Pijn
+17
Steep
Nana
Supertalentje
Makamba
meisje
PapillonRose
blondje1313
Annie24
Poisongirl
RiLiJu
Diese
L!ND@
PiP
TGR
Coccinelle
Aimee
Lejow
21 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Pijn
De Vk zei toen ze mijn buik controleerde zo iets als: 'je buikspieren schuiven ook allemaal weer mooi op zijn plaats'.
Ik knikte wat.. maar denk nu: Zaten ze ergens anders dan?
Morgen inderdaad de lactatiekundige, ik ben benieuwd.
Net een hele 4 ml gekolfd
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:De Vk zei toen ze mijn buik controleerde zo iets als: 'je buikspieren schuiven ook allemaal weer mooi op zijn plaats'.
De rechte buikspieren schuiven wat opzij/ uit elkaar als de buik groter wordt.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Aha
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow, bedoelde ze misschien dat je baarmoeder al bijna op zijn plek zat?
Penélope- Prater
- Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10
Penélope schreef:Lejow, bedoelde ze misschien dat je baarmoeder al bijna op zijn plek zat?
Nee, mijn baarmoeder kon ze bijna al niet meer voelen, en mijn buikspieren zaten weer bijna op zijn plek.
Lejow- Lady Post-a-lot
Tiramisu schreef:Parel schreef:En een lekker ontbijtje én zorgen voor het avondeten? Dan heb jij een goeie kraamzorg die moet ik ook hebben! Vroeger was dat wel zo, tegenwoordig hoeven ze niet meer voor het 'gezin' te zorgen, alleen voor de kraamvrouw en de baby. Overigens heb ik vanaf dag 2 mijn eigen ontbijt gemaakt, zij bakte er niks van (had nogal hormonen en een eigen willetje wbt de filet americain en de hoeveelheid ...)
Bij vroeggeboorte werkt het wat anders Parel, aangezien er dan geen baby is voor de kraamzorg om voor te zorgen maar alleen een kraamvrouw die ook nog eens veel op en neer moet naar het ziekenhuis wat bij premature kindjes niet altijd even dichtbij is.
Lejow, wat balen dat er zo'n onduidelijkheid is (geweest) wbt kraamzorg. Blijkbaar weten ze daar zelf ook niet helemaal hoe de gang van zaken is. Ik weet niet waar je nú nog recht op hebt, maar op het moment dat je donderdag na een paar dagen ziekenhuis thuis kwam had je in ieder geval wel nog recht op het een en ander. Het zou zo fijn voor je geweest zijn, net íets minder dingen om je druk om te maken.
Veel knuffels. Houd je sterk. Je doet het goed!
Hier toch een behoorlijke vroeg geboorte.. maar geen kraamhulp voor studiebol hoor. Jaa het mocht wel.. maar als ik niet thuis was, zou zij er ook niet zijn(best logisch) nou ja ik was niet veel thuis en als ik thuis was dan sliep ik. Er werd mij heel duidelijk gezegd dat ze niet voor de huishoudelijke taken kwam, niet kwam koken en niet kwam wassen of strijken maar gewoon voor mij en de controles kwam.. Dus ik geloof niet dat ik een ontbijt en avond eten had gehad.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Wat raar dan eigenlijk he Studiebol, het lijkt wel of ze er allemaal andere regels op na houden..
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik kreeg nog kraamzorg toen ik thuis kwam uit t ziekenhuis voor de dagen tot J.ason een week oud was. J lag toen nog in t zkh. Bij mij deed ze bij mij controles en zorde ze voor eten, de was en huishouden, ook als wij in t zkh bij J. Waren. Toen j thuis kwam kreeg ik nog twee dagen couveuse nazorg...
Lejow
Lejow
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Lejow schreef:Wat raar dan eigenlijk he Studiebol, het lijkt wel of ze er allemaal andere regels op na houden..
Dat sowieso en het hangt er ook heel erg vanaf wie je uiteindelijk thuis krijgt hoor. Vriendin van mij die had een kraamverzorgster die kookte ook voor hun, wel eenpans gerechten maar toch.
Ach ik heb uiteindelijke en middag en een ochtend kraamzorg gehad en ik voelde me er niet prettig bij. Ik moest haar vertellen wat ze moest doen bij de meiden dat voelde niet prettig dus we hebben gezegd dat ze niet meer hoefde te komen. Gelukkig heeft het ziekenhuis ons heel veel geleerd dus dat scheelt natuurlijk ook.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Het lijkt inderdaad alsof ze er allemaal een ander beleid op na houden, maar ik vind dat zo raar. Het lijkt mij dat zoiets landelijk geregeld is. Het wel of niet krijgen van kraamzorg was niet afhankelijk van mn zorgverzekering ofzo, dat was alleen bij de couveuse nazorg zo, dus ik vraag me af waar dan dat verschil in zit.
Wbt avondeten: daarvoor zouden dan inderdaad de voorbereiding worden getroffen zodat het alleen nog afgemaakt/opgewarmd zou hoeven worden.
Wbt avondeten: daarvoor zouden dan inderdaad de voorbereiding worden getroffen zodat het alleen nog afgemaakt/opgewarmd zou hoeven worden.
Gast- Gast
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: