Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Route Maleisië

+2
Flower_L
Laced
6 plaatsers

Ga naar beneden

Route Maleisië Empty Route Maleisië

Bericht  Laced di 12 feb 2013 - 8:37

Wij zijn momenteel bezig met het samenstellen van een route voor een reis naar Maleisië, welke wij deze zomer (medio juli) willen gaan maken.

De planning is als volgt:
Singapore - Malaka - Kuala Lumpur - Cameron Highlands - Penang en/of Langkawi

Ik twijfel een beetje over Singaopore, gezien het tijdsbestek. We willen nl. ongeveer 2,5/3 weken gaan. Het idee is om wat langer in KL te blijven en ook wat langer in Penang of Langkawi. Onze zoon van (dan 23 maanden) gaat met ons mee op reis.

Wat zijn de highlights van Maleisië? Wat moeten we absoluut gezien hebben? Wij zijn overigens niet van plan om een auto te huren.


Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Route Maleisië Empty Re: Route Maleisië

Bericht  Flower_L di 12 feb 2013 - 23:35

Gaaf!!! Helaas geen tips, gezien we alleen paar dagen in KL zijn geweest :nopompom: en ik alleen maar op bed lag Evil or Very Mad

Ben heel benieuwd naar de reis. Willen jullie uitsluitend met openbaar vervoer reizen in Maleisië? Wij denken ook na over 2014 Thailand Maleisië ...maar als ik terugdenk aan onze backpacks toen vriend en ik alleen gingen....en dan nog twee kleintjes die dan gedragen moeten worden...Ligt natuurlijk ook aan hoeveel plekken je wilt bezoeken. Auto zou ik daar ook niet snel doen. Ze rijden als idioten en je bent hoe dan ook....de klos bij een ongeval.

Succes en veel plezier met de voorbereidingen iig

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Route Maleisië Empty Re: Route Maleisië

Bericht  Laced wo 13 feb 2013 - 0:01

Dankzij mijn lieve vriendin Clapperdie zijn wij zo enthousiast geworden, waardoor we zoiets hadden "we gaan het gewoon doen".

De reden dat wij geen auto willen huren is omdat wij alletwee daar niet zo'n ster in zijn Laughing. Ik denk niet dat wij het aandurven om in een vreemd land zelf de weg op te gaan.

Zoals het er nu uitziet ziet de reis er als volgt uit: 4 nachten Kuala Lumpur, 2 nachten Melaka, 2 nachten Cameron Highlands, 5 nachten Langkawi en 2 nachten Kuala Lumpur. We hebben overal een prima accommodatie gevonden en in Langkawi een wat luxer verblijf.

We gaan niet backpacken hoor! We proberen zoveel mogelijk vanuit hier te regelen, zodat we daar niet voor verrassingen komen te staan. En we gaan immers maar 16 dagen.

Alleen zijn we nu in twijfel over het vliegen.. We zijn véél te laat met boeken (stom stom stom), waardoor nu de vluchten zo goed als vol zitten. Er zijn nog wel wat plaatsen, maar voor een rechtstreekse vlucht betaal je nu 2600 euro. We hebben nu een optie staan op een vlucht via Dubai, voor 1000 euro goedkoper. Maar ik ben zo in twijfel.. Kunnen we niet beter voor hem de rechtstreekse vlucht nemen?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Route Maleisië Empty Re: Route Maleisië

Bericht  Flower_L wo 13 feb 2013 - 0:57

Als je tussenstop op dubai zou kiezen, kun je dan niet beter op bangkok vliegen, en dan met airasia naar kuala lumpur? Scheelt waarschijnlijk wel.
Voor 175-200 euro moet je met zn 3en van Bangkok naar Kuala Lumpur kunnen vliegen.
En ze vliegen naar mijn weten vrij frequent.


Edit, op bangkok met emirates kom je ook al op 1300-1400 met zn 3en. Dan maakt het nog niet veel als je voor 1600 via dubai kunt.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Route Maleisië Empty Re: Route Maleisië

Bericht  Laced wo 13 feb 2013 - 1:59

Ik ben even aan het puzzelen geweest, want ik zie het toch niet zo zitten om met hem midden in de nacht op Dubai te zitten, waar je 5 uur moet blijven.

Ik heb nu een vlucht gevonden van Amsterdam naar KL, met een tussenstop in Parijs (2 uur wachten), maar op de terugweg een rechtstreekse vlucht. Ben ik wel zo'n 2300 euro kwijt, maar ik denk dat hier wel mijn voorkeur naar uitgaat.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Route Maleisië Empty Re: Route Maleisië

Bericht  litllejoy wo 13 feb 2013 - 2:18

En als je vanaf Dusseldorf vliegt naar Kuala Lumpur?
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Route Maleisië Empty Re: Route Maleisië

Bericht  Laced wo 13 feb 2013 - 3:02

litllejoy schreef:En als je vanaf Dusseldorf vliegt naar Kuala Lumpur?

Hebben we ook gekeken, maar daar haal je geen voordeel uit qua prijs.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Route Maleisië Empty Re: Route Maleisië

Bericht  Roodkapje za 18 mei 2013 - 22:06

@laced : ik haal even je topic naar boven. Ben benieuwd wat je route geworden is en hoe lang je gaat?

Ik wil in januari met een vriendin rondreis Maleisie doen. Dan in 2 - 2,5 week. Met een bezoekje aan Borneo.

We zijn ons nu aan het orienteren maar wij willen ook geen auto huren, maar met backpack en trein / taxi / liftend eea bereiken. Naar Borneo willen we vliegen ( 60 euro pp retour).
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Route Maleisië Empty Re: Route Maleisië

Bericht  TukTuk za 18 mei 2013 - 22:23

Roodkapje schreef:@laced : ik haal even je topic naar boven. Ben benieuwd wat je route geworden is en hoe lang je gaat?

Ik wil in januari met een vriendin rondreis Maleisie doen. Dan in 2 - 2,5 week. Met een bezoekje aan Borneo.

We zijn ons nu aan het orienteren maar wij willen ook geen auto huren, maar met backpack en trein / taxi / liftend eea bereiken. Naar Borneo willen we vliegen ( 60 euro pp retour).

2 / 2,5 week is wel heel erg kort, als je dan teveel wilt zien, ben je alleen maar aan het reizen en zie je meer bussen en treinen dan dat je echt iets van het land ziet en kan genieten.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Route Maleisië Empty Re: Route Maleisië

Bericht  Roodkapje za 18 mei 2013 - 23:21

AngelNyn schreef:
Roodkapje schreef:@laced : ik haal even je topic naar boven. Ben benieuwd wat je route geworden is en hoe lang je gaat?

Ik wil in januari met een vriendin rondreis Maleisie doen. Dan in 2 - 2,5 week. Met een bezoekje aan Borneo.

We zijn ons nu aan het orienteren maar wij willen ook geen auto huren, maar met backpack en trein / taxi / liftend eea bereiken. Naar Borneo willen we vliegen ( 60 euro pp retour).

2 / 2,5 week is wel heel erg kort, als je dan teveel wilt zien, ben je alleen maar aan het reizen en zie je meer bussen en treinen dan dat je echt iets van het land ziet en kan genieten.



We hoeven niet het hele land te zien in 1x smile We kunnen altijd nog een x terug. Langer kan ik helaas echt niet zonder mijn kindjes en zij niet zonder haar nieuwe lover:P. Maar wat highlights zou leuk zijn. En we reizen ook graag veel en blijven weinig op 1 plek, slapen doen we waarsch in de nachttrein bijv. of een cheappie hostel en dan weer door.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Route Maleisië Empty Re: Route Maleisië

Bericht  TukTuk za 18 mei 2013 - 23:36

Ja begrijp wel dat je niet langer kan, maar dan zou ik minder plaatsen bezoeken. Het is zo zonde als je overal maar 1 of hooguit 2 dagen kan zijn, en dus niet eens echt iets van de omgeving kan zien, omdat je 's avonds alweer in de trein moet zitten bijvoorbeeld.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Route Maleisië Empty Re: Route Maleisië

Bericht  Mermaid zo 19 mei 2013 - 0:15

Langkawi is zo mooi! Vind het zo jammer dat ik daar niet meer heb gezien. sowieso hoop ik ooit terug te gaan naar Maleisië. Ik vind het een heel mooi, fijn land.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Route Maleisië Empty Re: Route Maleisië

Bericht  Gast zo 19 mei 2013 - 0:22

Ik ben vijf jaar geleden naar Kuala Lumpur - Malaka - Cameron Highlands - Pinang en Langkawi geweest. Ook op de route naar het noorden nog wat kleine dorpjes aangedaan. Het is echt geweldig en de moeite waard en ik vond het prima te doen in drie weken, alleen ik denk dat wanneer je ook nog naar Singapore wil het wel erg krap wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Route Maleisië Empty Re: Route Maleisië

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum