Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bijtertje

+6
Fearie
CCC
Liadan
Sanne
Manderijn
Clapperdie
10 plaatsers

Ga naar beneden

Bijtertje Empty Bijtertje

Bericht  Clapperdie do 18 apr 2013 - 21:01

T. bijt sinds twee weken steeds vaker in mn been als hij langs me loopt en een knuffel komt geven.

Zijn dit net als bij honden liefdesbeetjes laughcry of moet ik hem steeds streng toespreken als hij dit doet?

Het knuffelen is namelijk heel lief maar het bijten dan weer wat minder.

Herkennen jullie dit? En hoe reageren jullie daar op?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijtertje Empty Re: Bijtertje

Bericht  Manderijn do 18 apr 2013 - 21:03

Ja dat deed onze jongste ook. Het viel 9 van de 10 keer wel in de categorie liefde, maar toch zei ik wel steeds het niet mocht hoor. Want lief bedoeld of niet, bijten doet wel zeer.
Het heeft hier alleen vreselijk lang geduurd voordat het ophield, nu gebruikt hij het enkel nog een keer als hij boos is, en dan is vaak zijn zus de pineut.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Sanne do 18 apr 2013 - 21:04

Sorry, maar ik moet gewoon heel erg lachen om hoe je het omschrijft. Hier bijt mijn dochter heel zelden eens in mijn schouder, dan roep ik auw en dat helpt wel, maar dat is echt twee of drie keer gebeurd.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Clapperdie do 18 apr 2013 - 21:07

Razz kon het niet echt anders omschrijven haha. Het is ook een klein beetje/bijtje ( schaam hoe zeg je dat?)

Maar ja wel lastig. Maar T. Is gelukkig niet de enige die het doet. Misschien maar hard AUW roepen inderdaad.

Ik zat nog te denken om zachtjes terug te bijten maar dat is volgens mij niet opvoed verantwoord Laughing
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Liadan do 18 apr 2013 - 21:36

Mijn zoon deed dat ook, hij deed het ook tijdens het knuffelen. Ik heb wel steeds gezegd dat dat pijn deed en dat ik het niet fijn vond. Heeft een paar maanden geduurd en toen ging het vanzelf over.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  CCC do 18 apr 2013 - 22:24

Clapperdie schreef: Bijtertje 1578173417 kon het niet echt anders omschrijven haha. Het is ook een klein beetje/bijtje ( schaam hoe zeg je dat?)

Maar ja wel lastig. Maar T. Is gelukkig niet de enige die het doet. Misschien maar hard AUW roepen inderdaad.

Ik zat nog te denken om zachtjes terug te bijten maar dat is volgens mij niet opvoed verantwoord Laughing
Schijnt dat de meningen daar nog redelijk over verdeeld zijn Laughing
Lastig... Zou inderdaad ook hard auw roepen (N. gaat hier gewoon door als ze bijt, knijpt, haren trekt :p), hopelijk maakt het indruk. Of even streng toespreken ofzo. Hoop voor je dat jij meer succes hebt smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Clapperdie do 18 apr 2013 - 22:26

chococupcake schreef:
Clapperdie schreef: Bijtertje 1578173417 kon het niet echt anders omschrijven haha. Het is ook een klein beetje/bijtje ( schaam hoe zeg je dat?)

Lastig... Zou inderdaad ook hard auw roepen (N. gaat hier gewoon door als ze bijt, knijpt, haren trekt :p), hopelijk maakt het indruk. Of even streng toespreken ofzo. Hoop voor je dat jij meer succes hebt smile

Nou.... Ik probeer steeds streng te zijn maar dan kijkt hij zo lief dat ik moet lachen, waarna hij nog harder lacht en door gaat met stout zijn :nopompom:

Ik ben vroeger trouwens wel terug gebeten, en hard ook, en ik heb het daarna nooit meer gedaan angel
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fearie vr 19 apr 2013 - 6:04

D beet ook, ik gaf dan aan dat dat pijn deed. Hij heeft ook uit frustatie gebeten, en dan echt flink bijten. Op dat soort momenten sprak ik hem strenger toe.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Happydobby vr 19 apr 2013 - 6:06

M deed/doet het ook en alleen bij mij.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 19 apr 2013 - 6:13

Ik heb altijd geleerd dat je met terugbijten een kind aanleert dat bijten oké is, want mama doet het immers ook.
Bijten blijft hoe dan ook een lastig iets, ook op m'n werk hebben we er geen vaste lijn voor hoe we op kindjes die gebeten hebben reageren. Bij het ene kind leggen we uit dat het niet mag en dat het pijn doet, sommige kindjes halen we even uit de situatie door ze even in de hoek te zetten en anderen negeren we gewoon, omdat we het idee hebben dat het een vorm van aandacht vragen is, negatieve aandacht is ook aandacht, dus gaan we het kindje niet 'belonen' door hem aan te spreken op het bijten. Eigenlijk werkt geen van drieën, en is het altijd maar hopen dat die fase gauw voorbij gaat.

Gast
Gast

Bericht  Saga vr 19 apr 2013 - 6:35

Clapperdie schreef:
chococupcake schreef:

Lastig... Zou inderdaad ook hard auw roepen (N. gaat hier gewoon door als ze bijt, knijpt, haren trekt :p), hopelijk maakt het indruk. Of even streng toespreken ofzo. Hoop voor je dat jij meer succes hebt Bijtertje 561177

Nou.... Ik probeer steeds streng te zijn maar dan kijkt hij zo lief dat ik moet lachen, waarna hij nog harder lacht en door gaat met stout zijn Bijtertje 1270000679

Ik ben vroeger trouwens wel terug gebeten, en hard ook, en ik heb het daarna nooit meer gedaan Bijtertje 2474380249
Haha ik ook. Al had mijn moeder direct spijt dat ze mij beet, ze schrok er zelf eigenlijk ook van. Maar ik heb nooit meer iemand gebeten Laughing
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Bericht  Aimee vr 19 apr 2013 - 9:21

Luuk heeft het ook even gedaan. Maar ik had niet het idee dat hij mij bewust pijn wilde doen, maar dat hij weer iets leuks nieuws had ontdekt waar mama op reageerde. Na een paar weken was het nieuwe er van af en was heeft hij het niet meer gedaan.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Manderijn vr 19 apr 2013 - 9:26

Lennox schreef:Ik heb altijd geleerd dat je met terugbijten een kind aanleert dat bijten oké is, want mama doet het immers ook.
Bijten blijft hoe dan ook een lastig iets, ook op m'n werk hebben we er geen vaste lijn voor hoe we op kindjes die gebeten hebben reageren. Bij het ene kind leggen we uit dat het niet mag en dat het pijn doet, sommige kindjes halen we even uit de situatie door ze even in de hoek te zetten en anderen negeren we gewoon, omdat we het idee hebben dat het een vorm van aandacht vragen is, negatieve aandacht is ook aandacht, dus gaan we het kindje niet 'belonen' door hem aan te spreken op het bijten. Eigenlijk werkt geen van drieën, en is het altijd maar hopen dat die fase gauw voorbij gaat.

Maar dat is zo'n dooddoener als je kind werkelijk de hele dag alles bij elkaar bijt! Ik heb de mijne 1 keer terug gebeten, het deed hem niet stoppen met bijten. Maar echt waar, je bent uiteindelijk zo gefrustreerd met een bijter, dat je alles aanpakt om het af te leren.

Het was hier extra lastig omdat hij ook zijn zus beet, en niet altijd als je er met je neus boven op staat, dus voorkomen of gelijk 'afstraffen' lukt eigenlijk ook niet. Streng toe spreken zou fijn zijn dat dat helpt. Hier dus niet.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 19 apr 2013 - 9:27

Ik heb het ook maar geleerd hè, geen persoonlijke ervaringen hier smile

Gast
Gast

Bericht  Manderijn vr 19 apr 2013 - 9:31

Ja joh, en als je op den duur moeder bent, slingert iedereen je met die leerzaamheden om de oren. Bijtertje 1270000679

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 19 apr 2013 - 11:31

Terug bijten kan het kind ook leren dat bijten niet leuk is. Andere "diersoorten" doen het ook.
Mijn kinderen hebben niet gebeten, maar ik zou inderdaad "Auw" roepen en vervolgens uitleggen dat, dat niet leuk is.

Gast
Gast

Bericht  Catwoman79 vr 19 apr 2013 - 12:00

Ik had een mannetje die alles en iedereen beet. "Liefelijk" maar ook als hij boos was.
Eerst geprobeert met au en niet doen. Op de trap gezet, genegeerd, maar niets leek te helpen.
Toen heb ik 1 keer terug gebeten, dat vond hij niet leuk.
Daarna werd het bijten langzaamaan minder. Hij beet alleen zijn vriendin nog vaak tijdens het spelen.
Gelukkig bijt hij nu niet meer, maar het heeft bijna een jaar geduurd.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud