Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verhuizen of niet?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Verhuizen of niet? Empty Verhuizen of niet?

Bericht  Pussycat di 11 dec 2012 - 20:20

We kunnen het huis van ons dromen kopen. De prijs ligt super laag voor dat huis omdat die mensen er snel uit willen en het verlies nemen ze.
Maar wij zitten ook nog met een koophuis. Willen wij die kwijt raken zullen wij ook veel verlies moeten nemen. Helemaal in deze tijd natuurlijk.
En dan? Hoe werkt zoiets? Neem je dan ''gewoon'' een duurdere hypotheek waar de restschuld van dit huis bij in zit ofzo?
Of wordt de restschuld apart gehouden van de nieuwe hypotheek?

Wie heeft dit wel eens gedaan en wil er meer over vertellen?

We twijfelen zo erg of we het moeten doen of niet.
Want we zitten hier in principe goed. Geen heel groot huis, maar we kunnen er best nog enkele jaren wonen.
Wel heb ik nooit het idee gehad hier voor altijd te blijven wonen.

Dat andere huis heeft meerdere slaapkamers en een grotere tuin.... wat ons erg aanspreekt.
Maar ja we zijn nog niet bij onze hypotheekadviseur geweest, dus we weten in feite nog helemaal niks haha, maar we weten zelf ook pas 1 dag dat dit huis te koop staat.
We zijn gewoon al erg druk aan het fantaseren Wink Ook leuk, maar het kriebelt best wel.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen of niet? Empty Re: Verhuizen of niet?

Bericht  Linda di 11 dec 2012 - 21:20

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Wij hebben gewacht met het kopen van een ander huis toen ons huis verkocht was. Gelukkig maar, want het had 14 maanden geduurd. Ik zou het risico dus nooit nemen.
Ik dacht trouwens dat je de restschuld niet meer mee mag financieren. Dat zal je dus uit eigen zak moeten betalen. Verbeter me als ik het fout heb.
Ik geloof wel dat er belastingtechnisch iets mogelijk is.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen of niet? Empty Re: Verhuizen of niet?

Bericht  Pussycat di 11 dec 2012 - 23:01

Bedankt voor je reactie Linda.

Ik zou zelf ook niet kopen voordat ons huis verkocht is hoor Verhuizen of niet? 561177
Daarom zei ik ook dat we veel verlies zullen moeten nemen willen we ons huis verkopen.
Dus sowieso omdat het gewoon een slechte tijd is om je huis te verkopen en om dat proces hopelijk sneller te laten verlopen zullen we de prijs ook flink laag moeten houden.
En dan maar hopen dat we beiden ons huis ongeveer tegelijk kunnen verkopen hahaha.

Het zal vast bij dromen blijven... maar pff wat zou ik dat huis graag willen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen of niet? Empty Re: Verhuizen of niet?

Bericht  Linda di 11 dec 2012 - 23:47

Ja, lastig is het als je een huis op het oog hebt waar je verliefd op bent! Toen ons huis te koop stond zat ik iedere keer op funda te neuzen. Iedere keer zag ik iets super leuks en vervolgens was een ander ons voor. Ik was zo blij tien ons huis na 14 maanden eindelijk verkocht was!

Denk je veel verlies te hebben? En zouden jullie dat zo kunnen betalen of moet je er een lening voor afsluiten? En worden er veel huizen verkocht bij jullie in de buurt? Je zou op funda kunnen kijken hoe lang ze te koop staan en na hoe lang ze zijn verkocht.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen of niet? Empty Re: Verhuizen of niet?

Bericht  Pussycat di 11 dec 2012 - 23:59

Haha linda dat doe ik dus ook allemaal al.
Eigenlijk hou ik funda stiekem altijd al in de gaten Wink

Hier in onze straat staat er 1 te koop al bijna een jaar... nu al voor 30.000 minder. Maar het is wel een lelijker huis. Met een oude badkamer en keuken. Dat is bij ons nog vrijwel nieuw. Maar ik ben bang dat je wel met 30 tot 40.000 verlies rekening moet houden.
En nee zoveel hebben we niet om in één keer af te lossen.

Maar ja er stond nog een huis te koop en die is weggegaan voor 30.000 minder dan ons huis en die heeft gewoon geen zolder! En wij hebben wel een zolder en daarop nog een vliering.

Maar er is er ook weer één verkocht voor 10.000 minder.

Het is gewoon zo verschillend.

En het huis dat wij op het oog hebben die vragen hetzelfde bedrag als wat wij 3 jaar terug ons huis voor hebben betaald.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen of niet? Empty Re: Verhuizen of niet?

Bericht  Snoopy wo 12 dec 2012 - 1:07

Heb je de huidige bewoners van het huis dat je graag wilt al gesproken?

Zo niet, informeer eens wat zij willen. Wie weet willen ze zoiets als wat jullie willen en kun je huizenruil doen!

Of wat ook wel gebeurd, een briefje door de deur doen en zeggen dat je wilt ruilen, hebben wij ook wel gehad!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen of niet? Empty Re: Verhuizen of niet?

Bericht  Pussycat wo 12 dec 2012 - 1:12

Snoopy wij kennen de mensen die hun huis willen verkopen.
Maar zij willen ons huis zeker weten niet, want zij hebben juist een nog groter huis op het oog.

Anders was het een goed idee geweest Wink

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen of niet? Empty Re: Verhuizen of niet?

Bericht  Coco wo 12 dec 2012 - 4:20

Willen zij daar nu direct al antwoord op? Volgens mij worden de meeste woningen in deze wijk (tenminsten aan onze kant van het water) nog wel binnen 6 maanden verkocht. Weet niet of dat aan jullie kant van t water ook zo is, maar je zou het te koop kunnen zetten en kijken wat er gebeurd?
Als zij het nu pas te koop gaan zetten is het vast ook niet direct weg.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen of niet? Empty Re: Verhuizen of niet?

Bericht  Annie24 wo 12 dec 2012 - 8:30

Wij gaan volgende week tekenen voor een nieuwbouwhuis welke in het 1e kwartal 2014 wordt opgeleverd en a.s. vrijdag gaat ons huidige huis Funda op. Soort van zelfde situatie dus, alleen hebben wij nog 1 jaar de tijd om de verkopen.

Voor de restschuld die je overhoudt zijn behoorlijk wat mogelijkheden en ik denk dat je beter een afspraak met een adviseur kan maken om dit door te nemen. Wat voor de één goed/fijn is, hoeft voor een ander natuurlijk niet zo te zijn.
Misschien dat je nog bij ouders/schoonouders na kan vragen of zij iets voor je kunnen betekenen, door bv de overwaarde op hun huis te nemen en die aan jullie te schenken. Daarmee kan je dan die restschuld aflossen.

Succes!
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen of niet? Empty Re: Verhuizen of niet?

Bericht  Pussycat wo 12 dec 2012 - 19:58

Annie zijn er toch nog zoveel mogelijkheden voor? Oké dat wist ik niet ik dacht je hebt 2 misschien 3 opties ofzo hahaha omdat er nu zoveel over gepraat wordt...
Maar ik ga uiteraard sowieso een afspraak maken. Want ik wil wel duidelijkheid waar we aan toe zijn mochten wij gaan verhuizen.
Wel lekker dat je sowieso nog 1 jaar de tijd hebt om jullie huis te verkopen. Hopelijk wil dat lukken.
Op hulp van mijn schoonouders kan ik niet rekenen, want hun huis staat al bijna 7 jaar te koop, dus zij houden op deze manier weinig over.... Verhuizen of niet? 1371890812


Coco nee ze hoeven daar niet direct antwoord op, maar als er meerdere bieders zijn dan wil ik natuurlijk niet de laatste zijn Wink Dus ik wil wel dat ze weten dat wij serieus zijn en geen grapje maken zeg maar haha.
En op zich gaan hier ook wel huizen weg alleen het is maar net welk huis... want om ons heen is wel wat verkocht, maar dat huis wat bij ons in de straat is dat staat toch wel bijna een jaar te koop al denk ik.
En wij hebben absoluut geen lelijk huis ofzo, maar de tuin moet bijvoorbeeld wel opgeknapt worden tenminste dat wilden wij nog doen.... en zo zijn er meer kleine dingetjes.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen of niet? Empty Re: Verhuizen of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum