Pijn
+17
Steep
Nana
Supertalentje
Makamba
meisje
PapillonRose
blondje1313
Annie24
Poisongirl
RiLiJu
Diese
L!ND@
PiP
TGR
Coccinelle
Aimee
Lejow
21 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Pijn
Parel schreef:Ik heb dat de eerste weken echt bizar erg gehad, vooral bij het stilstaan (bijv in de rij in de winkel, dan stond ik te hupsen ), het lopen ging goed. Nu heb ik het helaas nog steeds, vooral bij het plassen, ik kan nog steeds niet lekker lang zitten voor de grote boodschap
Haha, dat hupsen herken ik ja.. Dat had ik ook!
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Lejow schreef:Diese schreef:Ik denk dat dat heel nornaal is. Ik heb wel een jaar last gehad.
Maar Lejow, heb jij wel wondcontrole gehad? Want dat is ook iets dat de kraamverzorgster elke dag doet de eerste week, en om de dag de verloskundige...
Nope,alleen in het ziekenhuis, tot donderdag dus.
Ik heb een hele kleine hechting...
Ik had ook maar 3 kleine hechtingen, maar toch werd er elke dag naar gekeken!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Blegh, nog meer dingen die niet kloppen dus
Ik krijg echt de kriebels van die kraamzorg zolangzamerhand.
Iedereen zegt wat anders!
Ik krijg echt de kriebels van die kraamzorg zolangzamerhand.
Iedereen zegt wat anders!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Makamba schreef:Lejow schreef:Diese schreef:Ik denk dat dat heel nornaal is. Ik heb wel een jaar last gehad.
Maar Lejow, heb jij wel wondcontrole gehad? Want dat is ook iets dat de kraamverzorgster elke dag doet de eerste week, en om de dag de verloskundige...
Nope,alleen in het ziekenhuis, tot donderdag dus.
Ik heb een hele kleine hechting...
Ik had ook maar 3 kleine hechtingen, maar toch werd er elke dag naar gekeken!
Ik had de eerste keer een subtotaal ruptuur en toen hebben ze er na vier dagen naar gekeken en toen de hechtingen er uit moesten weer, bij de tweede had ik een aantal hechtingen en toen hebben ze alleen de laatste dag gekeken of het er goed uit zag.
Dus volgens mij is het niet standaard dat ze elke dag 'moeten' kijken, hoor!
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Heb je wel een kraamverzorgster Lejow? Stomme vraag misschien, maar mijn kraamtrut kwam pas toen K. thuis was (dat was na 10 dagen) en in die 10 dagen ben ik 1 keer nagekeken in het ziekenhuis (1ste dag), 1 keer op controle geweest bij de VK (3de dag) en 1 keer is de VK thuis geweest (5de dag).
Het schijnt idd goed te zijn op harde ondergronden te zitten na de bevalling of je dat ook echt kunt is een tweede
Het schijnt idd goed te zijn op harde ondergronden te zitten na de bevalling of je dat ook echt kunt is een tweede
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje schreef:Heb je wel een kraamverzorgster Lejow? Stomme vraag misschien, maar mijn kraamtrut kwam pas toen K. thuis was (dat was na 10 dagen) en in die 10 dagen ben ik 1 keer nagekeken in het ziekenhuis (1ste dag), 1 keer op controle geweest bij de VK (3de dag) en 1 keer is de VK thuis geweest (5de dag).
Nope, heb geen kv
Lejow- Lady Post-a-lot
Hoe gaat het kolven trouwens?
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Lejow schreef:Supertalentje schreef:Heb je wel een kraamverzorgster Lejow? Stomme vraag misschien, maar mijn kraamtrut kwam pas toen K. thuis was (dat was na 10 dagen) en in die 10 dagen ben ik 1 keer nagekeken in het ziekenhuis (1ste dag), 1 keer op controle geweest bij de VK (3de dag) en 1 keer is de VK thuis geweest (5de dag).
Nope, heb geen kv
De kv kijkt je wel iedere dag na heb ik begrepen, maar dat had ik dus ook niet.
Supertalentje- Kletskop
Jij hebt niet echt goede ervaringen met een kv of wel Super?
Ik had ook 1 klein mini hechting en daar is nooit naar gekeken, niet door de VK en niet door de KV. Hij was dan ook echt iniminie..
Ik had ook 1 klein mini hechting en daar is nooit naar gekeken, niet door de VK en niet door de KV. Hij was dan ook echt iniminie..
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Steep schreef:Jij hebt niet echt goede ervaringen met een kv of wel Super?
Hmm, misschien ligt het dan toch aan het aantal hechtingen? Geen idee hoeveel ik er had, maar wel veel (zijn ruim een uur aan het hechten geweest, en ze wilden niet zeggen hoeveel het er waren).
Maar toch, bij last of bij veel vragen (die je normaal aan de kraamverzorgster stelt) zou ik echt naar de VK gaan hoor. Even een stukje nazorg en aandacht voor jouw lijf en gesteldheid!!!
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
Lejow, ben je geïnformeerd over de mogelijkheid van kraamzorg nu na vroeggeboorte? Er zijn namelijk wel wat dingen waar je recht op hebt. Bij een normale bevalling heb ik recht op 49u, wat San verspreid wordt over ik geloof acht dagen. Stel dat ons kindje te vroeg zou worden geboren en het kindje moest nog in het ziekenhuis blijven maar ik mocht al naar huis na bv vier dagen, dan zou ik vanaf dat moment thuis nog vier dagen kraamzorg krijgen. Idd voor controles, een lekker.ontbijtje en zij zouden er dan voor zorgen dat hier thuis alles liep, dat er avond eten bereid werd enzo zodat we ons daar geen zorgen om hoefden te maken en zoveel mogelijk bij ons kindje konden zijn.
Wanneer ons kindje dan thuis zou komen zouden we couveuse nazorg krijgen, ook kraamzorg, maar of je dat kunt krijgen is afhankelijk van je verzekering.
Je had het ergens op pagina 1 over dat je geen kraamzorg hebt, vandaag dat ik hier even aan moest denken.
Liefs!
Wanneer ons kindje dan thuis zou komen zouden we couveuse nazorg krijgen, ook kraamzorg, maar of je dat kunt krijgen is afhankelijk van je verzekering.
Je had het ergens op pagina 1 over dat je geen kraamzorg hebt, vandaag dat ik hier even aan moest denken.
Liefs!
Gast- Gast
Ik snap geen zak meer van Mn kraamzorg.... Heb gebeld en krijg steeds wat anders te horen.
Ik ben donderdag thuis gekomen, heb in het ziekenhuis gebeld en zou geen recht meer hebben op kraamzorg voor mezelf. Maandag zat me dit niet lekker, nogges gebeld, en die zei weer dat ik donderdag had moeten bellen, dan had ik nog recht op 3 dagen gehad. Nu was ik te laat.
Op internet zie ik gisteren vervolgens staan dat ik recht heb op 10 dagen na de geboorte....
En nazorg voor B krijg ik alleen als ze binnen 6 weken thuis komt...
Het kolven gaat ruk. 's morgens 100 ml, en de rest van de dag variërend van 5 ml Tot 40 ml
Morgen heb ik afspraak met lactatiekundige...
Ik ben donderdag thuis gekomen, heb in het ziekenhuis gebeld en zou geen recht meer hebben op kraamzorg voor mezelf. Maandag zat me dit niet lekker, nogges gebeld, en die zei weer dat ik donderdag had moeten bellen, dan had ik nog recht op 3 dagen gehad. Nu was ik te laat.
Op internet zie ik gisteren vervolgens staan dat ik recht heb op 10 dagen na de geboorte....
En nazorg voor B krijg ik alleen als ze binnen 6 weken thuis komt...
Het kolven gaat ruk. 's morgens 100 ml, en de rest van de dag variërend van 5 ml Tot 40 ml
Morgen heb ik afspraak met lactatiekundige...
Lejow- Lady Post-a-lot
En vanmorgen had ik zelfs maar 50 ml..
Bah, zelfs dit krijgt mijn lichaam niet voor elkaar...
Lejow- Lady Post-a-lot
Weer een vraag..
Heb nu al de hele ochtend last van spierpijn in mijn buik, vooral bovenin...
Zijn dit mijn buikspieren die zo langzamerhand terug op hun plaats schuiven?
Heb nu al de hele ochtend last van spierpijn in mijn buik, vooral bovenin...
Zijn dit mijn buikspieren die zo langzamerhand terug op hun plaats schuiven?
Lejow- Lady Post-a-lot
Dat kan, maar misschien toch even bellen als je niet goed wat het is? Daar zijn verloskundigen/gyneacologen etc natuurlijk ook gewoon voor.
Gast- Gast
Lejow schreef:En vanmorgen had ik zelfs maar 50 ml..
Zeg hallo 's. Je hebt net een kind gebaard en je zit in een stressvolle toestand. Vind je het gek dat je lichaam daar op reageert? Is meer dan logisch, dus ga jezelf nou niet onnodig verwijten. Je doet wat je kan en dat is goed.
Gast- Gast
Ja weet t Jo, maar das verdomde lastig..
Beuhhh
Beuhhh
Lejow- Lady Post-a-lot
Tiramisu schreef:Lejow, ben je geïnformeerd over de mogelijkheid van kraamzorg nu na vroeggeboorte? Er zijn namelijk wel wat dingen waar je recht op hebt. Bij een normale bevalling heb ik recht op 49u, wat San verspreid wordt over ik geloof acht dagen. Stel dat ons kindje te vroeg zou worden geboren en het kindje moest nog in het ziekenhuis blijven maar ik mocht al naar huis na bv vier dagen, dan zou ik vanaf dat moment thuis nog vier dagen kraamzorg krijgen. Idd voor controles, een lekker.ontbijtje en zij zouden er dan voor zorgen dat hier thuis alles liep, dat er avond eten bereid werd enzo zodat we ons daar geen zorgen om hoefden te maken en zoveel mogelijk bij ons kindje konden zijn.
Liefs!
En een lekker ontbijtje én zorgen voor het avondeten? Dan heb jij een goeie kraamzorg die moet ik ook hebben! Vroeger was dat wel zo, tegenwoordig hoeven ze niet meer voor het 'gezin' te zorgen, alleen voor de kraamvrouw en de baby. Overigens heb ik vanaf dag 2 mijn eigen ontbijt gemaakt, zij bakte er niks van (had nogal hormonen en een eigen willetje wbt de filet americain en de hoeveelheid ...)
Gast- Gast
Is het niet een idee om de verloskundige even te bellen. Dan kun je met haar meteen alles bespreken. Dan kun je vragen of je hechtingen nog gecontroleerd moeten worden, je buikpijn en eventueel over je borstvoeding. Misschien is het sowieso wel even fijn om alles met haar op een rijtje te kunnen zetten.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Parel schreef:Tiramisu schreef:Lejow, ben je geïnformeerd over de mogelijkheid van kraamzorg nu na vroeggeboorte? Er zijn namelijk wel wat dingen waar je recht op hebt. Bij een normale bevalling heb ik recht op 49u, wat San verspreid wordt over ik geloof acht dagen. Stel dat ons kindje te vroeg zou worden geboren en het kindje moest nog in het ziekenhuis blijven maar ik mocht al naar huis na bv vier dagen, dan zou ik vanaf dat moment thuis nog vier dagen kraamzorg krijgen. Idd voor controles, een lekker.ontbijtje en zij zouden er dan voor zorgen dat hier thuis alles liep, dat er avond eten bereid werd enzo zodat we ons daar geen zorgen om hoefden te maken en zoveel mogelijk bij ons kindje konden zijn.
Liefs!
En een lekker ontbijtje én zorgen voor het avondeten? Dan heb jij een goeie kraamzorg die moet ik ook hebben! Vroeger was dat wel zo, tegenwoordig hoeven ze niet meer voor het 'gezin' te zorgen, alleen voor de kraamvrouw en de baby. Overigens heb ik vanaf dag 2 mijn eigen ontbijt gemaakt, zij bakte er niks van (had nogal hormonen en een eigen willetje wbt de filet americain en de hoeveelheid ...)
Hier wilde ze dat ook doen hoor.. Kreeg standaard een ontbijtje met de spulletjes die we in huis hadden. We hadden tegen haar gezegd dat ze geen brood hoefde mee te nemen en ze toverde de lekkerste ontbijtjes en lunches op tafel hoor. Verrukkelijk! Avondeten wilde ze ook doen, maar mijn schoonmoeder maakte mijn en mijn vriends lievelingsgerechten dus ook daar was al voor gezorgt Maar ik zou mijn kraamhulp bij de volgende ook wel willen hebben, was echt zo'n lieve vrouw!
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Tania schreef:Is het niet een idee om de verloskundige even te bellen. Dan kun je met haar meteen alles bespreken. Dan kun je vragen of je hechtingen nog gecontroleerd moeten worden, je buikpijn en eventueel over je borstvoeding. Misschien is het sowieso wel even fijn om alles met haar op een rijtje te kunnen zetten.
Ja, wacht voor de BV even de lactactiekundige af morgen.
De VK bellen is misschien niet eens zo'n gek idee. Al is ze maandag wel langs geweest, toen heeft ze aan mijn buik gevoeld en dat was allemaal goed.
Lejow- Lady Post-a-lot
Parel schreef:En een lekker ontbijtje én zorgen voor het avondeten? Dan heb jij een goeie kraamzorg die moet ik ook hebben! Vroeger was dat wel zo, tegenwoordig hoeven ze niet meer voor het 'gezin' te zorgen, alleen voor de kraamvrouw en de baby. Overigens heb ik vanaf dag 2 mijn eigen ontbijt gemaakt, zij bakte er niks van (had nogal hormonen en een eigen willetje wbt de filet americain en de hoeveelheid ...)
Bij vroeggeboorte werkt het wat anders Parel, aangezien er dan geen baby is voor de kraamzorg om voor te zorgen maar alleen een kraamvrouw die ook nog eens veel op en neer moet naar het ziekenhuis wat bij premature kindjes niet altijd even dichtbij is.
Lejow, wat balen dat er zo'n onduidelijkheid is (geweest) wbt kraamzorg. Blijkbaar weten ze daar zelf ook niet helemaal hoe de gang van zaken is. Ik weet niet waar je nú nog recht op hebt, maar op het moment dat je donderdag na een paar dagen ziekenhuis thuis kwam had je in ieder geval wel nog recht op het een en ander. Het zou zo fijn voor je geweest zijn, net íets minder dingen om je druk om te maken.
Veel knuffels. Houd je sterk. Je doet het goed!
Gast- Gast
Tiramisu schreef:Parel schreef:En een lekker ontbijtje én zorgen voor het avondeten? Dan heb jij een goeie kraamzorg die moet ik ook hebben! Vroeger was dat wel zo, tegenwoordig hoeven ze niet meer voor het 'gezin' te zorgen, alleen voor de kraamvrouw en de baby. Overigens heb ik vanaf dag 2 mijn eigen ontbijt gemaakt, zij bakte er niks van (had nogal hormonen en een eigen willetje wbt de filet americain en de hoeveelheid ...)
Bij vroeggeboorte werkt het wat anders Parel, aangezien er dan geen baby is voor de kraamzorg om voor te zorgen maar alleen een kraamvrouw die ook nog eens veel op en neer moet naar het ziekenhuis wat bij premature kindjes niet altijd even dichtbij is.
Lejow, wat balen dat er zo'n onduidelijkheid is (geweest) wbt kraamzorg. Blijkbaar weten ze daar zelf ook niet helemaal hoe de gang van zaken is. Ik weet niet waar je nú nog recht op hebt, maar op het moment dat je donderdag na een paar dagen ziekenhuis thuis kwam had je in ieder geval wel nog recht op het een en ander. Het zou zo fijn voor je geweest zijn, net íets minder dingen om je druk om te maken.
Jup, dat merkte ik toen ik maandag belde
Lejow- Lady Post-a-lot
[quote="Lejow"]
Ja, maar een kraamverzorgende is er dan nog lang niet de hele dag?
Of maakt ze tussen de middag bijv. het eten al klaar zodat je het alleen maar hoeft op te warmen?
Tiramisu schreef:Parel schreef:En een lekker ontbijtje én zorgen voor het avondeten? Dan heb jij een goeie kraamzorg die moet ik ook hebben! Vroeger was dat wel zo, tegenwoordig hoeven ze niet meer voor het 'gezin' te zorgen, alleen voor de kraamvrouw en de baby. Overigens heb ik vanaf dag 2 mijn eigen ontbijt gemaakt, zij bakte er niks van (had nogal hormonen en een eigen willetje wbt de filet americain en de hoeveelheid ...)
Ja, maar een kraamverzorgende is er dan nog lang niet de hele dag?
Of maakt ze tussen de middag bijv. het eten al klaar zodat je het alleen maar hoeft op te warmen?
Gast- Gast
Lejow:
Ik snapte ook niks van de kraamzorg, iedereen zei iets anders/noemde het weer anders. Uiteindelijk heb ik mijn kraamzorgbureau gebeld en aangegeven dat als zij wilden komen (ze belden me iedere dag wanneer ik thuis kwam en vervolgens wanneer baby thuiskwam) zij het maar moesten uitzoeken met mijn verzekeraar. Dat hebben ze gedaan en ik had recht op 16 uur couveuse-nazorg.
De bv kwam bij mij ook niet op gang, 's ochtends kolfde ik nog wel iets, maar de rest van de dag was heel weinig. Komt van de stress natuurlijk, maar ook omdat je je baby niet bij je hebt als je aan zo'n apparaat zit! Ik zou een afspraak maken bij een lactatiekundige en daar nieuwe motivatie opdoen, zeker omdat ze nog zo klein is is het belangrijk dat ze bv krijgt.
Waarom zouden je buikspieren terug op zn plek moeten? Je hebt toch geen keizersnee gehad waarbij ze je buikspieren opzij geschoven hebben? Ik had ook spierpijn, maar dat was van de inspanning Schrijf het allemaal op en bel morgen gewoon je vk, je staat nog gewoon bij ze onder controle.
Ik snapte ook niks van de kraamzorg, iedereen zei iets anders/noemde het weer anders. Uiteindelijk heb ik mijn kraamzorgbureau gebeld en aangegeven dat als zij wilden komen (ze belden me iedere dag wanneer ik thuis kwam en vervolgens wanneer baby thuiskwam) zij het maar moesten uitzoeken met mijn verzekeraar. Dat hebben ze gedaan en ik had recht op 16 uur couveuse-nazorg.
De bv kwam bij mij ook niet op gang, 's ochtends kolfde ik nog wel iets, maar de rest van de dag was heel weinig. Komt van de stress natuurlijk, maar ook omdat je je baby niet bij je hebt als je aan zo'n apparaat zit! Ik zou een afspraak maken bij een lactatiekundige en daar nieuwe motivatie opdoen, zeker omdat ze nog zo klein is is het belangrijk dat ze bv krijgt.
Waarom zouden je buikspieren terug op zn plek moeten? Je hebt toch geen keizersnee gehad waarbij ze je buikspieren opzij geschoven hebben? Ik had ook spierpijn, maar dat was van de inspanning Schrijf het allemaal op en bel morgen gewoon je vk, je staat nog gewoon bij ze onder controle.
Supertalentje- Kletskop
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: