Verhuizen of niet?
+22
Marin
Parisienne
Taeda
Parel
Linda
strawberry
Elliot
Razz
Jasmine
M@niek
Rush
SarahKey
Aoi
Ella
Fayebella
Atelier Madame
Steep
Annie24
Fortissimo
Siem
Zonneschijn
PeperMunt
26 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Verhuizen of niet?
Ik zit nogal in dubio. Ik woon net 3 jaar in dit appartement en zit hier goed. We hebben het naar onze zin en het is hier ruim genoeg. Drie slaapkamers, grote woonkamer, aparte keuken, ruime berging.. Ik voel me hier thuis en A. heeft alleen hier gewoond sinds haar geboorte.
Had totaal geen verhuisplannen, totdat er een huis vrij kwam bij mijn moeder in de straat, ik dacht reageren kan altijd. Ik was nummer 8, maar inmiddels nummer 1.. Heb gezegd nog wel zoveel interesse te hebben dat ik een bezichtiging wil doen, ik word nog gebeld over wanneer.
Een afhankelijk van hoe het eruit ziet, weet ik waarschijnlijk toch niet wat ik moet doen. Wacht de bezichtiging natuurlijk sowieso af, en hoop dan een knoop door te kunnen hakken.
En ondertussen vraag ik hier wat advies, wat zouden jullie doen op basis van de volgende feiten:
- huidige huis 3 slaapkamers, andere huis 3 en een zolder
- huidige huis appartement, andere huis rijtjeshuis
- huidige huis bouwjaar 1968, andere huis 1985
- huidige huis twee balkons, andere huis kleine voortuin en grote achtertuin
- huurprijs scheelt slechts 30 euro
- blijf in dezelfde stad
- eigenlijk moet ik niet aan verhuizen denken qua slepen met spullen en klussen, aan de andere kant zou ik qua ruimte niet meer weg hoeven uit dat nieuwe huis, zou er 3 kinderen kwijt kunnen en meer dan dat zou ik er sowieso niet snel willen als het me al gegund is
Dilemma's
Had totaal geen verhuisplannen, totdat er een huis vrij kwam bij mijn moeder in de straat, ik dacht reageren kan altijd. Ik was nummer 8, maar inmiddels nummer 1.. Heb gezegd nog wel zoveel interesse te hebben dat ik een bezichtiging wil doen, ik word nog gebeld over wanneer.
Een afhankelijk van hoe het eruit ziet, weet ik waarschijnlijk toch niet wat ik moet doen. Wacht de bezichtiging natuurlijk sowieso af, en hoop dan een knoop door te kunnen hakken.
En ondertussen vraag ik hier wat advies, wat zouden jullie doen op basis van de volgende feiten:
- huidige huis 3 slaapkamers, andere huis 3 en een zolder
- huidige huis appartement, andere huis rijtjeshuis
- huidige huis bouwjaar 1968, andere huis 1985
- huidige huis twee balkons, andere huis kleine voortuin en grote achtertuin
- huurprijs scheelt slechts 30 euro
- blijf in dezelfde stad
- eigenlijk moet ik niet aan verhuizen denken qua slepen met spullen en klussen, aan de andere kant zou ik qua ruimte niet meer weg hoeven uit dat nieuwe huis, zou er 3 kinderen kwijt kunnen en meer dan dat zou ik er sowieso niet snel willen als het me al gegund is
Dilemma's
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Re: Verhuizen of niet?
Als ik jou lijstje zo lees dan heeft dat nieuwe huis meer voor- dan nadelen!
Dus ik zou verhuizen!
Dat slepen met spullen is maar voor even, maar daarna woon je wel in een huis waar je ''voor altijd'' zou kunnen blijven wonen.
Dus ik zou verhuizen!
Dat slepen met spullen is maar voor even, maar daarna woon je wel in een huis waar je ''voor altijd'' zou kunnen blijven wonen.
PeperMunt- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12
Als ik zelf naar het lijstje zou kijken zie ik veel pluspunten. N. kan dan lekker in de tuin spelen o.a.
Wil je wel echt bij je moeder in de straat wonen? Mij zelf zou dat te dicht bij zijn.
Qua kosten hoef je het ook niet te laten, je hebt alleen meer schoonmaakwerk en onderhoud aan de tuin e.d.
Hoop dat je voor jezelf de knoop kan doorhakken na de bezichtiging.
Wil je wel echt bij je moeder in de straat wonen? Mij zelf zou dat te dicht bij zijn.
Qua kosten hoef je het ook niet te laten, je hebt alleen meer schoonmaakwerk en onderhoud aan de tuin e.d.
Hoop dat je voor jezelf de knoop kan doorhakken na de bezichtiging.
Zonneschijn- Prater
- Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13
Als het huis in redelijke/goede staat is dan zou ik zeker verhuizen. Een tuin is zo fijn en zeker voor je kleine en het lijkt me ook erg praktisch als je moeder zo dichtbij woont (ik ga ervanuit dat de band goed is) mocht je dan snel even een boodschap willen doen etc dan gaat dat ook allemaal veel sneller/makkelijker.
Ik zou vooral de tuin een pré vinden.
Ik zou vooral de tuin een pré vinden.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Als ik de keuze had tussen een appartement of een rijtjeshuis, wist ik het wel!
Het 'nieuwe' huis heeft zo te lezen veel meer voordelen.. Natuurlijk is de bezichtiging nog even afwachten (er hebben immers al 7 afgezegd..) maar dit lijkt me al positief!
Het 'nieuwe' huis heeft zo te lezen veel meer voordelen.. Natuurlijk is de bezichtiging nog even afwachten (er hebben immers al 7 afgezegd..) maar dit lijkt me al positief!
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Als ik naar jouw lijstje kijk zeg ik: doen!
Al weet ik niet wat de 'staat' van de woning is, misschien dat het daar nog van af hangt?
Al weet ik niet wat de 'staat' van de woning is, misschien dat het daar nog van af hangt?
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Voor mij zou het afhangen van de staat van de woning. Maar een rijtjeshuis lijkt mij al zoveel beter dan een appartement (wij wonen in een appartement en willen naar een woonhuis).
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Steep schreef:Voor mij zou het afhangen van de staat van de woning. Maar een rijtjeshuis lijkt mij al zoveel beter dan een appartement (wij wonen in een appartement en willen naar een woonhuis).
+1
Ik denk dat het voor je dochter heerlijk is om in een huis met een tuin te wonen en ook nog eens bij haar oma in de straat!
Als je de financiele ruimte hebt om een verhuizing te veroorloven (en toch ook weer de extra kosten van huur, hoogstwaarschijnlijk extra gwl etc) zou ik het zeker doen!
Maar het feit dat er 8 mensen zijn die de woning hebben afgewezen zou mij niet gerust stemmen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Voor mij zou de tuin ook echt een pre zijn. Verder klinkt het goed! Voordeel wat je ook nog hebt, je moeder woont in de straat, dus jij of jouw moeder weet wie de nieuwe buren worden.
Verder moet je wel bedenken dat het nu extra kosten met zich meebrengt, texen, misschien een nieuwe vloer?,nieuwe gordijnen.
Als het er heel slecht uitziet, dan kun je dat ook bij de woningbouw aangeven, misschien kun je nog onderhandelen en aangeven dat je het huis wil, maar dat er wel het een en ander vervangen moet worden (denk hierbij aan schimmel in badkamer, oude kranen ed.). Vaak kun je wel wat regelen en zeker omdat jij een doorstromer bent.
Verder moet je wel bedenken dat het nu extra kosten met zich meebrengt, texen, misschien een nieuwe vloer?,nieuwe gordijnen.
Als het er heel slecht uitziet, dan kun je dat ook bij de woningbouw aangeven, misschien kun je nog onderhandelen en aangeven dat je het huis wil, maar dat er wel het een en ander vervangen moet worden (denk hierbij aan schimmel in badkamer, oude kranen ed.). Vaak kun je wel wat regelen en zeker omdat jij een doorstromer bent.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Als ik jouw rijtje lees dan zou ik het doen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik zou verhuizen. Ik heb 5 jaar in appartementen gewoond met 1, 2, 3 kinderen, en hoe groter ze worden, hoe kleiner het voeltm, gewoon doordat ze niet naar buiten kunnen.
Aoi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12
Ik zou niet eens twijfelen, maar voor het nieuwe huis gaan. Niets fijner dan een huis met tuin als je kinderen hebt. Al zijn de meningen daar ook wel over verdeeld.
Ik zou voor het nieuwe huis gaan, klinkt heerlijk! Verhuizen is even kut, maar als ik het zo lees krijg je er wel veel leuke dingen voor terug.
Gast- Gast
Je kan een woning ook afwijzen omdat je gewoon (op dit moment) geen interesse hebt, of verhuizen gewoon even niet uit komt etc. etc.. Het wil toch niet zeggen dat die 8 mensen ook daadwerkelijk in de woning geweest zijn te kijken.Atelier Madame schreef:
Maar het feit dat er 8 mensen zijn die de woning hebben afgewezen zou mij niet gerust stemmen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik zou ook verhuizen. Als is het alleen maar voor de toekomst en denk aan dat leuke speelhuisje en glijbaan
Ooo en bij mn moeder in de straat wonen zou ik echt niet erg vinden, lekker makkelijk juist.
Ooo en bij mn moeder in de straat wonen zou ik echt niet erg vinden, lekker makkelijk juist.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Hier sluit ik me bij aan. Ik was nummer 5 en wat bleek het nummer dat was verschaft was niet meer in werking waardoor de andere 4 niet hadden kunnen bezichtigen. Je moest nl binnen 2 dagen beslissen, ik ben meerdere malen langsgeweest en heb mijn nummer achtergelaten en om uitstel gevraagd voor de beslissingstermijn. En het was/is een prima woning.Rush schreef:Je kan een woning ook afwijzen omdat je gewoon (op dit moment) geen interesse hebt, of verhuizen gewoon even niet uit komt etc. etc.. Het wil toch niet zeggen dat die 8 mensen ook daadwerkelijk in de woning geweest zijn te kijken.Atelier Madame schreef:
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Dat nieuwe huis klinkt wel heel aantrekkelijk als ik jou zo hoor!
Goed, verhuizen is een hele onderneming en ik kan me, gezien jouw gezondheid momenteel voorstellen dat je daar als een berg tegenop ziet. Vergeet niet dat klussen en verhuizen maar tijdelijk is. Het is wel echt een huis voor de toekomst. Hoe lekker is het om 's zomers lekker een zwembadje op te kunnen zetten, of als jij eten staat te koken A . lekker in de tuin te laten spelen. Niet eerst eropuit te hoeven om lekker buiten te spelen. Ik heb zelf ook een ruime achtertuin en wil dat echt niet meer missen. Het klinkt wel heel ideaal moet ik zeggen.
Goed, verhuizen is een hele onderneming en ik kan me, gezien jouw gezondheid momenteel voorstellen dat je daar als een berg tegenop ziet. Vergeet niet dat klussen en verhuizen maar tijdelijk is. Het is wel echt een huis voor de toekomst. Hoe lekker is het om 's zomers lekker een zwembadje op te kunnen zetten, of als jij eten staat te koken A . lekker in de tuin te laten spelen. Niet eerst eropuit te hoeven om lekker buiten te spelen. Ik heb zelf ook een ruime achtertuin en wil dat echt niet meer missen. Het klinkt wel heel ideaal moet ik zeggen.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Atelier Madame schreef:Steep schreef:Voor mij zou het afhangen van de staat van de woning. Maar een rijtjeshuis lijkt mij al zoveel beter dan een appartement (wij wonen in een appartement en willen naar een woonhuis).
+1
Ik denk dat het voor je dochter heerlijk is om in een huis met een tuin te wonen en ook nog eens bij haar oma in de straat!
Als je de financiele ruimte hebt om een verhuizing te veroorloven (en toch ook weer de extra kosten van huur, hoogstwaarschijnlijk extra gwl etc) zou ik het zeker doen!
Wij stonden 10e en uiteindelijk eerste maar de reden was omdat er erg veel aangedaan moest worden (alles was roze met geel) maar goed als je daar dus geen in hebt zullen mensen het annuleren.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Ik zou zeker voor het huis gaan!
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Ik zou niet eens twijfelen! Hoe leuk is het voor A. om lekker in de tuin te kunnen spelen. En later kan je van de zolderkamer een coole tienerkamer voor haar maken! Is toch ontzettend gaaf? Doen! (Tenminste, als de bezichtiging goed is, haha)
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Ik heb net gebeld, moest bellen voor het ophalen van de sleutel en mocht meteen gaan bezichtigen! Heb meteen die sleutel opgehaald en ben gaan kijken samen met A. en mijn moeder.
Ik ben nu trouwens eerste omdat anderen hebben afgezegd, maar niet alleen omdat ze niet wilden. Er zaten ook een aantal mensen tussen die een andere aanbieding hadden gekregen, die ze waarschijnlijk beter vonden. Dus niet persé omdat ze het huis niks vonden.
Inmiddels heb ik het gezien, en ik heb nog bedenktijd tot vrijdagochtend. Maar ik neig ernaar om het te doen. Er waren wel een aantal dingen slecht, maar die worden geregeld. Zo krijg ik als ik hem neem een nieuwe keuken met nieuwe tegeltjes, een nieuwe badkamer en de grote muur in de woonkamer wordt gestuct! De voortuin is al netjes, helemaal betegeld en alleen even schoonboenen. De achtertuin moet wel wat aan gebeuren, maar dat is dan van later zorg, als het eerst binnen maar leefbaar is.
Verder hoeft er niet eens zo gek veel te gebeuren. Met name schilderen (behang in de slaapkamers lijkt netjes genoeg om overheen te sausen), vloeren leggen en een hele hoop zooi inpakken en verhuizen. Ondanks dat ik er tegenop zie, denk ik wel dat ik het moet doen. Ik ga er nog even goed over nadenken en dan geef ik morgen mijn beslissing door aan de woningbouw. Als ik me helemaal fit zou voelen, zou ik het meteen doen.. Rotklachten ook
Ik ben nu trouwens eerste omdat anderen hebben afgezegd, maar niet alleen omdat ze niet wilden. Er zaten ook een aantal mensen tussen die een andere aanbieding hadden gekregen, die ze waarschijnlijk beter vonden. Dus niet persé omdat ze het huis niks vonden.
Inmiddels heb ik het gezien, en ik heb nog bedenktijd tot vrijdagochtend. Maar ik neig ernaar om het te doen. Er waren wel een aantal dingen slecht, maar die worden geregeld. Zo krijg ik als ik hem neem een nieuwe keuken met nieuwe tegeltjes, een nieuwe badkamer en de grote muur in de woonkamer wordt gestuct! De voortuin is al netjes, helemaal betegeld en alleen even schoonboenen. De achtertuin moet wel wat aan gebeuren, maar dat is dan van later zorg, als het eerst binnen maar leefbaar is.
Verder hoeft er niet eens zo gek veel te gebeuren. Met name schilderen (behang in de slaapkamers lijkt netjes genoeg om overheen te sausen), vloeren leggen en een hele hoop zooi inpakken en verhuizen. Ondanks dat ik er tegenop zie, denk ik wel dat ik het moet doen. Ik ga er nog even goed over nadenken en dan geef ik morgen mijn beslissing door aan de woningbouw. Als ik me helemaal fit zou voelen, zou ik het meteen doen.. Rotklachten ook
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Klinkt goed hoor PR! Gaaf ook dat alles nog opgeknapt wordt. Ik woonde ook in een huurhuis waar de keuken en badkamer echt nét van waren gedaan, en dat vond ik echt heerlijk.
Het is even heel rot qua verhuizen, maar je krijgt vast hulp, en daarna heb je heerlijk de ruimte en kan je de lente in de tuin beginnen. Hoe gaaf is dat!
Het is even heel rot qua verhuizen, maar je krijgt vast hulp, en daarna heb je heerlijk de ruimte en kan je de lente in de tuin beginnen. Hoe gaaf is dat!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik zou het doen! Ik heb zo ontzettend veel spijt gehad toen ik mijn eensgezinswoning met grote tuin opgaf en weer in een flat ging wonen. Wij gaan nu ook verhuizen omdat we toch weer een tuin willen. Verven en vloeren leggen moet je vrijwel altijd doen als je weer een nieuwe huurwoning betrekt. En hoe fijn is het om dicht bij je moeder te wonen en A in de tuin te laten spelen ipv het balkon. Gewoon een aantal mensen optrommelen die je misschien kunnen helpen met verven enz. Ook fijn dat je een nieuwe keuken enz krijgt! Ik zeg niet twijfelen maar doen!
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Klinkt goed! Ik zou het zeker doen. Dit huis heeft ook veel meer toekomstperspectief, dat is ook niet onbelangrijk.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Klinkt goed zeg!
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ik weet niet wat ik moet doen (verhuizen of niet).
» Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?
» Verhuizen of niet?
» Verhuizen of niet?
» Ik ga verhuizen!
» Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?
» Verhuizen of niet?
» Verhuizen of niet?
» Ik ga verhuizen!
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: