Een bijtertje..
+5
Bluestar
Aimee
Sam
Fortissimo
studiebol
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Een bijtertje..
Onze L die bijt.. ze bijt als ze haar zin niet krijgt.
Ze heeft haar zusje al meerdere keren gebeten als die iets niet gaf wat zij wilde, in haar hand in haar oor, nou ja eigenlijk gewoon wat het dichtste bij is en waar ze in kan bijten.
Ook mij heeft ze al gebeten omdat ik iets van haar wilde hebben wat zij vast had en wat niet mocht van mij, ze zat op knie hoogte dus ze beet me zo in mijn been/knie.
Ik wil dus niet dat ze zich zelf dit gaat aanleren en dat we dus straks een kind hebben dat gaat bijten. Hoe leer ik haar dit af? Geen aandacht geven, wel aandacht geven? Ik heb haar de keren dat ze het deed bij haar zus weg gehaald, gezegd dat bijten zeer doet en dat ik niet wil dat ze haar zus pijn doet. Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze precies begrijpt wat ik bedoel maar op deze manier zou ik het wel graag willen aanpakken.
Ik snap dat het een soort frustratie is van haar kant, want ze mag tenslotte iets niet of ze krijgt iets niet voor elkaar. Maar ja ik wil dat ze op een andere manier met haar frustratie om gaat
Ze heeft haar zusje al meerdere keren gebeten als die iets niet gaf wat zij wilde, in haar hand in haar oor, nou ja eigenlijk gewoon wat het dichtste bij is en waar ze in kan bijten.
Ook mij heeft ze al gebeten omdat ik iets van haar wilde hebben wat zij vast had en wat niet mocht van mij, ze zat op knie hoogte dus ze beet me zo in mijn been/knie.
Ik wil dus niet dat ze zich zelf dit gaat aanleren en dat we dus straks een kind hebben dat gaat bijten. Hoe leer ik haar dit af? Geen aandacht geven, wel aandacht geven? Ik heb haar de keren dat ze het deed bij haar zus weg gehaald, gezegd dat bijten zeer doet en dat ik niet wil dat ze haar zus pijn doet. Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze precies begrijpt wat ik bedoel maar op deze manier zou ik het wel graag willen aanpakken.
Ik snap dat het een soort frustratie is van haar kant, want ze mag tenslotte iets niet of ze krijgt iets niet voor elkaar. Maar ja ik wil dat ze op een andere manier met haar frustratie om gaat
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Een bijtertje..
Mij is altijd geleerd terug te bijten Maar ja, dat zal wel weer niet pedagogisch verantwoord zijn.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Fortissimo schreef:Mij is altijd geleerd terug te bijten Maar ja, dat zal wel weer niet pedagogisch verantwoord zijn.
+1
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Haha die opmerkingen over terug bijten heb ik id al heeeeel vaak gehoord, maar ik geloof toch niet zo dat het mijn ding is omdat te doen...
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik denk dat je het al goed doet zo hoor, studie! Het is lastig dat ze gewoon altijd haar zus kan bijten. Eenlingen bijten vaak hun ouders, dat lijkt me minder lastig dan dat ze haar zusje pijn kan doen.
Hopelijk snapt ze snel dat bijten niets opleverd en kan je haar iets anders aanleren!
Hopelijk snapt ze snel dat bijten niets opleverd en kan je haar iets anders aanleren!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Dan bereik je het tegenovergestelde, dan leer je je kind aan dat bijten goed is en gewoon mag, want mama doet het immers ook.Fortissimo schreef:Mij is altijd geleerd terug te bijten Maar ja, dat zal wel weer niet pedagogisch verantwoord zijn.
Ik denk niet dat het bijten een blijvend iets is, veel kinderen rond deze leeftijd doen het. Vaak uit onmacht, ze kunnen niet duidelijk maken wat ze willen, dan gaan sommige kinderen uit pure frustratie bijten. Ik zou het proberen te negeren, uitleggen dat het niet fijn is en pijn doet, maar verder negeren.
Gast- Gast
Bijten op die leeftijd zie ik op mijn werk (kdv) wel vaker.
Je pakt het goed aan hoor. Ik zou het wel benoemen, en niet negeren.
Terug bijten hoor ik ook heel vaak... Maar dat zou ik zelf écht niet kunnen bij mijn kind hoor!
Je pakt het goed aan hoor. Ik zou het wel benoemen, en niet negeren.
Terug bijten hoor ik ook heel vaak... Maar dat zou ik zelf écht niet kunnen bij mijn kind hoor!
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
Lennox schreef:Dan bereik je het tegenovergestelde, dan leer je je kind aan dat bijten goed is en gewoon mag, want mama doet het immers ook.Fortissimo schreef:Mij is altijd geleerd terug te bijten Maar ja, dat zal wel weer niet pedagogisch verantwoord zijn.
Ik denk niet dat het bijten een blijvend iets is, veel kinderen rond deze leeftijd doen het. Vaak uit onmacht, ze kunnen niet duidelijk maken wat ze willen, dan gaan sommige kinderen uit pure frustratie bijten. Ik zou het proberen te negeren, uitleggen dat het niet fijn is en pijn doet, maar verder negeren.
Ik heb het vroeger anders prrrrima begrepen
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Fortissimo schreef:Mij is altijd geleerd terug te bijten Maar ja, dat zal wel weer niet pedagogisch verantwoord zijn.
Geprobeerd, werkte hier niet! Nog steeds bij vlagen een bijter dus, al lijkt alleen zijn zus het te moeten bezuren. Ik dacht dat ik inmiddels alle soorten van, wel uitgeprobeerd heb, niks helpt.
Frustratie is het wel, het niet duidelijk kunnen maken wat hij wil klopt niet, kind kan praten als de beste.
Even verheldering; de keer dat ik terug beet was meer een reflex dan dat ik dacht, nu bijt ik je terug. Hij beet me snoeihard in mijn buik, en dankzij zijn vlijmscherpe tandjes, had ik gewoon bloedende gaatjes in mijn buik, niet fijn.
Negeren is altijd lastig, hij doet immers iemand pijn. Dus stel dat negeren helpt, en hij na 10 genegeerd te worden snapt dat het niet leuk is, word er wel iemand eerst 10 keer gebeten. Ik vind dit inmiddels al 2 jaar een lastig punt, want ja, zolang bij hij al. (niet alle dagen hoor, zo nu en dan)
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Wij hadden hier ook een bijter,als iets nog mocht,of hij gefrustreerd was begon hij te bijten.Ik was denk ik het lekkerst want hij deed het altijd bij mij.Ik heb elke keer boos gezegd dat bijten pijn doet,en niet mag.
Wat hier gezegd werd terug bijten,heb ik uit pure wanhoop ook een keer geprobeerd maar hij vond het alleen maar leuk,en zag het als een leuk spelletje.Ik ben er niet trots op dat ik het gedaan heb,maar uit pure wanhoop deed ik.Als ik blauwe plekken op mijn armen had,werd er al gevraagd of V weer had gebeten,zo erg was het.
Ik denk het beste wat je kan doen is,blijven herhalen dat het niet mag.Hier is het zo goed als over.heel soms bijt hij nog.Maar dat heeft zeker wel een jaar geduurd.Nu kan V ook pas laat praten,en begint hij zich nu pas te uiten verbaal
Wat hier gezegd werd terug bijten,heb ik uit pure wanhoop ook een keer geprobeerd maar hij vond het alleen maar leuk,en zag het als een leuk spelletje.Ik ben er niet trots op dat ik het gedaan heb,maar uit pure wanhoop deed ik.Als ik blauwe plekken op mijn armen had,werd er al gevraagd of V weer had gebeten,zo erg was het.
Ik denk het beste wat je kan doen is,blijven herhalen dat het niet mag.Hier is het zo goed als over.heel soms bijt hij nog.Maar dat heeft zeker wel een jaar geduurd.Nu kan V ook pas laat praten,en begint hij zich nu pas te uiten verbaal
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
hier de jongste die naar vooral zijn zus bijt als hij zijn zin niet krijgt.
nu zeg ik als hij het doet dat dat niet mag en zeer doet
nu zeg ik als hij het doet dat dat niet mag en zeer doet
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Hier geen bijtertje maar wel een erg enthousiaste / wilde dreumes die haar oudere zus nog wel eens zeer doet met spelen. Als ze heeft haren getrokken of geslagen dan kijk ik een beetje streng en zeg heel duidelijk: 'Nee. Niet doen.' Ze snapt nee namelijk heel goed. Ik kijk maar niet al te streng en verhef mijn stem niet, ik kan gewoon zien dat ze het niet met een gemene opzet doet en anders vind ik het ook zielig.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: