Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Open Huizen route/dag

+2
xxjojootjexx
Annie24
6 plaatsers

Ga naar beneden

Open Huizen route/dag Empty Open Huizen route/dag

Bericht  Annie24 do 10 jan 2013 - 10:16

Via onze makelaar kunnen we daar aan meedoen, alleen niet de landelijke dag (die is later dit jaar) maar een dag die zij zelf organiseren. Er zijn wat voordelen voor de kopers: wij als verkoper betalen bv de overdrachtsbelasting van 2% en uit de mensen die kopen nav die dag worden diverse grote prijzen verloot zoals een keukencheque, woonwinkelcheque e.d.

Als we het huis nav die dag verkopen moeten we natuurlijk wel zelf de overdrachtsbelasting betalen, maar dan zijn we wel van het huis af. Dat is ook wel nodig, want begin 2014 wordt onze andere woning opgeleverd.

Ik vraag me nu alleen af of er wel mensen komen op zo'n dag? Iemand ervaring?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Huizen route/dag Empty Re: Open Huizen route/dag

Bericht  xxjojootjexx do 10 jan 2013 - 10:22

Dat ligt eraan, misschien icm een prijsverlaging wel.
Ik denk niet dat er mensen zijn die specifiek wachten op zon dag om een huis te kopen, als ze het willen doen ze het sowieso wel.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Huizen route/dag Empty Re: Open Huizen route/dag

Bericht  Floor do 10 jan 2013 - 20:17

Ik denk niet dat je specifiek je huis verkocht krijgt met zo'n dag. wat doet de makelaar allemaal om de dag te promoten/onder de aandacht te brengen?

wij hebben ooit meegedaan aan een landelijke openhuizen dag, koste ons ook aardig wat geld om mee te doen en we hadden maar 1 kijker die bij alle huizen ging kijken die te koop stonden in de straat (stonden er toen 5 dezelfde) dus bij alles zei ze 'daar hebben ze een bad en jullie niet waarom niet' ...
Ze heeft uiteindelijk ook helemaal niks van de huizen gekocht, ze moest haar huis uit omdat haar exman er bleef wonen.
De kijkers die we hadden kregen we gewoon op de normale manier via funda.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Huizen route/dag Empty Re: Open Huizen route/dag

Bericht  Ooh La La! do 10 jan 2013 - 22:41

Wij hebben inmiddels aan 4 openhuizen mee gedaan die van de MVA (makelaars vereniging Amsterdam) waren. Deze loopt 2x per jaar gelijk met de NVM en 2x 'los' zeg maar en zijn gratis. Voor de opendag van NVM moet je geloof ik betalen om mee te mogen doen.
Met die MVA route hebben we 4 kijkers gehad. Helaas is daar geen koper uit gekomen.

Daarnaast hebben we ook 2x een open uurtje gehad via de makelaar. Dan konden mensen 's avonds komen kijken. Hier is niemand op af gekomen, maar ik zou dit wel weer doen als de makelaar het voorstelt.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Huizen route/dag Empty Re: Open Huizen route/dag

Bericht  Primrose vr 11 jan 2013 - 10:14

Wij hebben 2x met de landelijke route gedaan, 1x met een kleine, regionale route, en 1x hebben we een middag gehad waarop de makelaar hier zelf kwam zitten. Tijdens de laatste landelijke route hebben we 2 kijkers gehad, die uiteindelijk allebei geen verdere interesse hadden.
In jullie geval zou ik wel meedoen denk ik. Wie niet waagt wie niet, je wilt/moet er uiteindelijk toch vanaf.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Huizen route/dag Empty Re: Open Huizen route/dag

Bericht  Twellie vr 11 jan 2013 - 11:23

We hebben twee keer meegedaan en beide keren was de belangstelling minimaal. De eerste keer kwamen er nog wel wat mensen maar is het huis niet verkocht. De tweede keer kwam er maar één stel en die brachten gelijk een goed bod uit en toen is het verkocht.

Ik zou zeker meedoen, de drempel is lager voor mensen om te komen en wie weet zit jullie koper daarbij.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Huizen route/dag Empty Re: Open Huizen route/dag

Bericht  Annie24 za 12 jan 2013 - 3:24

We hebben besloten om het idd te doen. Maandag even de makelaar bellen smile

Zeker omdat we het huis zsm willen verkopen ivm de nieuwe woning willen we alles aangrijpen om het huis onder de aandacht te brengen. Één voordeel is dat we Y. zijn verjaardag het weekend daarvoor vieren, dus het huis is dan iig al netjes opgeruimd Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open Huizen route/dag Empty Re: Open Huizen route/dag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum