6 maanden naar Afrika, iemand ervaring/tips!?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
6 maanden naar Afrika, iemand ervaring/tips!?
Hai Dames,
Volgend jaar wil ik voor een half jaar naar Afrika, wil rond januari/februari vertrekken.
Ik ben nu bij de organisatie van be more aan het kijken voor vrijwilligers werk. Momenteel is het idee om eerst naar Oeganda te gaan voor 8 tot 10 weken en dan 8 tot 10 weken naar Malawi.
Ik wil dan graag afsluiten met een rondreis ( max 6 weken ) door in ieder geval de volgende landen Mozambique, Swaziland en Zuid Afrika.
Nu is mijn vraag of iemand ervaringen heeft met vrijwilligerswerk in deze landen en/of met een rondreis door de andere landen.
Of misschien een andere goede organisatie weet voor vrijwilligerswerk? Of een goede organisatie voor een rondreis?
Alvast bedankt!
xxDila
Volgend jaar wil ik voor een half jaar naar Afrika, wil rond januari/februari vertrekken.
Ik ben nu bij de organisatie van be more aan het kijken voor vrijwilligers werk. Momenteel is het idee om eerst naar Oeganda te gaan voor 8 tot 10 weken en dan 8 tot 10 weken naar Malawi.
Ik wil dan graag afsluiten met een rondreis ( max 6 weken ) door in ieder geval de volgende landen Mozambique, Swaziland en Zuid Afrika.
Nu is mijn vraag of iemand ervaringen heeft met vrijwilligerswerk in deze landen en/of met een rondreis door de andere landen.
Of misschien een andere goede organisatie weet voor vrijwilligerswerk? Of een goede organisatie voor een rondreis?
Alvast bedankt!
xxDila
Laatst aangepast door xxDila op zo 23 jun 2013 - 4:09; in totaal 1 keer bewerkt
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
Re: 6 maanden naar Afrika, iemand ervaring/tips!?
Geen ervaring, maar ik vind het wel erg stoer
Gast- Gast
Dankjewel Lennox! Lijkt mij gewoon een super ervaring om mee te maken!
xxDila- Prater
Dila, ik kan je een e-mailadres geven van de zus van mijn schoonzusje, die zit er nu. Misschien kun je contact met haar opnemen.. Ik kan het iig even voor je vragen als ze je wat wil vertellen.
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Graag burnie!
xxDila- Prater
Wat supergaaf zeg! Geen ervaring met vrijwilligerswerk daar. Kim volgens mij wel?
Weet alleen dat ik fan ben van Namibië .
Weet alleen dat ik fan ben van Namibië .
Gast- Gast
Mijn zus heeft voor Be More gewerkt in Durban! Daar heeft ze het erg naar haar zin gehad.
Voordat ze dat ging doen heb ik 5 weken met haar rond gereisd door Zuid-Afrika, Swaziland en Lesotho, dat kan ik je zeker aanraden, super tof!
Voordat ze dat ging doen heb ik 5 weken met haar rond gereisd door Zuid-Afrika, Swaziland en Lesotho, dat kan ik je zeker aanraden, super tof!
Gast- Gast
Geen ervaring in de genoemde landen maar ik heb zelf in Zuid Afrika gewerkt, maar dit zelf geregeld (dus ook niet via organisatie). Ik heb echter min of meer hetzelfde gedaan als Harrison: Lesotho, Swaziland, Zuid Afrika doorgereisd.
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Harrison schreef:Mijn zus heeft voor Be More gewerkt in Durban! Daar heeft ze het erg naar haar zin gehad.
Hoelang is ze daar geweest? En weet je ook bij welk project?
Heb je zelf gereisd of in groepsverband?
Marsy, gaaf! Ik wil liever niet helemaal alleen reizen. Dan liever met een klein gezelschap
xxDila- Prater
Heb je al mailcontact met haar gehad Dila?
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Ik heb goede ervaringen met Kilroy Travels! Zij hebben meerdere malen tickets, accommodaties en vervoer geregeld voor ons, oa in Zuid-Afrika. Zij bieden ook vrijwilligersprojecten aan. Ik vond het altijd aardige, behulpzame mensen met veel kennis. Verder ga ik waarschijnlijk een vrijwilligersproject doen via vrijwillig wereldwijd. Ik ben nog niet geweest dus kan alleen maar zeggen dat ik het tot zover wel een fijne organisatie vind. Ook behulpzaam en betrokken. Je krijgt eerst een vrijblijvend intakegesprek voor je gaat. Hierbij krijg je ook een presentatie van het land waar je heen wilt gaan te zien. Na dit gesprek krijg je te horen of je van hen mag gaan, en of je zelf nog wil gaan natuurlijk. Dit gesprek doen ze om de mensen met verkeerde intenties eruit te filteren, maar ik geloof dat niet veel mensen afgewezen worden. Misschien dat je er iets aan hebt! Wel een heel gaaf plan in ieder geval.
Rizzo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11
xxDila schreef:Harrison schreef:Mijn zus heeft voor Be More gewerkt in Durban! Daar heeft ze het erg naar haar zin gehad.
Hoelang is ze daar geweest? En weet je ook bij welk project?
Heb je zelf gereisd of in groepsverband?
Marsy, gaaf! Ik wil liever niet helemaal alleen reizen. Dan liever met een klein gezelschap
Ze was een maand in Durban bij het I Care project. En we hebben daarvoor een maand gereisd, met zijn tweeen ja! We zijn wel al vrij vroeg in onze rondreis een groep tegen gekomen met echt super leuke mensen en een super aardige reisleider die ons allerlei leuke tips gaf, die kwamen we op veel plekken tegen dus dat was fijn!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Iemand ervaring kamperen met baby ( 9 maanden ) ??
» Zuid-Afrika, regio Kaapstad: tips?
» Ingebroken in auto :( Iemand tips/ervaring?
» Iemand ervaring met reizen van Gerona naar Barcelona?
» Menorca, leuk appartement of bungalow. iemand ervaring/tips?
» Zuid-Afrika, regio Kaapstad: tips?
» Ingebroken in auto :( Iemand tips/ervaring?
» Iemand ervaring met reizen van Gerona naar Barcelona?
» Menorca, leuk appartement of bungalow. iemand ervaring/tips?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: