Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma over werk en opvang

2 plaatsers

Ga naar beneden

Dilemma over werk en opvang Empty Dilemma over werk en opvang

Bericht  *Lookie* di 7 feb 2012 - 1:48

Over een maand moet ik weer aan het werk na mijn zwangerschapsverlof.

Nu zit ik enorm te twijfelen over alles. Ik werkte altijd op ma/di/wo en wilde dit blijven doen. Alleen heef tmijn werk aangegeven dat ik straks sowieso op de vrijdag moet werken terwijl ik dus voor die andere dagen opvang heb geregeld. Nou kan dat gelukkig wel geregeld worden met het kdv dus dat is het probleem niet.

Wat het probleem dan wel is: ik werk redelijk ver weg, heb 3 uur reistijd op een dag. Voor die uren krijg geen toeslag, bovendien vind ik het heel vervelend om zo lang onderweg te zijn als mijn zoontje bijvoorbeeld ziek wordt. Ook moet ik al om half 5 opstaan straks om om 8 uur op mijn werk te zijn en door die lange reistijd zijn het dan best lange dagen.

Ik denk erover om te stoppen met werken (tot ik iets in de buurt vind), echter: de opvang heeft een opzegtermijn van 2 maanden. Dus het wordt te duur om er dna die 2 maanden geen gebruik van te maken.

Ik probeer nu ook om dichterbij werk te vinden. Ik heb een baan op het oog die mooi dichtbij is, probleem hier is weer de wisselende uren. Ik heb met d eopvang gebeld, het zou misschien te regelen zijn dat de kinderopvang dan wordt omgezetin gastouderopvang. Wel moet ik dan snel een gastouder zien te vinden, bovendien weet ik natuurlijk helemaal nog niet of ik de baan krijg en of dit dan nodig is. Mijn verlof eindigd trouwens op 6 maart.

Wat zal ik doen: mijn oude baan eerst aanhouden voor die 2 maanden, of die baan opzeggen en de kinderopvang omzetten naar gastouderopvang en dan maar hopen dat ik de baan krijg? Mijn oude baan aanhouden is de veiligste oplossing maar dan zit ik daarna (na 2 maanden) dus zonder werk, wat ik niet heel erg vind maar ik zou wel graag willen werken en dan wat meer in de buurt en die kans heb ik dan nu mogelijk wel bij die andere baan..

Willen jullie eens met me meedenken?
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma over werk en opvang Empty Re: Dilemma over werk en opvang

Bericht  Nijntje di 7 feb 2012 - 1:53

ik zou nu voor zekerheid gaan!! Zeker in deze tijd is het lastig om een nieuwe baan te vinden (weet niet wat je doet, hoe moeilijk het is om een nieuwe baan te vinden in jouw branche) Heb je een netwerk om je kindje op te halen van het kdv om hem op te halen als hij bijv ziek is?
Voor een nieuwe baan zou ik eerst kijken wat er mogelijk is en op welke termijn. Heb je al gesolliciteerd, weet je al of ze mensen zoeken, maak je kans?? Stel je wordt aangenomen kun je toch altijd na je opzeg termijn overstappen en evt kinderopvang wijzigen? Maar wordt het niets dan heb je straks alles verspeeld.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma over werk en opvang Empty Re: Dilemma over werk en opvang

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 8:23

Ik hoop dat ik het goed lees (ben een beetje moe namelijk Sleep ), maar wanneer je de opvang sowieso omzet naar gastouderopvang, kun je die opvang misschien ook gebruiken voor je huidige baan? Dan zou dat sowieso ondervangen zijn.

Zou je 3 dagen in de week 11 tot 12 uur van huis weg willen zijn of is dat iets dat je toch liever niet zou doen? Want als het tegen je gevoel indruist, zou ik daar naar luisteren als dat financieel uit kan tenminste.

Trouwens, als je de situatie uitlegt aan de organisatie waarbij je het contract hebt voor opvang, hebben ze er misschien wel begrip voor en houden ze niet zo streng vast aan de opzegtermijn van twee maanden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma over werk en opvang Empty Re: Dilemma over werk en opvang

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 8:32

Ik heb wel de stap genomen om mijn baan op te zeggen, terwijl ik nog niets anders had. Ik ben nu heel blij dat ik het gedaan heb, ik vind de tijd die ik nu thuis door kan brengen bij mij dochter vele malen belangrijker dan werken met tegenzin. Die baan komt wel weer, net als opbouw van mijn pensioen en dergelijke.
Bij ons scheelt het enorm dat wij niet afhankelijk zijn van de inkomsten die ik binnen breng met mijn baan. Anders was dit natuurlijk niet mogelijk geweest.

Gastouderopvang kun je ook buiten je kinderopvangorganisatie regelen hè, je hebt een keur aan gastouderorganisaties die gastouders door heel nederland aanbieden. Geldt de opzegtermijn ook als je nog niet gestart bent met de opvang?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma over werk en opvang Empty Re: Dilemma over werk en opvang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum