Bijtertje, hoe leer je dit af?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bijtertje, hoe leer je dit af?
Mijn zoontje is nu 14 maanden en heeft nog steeds de neiging om tijdens het knuffelen oid ineens te bijten (au!). Ik zeg dan ook met corrigerende toon dat hij dat niet mag doen, vervolgens begint hij te huilen omdat hij schikt omdat hij niet doorheeft dat het pijn doet.
Hoe hebben jullie dit afgeleerd?
Hij heeft het ook met haren trekken, hij trekt hele plukken uit mijn dochtertje haar hoofd.
Tips zijn gewenst!
Hoe hebben jullie dit afgeleerd?
Hij heeft het ook met haren trekken, hij trekt hele plukken uit mijn dochtertje haar hoofd.
Tips zijn gewenst!
Gast- Gast
Re: Bijtertje, hoe leer je dit af?
Onze dochter deed dit ook en wij kregen regelmatig de tip om terug te bijten, maar dit hebben we nooit gedaan. Hier ging die fase vanzelf over. Ik zou ook niet weten wat je kan doen op deze leeftijd behalve uitleggen! Na een tijd kwam het terug maar toen was het echt bijten om pijn te doen, en dan moest ze wel kusje geven, sorry zeggen, als ze niet ophield in de gang. Dat doet ze nu ook niet meer.
Gast- Gast
Arden schreef:Onze dochter deed dit ook en wij kregen regelmatig de tip om terug te bijten, maar dit hebben we nooit gedaan. Hier ging die fase vanzelf over. Ik zou ook niet weten wat je kan doen op deze leeftijd behalve uitleggen! Na een tijd kwam het terug maar toen was het echt bijten om pijn te doen, en dan moest ze wel kusje geven, sorry zeggen, als ze niet ophield in de gang. Dat doet ze nu ook niet meer.
Nee, ik wil hem ook niet bijten... Dat advies hebben wij ook gehad maar ik kan het gewoon niet, haha.
Gast- Gast
Je kan toch zachtjes bijten, dat hij iig voelt dat tanden scherp zijn en waarom het dan pijn doet.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
TGR schreef:Je kan toch zachtjes bijten, dat hij iig voelt dat tanden scherp zijn en waarom het dan pijn doet.
Haha, ja dat heb ik wel gedaan maar dan begint ie te lachen.
Gast- Gast
Shoesdontlie schreef:TGR schreef:Je kan toch zachtjes bijten, dat hij iig voelt dat tanden scherp zijn en waarom het dan pijn doet.
Haha, ja dat heb ik wel gedaan maar dan begint ie te lachen.
TGR- Kletskop
Terugbijten raad ik in mijn werk juist af, want als papa/mama bijt, waarom zou een kind dan niet mogen bijten... In feite leer je dan dat bijten gewoon goed gedrag is, want papa of mama doen het immers ook.
Gast- Gast
Maple schreef:Terugbijten raad ik in mijn werk juist af, want als papa/mama bijt, waarom zou een kind dan niet mogen bijten... In feite leer je dan dat bijten gewoon goed gedrag is, want papa of mama doen het immers ook.
Inderdaad ze zitten toch in de na-doen fase. Dat merk ik hier ook heel erg
Bijten heeft ze gelukkig (nog) nooit gedaan, maar meer dan uitleggen dat het pijn doet en niet mag kan je volgens mij ook niet?
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Hier heb ik ook een aantal weken gehad dat S. mij beet en na weken lopen te mopperen/corrigeren/in de gang zetten heb ik hem toch 1x goed terug gebeten en toen heeft hij het nooit meer gedaan. Ik was er ook geen voorstander van en heb het zo lang mogelijk uitgesteld maar het heeft wel geholpen
Gast- Gast
Ik heb ook wel eens gehad dat een ouder tegen mij zei, als mijn kind bijt, bijt hem maar gewoon terug hoor! Hmm nee, sorry... dat doe ik echt niet.
Gast- Gast
Maple schreef:Ik heb ook wel eens gehad dat een ouder tegen mij zei, als mijn kind bijt, bijt hem maar gewoon terug hoor! Hmm nee, sorry... dat doe ik echt niet.
Zou ze dit ook tegen een mannelijke medewerker hebben gezegd?
TGR- Kletskop
Wanneer bijt je zoontje? Ik merk dat onze dochter bijt uit frustratie, als ze verder niks meer met de situatie kan. Mij lijkt dan dat je wat met de reden moet doen, met de frustratie. Wij zeggen er altijd wel bij dat ze niet moet bijten trouwens.
Gast- Gast
Geen idee, best een goeie vraag eigenlijkTGR schreef:Maple schreef:Ik heb ook wel eens gehad dat een ouder tegen mij zei, als mijn kind bijt, bijt hem maar gewoon terug hoor! Hmm nee, sorry... dat doe ik echt niet.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Wanneer bijt je zoontje? Ik merk dat onze dochter bijt uit frustratie, als ze verder niks meer met de situatie kan. Mij lijkt dan dat je wat met de reden moet doen, met de frustratie. Wij zeggen er altijd wel bij dat ze niet moet bijten trouwens.
Hij bijt ook uit frustratie maar ook om aandacht maar ook als ie lekker aan het knuffelen is. Je kunt beter vragen "wanneer bijt hij niet", haha.
Gast- Gast
a bijt als hij erg moe is. dus gaat hij bijten dan gaat hij standaard naar bed en slaapt hij.]
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Ik beet mijn ouders en vooral mijn moeder vroeger echt keihard. Dat werd op zijn ergst toen ik 3 was. Zo erg dat mijn moeder gewoon blauwe tand afdrukken in bijna al haar vingers had staan. Toespreken hielp niks, dit had het consultatiebureau als tip gegeven. Omdat mijn moeder wanhopig was heeft ze mij toen een keertje zachtjes terug gebeten. Daarna heb ik het nooit meer gedaan. Het kan dus soms wel helpen. Mijn moeder heeft dit meteen gedaan nadat ik haar beet en daardoor schrok ik.
Verona- Prater
- Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
TGR schreef:Maple schreef:Ik heb ook wel eens gehad dat een ouder tegen mij zei, als mijn kind bijt, bijt hem maar gewoon terug hoor! Hmm nee, sorry... dat doe ik echt niet.
Haha, probeer je de discussie weer even aan te wakkeren?
Gast- Gast
Onze dochter heeft ook een bijt fase gehad.
Dit deed ze als we aan het dollen waren of als ze ruzie had met een ander kindje.
Bijvoorbeeld als zij net met dat ene speelgoed wou spelen.
Gelukkig was het hier een vrij korte fase en deed ze het niet vaak.
Wij zeiden steeds dat het pijn doet.
Dit deed ze als we aan het dollen waren of als ze ruzie had met een ander kindje.
Bijvoorbeeld als zij net met dat ene speelgoed wou spelen.
Gelukkig was het hier een vrij korte fase en deed ze het niet vaak.
Wij zeiden steeds dat het pijn doet.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Een bijtertje..
» Bijtertje
» Hoe leer je 'proeven'?
» Hoe en wanneer leer je een baby eten?
» Bank: stof of leer?
» Bijtertje