Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

lekkere vegetarische recepten?

4 plaatsers

Ga naar beneden

lekkere vegetarische recepten? Empty lekkere vegetarische recepten?

Bericht  Mariposa za 8 jan 2011 - 12:48

Ik ben al een tijdje bezig om wat minder vaak vlees te eten, weten jullie nog lekkere vegetarische recepten? Het liefst ook zonder vleesvervangers en zonder gebruik van oven.
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lekkere vegetarische recepten? Empty Re: lekkere vegetarische recepten?

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 12:52

Ik voeg vaak wat linzen toe aan pasta of bak wat groente met linzen om er zo een eenpansgerecht van te maken.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes za 8 jan 2011 - 20:10

De meeste recepten heb ik hier al weleens geplaatst.

Maar wat ik zelf lekker vind is gepaneerde brie bijvoorbeeld, dan snijd ik brie in dikke plakken, haal die door het ei, dan door paneermeel en dat nog een keer herhalen en dan heel even in de koekenpan bakken zodat ze warm worden maar niet uitlopen. Voor de smaak kan je nog kruiden of iets door het paneermeel doen, bijvoorbeeld wat kerriepoeder en daar dan rösti met kerrie bij eten. Zo vind ik geitenkaas gepaneerd ook heel lekker en wat je wel echt op smaak moet brengen maar dan ook heel lekker kan zijn is gepaneerde mozzarella. Dan snijd ik de mozzarella in plakken, bestrooi die met peper en zout en Italiaanse kruiden en ik gooi nog wat kruiden door de paneer, hetzelfde paneren als de brie, dan een teentje knoflook aanfruiten in de pan en daarin je mozzarella bakken.

Of natuurlijk een maaltijd salade, geitenkaas en honing en peer, of brie, honing, walnoot enzovoorts.

Ook maak ik vaak vegetarische lasagne, gewoon lekker veel groenten door de lasagne doen en elke laag wat mozzarella en eindigen met een bechamelsaus en nog wat kaas en dan de oven in!

Minestronesoep (maaltijdsoep): Ik fruit een ui en wat knoflook, bak een blikje tomatenpuree mee en gooi er vervolgens een zak Italiaanse diepvrieswokgroenten in (je kan dan een handje uit de vriezer halen en dus ook minder maken), even doorbakken, dan groentebouillon erbij, wat rozemarijn en peper en zout en dit even lekker door laten koken, de laatste 8 minuten kook je nog wat elleboogmacaroni mee en klaar is je soep. De soep in een kom scheppen en dan een schepje groene pesto erin en een eetlepel geraspte kaas! Opeten met stokbrood en kruidenboter of pesto.

Ik vind tortellini met spinazie vulling ook altijd lekker. Daar kan je een simpele tomatensaus bij doen of een roomsaus met ui/knoflook/champignons (light koksroom) en wat geraspte kaas erover als het op je bord ligt!

Of een Oosterse omelet. Dan doe ik wat nasi kruiden door het eiermengsel en bak daar een omelet van, dan wok ik in een andere pan allemaal oosterse groenten met wat sambal/ketjap en eventueel gember(siroop) en daarmee vul ik dan de omelet alsof het een wrap is!

Ook maak ik weleens Gado gado of een vegetarische curry. (Kijk eens op de site van de AH)
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mizz_S zo 9 jan 2011 - 0:57

Ik vind gevulde paprika's heerlijk, en daarin kun je eigenlijk zelf een beetje doen wat je lekker vind (alleen moeten ze dan wel weer in de oven). Ik maak ze vaak met ui, champignons en cahewnoten en dan geraspte kaas erover en de oven in. Lekker met rijst erbij en evt een lekker sausje (bv. barbecuesaus) en evt nog een kleine salade.

Veel pasta's zijn ook vegetarisch heerlijk (vooral die met tomatensaus vind ik), gewoon lekker veel groente toevoegen en dan mis ik het vlees echt niet. Hetzelfde geldt voor lasagne.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Pomodori zo 9 jan 2011 - 1:56

Wij hebben dit van de week gegeten. Was erg lekker!
Is een stamppotje met prei, cashewnoten en shii-take paddenstoelen.

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=449136&rq=prei+cashew
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 1:58

in het curry topic heb ik een vegetarische Thaise curry geplaatst.

Ik eet gewoon heel vaak pasta sauzen of wokgroenten zonder vlees er in. net zo makkelijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 2:01

minoessepoes schreef:De meeste recepten heb ik hier al weleens geplaatst.

Maar wat ik zelf lekker vind is gepaneerde brie bijvoorbeeld, dan snijd ik brie in dikke plakken, haal die door het ei, dan door paneermeel en dat nog een keer herhalen en dan heel even in de koekenpan bakken zodat ze warm worden maar niet uitlopen. Voor de smaak kan je nog kruiden of iets door het paneermeel doen, bijvoorbeeld wat kerriepoeder en daar dan rösti met kerrie bij eten. Zo vind ik geitenkaas gepaneerd ook heel lekker en wat je wel echt op smaak moet brengen maar dan ook heel lekker kan zijn is gepaneerde mozzarella. Dan snijd ik de mozzarella in plakken, bestrooi die met peper en zout en Italiaanse kruiden en ik gooi nog wat kruiden door de paneer, hetzelfde paneren als de brie, dan een teentje knoflook aanfruiten in de pan en daarin je mozzarella bakken.
Dit doe ik ook wel eens met gewone kaas. Een plak kaas van ongeveer 1 cm/1,5cm van een blok kaas snijden en dan paneren en bakken.

Couscous met kikkererwten en gegrilde paprika is ook lekker (en zonder vlees).

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: