo 12 feb 2012 - 5:37

Oh, van jouw post maakt dat ik weer terug wil! Heerlijk land? Khayalitsha was ook waar ik werkte, ben wel blij dat ook jij zegt dat zo'n tour gewoon echt niks is!
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Quet zo 12 feb 2012 - 6:02

cherry schreef:

- Hermanus is ook zeker een aanrader, het is ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Kaapstad. Maar vooral als je in de goede periode gaat is het de moeite waard, want rond september - november zwemmen er walvissen! Het stadje Hermanus zelf vond ik sowieso erg leuk. Onderweg kan je dan via Gansbaai rijden (waar je in een kooi met haaien kunt duiken, heb ik zelf niet gedaan).

Hermanus is zeker een leuk stadje. Veel leuke restaurantjes waar je kunt eten en heerlijk om rond te lopen. Als je doorrijdt naar Gansbaai kun je onderweg stoppen in De Kelders. Daar heb je een restaurantje zitten aan het water waar je goed walvissen kan spotten. Het duiken met witte haaien heb ik ook gedaan in Kleinbaai. Dat ligt onder gansbaai.
Quet
Quet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 36
Punten : 42
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Feline zo 12 feb 2012 - 6:07

En ik ben naast tegenstander van het Township bezoeken ook tegenstander van het 'Witte haaien-duiken'. Heb met een bioloog gesproken in Zuid-Afrika en sinds deze stomme attractie bestaat is de aanval op mensen met meer dan 70% toegenomen.

Het gaat toch volledig tegen de natuur in om zulke immense beesten te gaan voeren zodat een toerist een haai kan zien?!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Quet zo 12 feb 2012 - 6:30

Feline schreef:En ik ben naast tegenstander van het Township bezoeken ook tegenstander van het 'Witte haaien-duiken'. Heb met een bioloog gesproken in Zuid-Afrika en sinds deze stomme attractie bestaat is de aanval op mensen met meer dan 70% toegenomen.

Het gaat toch volledig tegen de natuur in om zulke immense beesten te gaan voeren zodat een toerist een haai kan zien?!

Het duiken met haaien is ook heel dubbel. Het is een hele mooie ervaring om een keer te doen, maar de haaien worden wel "gebruikt" puur voor entertainment.

Overigens worden deze kooiduiken ook gebruikt om onderzoek te doen door biologen. De toeristen betalen veel geld om op een boot mee te mogen en bij veel organisaties gaan er ook biologen mee, die onderzoek doen. Met het geld dat toeristen betalen is het mogelijk om dit onderzoek te doen, aangezien er weinig geld voor beschikbaar is. Deze onderzoeken zijn heel breed, van migratie van de haaien, naar de gezondheid en nog veel meer.

De haaien worden trouwens niet gevoerd (tenminste dat is niet de bedoeling en niet toegestaan). Er wordt zeewater waar visresten in hebben gezeten in de oceaan gegooid. Er zit hier dus alleen nog de geur aan en verder hebben ze bait.
Quet
Quet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 36
Punten : 42
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marsy28 zo 12 feb 2012 - 6:33

Feline schreef:En ik ben naast tegenstander van het Township bezoeken ook tegenstander van het 'Witte haaien-duiken'. Heb met een bioloog gesproken in Zuid-Afrika en sinds deze stomme attractie bestaat is de aanval op mensen met meer dan 70% toegenomen.

Ik ben niet echt thuis in witte haai duiken maar nu ik dit weet, wil ik dit zeker niet meer. Ik ben ook niet naar de Thailand tempels geweest waar ze tijgers verdoven zodat toeristen met ze op de foto kunnen..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  cherry zo 12 feb 2012 - 7:29

Marsy28 schreef:Oh, van jouw post maakt dat ik weer terug wil! Heerlijk land? Khayalitsha was ook waar ik werkte, ben wel blij dat ook jij zegt dat zo'n tour gewoon echt niks is!

Ik zou ook wel terug willen!! Haha Very Happy vond het echt een geweldig land, heb er echt leuke en leerzame ervaringen opgedaan!
Maar net zoals die tour, vind ik het duiken met haaien ook echt bizar dat ze dat doen. Vrienden van mij hebben het daar wel gedaan en er werden gewoon hele stukken vis in het water gegooid om de haaien aan te trekken. Die haaien werden gewoon gelokt en zo raken ze idd gewend aan mensen. Dit is ook 1 van de redenen dat ik niet ben gegaan, vind het echt bizar dat die dieren zo worden gelokt om mensen te vermaken.. Ik bedoel er zijn genoeg andere dingen te doen Very Happy
Bungee jumpen heb ik ook nog gedaan, ook een aanrader Wink Haha wel bij Bloukrans, dus is een stukje rijden vanaf Kaapstad (Garden Route)
cherry
cherry
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 10
Punten : 10
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Antibes zo 12 feb 2012 - 7:38

Marsy28 schreef:

Ik ben niet echt thuis in witte haai duiken maar nu ik dit weet, wil ik dit zeker niet meer. Ik ben ook niet naar de Thailand tempels geweest waar ze tijgers verdoven zodat toeristen met ze op de foto kunnen..

Daar gaat iedereen dan weer met olifanten rijden. Die worden ook nog steeds illegaal gevangen en compleet mishandeld om hun wil te breken voor je ze kunt trainen. Was tijdje terug bij Animal Planet. Hoop van die "olifanten-reddings-programma's" worden ook gewoon door illegale jacht in stand gehouden en zijn complete oplichting. Ook wel logisch natuurlijk, want ze moeten het ook presenteren op een manier waar toeristen naar toe komen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Polly zo 12 feb 2012 - 22:52

Ik heb ook een half jaar in Kaapstad gezeten maar de beste tips heb ik al voorbij zien komen dus ik hou het kort. Ik vond Zuid-Afrika fantastisch en heb nog altijd een beetje heimwee - ik ben toen bijna gebleven maar heb er toch voor gekozen om eerst verder te reizen. Veel plezier!!!

Wat betreft de township tours, ik vind het niet goed dat die georganiseerd worden, maar er zijn zo veel dingen in de wereld die niet eerlijk zijn en die niet kloppen. Ik zou er zelf nooit voor kiezen om op een township tour mee te gaan, maar boos worden op de toeristen die er wel voor kiezen (en misschien niet eens beter weten) vind ik ook onnodig.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 23:26

Ooh Zuid-Afrika I love you . De meeste tips die ik zou geven heb ik al voorbij zien komen, maar waar je echt moet gaan eten is bij Fork. Dat is echt ZO'N leuk restaurant! Wel even reserveren want druk en ik weet niet met hoeveel je gaat, grote groepen kunnen er ook terecht. En er was nog een ander restaurant maar ik ben de naam even kwijt, ga ik even aan mijn zus vragen.

Camps bay is inderdaad ook top. Er is zoveel te doen en zoveel tips!

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 ma 13 feb 2012 - 0:07

Polly schreef:Ik heb ook een half jaar in Kaapstad gezeten maar de beste tips heb ik al voorbij zien komen dus ik hou het kort. Ik vond Zuid-Afrika fantastisch en heb nog altijd een beetje heimwee - ik ben toen bijna gebleven maar heb er toch voor gekozen om eerst verder te reizen. Veel plezier!!!

Wat betreft de township tours, ik vind het niet goed dat die georganiseerd worden, maar er zijn zo veel dingen in de wereld die niet eerlijk zijn en die niet kloppen. Ik zou er zelf nooit voor kiezen om op een township tour mee te gaan, maar boos worden op de toeristen die er wel voor kiezen (en misschien niet eens beter weten) vind ik ook onnodig.

Waarom is dat onnodig? Juist als dit soort mensen 'niet beter weten', vind ik ze behoorlijk onnozel. Ja, ik ben hier hard in maar kom op zeg, je hebt toch wel een beetje normen en waarden? Het is zo makkelijk gezegd dat er zoveel dingen in de wereld zijn die niet eerlijk zijn en kloppen. Maar het bewust in stand houden ervan is dus goed te praten omdat deze rijke domoren gewoon niet logisch na kunnen denken?

Ik heb het niet alleen over de townshiptours, ik heb het ook over de tijgers, de haaien of alle andere mens/dier onterende dingen. Daarom, altijd weer, voor deze mensen die 'niet beter weten', vind ik dat ik juist die mensen moet proberen de ogen te openen. En als ze die gesloten willen houden omdat het leuk is een foto van een haai/tijger/zielig HIV/AIDS kindje/krottenhuisje te krijgen, dan kiezen ze daar bewust maar voor. De TO heeft hier waarschijnlijk nog niet eens over nagedacht maar ik had het gevoel toen de townshiptours werden aangeprezen dat ik toch even een behoorlijk kanttekening moest plaatsen.

Wat ze nou ook kiest, dan weet ze het in elk geval. Dan ben ik maar even de moraalridder. Ik zit ook niet te wachten op bussen mensen bij mij voor de deur uit medelijden voor hoe ik ben of leef en foto's makend. Maar TO, de rest van ZA en de tips hier en de natuur en cultuur en en en en, is echt super fantastisch en ik benijd je wel hoor.. Poeh, ik zou zo terug gaan!!
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Polly ma 13 feb 2012 - 3:07

Marsy, ik vind ook dat je gelijk hebt hoor, dat mag duidelijk zijn. Ik vind het onnodig om het op een dusdanige manier te verkondigen, ondanks dat je gelijk hebt, maar dat moet je zelf weten. Ik bedoel het overigens niet 'gemakkelijk' om te zeggen dat er veel oneerlijke dingen zijn in de wereld, ik wilde alleen even aanduiden dat er wel meer zaken zijn waar je je boos om kan maken (hoe meer ik te weten kom over wat er allemaal speelt, hoe gefrustreerder ik raak).
Ik wil er geen lange discussie van maken, en je hebt absoluut gelijk, maar je vergeet dat de meeste mensen gewoon niet echt weten wat er speelt in de wereld en dat maakt ze niet meteen onnozel. Ik denk dat het dan meer uithaalt als je ze op een normale manier de andere kant van het verhaal vertelt, waardoor ze er zelf over na kunnen denken zonder meteen voor rijke domoren uitgemaakt te worden :-)
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Marsy28 ma 13 feb 2012 - 4:19

Polly schreef:Marsy, ik vind ook dat je gelijk hebt hoor, dat mag duidelijk zijn. Ik vind het onnodig om het op een dusdanige manier te verkondigen, ondanks dat je gelijk hebt, maar dat moet je zelf weten. Ik bedoel het overigens niet 'gemakkelijk' om te zeggen dat er veel oneerlijke dingen zijn in de wereld, ik wilde alleen even aanduiden dat er wel meer zaken zijn waar je je boos om kan maken (hoe meer ik te weten kom over wat er allemaal speelt, hoe gefrustreerder ik raak).
Ik wil er geen lange discussie van maken, en je hebt absoluut gelijk, maar je vergeet dat de meeste mensen gewoon niet echt weten wat er speelt in de wereld en dat maakt ze niet meteen onnozel. Ik denk dat het dan meer uithaalt als je ze op een normale manier de andere kant van het verhaal vertelt, waardoor ze er zelf over na kunnen denken zonder meteen voor rijke domoren uitgemaakt te worden :-)

Hahaha, ok ok.. Ik dim meteen na het lezen van dit berichtje. Je hebt ook gelijk natuurlijk. Ik draaf weer veelsteveel door. Laten we erover ophouden. Ik wilde graag mijn mening erover kwijt, heb ik gedaan en uiteindelijk bepaalt een mens toch zelf. Mooi dat het voor de mensen die het gedaan hebben een mooie ervaring was, hopelijk zijn er meer mensen die het NIET doen uit respect (en buiten dat is Khayalitsha behoorlijk gevaarlijk). I rest my case.. Desalniettemin vind ik ZA nog steeds echt fantastisch!
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: