Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe leer je jezelf discipline?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe leer je jezelf discipline? Empty Hoe leer je jezelf discipline?

Bericht  Antibes ma 3 okt 2011 - 5:15

Een oprechte vraag, hoe leer je jezelf discipline aan?

Ik ben altijd oprecht gemotiveerd en ik ben ook niet eens echt lui, maar het lukt mij niet om gedisciplineerd ergens mee bezig te zijn. Ik doe mijn studie goed, maar altijd last minute als ik externe druk krijg om nu gedisciplineerd een paar dagen te bikkelen. Ik heb totaal geen discipline qua regelmaat, huiswerk, sporten, huishouden of wat dan ook.

Ik wil mezelf heel graag aanleren om gewoon stelselmatig iets te doen, in plaats altijd af te wachten tot je die externe motivatie (tijdsdruk, geen schone kleren meer etc.) tegenkomt. Maar het lukt me eigenlijk altijd maar een paar dagen?

Iemand tips? En dan dus echt nuttige tips, "gewoon doen" probeer ik al.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leer je jezelf discipline? Empty Re: Hoe leer je jezelf discipline?

Bericht  Krullebol ma 3 okt 2011 - 5:24


Vervelend, wat bij mij helpt is om op te schrijven wat ik die dag wil gaan doen. Om 9.00 opstaan, 10.00 verslag A. 11.00 pauze, 11.10 verder met verslag B, ect.
Bijv met je huishouden kun je lijst maken met wat je op maandag wilt doen en op dinsdag.. enzenz.
Misschien rare vraag, maar als je in de agenda schrijft wat je wilt doen, bv sporten. Helpt dat?
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leer je jezelf discipline? Empty Re: Hoe leer je jezelf discipline?

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 5:37

Ik heb dat ook hoor. Maar maak me er niet druk meer om. Ik heb altijd alles af voor de deadline en dat vind ik genoeg. Ik vind het bijv zonde van mijn tijd om een kamer te poetsen die nog niet vies is. Tijd wat ik veel beter kan besteden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leer je jezelf discipline? Empty Re: Hoe leer je jezelf discipline?

Bericht  SuperGrover ma 3 okt 2011 - 6:54

Met die instelling leef ik ook. Een opdracht hoeft niet een week te vroeg af, een dag van tevoren is voldoende. Zolang ik geen last heb van het wasrek in mijn kamer, wordt de was niet opgeruimd.

Maar goed, om mezelf te motiveren, beloof ik mezelf een beloning als ik goed gewerkt heb. Ik ben net een kleuter, die een sticker krijgt voor goed gedrag laughcry Als ik een hoofdstuk gelezen heb, mag ik een half uurtje niksen in de zon / een stuk chocola / zinloos forummen / een aflevering Glee kijken. Hoe langer ik uitstel, hoe langer het duurt voordat ik iets leuks mag doen of iets lekkers mag eten (of in extreme gevallen van geen zin: voordat ik iets mag eten of drinken als ik honger of dorst heb laughcry ).
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leer je jezelf discipline? Empty Re: Hoe leer je jezelf discipline?

Bericht  Possom ma 3 okt 2011 - 7:03

Ik denk dat het ergens ook in je moet zitten, ik kan er bijvoorbeeld helemaal niet tegen om dingen tot het laatst te laten liggen, ik maak verslagen dus wel een week vantevoren. Ergens heeft het er ook mee te maken dat ik weet dat ik best wel eens de laatste dag onverwacht ziek kan worden en dan heb ik dus een probleem. Maar vroeger werd er altijd superkritisch naar me gekeken qua op tijd zijn en kwaliteit van mijn werk, dus dat heb ik nu meegenomen. Voor mij is het nu gewoon normaal om heel veel vantevoren al ergens mee te beginnen en dan op de laatste dag te relaxen.. ik heb geen rust in mn kont als ik weet dat ik nog veel moet doen.
Ik denk dat je jezelf een beetje bang kunt maken met het idee dat je best iets heel belangrijks zou kunnen hebben de laatste dag (of misschien is het wel heel mooi weer!) en dan is het fijn als je je werk al afhebt. Je hebt evenveel tijd over, alleen als je niks meer hoeft ontspant het zoveel lekkerder!

Succes ermee!
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe leer je jezelf discipline? Empty Re: Hoe leer je jezelf discipline?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum