Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maya route rijden Mexico, wie heeft dat gedaan?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Maya route rijden  Mexico, wie heeft dat gedaan? Empty Maya route rijden Mexico, wie heeft dat gedaan?

Bericht  Travelgurly ma 6 feb 2012 - 5:01

Wij gaan de Maya route rijden, met huurauto. We gaan met zn 4e.

Willen oa naar Palenque, Kohunlich, Canmpeche, uxmal, Tulum, Coba etc. En daarna 4 dagen relaxen in Hotel RIU Playacar.

Wie heeft zoiets wel eens gedaan? wat zijn dan aanraders? of afraders?

Wij houden van natuur,cultuur en niet TE toeristisch. dat laatste ontkom je niet altijd aan.

Mijzelf lijkt Coba echt geweldig, en dan daar ook gelijk nog een jungletocht met een gids erbij doen.

wie?Very Happy
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maya route rijden  Mexico, wie heeft dat gedaan? Empty Re: Maya route rijden Mexico, wie heeft dat gedaan?

Bericht  Polly ma 6 feb 2012 - 5:04

Wat leuk zeg! Ik ben eerder in Yucatán geweest (Tulum, Playa del Carmen, Cozumel) maar ga in april weer. Wil ook een gedeelte van die route doen. Wanneer willen jullie gaan?
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maya route rijden  Mexico, wie heeft dat gedaan? Empty Re: Maya route rijden Mexico, wie heeft dat gedaan?

Bericht  Travelgurly ma 6 feb 2012 - 5:14

Wij gaan half aug. Helaas zitten we aan die periode vast.

super gaaf, mexico is een mooi en veelzijdig land. welk hotel verblijf je?
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maya route rijden  Mexico, wie heeft dat gedaan? Empty Re: Maya route rijden Mexico, wie heeft dat gedaan?

Bericht  Polly ma 6 feb 2012 - 5:50

Ach ja, niets aan te doen, toch? Ik vind Mexico ook prachtig. Ik ga niet naar een hotel, het enige wat ik heb is een vliegticket en een Lonely Planet. Ik ga in twee maanden van Cancún naar Bogotá, genoeg te beleven dus.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maya route rijden  Mexico, wie heeft dat gedaan? Empty Re: Maya route rijden Mexico, wie heeft dat gedaan?

Bericht  Travelgurly ma 6 feb 2012 - 21:43

wow super gaaf polly.

wij hebben alleen t laatste hotel vast staan. de rest gaan we ons nog in verdiepen.

tof!

Ga je alleen of met iemand?
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maya route rijden  Mexico, wie heeft dat gedaan? Empty Re: Maya route rijden Mexico, wie heeft dat gedaan?

Bericht  Polly ma 6 feb 2012 - 23:07

Dat is een mooie combinatie, niet alleen maar op het strand liggen maar ook vanalles doen. Ga je met je vriend en andere vrienden? RIU vind ik trouwens super, één van mijn favoriete hotelketens.
Ik ga alleen, maar ik ben van plan af en toe mensen op te zoeken onderweg, sowieso in Colombia. Maar in principe alleen, ja.
O jee, ik word al helemaal enthousiast, maar ik moet toch écht eerst mijn thesis af maken smile
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maya route rijden  Mexico, wie heeft dat gedaan? Empty Re: Maya route rijden Mexico, wie heeft dat gedaan?

Bericht  Travelgurly ma 6 feb 2012 - 23:20

Ja RIU is ook mijn favoriet. Ben net terug van Riu Tikida Palmaraie in Marrakech. was ook super. En het mooiste is....ik verblijf gratis in RIU hotels:D

Nee zonde om alleen voor zon zee en strand naar Mexico te gaan. Willen zoveel zien en doen. We moeten alleen nog even een goede route maken. Afstanden zijn best wel wat als we alles wat willen zien.

Ga met mijn vriend en nog een goed bevriend stel van ons.

hahaha duurt nog lang...maar ernaar uit kijken en dingen regelen en doen is vooraf ook erg leuk.

Wat gaaf dat je alleen gaat! en wat ik lees....heb je zo contact overal. wat heerlijk dat je ook gewoon 2maanden hebt.super!

haal jij malaria?
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maya route rijden  Mexico, wie heeft dat gedaan? Empty Re: Maya route rijden Mexico, wie heeft dat gedaan?

Bericht  Polly ma 6 feb 2012 - 23:32

Oh wat leuk! Eigenlijk is RIU ook mijn favoriet. Hoop dat ik ooit nog eens voor ze kan gaan werken, maar ik zie bv. het Hard Rock Café of Marriott ook wel zitten. Wereldwijde ketens met een mooi product in prachtige plaatsen, oehhhh ik zie mezelf al gaan Very Happy

En door je werk mag je dus altijd gratis naar RIU? Wauw Very Happy

Ik vind de afstanden best meevallen, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel tijd je hebt en wat je allemaal wilt zien. Als je de hele Maya route gaat doen dan ben je wel even onderweg natuurlijk. Ik heb het even gegoogled, maar van Cancún naar Tulum bv. is maar 130km - ik herinner me dat ook niet als een erg lange autorit.
Maar ja, ik ben net terug van Zuid-Amerika waar een busrit van 10 uur niks is, dus wat dat betreft gaan de afstanden in Midden-Amerika me hopelijk erg meevallen!

Wel gezellig dat jullie met z'n vieren gaan, en inderdaad, de voorpret is net zo leuk Very Happy

Ik heb maar een paar vrienden daar waar ik op bezoek kan, maar ach, ik maak altijd weer nieuwe vrienden :P

Oh balen, ik wilde inderdaad nog gaan kijken wat ik precies nodig had voor dat gebied, maar ik denk dat ik niet onder de malaria uit kom omdat ik bv. ook nog naar Colombia ga en toch wel jungle achtige gebieden wil bezoeken. Ik zal binnenkort eens langsgaan bij de GGD, heb wel ooit malarone geslikt voor Borneo maar eigenlijk wil ik dat soort dingen zo min mogelijk gebruiken. Wat doen jullie? Twijfelgevalletje als ik zo naar de kaart kijk?
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maya route rijden  Mexico, wie heeft dat gedaan? Empty Re: Maya route rijden Mexico, wie heeft dat gedaan?

Bericht  Travelgurly ma 6 feb 2012 - 23:41

Ik heb ook veel aan de sites : www.wereldwijzer.nl en www.columbusmagazine.nl staan ook veel tips op van mensen. misschien nog wat voor jou?

Ja door mijn werk kan ik er gratis slapen;) bij RIU en Iberostar heb ik gratis overnachten. Dit jaar wordt een RIU jaar. Wil misschien ook nog met mijn zusje 5dagen Portugal naar een RIU hotel. Maar vind het leuk in een luxe hotel te zitten....maar daarvoor zitten we in cabanas zonder elkectriciteit. Vind het leuk om beide altijd te doen.

ja die afstanden vallen mee, meer naar Palenque toe vind ik lang. is maar 350km maar met de wegen daar doe je er 5 uur over. Het is niet superrr lang, maar moeten vroeg wegrijden want vind het zonde overdag te veel in de auto te zitten.

Ja malaria is twijfelgevalletje. De een zegt doen...de ander zegt niet doen omdat je er zo beroerd van wordt. maar mijn eerst reaktie is DOEN. Malaria lijkt me zo eng om te krijgen. maar aan de andere kant...hoor ik dat de afgelopen 5jaar zoveel maatregelen zijn genomen dat ze nu bijna niet meer voorkomen op het grensgebied. maar ja...BIJNA is niet alles...ben er nog niet over uit. zal me ook eens laten informeren.

tof dat je vrienden hebt zitten. is dat van vorige reizen??
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maya route rijden  Mexico, wie heeft dat gedaan? Empty Re: Maya route rijden Mexico, wie heeft dat gedaan?

Bericht  Polly ma 6 feb 2012 - 23:52

Dankje, die columbus website kende ik nog niet en die ziet er goed uit! Wereldwijzer heb ik wel eens op gekeken en ook het lonelyplanet forum, meestal kom ik op één van die twee uit als ik specifieke informatie zoek. Maar ik regel nooit te veel van tevoren, het moet een beetje een verrassing blijven :P

Nou zeg, niet verkeerd, kan me voorstellen dat je je werk met veel plezier doet! Portugal is ook super. Ik zit ook net zo graag in luxe hotels als dat ik in een hangmat in de jungle slaap smile Beetje variatie, houdt het spannend.

Als je vroeg wegrijdt is het inderdaad dan wel te doen. Bij Palenque in de buurt is toch ook dat Agua Azul? Dat ziet er mooi uit!!

Ik denk eerlijk gezegd dat als ik alleen naar Mexico zou gaan, ik niet zou beginnen aan de malariapillen. Ik ben er toen gelukkig niet ziek van geweest, maar je weet nooit of het verkeerd valt en dat verpest je vakantie ook een beetje, als je je helemaal beroerd voelt. Ik ga me ook laten informeren, maar ik ga in ieder geval geen dingen laten uit angst voor malaria. Ben benieuwd wat ze voor jouw reis adviseren bij de GGD.

Vrienden zijn ex-collega's en van vorige reizen inderdaad. Is altijd leuk en gezellig om iemand weer terug te zien! Ik ken niet in ieder land iemand, maar wel in veel landen. Zo heb ik binnenkort een tussenstop in Toronto van een hele dag, en ga ik daar met een vriendin op stap en blijf ik bij haar slapen. Toen ik een paar maanden geleden onverwachts een dag in Santiago de Chile was, had ik ook een vriendin om me de stad te laten zien. Maakt het toch leuker dan in je eentje een beetje rondkoekeloeren :P
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maya route rijden  Mexico, wie heeft dat gedaan? Empty Re: Maya route rijden Mexico, wie heeft dat gedaan?

Bericht  Travelgurly di 7 feb 2012 - 1:42

Ja Aqua Azul willen we ook heen.

Laat je weten als ik advies heb van de ggd over malaria.Very Happy
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maya route rijden  Mexico, wie heeft dat gedaan? Empty Re: Maya route rijden Mexico, wie heeft dat gedaan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum